PDA

View Full Version : Ik kom er niet meer uit...



kalmah
14 mei 2008, 20:31
Hoi,
ben nieuw hier, en speel nu zo'n 4 jaartjes op een Epiphone LP standaard.

Ben over het 'soort' geluid erg te spreken. Donker, warm en vol. Alleen vind ik het geluid een beetje cheap klinken.
Nu zat ik te denken aan een Gibson, dit is toch qua geluidskwaliteit een stuk beter dan m'n epi.
Een nadeel aan de Lp vind ik de single cutaway. Een double vind ik een stuk fijner speler.
Alleen jammer dan Gibson niet veel double cutaway-gitaren maakt.
Nouja, de lp faded double cutaway, maar ik heb m'n twijfels bij het geluid van de P90's. Ze schijnen nogal te brommen?
En de Gibson Spirit. Maar die kom ik nergens meer nieuw tegen? alleen op marktplaats en Ebay.

Kan iemand mij nog meer gitaren aanbevelen, wellicht Gibsons, of een gitaar die qua geluid in de buurt komt.

En heeft iemand ervaring met de lp faded dc en de spirit?

Bedankt;)

Blend
14 mei 2008, 20:33
waarom persé Gibson? Je kan genoeg leuke gitaren vinden bij Fender / PRS!

toon-
14 mei 2008, 20:36
waarom persé Gibson? Je kan genoeg leuke gitaren vinden bij Fender / PRS!

Hij is tevreden over het volle, warme geluid van z'n Epi en wilt dus waarschijnlijk weer iets in die aard, geen fender dus :)

SGbanez
14 mei 2008, 20:38
PRS? Die zijn eigenlijk nog mooier...

kalmah
14 mei 2008, 20:38
hmm,
Fender ligt me niet. Ik hou echt van het warme, donkere geluid.
Het humbucker geluid dus.
Waarom gibson, ja weet ik zelf ook niet. M'n epi is me eigenlijk heel goed bevallen voor het geld. Het soort geluid dan.

Wat is nou een goede gitaar van prs dan? want er zit nogal wat prijsverschil in. van 500 tot 6000 euro.
Mijn budget is overigens rond de 1000 euro, misschien iets meer als ik 'de ware' vind.

G.G.
14 mei 2008, 20:39
Ben je handig? Weleens zelfbouw overwogen?

Saf
14 mei 2008, 20:47
of andere/betere elementen in je epi zetten.

RoelTM
14 mei 2008, 20:49
eeh... SG???

of klinkt dat dan weer heel anders (ik speel nl. niet elke dag op 'n gibson, vandaar dat ik da niet weet...)

Liquid_Metal
14 mei 2008, 21:32
Gibson Les Paul is natuurlijk waar Epiphone het van afgekeken heeft dus de kans is groot dat je een LP van Gibson zoekt. Ga ze gewoon lekker proberen. ga de shops af en probeer verschillende LP's. Natuurlijk van Gibson, maar ook andere merken. Laat je daarbij niet sturen door de prijs maar door het geluid. Dan kom je er achter wat je mooi vindt, en daarna kun je bepalen wat het je gaat kosten.

Overigens denk ik dat SG te agressief is (i.v.m. de Les Paul van Epi)

joskedentweede
14 mei 2008, 21:37
aangezien je een double cutaway wilt zou ik toch een PRS overwegen, ze hebben erg degelijke gitaren rond de 1000 euros

barno
14 mei 2008, 22:14
er is echt niks fout aan P90's hoor. Het zijn wel scoils maar kunnen behoorlijk vet klinken en het gebrom wordt zwaar overdreven. En als het je toch stoort of je wil echt wel humbuckers, kan je der P100's in zetten of nog andere humbuckers die worden gemaakt in soapbarformaat.

Ibanez666
14 mei 2008, 22:43
Ibanez Artist iets voor je?

kalmah
14 mei 2008, 23:10
@ barno: Ja, heb ik aan gedacht.. zoiets als een Dimarzio soapbar toch?

Mocht het geluid van zo'n lp faded niet vol genoeg zijn.


Prs vind ik erg mooie gitaren

http://www.musik-produktiv.de/prs-se-serie-paul-allender.aspx

Ga ik er met deze gitaar dan veel op vooruit? want dat is toch wel de bedoeling.. :satisfie:
en komt deze gitaar qua geluid een beetje in de buurt van een lp? of is het totaal anders?

bedankt trouwens voor de snelle en goede reacties!

pannekoek
14 mei 2008, 23:26
@ barno: Ja, heb ik aan gedacht.. zoiets als een Dimarzio soapbar toch?

Mocht het geluid van zo'n lp faded niet vol genoeg zijn.


Prs vind ik erg mooie gitaren

http://www.musik-produktiv.de/prs-se-serie-paul-allender.aspx

Ga ik er met deze gitaar dan veel op vooruit? want dat is toch wel de bedoeling.. :satisfie:
en komt deze gitaar qua geluid een beetje in de buurt van een lp? of is het totaal anders?

bedankt trouwens voor de snelle en goede reacties!


je kan een gibson les paul studio al scoren voor rond de 800 euro op marktplaats en dergelijke! dat is de gitaar voor jouw! het echte les paul geluid van gibson met een redelijk mooi prijskaartje, ik heb er zelf ook 1 en het is echt een top-gitaar :hippie:

Rewind
14 mei 2008, 23:28
Een les paul dubbelcut is toch ook met hum's te krijgen? Erg mooie gitaren!

Braindead
14 mei 2008, 23:32
Cheap maar toch donker warm en vol? Misschien vind je dun en schel dan iets luxer klinken. Kijk anders eens naar een erg goedkope gitaar met liefst multiplex body... :-)

Maar even serieus, wat klinkt er dan cheap aan? Kan het ook aan je versterker liggen?

[QUOTE=kalmah]

Ben over het 'soort' geluid erg te spreken. Donker, warm en vol. Alleen vind ik het geluid een beetje cheap klinken.
QUOTE]

koentjo
15 mei 2008, 00:39
overweeg om alleen de pickups te vervangen, dit is waarschijnlijk de goedkoopste oplossing, en als de gitaat verder naar t zin is, weet ik niet of je wel een gibson moet kopen.

versterker maakt erg veel uit voor de sound van je gitaar, ik weet niet waar je op speelt, maar ga hier ook eens mee testen. (neem wel je eigen gitaar bij het testen mee)

Jay75
15 mei 2008, 01:28
es-335 moet je hebben, klaar voor altijd

kalmah
15 mei 2008, 10:32
IK heb een Fame vsh2-100 buizentop..

Maar ik had graag een dubbele cutaway.. Vind een lp lastig spelen in hogere postities.

En Gibson spirits zijn niet veel meer te krijgen toch?

Rewind
15 mei 2008, 10:44
es-335 moet je hebben, klaar voor altijd

oeh wat een geilerd heb je daar! :O

Ibanez666
15 mei 2008, 10:47
Dubbele cutaway:

http://img87.imageshack.us/img87/1699/rooiets5.jpg

robbie-nl
15 mei 2008, 10:57
Ik heb een Hamer FM Special, écht top!
Enorm ondergewaardeerde handmade guitar uit de USA, beter (en mooier) gemaakt dan Gibson en veel lager geprijsd, écht een aanrader.

Hamer Fm Special
Fender Telecaster 1969
Fender Stratocaster 1963
Musicman Luke
Koch Twintone + 2x12 V30's

Jay75
15 mei 2008, 11:04
oeh wat een geilerd heb je daar! :O


Haha kopen? Forumprijsje 1700 eurootjes, maar dan PM maar ;)

Harald
15 mei 2008, 11:07
Yamaha SG1000 of 2000 tweedehands misschien een idee? Santana's vervanger voor de Les Paul, en dubbele cutaway ala SG maar toch wel Les Paul uitstraling.

Dick Wolkendeck
15 mei 2008, 13:35
Yamaha SG1000 of 2000 tweedehands misschien een idee? Santana's vervanger voor de Les Paul, en dubbele cutaway ala SG maar toch wel Les Paul uitstraling.

Goede tip! Holy cow, wat hebben die dingen een mooie sustain.

kalmah
15 mei 2008, 13:38
zijn erg mooie gitaren idd!! alleen lastig te vinden? of zoek k niet goed..

kan ze nergens nieuw vinden, iig in Duitsland niet?

Verder kwam ik Framus gitaren nog tegen..
Vind ze er mooi uitzien, en in veel modellen zitten seymours..
Iemand ervaring met Framus gitaren? zoals de Renegade pro?

renier
15 mei 2008, 15:02
hmm...

meest voor de hand liggende is natuurlijk een 2ehands gibson les paul doublecut op de kop tikken. zijn minder geliefd dan de single cut broertjes, maar moeten waarschijnlijk toch nog wel 1200 euro opbrengen , voor een standard.

alternatief is inderdaad de P90 variant, die je voor veel minder kunt krijgen. ik speel zelf op een gibson met P90's en kan je garanderen dat als je van warm, donker en vet houdt, je niet teleurgesteld zult worden door P90's. ze klinken zeker niet fender achtig. verschil met HB's is dat ze wat neuziger, vettiger klinken en wat minder attack hebben. ze snijden een stuk beter door de mix vaak. wel brommen ze wat, maar mij stoort dat niet zo. gewoon proberen dus. voor €700 pop heb je dan een mooie gibson 2e hands..

Mitch
15 mei 2008, 15:30
Ibanez Artist iets voor je?
Juist, of de goede Yamaha's, of Hamers. Zoek maar eens wat op Marktplaats, staan héééél aardige gitaren voor niet teveel geld.

kalmah
15 mei 2008, 16:01
ok bedankt!

Ga binnenkort echt een keer die lp faded double cut proberen.
Mocht het geluid me niet aanstaan, of na een tijd niet meer aanstaan, kan ik er altijd nog een soapbar indoen toch?

LP_CL
15 mei 2008, 16:12
Ik heb een Hamer FM Special, écht top!
Enorm ondergewaardeerde handmade guitar uit de USA, beter (en mooier) gemaakt dan Gibson en veel lager geprijsd, écht een aanrader.

+1. Heeeeeeeel deftige gitaartjes. Jammer dat ze zo moeilijk te vinden zijn. En ongekend is onbemind.

barno
15 mei 2008, 17:18
ok bedankt!

Ga binnenkort echt een keer die lp faded double cut proberen.
Mocht het geluid me niet aanstaan, of na een tijd niet meer aanstaan, kan ik er altijd nog een soapbar indoen toch?

soapbar heeft andere vorm (smaller en breder) dan klassieke humbucker.maar keuze genoeg voor andere pups.

SquierLolz
15 mei 2008, 18:19
Een epiphone LP heeft een veel donkerder geluid dan gibson les paul Vanwege de alder/mahogany combo dus je kan niet egt een gibson vinden die t zelfde als je epi klinkt vinden een prs/schecter daar in tegen kan dat wel

Luke-wannabe
15 mei 2008, 18:54
Een epiphone LP heeft een veel donkerder geluid dan gibson les paul Vanwege de alder/mahogany combo dus je kan niet egt een gibson vinden die t zelfde als je epi klinkt vinden een prs/schecter daar in tegen kan dat wel
Dat heeft een Gibson ook vriend. Of nou ja mahonie/maple dan, maar dat bedoel je ook denk ik..

kalmah
15 mei 2008, 19:36
zo'n soapbar is toch een humbucker in P90 vorm?

http://www.musik-produktiv.de/dimarzio-soapbar-dp-154-bk-dlx-plus.aspx

zo'n ding:)

Mitch
15 mei 2008, 20:05
Een P90 heb je er in twee soorten: soap boar en dog ear. Gooi er een googeltje tegenaan en je weet genoeg ;)
In humbucker formaat zijn erook P90's maar die noemen we P94's. Ook wel: P90's-voor-watjes :D

toneblo
15 mei 2008, 20:14
Een P90 heb je er in twee soorten: soap boar en dog ear. Gooi er een googeltje tegenaan en je weet genoeg ;)
In humbucker formaat zijn erook P90's maar die noemen we P94's. Ook wel: P90's-voor-watjes

...duidelijk, p94 hebben ( net als p90 ) zeer hoge output......blij dat'k dan een watje ben!!:p

Deze wolfjes in schaapskleren kunnen verschrikkelijk brullen!!:gitarist: ....zeker in een les paul!!:rockon:

kalmah
15 mei 2008, 20:25
ja, word er niet veel uit wijs.
Kan alleen aan de buitenkant maar wat verschil ontdekken..

maar wat zit er in zo'n lp faded dan? soap bars of dogears?
en als ik er n humbucker in wil (laten) zetten, wat moet ik dan hebben?

Mitch
15 mei 2008, 20:33
Het verschil zit 'm dus ook aan de buitenkant, aan de manier van bevestigen om precies te zijn.

In 'een' LP Faded? Ja, wat? Standard: humbuckers. Double cut: P90 soapbars. Daar kun je dus niet achteraf humbuckers in zetten, het gat voor de P90s is veel te groot voor humbuckers. Dat wordt dus testen en kiezen.

kalmah
15 mei 2008, 20:35
maar zijn er geen humbuckers in p90 vorm?

net zoals humbuckers in single coil vorm..

sjoerd5
15 mei 2008, 20:36
Ja, er zijn ook P90 in humbucker voormaat, het is maar net wat je wilt.
Google ff op P94

josszee
15 mei 2008, 20:41
heeft hamer ook geen mooie double cuts? Volgens mij klinken die wel wat LP achtig

Mitch
15 mei 2008, 20:53
Stelde ik ook al voor, maar daarna zag ik dat ik nummer drie was die met dat briljante idee kwam :D

Mitch
15 mei 2008, 20:54
Ja, er zijn ook P90 in humbucker voormaat, het is maar net wat je wilt.
Google ff op P94
Nee vriend, hij vraagt dus andersom.
Bij mijn weten zijn er wel P90s in hb formaat, niet andersom. Lijkt me ook nogal lomp...

Helter Skelter
15 mei 2008, 20:57
Ja, er zijn ook P90 in humbucker voormaat, het is maar net wat je wilt.
Google ff op P94

Of de 'Phat Cats' van Seymour Duncan. Die vind ik er zeker op LP-achtige gitaren cosmetisch ook wat beter uitzien dan de P-94's van Gibson.Het enige zichtbare verschil tussen een Phat Cat en een gewone 'covered' humbucker is dat bij een PC de polepieces in het midden zitten.

Ik heb allebei de varianten in een LP gehad en vond de Seymours iets beter klinken, er zat wat meer 'leven' in dan de wat sterielere Gibsons.

kalmah
15 mei 2008, 22:48
http://www.musik-produktiv.de/dimarzio-soapbar-dp-162-bk-dlx-plus.aspx

en wat is dit?

HB im P90 Format staat er bij..

nou is dit er een in de neck positie, bridge is er ook.

of zit ik hier totaal verkeerd :???:

Mitch
15 mei 2008, 22:52
God ja, da's waar ook, DiMarzio heeft er één. Nou, klaar d'r mee.

Lenweë Míriel
16 mei 2008, 00:46
Voor de bespeelbaarheid zou je ook nog naar superstrats kunnen kijken met mahonie body maple top.
Volgens mij heeft jackson, charvel, ibanez, esp, carvin en ga zo maar door wel zo iets.
Het zal nooi helemaal als een lp klinken maar met vaste brug enz. zal je toch wel een eind komen.
Wel hebben volgens mij de meeste superstrats een beetje een metal uiterlijk maar er zijn ook wel uitzonderingen.

vulvasonic
16 mei 2008, 03:53
Hier is de mijne :D :

http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Guitars%20and%20gear/LesPaulStandardLite.jpg

Ik vind het echt een superplank. En de bereikbaarheid in de hogere regionen is een verrijking voor je spel. Het ding heeft 24 frets en de hals komt pas bij de 22ste fret bij de body en daar zit geen hiel. Het hele ding hangt ook iets verder naar links, waardoor je automatisch al hoger gaat spelen. Heel apart.

Maar het belangrijkste is natuurlijk het geluid. En ook dat is meer dan okee.
Het punt is alleen dat je ze niet snel tegenkomt op de tweedehands markt.

Het is al eerder gezegd, maar Hamer heeft dezelfde modellen in verschillende uitvoeringen en de kwaliteit daarvan is niet misselijk. Misschien moet je daar eens naar op zoek gaan. Ze zijn zeker aan te raden.

Succes!

Luke-wannabe
16 mei 2008, 09:21
Hier is de mijne :D :

http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Guitars%20and%20gear/LesPaulStandardLite.jpg

Ik vind het echt een superplank. En de bereikbaarheid in de hogere regionen is een verrijking voor je spel. Het ding heeft 24 frets en de hals komt pas bij de 22ste fret bij de body en daar zit geen hiel. Het hele ding hangt ook iets verder naar links, waardoor je automatisch al hoger gaat spelen. Heel apart.

Maar het belangrijkste is natuurlijk het geluid. En ook dat is meer dan okee.
Het punt is alleen dat je ze niet snel tegenkomt op de tweedehands markt.

Het is al eerder gezegd, maar Hamer heeft dezelfde modellen in verschillende uitvoeringen en de kwaliteit daarvan is niet misselijk. Misschien moet je daar eens naar op zoek gaan. Ze zijn zeker aan te raden.

Succes!
Supergitaar! Enige nadeel vind ik dat door de 24 frets de neckpu niet zo lekker klinkt (hoogstwaarschijnlijk)

Valentijn
16 mei 2008, 09:37
vulva, heb jij ook lelijke gitaren? heb je er nog niet op kunnen betrappen...

Luke-wannabe
16 mei 2008, 09:52
vulva, heb jij ook lelijke gitaren? heb je er nog niet op kunnen betrappen...
Ja hij heeft zon strat met zon dikke floyd of was is het.. Kahler ofzo d'r op, brrrr... :D

vulvasonic
16 mei 2008, 18:57
vulva, heb jij ook lelijke gitaren? heb je er nog niet op kunnen betrappen...

Blijft een kwestie van smaak hè?
Ik heb 6 podiumwaardige gitaren en die heb ik allemaal gekocht omdat ik ze goed kon gebruiken EN omdat ik ze mooi vond. Maar die Les Paul van mij bijvoorbeeld, die zie je niet veel. Ik mag aannemen dat ze dus niet bij iedereen in de smaak vallen. :)

http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Guitars%20and%20gear/Fenders_Gibsons.jpg

Rewind
16 mei 2008, 19:12
bij mij wel iig! :nervous:

en die ES is ook errug geil!!!!

De strat met kahler vind ik alleen zonde van de refinish

rickert
16 mei 2008, 19:31
Supergitaar! Enige nadeel vind ik dat door de 24 frets de neckpu niet zo lekker klinkt (hoogstwaarschijnlijk)
Tussen de oren, tussen de oren.

Luke-wannabe
16 mei 2008, 19:45
Tussen de oren, tussen de oren.
Jij mot je heufd houden!!

ccc
17 mei 2008, 07:41
+1. Heeeeeeeel deftige gitaartjes. Jammer dat ze zo moeilijk te vinden zijn. En ongekend is onbemind.


Hamer US moeilijk te vinden ???

Vorige week nog een Special uit '79 op de kop getikt voor 650 €.
http://i3.photobucket.com/albums/y52/conrad5113/1989_1.jpg

In Duitsland en de UK vind je ze wel geregeld.

kalmah
17 mei 2008, 11:00
@ vulva,

je bent die lp zeker niet zat he? :hippie: