PDA

View Full Version : Noppen schuim



YB
14 mei 2008, 15:19
Hallo Allemaal,
Ik heb vandaag een stuk dik geluidsisolatenoppenschuim(+/-7cm) gevonden maar ik hoor altijd slechte dingen erover als je het gebruikt in een studio omdat het mid en hoog weghaalt.
Hebben jullie idee waar ik het wel voor zou kunnen gebruiken als isolatie?
Het is een stuk van +/- 2.5 bij 1.5.

Yannick

Roman
14 mei 2008, 16:13
Heb je er een afbeelding (foto) van?

YB
14 mei 2008, 16:21
ik heb ff geen zin om er foto's te maken maar dit spul
http://www1.nl2.conrad.com/m/3000_3999/3400/3420/3428/342840_BB_00_FB.EPS.jpg
maar dan een stukkie dikker

Roman
15 mei 2008, 08:23
aha, slaapmatjes. dacht ik al.

gooi maar weg...

bert k
15 mei 2008, 13:25
Dit spul (tietenschuim) dempt het hoog en het midden redelijk, je krijgt er wat van de ergste reflecties mee weg.

Om te isoleren heb je er niets aan.

hansli
16 mei 2008, 13:44
je kunt het in een luidsprekerkast gebruiken

minoin
16 mei 2008, 14:13
aha, slaapmatjes. dacht ik al.

gooi maar weg...

Hahahaha, heerlijk opbouwend :D

Soulflyhigh
16 mei 2008, 15:46
Ik heb op m'n werk echt kilo's van dit spul liggen maar dan iets dikker er zachter zou dat goed werken?

http://www.apollo-lg.nl/flightcases/8510t.jpg

Roman
17 mei 2008, 10:41
Goed werken voor wat? Isolatie? nee.

Je zou het eventueel voor akoestiek verbetering in je ruimte kunnen gebruiken, hoewel ik het spul niet adviseer. Het is brandbaar en absorbeert niet veel.
Als je veel van dat spul hebt zou je het in driehoeken kunnen snijden/knippen er er een volledig gevulde hoek-absorber van kunnen maken om wat bass-trapping te doen. Ik kan je met dit spul geen wonderen garanderen.

Als je het echt wilt gebruiken dan dus voor zoiets, anders gewoon weg doen. Just b'coz you have that stuff don't mean you have to use it, right?!

Soulflyhigh
17 mei 2008, 22:09
Goed werken voor wat? Isolatie? nee.

Je zou het eventueel voor akoestiek verbetering in je ruimte kunnen gebruiken, hoewel ik het spul niet adviseer. Het is brandbaar en absorbeert niet veel.
Als je veel van dat spul hebt zou je het in driehoeken kunnen snijden/knippen er er een volledig gevulde hoek-absorber van kunnen maken om wat bass-trapping te doen. Ik kan je met dit spul geen wonderen garanderen.

Als je het echt wilt gebruiken dan dus voor zoiets, anders gewoon weg doen. Just b'coz you have that stuff don't mean you have to use it, right?!
Haha duidelijk. Ik zag het liggen en ik dacht hey kan ik hier misschien iets mee

Roman
18 mei 2008, 13:13
een andere optie is om het eventueel voor een zwevende vloer te gebruiken.. maar daar komt meer bij kijken.

Wiellem
18 mei 2008, 13:24
Van dat tietenschuim zoals jullie dat noemen heb ik hier thuis ook op ongeveer 3 kwart van de muren geplaatst, hierdoor klinkt de ruimte niet zo hol meer en kunnen onze oren het veel beter aan. Wel fijn als er op hoog volume gespeeld word.

Maar isoleren doet het niet nee

Roman
18 mei 2008, 15:05
Van dat tietenschuim zoals jullie dat noemen heb ik hier thuis ook op ongeveer 3 kwart van de muren geplaatst, hierdoor klinkt de ruimte niet zo hol meer en kunnen onze oren het veel beter aan. Wel fijn als er op hoog volume gespeeld word.

Maar isoleren doet het niet neeEn die ruimte klinkt vast erg "basserig" ;)

Wiellem
18 mei 2008, 16:08
En die ruimte klinkt vast erg "basserig" ;)

Nou dat valt eigenlijk wel mee, mijn broertke (de drummer) vind zelfs dat zijn bassdrum te weinig bass heeft maar das een kwestie van afstellen.

Maar het plafond en een lange muur en 50 cm boven het schuim zijn niet bekleed

El Capitain
18 mei 2008, 21:51
en je kan het spul goed gebruiken als dempmateriaal in flightcases...of goedkoper: in een gamma-gereedschapskistje met al je effecten :).