PDA

View Full Version : wegwerpgitaar...



DJ_HOEK
14 mei 2008, 15:09
ik zo te kijken op thomann, voor een leuk wegwerpgitaartje.... laten we zeggen, een gitaar van dik onder de 100 euro die ik leuk mee naar strand enzo mee kan nemen en niet bang hoef te zijn dat ie beschadigd. Die ik bij wijze van spreken als brandhout zou kunnen gebruiken als ik hem zat ben.

nu moet het toch wel een beetje redelijk te bespelen zijn natuurlijk anders is het ook geen bal aan, dus nu vroeg ik me af of een van jullie ervaring heeft met een van die supergoedkope (waarschijnlijk halfgare) akoustische gitaren van thomann.
zoals de STARTONE CG 851 4/4, MONTANA MC15 B-STOCK, THOMANN CLASSIC (en CLASSIC S) of wellicht een van Harley benton..?

kortom de vraag is, welke (super)lowbudget gitaar lijkt jullie het meest geschikt? :hippie:

YB
14 mei 2008, 15:22
Het is ook vet om een mini gitaartje te nemen.

Staal
http://www.feedback.nl/?b=PLAYJTJ&a=50
Nylon
http://www.feedback.nl/?b=PMPJTJC&a=49
Ik vind ze best wel lekker spelen voor het geld(staalsnarige)

guitartub
14 mei 2008, 15:53
Wegwerp en brandhout?? STAGG!!!
(Alhoewel ik gehoord heb dat hun accoustische gitaartjes best te pruimen zijn.)

Don Capo
14 mei 2008, 15:56
Gewoon een iets duurdere gitaar kopen en meenemen naar het strand. Kan weinig mee gebeuren hoor. Gitaren met een nieuwprijs van onder de 100 euro zijn (in 99,99 % van de gevallen) gewoon niet te bespelen.

LaurentB
14 mei 2008, 16:11
Gewoon een iets duurdere gitaar kopen en meenemen naar het strand. Kan weinig mee gebeuren hoor. Gitaren met een nieuwprijs van onder de 100 euro zijn (in 99,99 % van de gevallen) gewoon niet te bespelen.

Dat is iets te sterk geformuleerd. Ik heb drie leerlingen gehad die alledrie een zeer redelijk bespeelbare, en tamelijk zuivere gitaar hadden van tussen de 50 en 100 euro. Ik stond er ook paf van, maar het kan wel, tegenwoordig.
De slechtst klinkende ervan was een nylonsnarige Tenson (60 euro), maar ook die was zuiver en bespeelbaar. De beste was een staalsnarige Dylon, klonk niet eens slecht. Nu moet ik toegeven: die kostte eigenlijk net boven de 100 euro, maar er was afgedongen tot 90 euro of zoiets.

Don Capo
14 mei 2008, 16:44
Misschien iets te grof inderdaad, heb ook al jaren niet meer op zo'n gitaar gespeeld, maar vroeger (jaartje of tien terug) waren het voornamelijk K**gitaren.

Neem aan dat je dan wel moet doen aan de actie? Of is dat tegenwoordig ook prima op zo'n goedkope gitaar?

DJ_HOEK
14 mei 2008, 16:45
ok bedankt voor de snelle reacties gasten!
ik zie dat de meningen nogal verdeeld zijn... er zijn dus mensen die denken dat er niets bespeelbaars bestaat onder de 100 en er zijn mensen die denken dat dat wel zo is.
maar even voor de duidelijkheid, het hoeft niet fantastisch te klinken ofzo... als het maar een beetje speelbaar is en niet uit elkaar valt (zoals blokker-gitaren:P).

misschien is tweedehands ook wel een goed idee? dan maar iets versleten maar wat meer niveau... dan zou ik iets van effe boven de 100 kunnen nemen (nieuwprijs he, maar dan tweedehands)

@ Don Capo: ik zit wat 3d images te bekijken op thomann en die action ziet er niet verkeerd uit bij die goedkope modellen. Nu hoeft dit natuurlijk niet representatief te zijn voor alle producten maargoed.

Don Capo
14 mei 2008, 16:45
om weer even snel te reageren:
Daar zou ik voor kiezen inderdaad, een tweedehandse voor dat geld is vaak wel iets beter.

DJ_HOEK
14 mei 2008, 16:50
om weer even snel te reageren:
Daar zou ik voor kiezen inderdaad, een tweedehandse voor dat geld is vaak wel iets beter.

ja inderdaad..... het maakt immers toch niet uit of het wat versleten is. dus in dat geval: het mag een iets duurder model zijn (100-150 nieuw), maar dan tweedehands, wat kunnen jullie me dan aanraden? ik hoorde dat yamaha wel aardige dingen maakt rond die prijs?

Don Capo
14 mei 2008, 16:54
De heilige zoekfunctie:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=76152&highlight=Koopadvies

OF het sticky bovenaan dit forum