PDA

View Full Version : binding



toon-
14 mei 2008, 14:13
Hej,
De kans is groot dat ik aankomende zomer een Gibson Les Paul Studio koop.
Maar ik vind het jammer dat er op die gitaren geen binding zit..., nu is mijn vraag of je dat er op kan laten zetten?

Renin
14 mei 2008, 14:21
volgens mij heet het dan een Les Paul standard en ben je zomaar het dubbele kwijt, tenzij je ook nog graag een binding om de hals en kop wilt hebben, dan noemen we het een custom en ben je 3x zoveel kwijt als ik het allemaal goed heb begrepen.

Verder klinken ze alle 3 erg goed schijnt het. Dus waar de rest van de verschillen in zit? Waarschijnlijk in het hout, maar dat zullen we maar moeten aannemen dan aangezien er tussen de verschillende gitaren onderling (bijv. 2 studio's) ook nog eens verschil blijkt te zitten in geluid en kwaliteit van het hout.

Je zou ook best naar een bouwer kunnen gaan, maar dat wordt frezen, schuren plakken, schuren lakken etc. Je zou dan goedkoper uit zijn om gewoon er 1 te kopen met binding, 2e hands of niet.

Bovenstaande is info van dit forum, aangezien ik ook wel een LP wil hebben met binding, maar meer voor de looks en het merk Gibson, dan voor de sound ws. (en tóch wil ik er 1 :D)

koentjo
14 mei 2008, 14:29
nu weet ik niet zoveel van les pauls, qua gibson vs epi.

maar is het niet zo dat zon epi custom wel bindingen heeft? voor iets van dezelfde prijs als de GLP studio, die zonder bindingen is?

of wil je 100% een gibson?

Renin
14 mei 2008, 14:43
Ja een epi custom heeft bindingen rondom en is een stuk goedkoper, ook als de Gibson studio. Maar ja, er zijn natuurlijk wel redenen te bedenken waarom dat zo is. Gebruik de zoekfunctie maar eens.

mikeyaxeman
14 mei 2008, 14:44
Ik zou het aan Orpheo vragen die heeft geloof ik ook binding rond de body bij zijn studio gedaan.

Orpheo
14 mei 2008, 14:52
Ik zou het aan Orpheo vragen die heeft geloof ik ook binding rond de body bij zijn studio gedaan.

met een mesje lak wegkrabben, en dan met blanke nagellak dat afmaken, klaar. maar om dat op je eigen, net nieuwe, dure gibson te doen is vaak niet handig ;) Mijn studio heeft me 450E gekost, en was al flink afgeleefd. ik heb dat geintje trouwens onlangs weer gedaan bij een warmoth van me. Niet zo mooi en strak als fred dat doet, maar al met al heel netjes (de slordige stukjes zitten aan de treblekant, en als je staand of zittend speelt zie je 't toch niet :D )

toon-
14 mei 2008, 15:39
nu weet ik niet zoveel van les pauls, qua gibson vs epi.

maar is het niet zo dat zon epi custom wel bindingen heeft? voor iets van dezelfde prijs als de GLP studio, die zonder bindingen is?

of wil je 100% een gibson?

De Epi custom heeft inderdaad wel bindingen, maar dit is niet echt een waardig alternatief voor de Studio :).

Wiellem
14 mei 2008, 15:46
Ik wilde eerst ook eigenlijk perse een Les Paul met binding, maar toen ik eenmaal in de winkel tegenover zon mooie tweedehands Studio stond was mijn keuze ook snel gemaakt.


Heeft een Epiphone LP Standard / standard plus ook niet een binding?

Nico2
14 mei 2008, 17:20
Mijn epi standard plus heeft een binding, en de gewone standard ook. 8-)
Zou het overigens de moeite waard zijn gibson of seymour duncan pickups op mn epi te zetten en zo ja welke ?

josszee
14 mei 2008, 17:43
met een mesje lak wegkrabben, en dan met blanke nagellak dat afmaken, klaar. maar om dat op je eigen, net nieuwe, dure gibson te doen is vaak niet handig ;) Mijn studio heeft me 450E gekost, en was al flink afgeleefd. ik heb dat geintje trouwens onlangs weer gedaan bij een warmoth van me. Niet zo mooi en strak als fred dat doet, maar al met al heel netjes (de slordige stukjes zitten aan de treblekant, en als je staand of zittend speelt zie je 't toch niet :D )


Wat 450 euro voor een studio vertel mij eens hoe je daaraan bent geraakt!! (kan je aan nog 1 geraken ?)

Orpheo
14 mei 2008, 18:08
Wat 450 euro voor een studio vertel mij eens hoe je daaraan bent geraakt!! (kan je aan nog 1 geraken ?)

nee, ik heb de verkoper uitgeperst :) as usual. net als dat ik een '74 custom koop voor 1900, een 76 black beauty voor 2000 etc etc ;)

josszee
14 mei 2008, 18:11
nee, ik heb de verkoper uitgeperst :) as usual. net als dat ik een '74 custom koop voor 1900, een 76 black beauty voor 2000 etc etc ;)


Ga jij mee met mij als ik mijn volgende gitaar koop ? we zeggen dat hij voor jou is en dan pers je hem uit en heb ik een goedkoope gibson :)

Orpheo
14 mei 2008, 18:21
Ga jij mee met mij als ik mijn volgende gitaar koop ? we zeggen dat hij voor jou is en dan pers je hem uit en heb ik een goedkoope gibson :)

ghehe grapjas ;)