PDA

View Full Version : Omgekeerde Jimi Hendrix: Linkshandige gitaar rechtshandig maken



Ponyboy
14 mei 2008, 14:46
Ik wil een linkshandige witte stratocaster lookalike om 'm vervolgens om te bouwen tot rechtshandige, het omgekeerde van Jimi dus.

Het gaat me meer om het uiterlijk dan dat ik er knap mee kan spelen.

Waar vind ik zo'n strat?

jaspie
14 mei 2008, 14:48
overal? gewoon een leftie strat kopen in de kleur die je wil

Chris Winsemius
14 mei 2008, 14:52
Ik ben zelf rechtshandig maar heb weleens 'n linkshandige Strat voor dat doel gehad, tof maar de knoppen zaten mij altijd in de weg.

Als je 'n soort ergonomische "Hendrix-Srat" zou willen hebben/(laten) maken voor rechtshandig gebruik, iig.:

- linkshandige kop
- brug-element fysiek andersom gemonteerd (treble-pooltjes meer richting hals, bass-pooltjes meer richting brug)
- linkshandige tremolo
- pooltjes elementen andersom (linkshandig)

Deze staat trouwens op m'n GAS-list.....

Tubescreamer
14 mei 2008, 15:13
Aerosmith's Joe Perry deed dat nog wel 'ns, en hier is een interviewtje met hem uit '79 in Guitar Player. Ergens halverwege zegt hij iets over de lefty Strat (een opmerking over de omgedraaide scale length en dat je niet meer zo hoog kan komen, al aan gedacht :) ?), moet je maar even doorlezen, voor de rest best leuk interview, of je Joe Perry nou wel of niet leuk vindt....

http://www.geocities.com/SunsetStrip/Towers/9299/articles/gp379.htm

Ponyboy
14 mei 2008, 15:27
Wat is een GAS list en waar vind ik die?

Even dat interview lezen, bedankt!

Tubescreamer
14 mei 2008, 15:46
Wat is een GAS list en waar vind ik die?

Even dat interview lezen, bedankt!
Graag gedaan, en bedankt voor m'n nieuwe sig. :D

trouwens: G.A.S. staat voor Gear Aqcuiring Syndrome. Shit (willen) kopen die je bij voorkeur helemaal niet nodig hebt, of nog beter, waardoor je vriendin flink pissig op je wordt omdat jullie met dat geld een weekje op vakantie zouden gaan. Een GAS-list is dus een lijst met dingen die dat zouden kunnen bewerkstelligen. Dat je het effe weet en gewaarschuwd bent....

Ponyboy
14 mei 2008, 17:31
Dacht dat ie iets te koop aan bood ofzo :satisfie: leve de anoniemiteit btw :cool: :cool:

EDIT: Moet trouwens wel concluderen dat ik bestwel last heb van dat syndroom.

Tubescreamer
14 mei 2008, 17:41
EDIT: Moet trouwens wel concluderen dat ik bestwel last heb van dat syndroom.
Wij allemaal...... :chicken: en het is lekker helemaal niks om je voor te schamen :D

Hee maar volgens mij heb je nu genoeg tips gehad over lefty Strats, hup wat doe je hier nog ga 'm kopen! (zit zelf ook al 'n tijdje over zoiets na te denken hehe).

Succes ermee!

Mitch
14 mei 2008, 17:47
Er staat er momenteel zelfs één op Marktplaats. Squiertje.

bouf
14 mei 2008, 18:04
Kunt beter direct een rechtse kopen volgens mij...

by the way, waar heb je deze gitaar gezien?

Toch niet bij lefty na mijn post... :cooler:

Mitch
14 mei 2008, 18:19
http://link.marktplaats.nl/168573509

Helaas, 't is een zwarte strat, geen witte!

Snuiter
14 mei 2008, 18:49
Dacht dat ie iets te koop aan bood ofzo :satisfie: leve de anoniemiteit btw :cool: :cool:

EDIT: Moet trouwens wel concluderen dat ik bestwel last heb van dat syndroom.

Volgens mij zijn alle GN'ers zo hypogondrisch als wat.