PDA

View Full Version : Lo pro edge



Randy
14 mei 2008, 12:54
Hey Dudes,

Ik wil de lo pro edge trem van mijn ibanez S laten vervangen met een OFR of een locking trem van Schaller. Weet iemand of een van deze tremolo's past zonder te fresen?

groeten,

Randy

universe777
14 mei 2008, 14:02
Ik heb een gitaar waar eerst een schaller opzat en nu een LoPro, dat paste zonder problemen.
Ik zou voor de schaller gaan als ik jou was. De messen zijn te vervangen. Op een OFR niet.

pimmedoris
14 mei 2008, 14:04
De lo pro edge staat toch juist als een hele goede trem bekend? Even goed, zo niet beter als het origineel?

Wat doet hij niet goed?

universe777
14 mei 2008, 14:11
Persoonlijk vind ik de LoPro ook iets fijner.
Maar alledrie werken ze goed.
Van de twee die hij noemt vind ik de iets door ontwikkelde schaller het fijnst. Schaller heeft trouwens ook hun eigen versie van de LoProfile Trem. Of die past weet ik niet.

Dark_Tranquillity
14 mei 2008, 14:31
Ik zou zelf ook voor de Schaller gaan. Ik heb onlangs mijn Gotoh FR kopie voor een oude Schaller met vervangbare messen geruild. Een vooruitgang.

Mesjoggah
14 mei 2008, 15:51
Een OFR zou zo moeten passen, blijft de vraag waarom je een van de (zoniet de beste) beste tremolo's zou willen vervangen?

Dark_Tranquillity
14 mei 2008, 16:59
Omdat de FR misschien iets beter is? ;) Persoonlijke smaak, maar een FR ligt mij wat beter.

Randy
15 mei 2008, 00:22
De lo pro edge in m'n gitaar is 8 jaar lang bijna dagelijks misbruikt. Hij begint ook zichtbare slijtage te vertonen. De brugzadels zou ik eventueel kunnen laten vervangen en de mesjes zou ik kunnen laten slijpen. Toch denk ik dat de schaller brug wat duurzaamheid betreft beter is dan de lo pro edge. Beter materiaal (staal) een kraag met schroefdraad i.p.v. bajonet aansluiting met tremolo arm bushings etc.

G.G.
15 mei 2008, 09:11
De Lo Pro Edge en de OFR hebben toch een andere positie van de studs? Ik heb weleens een Lo Pro Edge op een zelfbouw gezet en kan me herinneren dat de studs net ietsjes verder naar voren stonden.

Dacht dat Fred Dons hier ook ervaring mee had.

Mesjoggah
15 mei 2008, 19:35
De lo pro edge in m'n gitaar is 8 jaar lang bijna dagelijks misbruikt. Hij begint ook zichtbare slijtage te vertonen. De brugzadels zou ik eventueel kunnen laten vervangen en de mesjes zou ik kunnen laten slijpen. Toch denk ik dat de schaller brug wat duurzaamheid betreft beter is dan de lo pro edge. Beter materiaal (staal) een kraag met schroefdraad i.p.v. bajonet aansluiting met tremolo arm bushings etc.

Ik heb me vergist, de OFR schijnt niet te passen zonder je cavity wat te moeten veranderen. Je hebt het over duurzaamheid maar vindt je zelf 8 jaar lang bijna dagelijks niet heel erg veel? De meesten hier doen niet eens zo lang met een gitaar.
Maar goed als jij die Lo Pro eruit gooit, gooi´m dan deze kant op!

Randy
15 mei 2008, 20:23
Ik heb me vergist, de OFR schijnt niet te passen zonder je cavity wat te moeten veranderen. Je hebt het over duurzaamheid maar vindt je zelf 8 jaar lang bijna dagelijks niet heel erg veel? De meesten hier doen niet eens zo lang met een gitaar.
Maar goed als jij die Lo Pro eruit gooit, gooi´m dan deze kant op!

Ik ben nog aan het overwegen om te laten vervangen. Als ik er helemaal over uit ben en ik ga em daadwerkelijk eruit gooien dan kan je'm overnemen;)

AART
16 mei 2008, 13:02
Vraag het Fred Dons even, die heeft daar veel verstand van.

Madcow
16 mei 2008, 15:36
ibanez S is toch zon mager schraminkel? kwestie van het blok dan bijvijlen neem ik aan?