PDA

View Full Version : Opzoek naar een nieuwe



Dark_Tranquillity
14 mei 2008, 11:08
Oké, de searchfunctie, fuck die, want daar vind ik niet wat ik nodig heb.

Dan op naar het belangrijke gedeelte. Ik zoek een niewe gitaar, alleen, door het hogere budget, en de hogere eisen die ik nu aan een gitaar stel, word dit een beetje moeilijk.

A. 24 frets
B. Floyd Rose
C. Neck thru

Is is wat speelruimte, voor de juiste gitaar wil ik hier wel iets van opgeven, of bijvoorbeeld voor een Kahler gaan, zoiets. Tweedehands is geen optie, ik wil nu gewoon een nieuwe, zodat ik hem zelf kan trashen. Budget €1000,- (Voor de juiste gitaar eventueel iets hoger). Muziek, Hi-gain metal, Trash, Death, Black. 1 Humbucker is dus geen probleem. Een rare vorm maakt me in principe weinig uit. Actief/passief is ook geen probleem. Voornamelijk in E of D gestemd, maar een 25(.5)inch scale is prima, ik maak ook wel eens een uitstapje naar B of A.

- Jackson RR24 Ltd. Edition, mijn favoriet kwa uiterlijk.
- LTD MH-1000.
- LTD EC-1000 (alleen bevalt de les paul mensuur me hier niet echt van).

De LTD's gaan het verhaal over dat ze ondanks dat ze mooi zijn, toch niet echt sterk zouden zijn, wat gig's betrefd. Dit lees ik op het Jackson forum, dus tot in hoevere deze info relevant is, geen idee! Helaas is binnen acceptabale afstand ook geen 1000 serie te testen. De Jackson, blind kopen via internet, opzich geen probleem, Jackson bevalt me speelsgewijs prima.

Zie ik nog iets over het hoofd? €1000,- is niet niks, een miskoop zou zonde zijn, aangezien er financieel geen tweede inzit.

Jim Haagmans
14 mei 2008, 11:09
Ibanez RGT42, heb je nog geld over voor een setje dimarzio's ;)

almarvk
14 mei 2008, 11:41
LTD zijn vanaf de 400/500 serie erg goede gitaren. Bullshit dat ze slecht zijn. Ik heb een EC400 en dat is een voor dat geld een topgitaar.

Oftewel: kijk maar 's naar een LTD of ESP.

En Jackson heeft ook prima versies. Ik zou, met elk budget maar vooral met zo'n budget, dat je gewoon maar moet gaan spelen en de tijd er voor moet nemen. Aangezien je geen miskoop wilt hebben, moet de gitaar je liggen en dat kan je alleen weten door erop te spelen. De ene gitaar is de andere niet...

Dark_Tranquillity
14 mei 2008, 11:49
Ik zoek wel een gitaar waar niets meer aan gemod hoeft te worden, geen andere pickups, geen hardware mods. etc.

LTD EC-400 en 500 series zijn dus wel het aanschaffen waard? Het is de bedoeling de gitaar voor lange tijd aan te schaffen, eentje waar ik dus een fiks aantal jaren mee door kan, zonder dat er een nieuwe bijkomt. Het grootste nadeel van de EC's is het missen van een trem. Maar ze zijn wel verdomd mooi, met name die 1000 series.

Kortom, dit moet samen met mijn USA RR (deze gaat in de vut) mijn hoofdgitaar worden, een vervanger/toevoeging zit er voor de komende aantal jaren niet in.

Wat testen betrefd, dit blijft lastig. De goedkopere versies zijn beschikbaar, maar in het 1000 euro segment is er gewoon niet veel voorhanden in de muziekwinkels in de buurt.

almarvk
14 mei 2008, 11:58
Aan mijn EC-400 hoef ik niets meer aan te passen. Mijn versie heeft Seymour Duncan pickups, maar nu zijn ze er met EMG's. De rest van de hardware is prima en ontstemt niet door de Earvana topkam en Grover stemmechanieken. Ik hoef geen andere gitaar meer...

universe777
14 mei 2008, 12:21
Ik zoek wel een gitaar waar niets meer aan gemod hoeft te worden, geen andere pickups, geen hardware mods. etc.

Eventueel pups vervangen zou ik niet al te zwaar laten wegen.
Da's nou niet zo'n grote investering. Als de gitaar super is en een ander elementje maakt hem af.. of beter gezegd , zet het puntje op de i zou ik het zeker niet laten.

Leg je ook niet al te vast op neck thru. Ih begrijp dat je zo min mogelijk hiel wilt, maar er zijn ook zat SET thru's tegenwoordig die dezelfde vrijheid bieden. BV de Gus G ESP/LTD.

Maar jouw gezien jouw liefde voor jackson, de Rhoads modellen, wat wel duidelijk is door je posts, is die RR24 een goede keuze.
Heb zelf meerdere US jacksons in mijn handen gehad de laatste tijd (heb er zelf ook een) En de duurdere japanners doen er niet voor onder. Sterker nog, ik heb een kevin bond sig, en een RR24 in mijn handen gehad en die waren beide BETER afgewerkt dan de US KV2 en de WR1 die wij nu hebben. Bindingen waren strakker, inlays beter en de us modellen hadden meer flaws in de paint jobs.

Er staat er nu trouwens een 2e hands op marktplaats geloof ik. Dacht een zwatre met rode bevel..... (Nee mods, geen spam niet de mijne)

minoin
14 mei 2008, 12:32
Kijk eens naar een Schecter C-1 Hellraiser FR:
http://www.sonicsystem.co.jp/webguitar/image/SCHECTER/HELLRASERFRTBC/HELLRASERFRTBCm.JPG
http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/2/1/6/546216.jpg
Zal alleen niet makkelijk te vinden zijn. Maar heb je wel een brute axe!

Dark_Tranquillity
14 mei 2008, 14:26
@ Minoin: Schecter heb ik naar gekeken, helaas zijn deze inderdaad heel moeilijk te vinden, laat staan dichtbij huis. Verder wel een mooi ding, absoluut, zijn dit alleen geen Koreanen?

@ Universe: Ik heb zelf een USA RR, perfecte gitaar. Dus de nek van de PRO series zal me ook wel bevallen, net zoals de bespeelbaarheid. Dat ze vergelijkbaar zijn met USA's is wel een opvallende bewering, die zeker in het voordeel werkt van de keuze om weer een Jackson te kopen. De Gus G is (Bij het gebrek aan een mooie Roope Latvala sig.) inderdaad een gave gitaar, helaas mis ik de 23e en 24e fret. Iets wat mijn nieuwe gitaar wel moet hebben. Het set-neck gedeelte was ik vergeten, hier ben ik eventueel ook wel voor te porren.

@ Almar: Ik geloof dat een zaak hier in de buurt een 400 of 500 series heeft staan, ik was van plan deze vanmiddag te gaan proberen.


Uiteindelijk ga ik ook een beetje voor de looks, hoe fout dan ook, ik moet er de komende jaren nog geregeld naar kijken. Rhoads modellen hebben de voorkeur, maar een beetje afwisseling is zeker niet verkeerd. Een mooie see-thru lak doet het zeker goed.

Tho
14 mei 2008, 14:30
Je weet hoe ik er over denk he Lars. Jackson RR24 for the win! Ik heb vlagen hoor, maar ik verkies hem tegenwoordig boven m'n USA, kan je nagaan.

Misschien even wachten tot de Stealth van BC Rich uit komt? Of probeer eens een DEAN '79! Wel een floyd licenced (waar vaak rotte appels tussen zitten), maar verder prima dingen

minoin
14 mei 2008, 14:41
@ Minoin: Schecter heb ik naar gekeken, helaas zijn deze inderdaad heel moeilijk te vinden, laat staan dichtbij huis. Verder wel een mooi ding, absoluut, zijn dit alleen geen Koreanen?

@ Universe: Ik heb zelf een USA RR, perfecte gitaar. Dus de nek van de PRO series zal me ook wel bevallen, net zoals de bespeelbaarheid. Dat ze vergelijkbaar zijn met USA's is wel een opvallende bewering, die zeker in het voordeel werkt van de keuze om weer een Jackson te kopen. De Gus G is (Bij het gebrek aan een mooie Roope Latvala sig.) inderdaad een gave gitaar, helaas mis ik de 23e en 24e fret. Iets wat mijn nieuwe gitaar wel moet hebben. Het set-neck gedeelte was ik vergeten, hier ben ik eventueel ook wel voor te porren.

@ Almar: Ik geloof dat een zaak hier in de buurt een 400 of 500 series heeft staan, ik was van plan deze vanmiddag te gaan proberen.


Uiteindelijk ga ik ook een beetje voor de looks, hoe fout dan ook, ik moet er de komende jaren nog geregeld naar kijken. Rhoads modellen hebben de voorkeur, maar een beetje afwisseling is zeker niet verkeerd. Een mooie see-thru lak doet het zeker goed.

Klopt, ze zijn in Korea gemaakt. Maar wel volledig 81/85, original Floyd Rose, neckthru, perfecte prijs/kwaliteit verhouding (van horen zeggen).
Inderdaad zeer moeilijk te vinden of als je het aandurft:
http://stores.ebay.com/STRINGS-AND-THINGS-GUITAR-WHOLESALE
Hoewel ik deze Schecter meer klasse vind hebben is die RR24 ook echt een beest.

Er staat ook een mooie ESP Horizon FR op gitaarmarkt volgens mij, kun je je ook geen buil aan vallen.

Dark_Tranquillity
14 mei 2008, 14:41
De stealth, heel gaaf! Maarja, Alexi Laiho nadoen is een ding, maar Chuck himself, nee, die signature laat ik staan (chroom is niet echt mijn ding).

Gaaf dat je nog steeds zo positief bent over de RR24. Jammer dat ik hem zo niet kan testen :( Affijn, hij staat nog steeds hoog in de lijst!

De Dean '79 is ook wel gaaf :O


EDIT: De Schecter, nee uit de USA halen durf ik niet, Duitsland is het uiterste, aangezien hij anders in het vliegtuig moet :( Scary buisness. Wel een ontzettend mooie gitaar, inderdaad!

universe777
14 mei 2008, 14:51
Je weet hoe ik er over denk he Lars. Jackson RR24 for the win! Ik heb vlagen hoor, maar ik verkies hem tegenwoordig boven m'n USA, kan je nagaan.
Ja, die japanners weten echt wat ze doen. In het geval van Jackson is is het al jaren dezelfde fabriek. Toen jaren geleden de "professional series" uitkwamen - NIET te verwarren met de serie met dezelfde naam van jaren later - Ik bedoel de neckthru modelen van de Rhoads etc (uit de catalogie van zo rond 90/91) deden die gitaren het zo goed dat ze letterlijk gedown-grade werden. Dots ipv sharkfins etc. In de US stagneerde de verkoop van de US made. De Jappen waren aanzienlijk goedkoper maar haalde de kwaliteit van de US modellen.
Ze waren hier in nederland niet echt goedkoop, maar wel voordeliger dan de US series. ik weet nog dat ik naar een rode rhoads van 2900 gulden stond te k(w)ijk(l)en bij servaas in Den Haag.
Die US Select serie was er toendertijd ook nog niet.

nevyn292
14 mei 2008, 16:04
BC Rich al goed naar gekeken?

Bv. Mockingbird ST (zul je wel toch echt pick-ups moeten vervangen, maar kan je wel voor ongeveer 5-600 euro halen)

'Warbeast' http://bcrich.com/warbeast_wmd.asp

Dit lijkt op de soloist hier (http://bcrich.com/asm_pro.asp)

etc. etc.

Dark_Tranquillity
14 mei 2008, 16:57
Opzich gaaf spul, degene met old-skool headstock dan. De mockingbird vind ik verschrikkelijk. Wel had ik naar de Warlock NJ Deluxe gekeken, USA specs, maar wel een koreaan, meen ik. Al met al moeilijk aan te komen, moet wat aan vervangen worden, etc.


Zonet de LTD EC-400 geprobeerd. Mooi, maar dit is helaas niet mijn ding. Aangezien de 1000 series redelijk vergelijkbaar zijn, denk ik dat dit hem niet word. M serie ook geprobeerd, eveneens een 400. Wel onzetten mooi, maar ook een fixed bridge, en ik wil eigenlijk toch weer een FR. Leuke afwerking, overigens. Sound gewijs deed het me alleen niet veel, maar misschien is dit bij de hogere series beter?

Tot slot nog een hele batterij Ibbi's bekeken, en hmm, ik weet het niet, maar uiterlijk gezien doet het me echt niets, sound... tja, ibbi elementen, dus wat ze met SD's of EMG's doen? Hmm? Actie ligt bij deze Ibbi's dan wel weer goed, wat heerlijk laag, maar iets zegt me dat dit niets voor me is. O.A. ook de RGT42.

Paar Jacksons, alleen lage series helaas, niet echt wat voor mij, alhoewel de nek wel heerlijk vertrouwd verkomt. Zeer te spreken over de DK2M die er hing, prachtig!

LP_CL
14 mei 2008, 18:37
@ Dark: al gedacht aan een SL2H die in Japan ineengestoken is? Denk dat die voor niet veel meer dan 1300 nieuw zijn, dus tweedehands iets van 900. Zelfde specs als het USA model. Volgens mij is dit echt wel wat je zoekt.

minoin
14 mei 2008, 18:40
@ Dark: al gedacht aan een SL2H die in Japan ineengestoken is? Denk dat die voor niet veel meer dan 1300 nieuw zijn, dus tweedehands iets van 900. Zelfde specs als het USA model. Volgens mij is dit echt wel wat je zoekt.

Volgens mij bedoel je de SL3, de SL2 is volgens mij gewoon USA.

LP_CL
14 mei 2008, 18:44
Volgens mij bedoel je de SL3, de SL2 is volgens mij gewoon USA.
Nee, er is een SL2H die uit americaanse componenten ineengestoken wordt in Japan. Niet te verwarren met de SL3

Dark_Tranquillity
14 mei 2008, 19:29
In principe is die gitaar net zo perfect als een RR24, alleen heb ik geen flauw idee waar ik die moet vinden! :(

Edit, daar wil ik ook nog wel 300 euro extra voor neerleggen :D

Edit 2, Musicstore heeft een blauwe Limited, Geweldig ding, 1300 euro. Pfft, alleen vind ik blauw niet echt super.

LP_CL
14 mei 2008, 20:14
Edit 2, Musicstore heeft een blauwe Limited, Geweldig ding, 1300 euro. Pfft, alleen vind ik blauw niet echt super.
Ja die is het. Heeft er nog een carved top bovenop ook.
http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=?SKU=GIT0011042-000&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList
Dat blauw zal in het echt wel nog meevallen. Mijn groene is op foto ook lelijker dan in het echt. Wel jammer als je echt niet aan blauw bent. Speelt waarschijnlijk bijna even of net zo goed als een USA soloist.

*EDIT* raar, zie ik daar nu een rosewood toets op? hmmmz. Het staat er niet bij vermeld.

Dark_Tranquillity
14 mei 2008, 20:39
Het is vrij bekend dat de huidige Ebony fretboards bij Jackson wat Rosewood-achtig van kleur zijn.

Arvoitus
15 mei 2008, 10:03
Ik zou voor die RR24 gaan. Top gitaar als ie eenmaal is afgesteld.

Verder staat er op marktplaats een Jackson Soloist MIJ, schijnt ook zeer goede kwaliteit te zijn.

Outrage
15 mei 2008, 10:58
Carvin schijnt erg goed te zijn. Is maar een ideetje. Verder Jackson all the way. ;)

Dark_Tranquillity
15 mei 2008, 13:44
Even een update, ik ben aan het kijken om mijn budget iets te verhogen, maar eens zien wat eruit komt!

LP_CL
15 mei 2008, 14:17
Ik zou voor die RR24 gaan. Top gitaar als ie eenmaal is afgesteld.

Verder staat er op marktplaats een Jackson Soloist MIJ, schijnt ook zeer goede kwaliteit te zijn.
Jep, dit is wel een SL3 (SL1 professional werd later SL3). En ik weet niet hoe die reflex pickups zijn. Daarbij vind ik bij HSS gitaren die middelste pickup enorm irritant. Die zit precies in mijn pickpositie. Ik weet niet hoe dat bij Dark Tranq zit, maar ik weet dat daar nogal wat mensen last van hebben.

Soulflyhigh
15 mei 2008, 23:01
Jep, dit is wel een SL3 (SL1 professional werd later SL3). En ik weet niet hoe die reflex pickups zijn. Daarbij vind ik bij HSS gitaren die middelste pickup enorm irritant. Die zit precies in mijn pickpositie. Ik weet niet hoe dat bij Dark Tranq zit, maar ik weet dat daar nogal wat mensen last van hebben.
Idem heb ik ook. Ik weet niet tot hoe hoog je je budget verhoogt Dark Tranquillity. Die MH 1000 lijkt mij ook een fantastische gitaar. Jammer dat je ze nergens tegenkomt en kunt testen. Duitsland is hiervoor de enige optie. Die met de Floyd is zelfs dan nog niet makkelijk te vinden

Kellet
16 mei 2008, 01:32
Schecter!
Is al eerder genoemd, maar zijn echt topgitaren.
Ik heb er zelf twee, gekocht bij Drumcity Guitarland

www.drumcityguitarland.com

LP_CL
16 mei 2008, 10:22
Yep, Schecter schijnen inderdaad supergitaren te zijn, voor een mooie prijs. Het enige wat ik echt afschuwelijk vind is die binding.
http://www.onlinestagegear.com/Brand/Schecter/C/C1-Hellraiser-BCH.jpg

koentjo
16 mei 2008, 10:31
...Het enige wat ik echt afschuwelijk vind is die binding...

gewoon een kwestie van potje zwarte verf en een kwastje. :rockon:

succes met de zoektocht.

als ie er is, willen we het allemaal weten.+ foto's ofc

Dark_Tranquillity
16 mei 2008, 10:42
Misschien al wel sneller als gedacht, hehe. Eens even kijken wat mijn loon + vakantie geld doen, vandaag :rockon:

Luke-wannabe
16 mei 2008, 10:59
Zou je niet eerst aan een behoorlijke amp gaan denken? Je speelt nu over een Cube zie ik. NIet dat dat slecht is, maar een lekkere buizenamp kan niets tegenop!

Dark_Tranquillity
16 mei 2008, 11:22
Zou je niet eerst aan een behoorlijke amp gaan denken? Je speelt nu over een Cube zie ik. NIet dat dat slecht is, maar een lekkere buizenamp kan niets tegenop!

Ik heb veel meer plezier met een goede gitaar, dan een goede amp. Voor opnames is er een 5150 beschikbaar. De amp voor mezelf komt wel een keer, nu eerst een goede gitaar! Bovendien gaat een buizenamp (bijv. een Valveking head) me iets te hard.

pupanus1
16 mei 2008, 11:39
En een Charvel Model 5 of 6 niks voor je

Pol had nog een Model 5 staan toen ik mn Horizon bij hem ging halen zag er goed uit

edit: Oeps zie nu dat je geen 2e hands wilde :D haha

Dark_Tranquillity
16 mei 2008, 12:17
Inderdaad, geweldige gitaren hoor, mijn droom eerst. Affijn, het budget is wat omhoog gegaan, dus wil ik gelijk een nieuwe, en hoef ik niet meer naar oude Charvs te kijken.

pupanus1
16 mei 2008, 13:46
Mag ik vragen waarom je persee een nieuwe gitaar wil eigenlijk? :)

M'n ESP Horizon heeft me 900 euro gekost maar is toch wel van een ander kaliber dan LTD's in die prijsklasse (ik kan niet over een MH-1000 spreken want deze heb ik nooit bespeeld)

Dus als je voor minder meer gitaar kan krijgen why not? :)

Dark_Tranquillity
16 mei 2008, 13:50
Omdat ik deze keer een gitaar zelf wil afraggen, en als het meezit zul je van het weekend zien dat ik er ten opzichte van een tweedehands niet op achteruit ga.

gerrekat
16 mei 2008, 14:08
http://www.deanguitars.com/rv255/Razorback-V-255-Review-TG-Sept-07-2.jpg

Ik heb de USA versie hiervan, waanzinnige gitaar

Soulflyhigh
16 mei 2008, 15:43
Lijkt mij idd ook fantastische gitaar. Alleen die V-neck moet je liggen. Ik heb twee keer eerder over een gewone Razorback gespeeld en ik kon er niet aan wennen

Dark_Tranquillity
17 mei 2008, 21:05
De nieuwe gitaar is er, zit nog te shaken hier. Zo eerst weer spelen, morgen een nieuw topic erover! Holy crap... Wat een ding.

Tho
17 mei 2008, 21:07
Ik weet lekker wat het is... :D

Dark_Tranquillity
17 mei 2008, 21:23
Tip: Weer een Jackson ;)

Soulflyhigh
17 mei 2008, 22:06
Tip: Weer een Jackson ;)
Wat een verassing ;)

Steven Otto
17 mei 2008, 23:04
Ik gok op een rr24

pannekoek
17 mei 2008, 23:19
ik hoop voor je een rr24 want die dingen zijn geweldig! :D

Tho
18 mei 2008, 04:24
Jullie hebben het allemaal fout! Het is nog iets veel beters met een hoop 80's mojo. Lars zou morgen foto's posten zei hij.

Speulert
18 mei 2008, 06:27
Nou het isa morgen.Blijven die pics dan!?

macwilliams
18 mei 2008, 07:45
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/worthless.gif

LP_CL
18 mei 2008, 12:04
soloist ? ? ?

Dark_Tranquillity
18 mei 2008, 12:55
Foto's met een paar minuten in een nieuw topic, tot daar ;)