PDA

View Full Version : pickup switch Gibson Les Paul Classic



Bryan77
13 mei 2008, 23:49
Hallo

ik heb onlangs een Gibson Les Paul Classic gekocht

Nu ik er ook een oefenversterkertje bij heb (Roland Cube-20x), kwam ik na aan alle volume- en tone-knopjes te draaien ergens achter:

als mijn pickupswitch in de tussenstand staat, hoor ik nog steeds alleen het geluid van de hals-pickup

Volgens mij is dit niet normaal, of wel?

Weet iemand hier een oplossing voor, terug naar de winkel?

(Best stom, heb de hele middag op lopen spelen, kom je daar dan niet achter...)

Alvast bedankt voor de reacties!

Dirkdewaard
13 mei 2008, 23:53
ik ga niets zeggen voordat ik een goede foto van de gitaar zie..... :)

Dirkdewaard
14 mei 2008, 00:05
(draai de volume van je hals pickup iets omlaag in de midden positie, nog steeds hetzelfde probleem?)

Bryan77
14 mei 2008, 00:09
als ik in de smiezen krijg hoe je hier een foto op kunt zetten zal ik dat doen...

Rewind
14 mei 2008, 00:11
eerst even uploaden op imageshack.us oid en dan de link tussen die img tags zetten.


Ik hou ook wijslijk m'n mond

pol
14 mei 2008, 07:49
switch die slecht contact geeft, gebeurd wel vaker, maak die anders even schoon met wat fijn schuurpapier, en plooi de ijzertjes een beetje zodat ze beter contact maken.

of vervang de switch door een betere

Kim Wilson
14 mei 2008, 08:14
Het halselement overstemt wel vaker in de middenstand. Wat Dirkdewaard zegt, volume van je halselement iets omlaag draaien kan al een stuk schelen.

Marc Oblivian
14 mei 2008, 10:33
Heb je alletwee de volumes (van hals en brug element) wel (even ver) open staan?

iWishmaster
14 mei 2008, 13:38
switch die slecht contact geeft, gebeurd wel vaker, maak die anders even schoon met wat fijn schuurpapier, en plooi de ijzertjes een beetje zodat ze beter contact maken.

of vervang de switch door een betere
Als dat een splinternieuwe gitaar is zou ik er zelf niet aan gaan zitten prutsen -> mooi terug naar de winkel. Tenzij je er (redelijk) wat ervaring mee hebt natuurlijk.

Bryan77
14 mei 2008, 21:24
http://farm3.static.flickr.com/2352/2493094556_64c56ff4aa_o.jpg
(gloednieuwe gitaar inderdaad) [foto: Maxguitar, Den Haag]...

Hoi Gasten,

Bedankt voor jullie reacties (vooral die van Kim en Dirk)

Ik heb net nog even uit lopen proberen en het zit dus zo:

Als (in de middenpositie) het volume van de halspickup op 0 staat, kan je aan het volume van de bridge draaien wat je wilt (0, 3, 7, 10): ik hoor niets
als ik het volume van de halspickup dan op 3 zet en ga lopen draaien aan de bridgepickup hoor ik weer wel wat

maar lijkt me dat "het probleem" opgelost is dus!

Ik wist niet dat het zo zat, ik ben een Squier Strat gewend, daar werkt het anders...

[op zoek naar een nieuwe versterker...]

Rewind
14 mei 2008, 22:17
Wel een rete-vette gitaar zeg!!!

pol
14 mei 2008, 22:34
dat is normaal bij de standaard bedrading van een les paul, dit kun je wel veranderen, moet je enkel 2 draadjes verwisselen bij elke volumepot