PDA

View Full Version : Hulp met rack & gear.....



Geoffrey
13 mei 2008, 19:43
Vandaag heb ik dus mijn bestelling van Thomann binnegekregen:
Rack van 4 units
Lade van 2 units
Korg DTR-1000 racktuner
En mijn RolandGP-16 is 2de hands en nog onderweg (komt niet van thomann natuurlijk)

Ik vraag me dus af wat de verschillende mogelijkheden zijn om alles met elkaar aan te sluiten op mn amp zonder enige storing of verlies of iets dergelijks..
dus niet: gitaar-korg-gp16-amp
Maar hoe ik best te werk ga qua kabels..en wat sluit ik best waar aan..heb ik een a/b switch nodig of iets dergelijks..?

Liefst zou ik dus in stilte kunnen stemmen..maar dit is niet noodzakelijk.
Tenzij er een simpele oplossing voor is..

Mijn amp is trouwens een Peavey 6505.. en deze heeft ook een send-return..

Geoffrey
13 mei 2008, 20:02
En welk soort kabels ik ook best gebruik om alles met elkaar aan te sluiten..

Geoffrey
13 mei 2008, 22:17
Er komt ook nog een FC100mkII footcontroller en EV-5 expressiepedaal bij de GP-16.. misschien dat ik hier iets mee ben om tussen de Korg en amp te schakelen..?

Geoffrey
14 mei 2008, 18:30
Help.. ik raak er nog steeds niet echt wijs uit..

paulusdeBKB
14 mei 2008, 20:25
Ik heb de GP-16 nooit zelf gehad, kan je dus niet echt op detailniveau helpen. Maar stemmen in stilte is goed mogelijk, je hebt dan alleen een A/B kastje nodig. Je signaalketen komt er dan als volgt uit te zien:


gitaar ---> A/B ---> gp16 ---> eindtrap etc.
---> tuner.

Misschien niet superelegant maar het werkt prima!

Geoffrey
14 mei 2008, 21:01
Ik heb de GP-16 nooit zelf gehad, kan je dus niet echt op detailniveau helpen. Maar stemmen in stilte is goed mogelijk, je hebt dan alleen een A/B kastje nodig. Je signaalketen komt er dan als volgt uit te zien:


gitaar ---> A/B ---> gp16 ---> eindtrap etc.
---> tuner.

Misschien niet superelegant maar het werkt prima!

Owkey.. bedankt!!!
Ik kijk even uit voor een a/b switch.

Had zo al het idee dat ik dit zou nodig hebben.. :satisfie:
Maar ik las onlangs ook iets dat dit mogelijk is via die FC100mkII footcontroller.. maar dit heb ik dus nog niet gevonden.

Wat is een goed merk voor een a/b switch?

Geoffrey
14 mei 2008, 21:40
De FC100mkII footcontroller zou een aansluiting moeten hebben voor de tuner.. lijkt dit een goeïe optie?

paulusdeBKB
14 mei 2008, 23:13
Dat lijkt me een prima optie, áls die tuner-out er inderdaad zit. FC100 is namelijk een midi-pedaal, als het goed is loopt daar geen gitaarsignaal doorheen. Tenminste, ik heb de FC200 en die heeft dat niet.

Nocki
15 mei 2008, 09:54
De FC100mkII footcontroller zou een aansluiting moeten hebben voor de tuner.. lijkt dit een goeïe optie?


Dat lijkt me een prima optie, áls die tuner-out er inderdaad zit. FC100 is namelijk een midi-pedaal, als het goed is loopt daar geen gitaarsignaal doorheen. Tenminste, ik heb de FC200 en die heeft dat niet.


Dat pedaal is maar een midi pedaal en er komt geen signaal in de buurt..

hang de tuner in een ongebruikte uitgang van je fx unit. waarschinlijk gebruik je de unit toch mono dus links of rechts kan je door lussen naar je tuner...

Succes!

dml
15 mei 2008, 13:50
Dat pedaal is maar een midi pedaal en er komt geen signaal in de buurt..

hang de tuner in een ongebruikte uitgang van je fx unit. waarschinlijk gebruik je de unit toch mono dus links of rechts kan je door lussen naar je tuner...

Succes!

De FC100 mk II is zeker GEEN midi-pedaal en heeft weldegelijk een tuner-uitgang waarop je dus een tuner kan aansluiten!!

De FC100 werkt volgens het RRC-protocol (Roland Remote Control), een door Roland zelf ontwikkeld protocol dat wel compatible is met midi, maar het herkent echter geen kanaalspecifieke data en ook geen SYSEX.

Maar aangezien je een DTR-1000 hebt, is het wellicht handig deze in je rek te laten zitten en geen extra kabel vanaf de FC100's Tuner Out naar je rek te leggen. De GP16 heeft twee paar output's, A en B. Output paar A sluit je gewoon (evt. stereo) aan op je eindtrap en output 1 van B sluit je aan op de tuner. Maak dan een preset zonder effecten en zet de outputconfiguratie van die preset op Output B. Als je de betreffende preset selecteert, wordt Output A niet gebruikt en kun je dus stil stemmen.

Nocki
15 mei 2008, 14:12
Je hebt gelijk... Ik heb m maar 2 dagen gehad omdat ik niks kon met de manier waarop verzonden werd. Dat er ook signaal door liep heb ik nooit zo begrepen dussta daar erg van te kijken... Staat me ook niets meer van bij.
Wel dat het geen volwaardige midi was maar er wel het een en ander kwa midi mee kon doen als je er handig mee was.
Bediening en geluids kwalitied hebben mijn laten beslissen om m direct weer weg te doen.

mijn excusses voor de verkeerde info.

dml
15 mei 2008, 15:30
Bediening en geluids kwalitied hebben mijn laten beslissen om m direct weer weg te doen.


Als het gaat om de geluidskwaliteit van de overdrive/ distortion, dan heb je absoluut een goede keuze gemaakt ;)
De GP8 klinkt wat dat betreft een stuk beter (voor die tijd dan).

paulusdeBKB
15 mei 2008, 19:53
Dat lijkt me een prima optie, áls die tuner-out er inderdaad zit. FC100 is namelijk een midi-pedaal, als het goed is loopt daar geen gitaarsignaal doorheen. Tenminste, ik heb de FC200 en die heeft dat niet.

DML spreekt het verlossende woord, dat is fijn.

Ik heb, voordat ik bovenstaande schreef, even online naar handleidingen gezocht van de GP16 en de FC100-II maar die zo snel niet gevonden. Heeft iemand die dingen toevallig online gezien (desnoods gescand)?

Geoffrey
15 mei 2008, 21:22
DML spreekt het verlossende woord, dat is fijn.

Ik heb, voordat ik bovenstaande schreef, even online naar handleidingen gezocht van de GP16 en de FC100-II maar die zo snel niet gevonden. Heeft iemand die dingen toevallig online gezien (desnoods gescand)?

Normaal heb ik binnenkort de handleiding..
Toch van de GP-16.. over de handleiding van de FC100-II ben ik niet zeker.