PDA

View Full Version : Review: Ibanez TS-9 versus TS-9 DX



the sure thing
13 mei 2008, 17:32
Hallo,

Ik heb nu een tijdje geleden een TS-9 DX aangeschaft, omdat ik DACHT dat het een behoorlijke meerwaarde zou hebben op een gewone tubescreamer. De DX heeft nog andere gain-instellingen door middel van een draaischakelaar. Er kan gekozen worden tussen de normale TS-9, "+", "hot" en "turbo". Allereerst: in de normale stand klinkt het pedaaltje identiek aan de gewone TS-9, dus da's al een opluchting. Ook de "+" stand is nog behoorlijk standaard TS-9 maar dan met een extra boost op de mid-frequenties. Deze stand is goed bruikbaar en instelbaar. Maar.... De hot en turbo standen vind ik compleet waardeloos. Ik had gehoopt in een bad van gain terecht te komen, met sustain tot het jaar 2015. Maar nee. Ze hadden evenveel gain als de normale stand, alleen de hele midrange lag eruit. Alleen veel hoog en laag, helemaal geen midden. Dus mijn conclusie: De TS-9 DX heeft GEEN echte meerwaarde ten opzichte van de gewone TS-9. Gekocht voor EUR 75,- en ook weer verkocht voor EUR 75,-, dus weer een "gratis" ervaring rijker. Doe er je voordeel mee :)

Aca Ilic
13 mei 2008, 19:47
Hallo,

Ik heb nu een tijdje geleden een TS-9 DX aangeschaft, omdat ik DACHT dat het een behoorlijke meerwaarde zou hebben op een gewone tubescreamer. De DX heeft nog andere gain-instellingen door middel van een draaischakelaar. Er kan gekozen worden tussen de normale TS-9, "+", "hot" en "turbo". Allereerst: in de normale stand klinkt het pedaaltje identiek aan de gewone TS-9, dus da's al een opluchting. Ook de "+" stand is nog behoorlijk standaard TS-9 maar dan met een extra boost op de mid-frequenties. Deze stand is goed bruikbaar en instelbaar. Maar.... De hot en turbo standen vind ik compleet waardeloos. Ik had gehoopt in een bad van gain terecht te komen, met sustain tot het jaar 2015. Maar nee. Ze hadden evenveel gain als de normale stand, alleen de hele midrange lag eruit. Alleen veel hoog en laag, helemaal geen midden. Dus mijn conclusie: De TS-9 DX heeft GEEN echte meerwaarde ten opzichte van de gewone TS-9. Gekocht voor EUR 75,- en ook weer verkocht voor EUR 75,-, dus weer een "gratis" ervaring rijker. Doe er je voordeel mee :)



dat klopt, had je je maar eerder in verdiept dan zou je achter kunnen komen dat bedoeling van TS pedalen is alleen om versterker "zetje" in de rug te geven. Jij kunt ze ook als booster gebruiken, maar om bakken gain uit TS te halen ........

the sure thing
13 mei 2008, 20:50
Een goede crunch is uit het pedaal zeker te halen! Maar meer moet je niet willen.

Herman
13 mei 2008, 21:07
Het was mij ook al opgevallen, ik vond toen ik in tonika de 2 naast elkaar had gehad het verschil het ook niet waard. Gewoon lekker een gewone TS-9 kopen IMO. :)

Sinner
13 mei 2008, 21:20
... of een Digitech Bad Monkey! Net zo goed en veeeel goedkoper :D

Ik heb ze allebei BTW, maar mijn favoriet qua crunch is (op dit moment) de MXR GT-OD

Dit alles in combinatie met een Vox AC30

De zangeres van mijn band heeft ook de turbo TS, maar is er ook niet kapot van (wel van haar Li'l Leo)

Samder
13 mei 2008, 21:40
Heh Fuck! Nu begin ik toch weer te twijfelen!! Was van plan via marktplaats een TS9dx te kopen voor 90 eurie, mede door de Hot + Turbo stand voor wat meer gain.. Maar niet dus :(

Dirk_Hendrik
14 mei 2008, 10:14
of lekker wel... Wat de 1 niet mooi vind kan voor de ander bruikbaar zijn. De turbo stand van een DX is in feite een heftige cleanboost (geen actieve clipping)en voor een buizenbak prima bruikbaar.

the sure thing
14 mei 2008, 12:34
Heh Fuck! Nu begin ik toch weer te twijfelen!! Was van plan via marktplaats een TS9dx te kopen voor 90 eurie, mede door de Hot + Turbo stand voor wat meer gain.. Maar niet dus :(Kijk eens of je m ergens eerst uit kan proberen...

rocker_71
14 mei 2008, 12:37
Er kan sowieso wel iets van de prijs af, denk ik.

the sure thing
15 mei 2008, 00:46
Dat kan zeker. Tussen de EUR 75 en de EUR 90 is een goede prijs voor een dergelijk groen vriendje.