PDA

View Full Version : Behringer V-amp Line 6 Pod 2.0 of Boss Amp Factory?



pupanus1
13 mei 2008, 15:59
Even mijn eigen topic m.b.t. geluidsoverlast problemen, omdat ik het onbeleefd vind om andermans topic te kapen :) (niet gaan zeuren dat ik dat nu wel had moeten doen blablabla :P)

Maar in ieder geval, ik ga binnenkort op mezelf wonen in een flatje (op de begane grond). Nu kan ik me voorstellen dat mijn buren rondom het niet zo prettig vinden als ik met mn Spider II 30 ga oefenen omdat ik op zachte volumes echt geen lekkere distortion eruit krijg icm m'n Smashbox.

Nu ben ik dus op zoek, om toch thuis lekker te kunnen spelen, naar een mooie oplossing. Na flink wat google werk op V-amp, Pod en de amp factory hebben ze zo allemaal hun voor en nadelen. (ik heb ook de POD XT bekeken maar daar lees ik vrij veel negatieve dingen over en hij kost een bom duiten)

Overal lees ik dat de V-amp II erg goed is voor het geld alleen dat de overdrive en distortion kanalen vrij 'dun' klinken. Dat is voor mij best lastig omdat ik veel metal speel (Killswitch Engage, Staind, Deftones etc. etc.) En ik dus een strakke volle sound wil (met name de palm mutes)

Over de POD 2.0 lees ik dat het niet uitmaakt wat voor gitaar je pakt, en welk element je kiest het klinkt allemaal hetzelfde. Iets waar ik me geheid aan ga irriteren want ik wil juist zo divers mogelijk met mijn gitaar kunnen klinken. Het apparaatje schijnt wel aardige metal sounds in huis te hebben, en de effecten schijnen ook erg leuk te zijn.

De Boss GP-20 Amp Factory lijkt me een mooi apparaatje maar werkt dit ding ook goed als ik het meteen op mn laptop aansluit? Over de GP-20 lees ik een hoop goede dingen (het blijft een digi sound hebben maar goed voor thuis oefenen vind ik dat geen probleem).

Graag jullie ervaringen met deze apparaatjes en misschien zijn er nog betere oplossingen?

Ik kan uiteraard ook gewoon een koptelefoon op mn spider aansluiten maar ik ben totaal niet tevreden met het ding :) Dus als ik met 1 van deze oplossingen tevreden ben verkoop ik dat bakje


Alvast muchos gracias :D (de tering wat een verhaal is dit geworden zeg)

M Kactus
13 mei 2008, 16:08
De V-amp is, zoals je zelf al zegt, best goed voor zijn geld. Maar dat moet je heel letterlijk nemen: Hij kost écht weinig. Het is niet compleet kudt, maar er is veel beters te krijgen als je iets meer te spenderen hebt.

Naar de Pod 2.0 zou ik niet kijken. Sommigen vinden hem beter klinken dan de XT, maar het is toch al erg verouderde technologie. Dan zou ik toch eerder naar de XT gaan. Die heeft een enorme gebruikerscommunity dus het gebruiksgemak is enorm groot. Je kan zomaar naar hun site en talloze user-presets afhalen die bijzonder goed kunnen klinken. Maar je kan ook voor een Toneport gaan. Die kan je uitbreiden tot een volwaardige PodXT en je kan nog opnemen ook (maar je moet wel altijd de pc aan hebben om gitaar te spelen).

Kijk eens naar de BOSS GT8. Dat is ook een mooi ding. Erg uitgebreid, maar complex om je helemaal in te verdiepen.

Ook de Digitech GNX3000 ligt in hetzelfde genre, maar die vond ik iets leuker klinken, net als de Vox Tonelab.

De Rocktron Utopia heeft grotere broertjes gekregen, de G200 en G300 (voor als je de Rocktron Prophesy leuk vindt), die ik ten zeerste kan aanraden.

Voor de rest kan ik alleen maar het aloude advies geven: Gaan testen. Elke MFX heeft zijn eigen tint en kleuring. Die moet je bevallen.

G.G.
13 mei 2008, 16:10
Boss Micro BR misschien een alternatief voor je?

no 1 hops
13 mei 2008, 16:12
ik zweer al jaren bij de GNX pedalen
met aux in, dus je kan meespelen via hoofdtelefoon.
verder irriteer je je er later aan dat je niks met de voeten kan schakelen als je met een pod desktop werkt of vamp

daarbij kunje in de settings de GNX instellen dat hij als je met single coils speelt toch meer humbucker input hebt, of andersom.\
maar je kan hem ook daarin uitschakelen.
via de pc is hij ook nog eens lekkerder in te stellen.
vanaf GNX2 zitten er ook nog eens stompbox emulaties bij zoals TS rat etc.

pupanus1
13 mei 2008, 16:15
Ok bedankt, ik zal die Digitech eens bekijken. Ik had ook al naar de GT-8 gekeken maar het schijnt dat je ontzettend veel aan de knopjes moet klooien etc. En dat hij niet echt makkelijk in gebruik is...

De Rocktron G200 en G300 liggen een beetje buiten mijn budget dus die vallen af



PS. Zie nu wel dat ik het in het foute forum heb gezet.

Zou iemand dit even OF naar Moderne Versterkers OF naar Effecten pedaaltjes etc. gebeuren kunnen zetten. Alvast bedankt

M Kactus
13 mei 2008, 16:21
Ok bedankt, ik zal die Digitech eens bekijken. Ik had ook al naar de GT-8 gekeken maar het schijnt dat je ontzettend veel aan de knopjes moet klooien etc. En dat hij niet echt makkelijk in gebruik is...

De Rocktron G200 en G300 liggen een beetje buiten mijn budget dus die vallen af



PS. Zie nu wel dat ik het in het foute forum heb gezet.

Zou iemand dit even OF naar Moderne Versterkers OF naar Effecten pedaaltjes etc. gebeuren kunnen zetten. Alvast bedankt
De G100 heeft dezelfde geluiden als de 2/300, maar is niet zo handig voor live gebruik. Maar het is zoals altijd, iedereen heeft zijn favorietjes :) Het is zaak om eerst namen te verzamelen en dan zelf te gaan luisteren...

almarvk
13 mei 2008, 19:38
Deze gaat naar effectpedalen.

pupanus1
14 mei 2008, 08:53
Ik ga zaterdag denk ik even naar Feedback om te luisteren

Maar nog even een vraagje mbt MFXs, het handige is natuurlijk vooral dat je makkelijk je PC/Laptop erop kan aansluiten. Maakt recording wel makkelijk, maar hoeveel invloed heeft je geluidskaart dan invloed op je sound?

Ik heb namelijk enkel een (nu vrij gedateerde) laptop met een creative hupseflups erin. Zou ik er verstandig aan doen om bv een M-audio MobilePRe ervoor te zetten?

>M-Audio MobilePre< (http://www.m-audio.com/products/en_us/MobilePreUSB-main.html)

Ik heb ervaring met de MobilePre (oudere versie) voor het recorden van vocals en daar vond ik het apparaatje uitermate voor geschikt, iemand ervaring met gitaar en een MobilePre?

Alvast bedankt!

M Kactus
14 mei 2008, 08:58
Ik ga zaterdag denk ik even naar Feedback om te luisteren

Maar nog even een vraagje mbt MFXs, het handige is natuurlijk vooral dat je makkelijk je PC/Laptop erop kan aansluiten. Maakt recording wel makkelijk, maar hoeveel invloed heeft je geluidskaart dan invloed op je sound?

Ik heb namelijk enkel een (nu vrij gedateerde) laptop met een creative hupseflups erin. Zou ik er verstandig aan doen om bv een M-audio MobilePRe ervoor te zetten?

>M-Audio MobilePre< (http://www.m-audio.com/products/en_us/MobilePreUSB-main.html)

Ik heb ervaring met de MobilePre (oudere versie) voor het recorden van vocals en daar vond ik het apparaatje uitermate voor geschikt, iemand ervaring met gitaar en een MobilePre?

Alvast bedankt!

Wel, die vraag staat wel enkele keren beantwoord in het recordingforum, maar je geluidskaart heeft wel een invloed op je geluid: Ofwel komt alles goed door, ofwel niet. Een betere geluidskaart is altijd goed. De Toneport is dan wel weer een geluidskaart op zich, dus dan heb je een MFX en geluidskaart in één.

pinchaholic
14 mei 2008, 15:48
Speel al tijd over een V-amp 2 aangesloten op mijn audioset.

Wordt geleverd met footswitch.

Ik heb nog nooit zo veel plezier gehad voor 100 euro...

Succes!

jonesd
14 mei 2008, 16:00
Als je gewoon een lekkere metalsound wil, kan je ook eens kijken naar de "vox amplug metal". Hier een i.m.o heel lekker clipje dat door een andere gebruiker van dit forum werd gepost:


Ik heb de metal amPlug gekocht en ik vind hem wel leuk!
hier (http://members.chello.nl/~h.westerik2/Metal%20AmPlug.mp3) een riedeltje. Ik heb niets aan het geluid gedaan.

gain: 5
tone: 10
volume: 10

jammer dat ik die wolligheid er niet af krijg. als je de tone lager zet verzuipt het geluid nog meer is de bass.
maja, ik vind het een heel leuk ding! ik ga hem morgen over de PA testen in de oefenruimte.

rocker_71
14 mei 2008, 16:02
Naar de Pod 2.0 zou ik niet kijken. Sommigen vinden hem beter klinken dan de XT, maar het is toch al erg verouderde technologie.

Vind hem wel lekker juist, maar ben geen metal speler. En kost weinag tegenwoordig.
Argument van verouderde technologie is natuurlijk kul, dat zijn buizen-versterkers ook. :)

M Kactus
14 mei 2008, 16:12
Vind hem wel lekker juist, maar ben geen metal speler. En kost weinag tegenwoordig.
Argument van verouderde technologie is natuurlijk kul, dat zijn buizen-versterkers ook. :)

Op zich zijn buizenversterkers dat ook wel, maar het verschil tussen een buizenversterker uit 1980 en een uit 2008 klinken ongeveer hetzelfde. Het is ongeveer ongewijzigde technologie. Maar een elektrische piano uit 1980 klinkt al helemaal anders dan eentje uit 2008. Zo moet je het ook een beetje bekijken. Het kan zijn dat zo'n Pod2.0 lekker klinkt voor jou (ik vond hem ook niet slecht), maar als je precieze gitaargeluiden en mooi nagemaakte versterkers wilt horen, zou ik toch naar wat anders zoeken. Iets wat dat beter kan op dit moment...

pupanus1
14 mei 2008, 21:37
Hmm er staat nu een Amp factory op marktplaats hoeveel zou ik op dat apparaatje kunnen bieden?

Er staat ook een Digitech GNX3 op marktplaats, maar ik kom er nou niet uit of dat nou ook een modeler is als de GNX3000 er staat wel 11 amp models, maar niets over cabinets mics etc.

Een ingebouwde recorder is wel handig, dat dan weer wel :)

M Kactus
15 mei 2008, 09:10
Hmm er staat nu een Amp factory op marktplaats hoeveel zou ik op dat apparaatje kunnen bieden?

Er staat ook een Digitech GNX3 op marktplaats, maar ik kom er nou niet uit of dat nou ook een modeler is als de GNX3000 er staat wel 11 amp models, maar niets over cabinets mics etc.

Een ingebouwde recorder is wel handig, dat dan weer wel :)

De GNX3 is net als de GNX3K een modeler, alleen heeft de 3K als ik me niet vergis de vernieuwde chiptechnologie en de GNX3 nog niet. Wel even opzoeken. Maar beiden zijn het modelers en beiden zijn het heel fijne apparaatjes. In mijn oren klonken ze het overtuigendst, samen met de Rocktron en de Tonelab.

Edit: Idd, GNX3K is de nieuwste, maar de GNX3 heeft wel opnamemogelijkheid. Kan handig zijn.

no 1 hops
15 mei 2008, 10:22
heb de GNX3
opname mogelijkheid is leuk maar wel beperkt door de max geheugen card grens.
maar je kunt er gauw even een leuk idee mee vastleggen.
gebruikt die functie niet zoveel dus er zal wel meer kunnen.
via een microfoon ingang het joe walsh effect nabouwen.

en wat verslavend werkt, traploos van het ene model, bijv een prachtige clean naar een full gain amp in 1 preset.
je mengt hem met het pedaal realtime

en wat niet onbelangrijk is , de service van de nederlandse importeur is gewoon perfect.
je krijgt een degelijk full metal pedaal met de wereld aan mogelijkheden voor studio of live.
alleen via het pedaal nieuwe patches maken is niet zo makkelijk.
maar via pc een fluitje van een cent.
wel heb je daarvoor een midi interface nodig op je pc en een speciale midi kabel

pupanus1
15 mei 2008, 14:31
Bedankt voor de info gasten, ik hoop dat ik zaterdag naar feedback kan om te testen

Ondertussen maar proberen mn Line 6 Spider II 30 te verkopen :sssh:

pupanus1
18 mei 2008, 13:12
Ik ben gisteren naar Feedback Rotterdam geweest, heb de Boss GP-20 en de Digitech GNX3000. Ik kreeg echter een Behringer koptelefoon omdat de oefen hoekjes bezet waren en die voorlopig nog niet vrij zouden komen.

Jammer genoeg was die kop telefoon zo ruk qua kwaliteit dat ik niet echt super lekker heb kunnen testen maar goed, mijn bevindingen zijn als volgt:

Boss GP-20 Amp Factory:
'Look and feel':
Het is een vrij compact robuust apparaat, voelt erg stevig niet iets wat je zo 123 kapot trapt. Er zitten geen tierlantijntjes op alleen het brood nodige iets wat ik altijd wel kan waarderen.

De sound:
Wat een gepiel is het met dit apparaat zeg, ik heb 20 minuten op mn knieen gezeten voor dat ding, voor er een fatsoenlijke toon uitkwam (uiteraard hielp de kop telefoon ook niet mee). Het apparaat vind ik vrij ongebruiksvriendelijk de draaiknopjes voelen vrij losjes waardoor je bij het kiezen van je amp model vaak even doorschiet en dus een foute te pakken hebt. De knopjes luisteren ook erg nauw, dus je zit echt te tweaken als een gek om er een lekkere sound uit te krijgen. Toen ik echter eenmaal de sound te pakken had klonk het zeker wel aardig, goede dynamiek en sustain.

Alleen de weg naar de sound toe was voor mij genoeg om het ding af te schrijven.

Voordelen:
- Vrij compact neemt weinig ruimte in
- Weinig wat er kapot aan kan gaan, voelt erg solide
- Als je eenmaal de toon hebt gevonden, klinkt deze erg goed

Nadelen:
- Ontzettend veel werk om de juiste toon te krijgen

Digitech GNX3000:

'Look and feel':
Groot pedalboard, voelt erg solide ook. Neemt duidelijk meer ruimte in beslag dan de GP-20. Ziet er erg 'techy' uit met de digitale cijfertjes ledjes etc. maar desondanks de hoeveelheid knoppen en pedaaltjes toch erg overzichtelijk. Voor mij was het meteen duidelijk wat er van mij verwacht werd te doen. En dat voor iemand met zero ervaring m.b.t. MFX's. Het enige wat ik een nadeel vond was de grootte van de pedalen deze vond ik vrij klein waardoor ik vaak twee pedalen tegelijk in trapte, maar dat zal een kwestie van wennen zijn.

De sound:
Eigenlijk zodra ik mn gitaar in pligde kwam er meteen een lekkere crunch uit. Niks niet eerst hoeven kloten aan de knopjes nee meteen een strakke iet wat scherpe crunch. Lang leve de presets! Het was zo makkelijk om van sound te wisselen met dit ding. De voet bediening is ideaal, je switched zo van preset naar preset. Ook dit beestje heeft een erg goede dynamiek beter misschien nog dan de GP-20. Jammer genoeg kon ik door de slechte koptelefoon niet echt genieten van een zware distortion dat klonk als 1 grote ruis (dit was overigens hetzelfde op de GP-20 dus het lag echt aan de kop telefoon).

Dan de effecten, deze zijn zeker ook goed te noemen en wederom erg makkelijk in gebruik.

Lang verhaal kort een erg leuk apparaat

Voordelen:
- Geweldig gebruiksgemak, instant tone heheh
- Erg goede sound, leuk om verschillende versterkers te mixen met andere
- Voelt erg solide aan
- Effecten zijn goed

Nadelen:
- Groter dan de GP-20
- Pedalen zijn ietwat te klein voor mijn gevoel

Conclusie
Ik ga duidelijk voor de Digitech GNX3000, het 'klikte' meteen tussen mij en dat ding. Ik wist wat het van mij verwachte, en het deed wat ik van hem verwachte.

Al met al een leuk dagje testen, jammer van die @#$%@#$% koptelefoon :hippie: