PDA

View Full Version : Nieuwe amp gezocht: Vox clean/randje, JCM800+ drive



Fuhgawz
13 mei 2008, 15:44
Ja dit is alweer een "zoektocht naar nieuwe amp" draadje. Momenteel speel ik op twee versterkers: een Engl Screamer combo en een Laney AOR 50 top. De Engl heb ik voor de veelzijdigheid en de Laney omdat het een bruut scheurmonster is en echt helemaal mijn geluid in zich heeft.
Beide hebben ze ook nadelen: de Engl, hoewel veelzijdig, kan niet zo lekker crunchen en heavy driven als de Laney. Het klinkt altijd toch iets te metal. De Laney is op zich wel veelzijdig, maar snel schakelen tussen twee goede geluiden is niet mogelijk zonder van inputs te wisselen en aan knoppen te draaien. Daarbij ruist hij als de tering, maar dat kan ook aan ouderdom liggen en misscien snel verholpen worden.

Toen kwam ik op een geniaal idee! Ik krijg binnenkort een berg geld van de belastingdienst terug, laat ik gewoon mijn twee versterkers inwisselen en samen met dat geld uitgeven aan één goede versterker die wel helemaal mijn stijl is! Wat zoek ik!?

- Twee kanalen, schakelbaar, liefst met aparte toonregeling.
- Het liefst een top die met mijn kast met Eminence Governors (V30-achtig) kan samenwerken.
- "Brits" gevoiced, EL34 / EL84?
- Kanaal 1: Vox-achtig clean (met een randje) tot crunch. Tot op bandvolume toch nog behoorlijk clean te krijgen zonder aan knoppen te hoeven draaien.
- Kanaal 2: JCM800-achtig, maar dan meer gain! Flink heavy overdrive.
- Niet te schel, ik speel o.a. doomy postrock/stoner, vaak downtuned naar C of B. Maar ook normale (heavy/alternative) rock moet hij aan kunnen.
- Niet te strak. Die Engl is iets te strak/metal, ik heb het graag wat losser/rauwer. Ik speel toch geen black/death metal.
- FX loop voor mijn modulatie en delay effecten.
- 50 watt, of misschien iets meer, maar liever niet minder.
- Rond de 1000 euro voor een top, misschien iets meer maar zeker niet boven de 1500 euro.

Nu heb ik op het net al wat kanshebbers gevonden:

- Vox AC 50 CPH
- Orange Rocker
- Marshall JVM 205H
- Marshall 2266 Vintage/Modern
- Peavey Valveking

Vooral die Vox lijkt me erg interessant! Heeft iemand ervaringen met één van deze amps? Zijn er tussen die ik al weg kan laten? Zijn er volgens jullie andere amps die ik ZEKER moet testen?

Uiteraard ga ik binnenkort gewoon zelf de winkels af, maar tips van jullie zijn zeer welkom!

AART
13 mei 2008, 16:00
Mesa Lonestar special?

El 84 based, lichtelijk vox achtig en kan een stevige scheur neerzetten. 2ehands misshcien wel binnen jouw budget te vinden.

Matamp misschien?

Tristan
13 mei 2008, 16:06
Die klinkt heel slecht, zeker de Lonestar Special, de gewone Lonestar klinkt clean nog wel aardig maar is het qua drive ook zeker niet, zeer gecompressed...

Fuhgawz
13 mei 2008, 16:18
Ik zal die Lonestars een checken. Hoewel 'compressed' niet is wat ik zoek, ik zoek het eerder los/rauw. Wat betreft Matamp, het zou ideaal zijn maar het is moeilijk aan te komen en kenkerduur. Of weet jij soms een goedkoop adresje? ;)

AART
13 mei 2008, 16:19
Die klinkt heel slecht, zeker de Lonestar Special, de gewone Lonestar klinkt clean nog wel aardig maar is het qua drive ook zeker niet, zeer gecompressed...

jij vind alles slecht wat geen éénkanaalsbak is. sorry, maar zomaar een amp slecht noemen is onzin, het is misschien niet je straatje, maar amps van 1000+ zijn niet slecht meer...

Laat de TS zo'n ding testen en zelf uitmaken wat ie ervan vindt.

BTW, mocht je er een tegenkomen, test dan ook een Mesa Stiletto. JCM 800+ op het crunch kanaals, verschillende voicings op beide kanalen. Ik weet alleen niet of dat ding ook vox achtige cleans levert, maar je akn em altijd testen.

Sarco
13 mei 2008, 16:49
Misschien een Mesa Roadster of Roadking II. Beetje duur wel :)

Fuhgawz
13 mei 2008, 16:58
Misschien een Mesa Roadster of Roadking II. Beetje duur wel :)
Het zullen vast prachtige amps zijn, maar ze zijn me toch echt te duur. ;) Ik zoek het meer in de richting van 1000 - maximaal 1500 euro.

Rutger
13 mei 2008, 17:02
Denk ook dat je het in de Mesa hoek moet zoeken, Rivera is ook een optie.

jonesd
13 mei 2008, 17:17
Als je een ac30-achtig clean zoekt waarom dan niet gewoon een ac30 kopen, aangevuld met wat leuke pedalen voor de drive.

Je kan dan bijvoorbeeld een emma reezafratzitz of andere disto proberen voor het hardere werk.

Voor een lichtere crunch zijn er tig pedaaltjes om de vox op zijn donder te geven...

Renin
13 mei 2008, 18:11
Marshall dsl top lijkt me wat je zoekt, top is rond de 1000 nieuw en zijn 2e hands ook wel te vinden (zie e-bay en marktplaats)

heb je nog iets over voor een degelijk cabinet

Tristan
13 mei 2008, 18:36
jij vind alles slecht wat geen éénkanaalsbak is. sorry, maar zomaar een amp slecht noemen is onzin, het is misschien niet je straatje, maar amps van 1000+ zijn niet slecht meer...

Laat de TS zo'n ding testen en zelf uitmaken wat ie ervan vindt.

BTW, mocht je er een tegenkomen, test dan ook een Mesa Stiletto. JCM 800+ op het crunch kanaals, verschillende voicings op beide kanalen. Ik weet alleen niet of dat ding ook vox achtige cleans levert, maar je akn em altijd testen.

Nee hoor, ik vind Mesa helemaal niet zo slecht, zeker die oude series niet, maar die Lonestar Special is echt een ramp, het spijt me...
Zelfs de verkoper in de winkel (iemand met verstand van zaken) zei tegen me dat 't een van de slechtste Mesa's was die hij ooit gehoord had, ik moest het na het testen van het ding wel met hem eens zijn...

De Stiletto lijkt me inderdaad een betere optie, alhoewel ik het clean van die amp niet zo geweldig vind, zeker geen Vox achtig clean in ieder geval...
Maar ja, als we in die prijsklassen gaan praten dan kan je beter meteen voor een Hook of een Bogner Duende gaan i.m.h.o...

Nee, ik zou als ik de topic starter was toch overwegen m'n Laney te houden en er misschien een amp bijkopen, die Vox AC30's zijn tegenwoordig helemaal niet zo duur...

Jim Haagmans
13 mei 2008, 18:37
max 1500 euro haal je gewoon een ac15 en een jcm800 (marktplaats) met een leuk pedaaltje, dan denk ik dat je wel ongeveer hebt wat je wil ;)

tenzij dat teveel slepen is natuurlijk, daar kan ik wel inkomen :)

jw009
13 mei 2008, 18:41
Wellicht is mijn Koch Powertone II wat voor je. Super mooi clean waar Koch om bekend staat, lekkere britse crunch (EL34) en het 3e kanaal kan je dikke metal mee maken.

Is geen super strakke versterker, dat vond ik zelf wat minder, maar zoals je aangeeft voor jou wel wat.

Heeft trouwens een seriele en parallele effectloop. En wat handig in de band is, hij heeft een 2e master volume voor solo's op elk kanaal, wat schakelbaar is op de footswitch. Daarnaast een spring reverb (ook footswitch schakelbaar).

Zie het als een iets minder veelzijdige jvm, maar wel met een mooiere clean. En daarnaast met een mooi forumprijsje een stuk goedkoper.

AART
13 mei 2008, 19:16
Nee hoor, ik vind Mesa helemaal niet zo slecht, zeker die oude series niet, maar die Lonestar Special is echt een ramp, het spijt me...
Zelfs de verkoper in de winkel (iemand met verstand van zaken) zei tegen me dat 't een van de slechtste Mesa's was die hij ooit gehoord had, ik moest het na het testen van het ding wel met hem eens zijn...

De Stiletto lijkt me inderdaad een betere optie, alhoewel ik het clean van die amp niet zo geweldig vind, zeker geen Vox achtig clean in ieder geval...
Maar ja, als we in die prijsklassen gaan praten dan kan je beter meteen voor een Hook of een Bogner Duende gaan i.m.h.o...

Nee, ik zou als ik de topic starter was toch overwegen m'n Laney te houden en er misschien een amp bijkopen, die Vox AC30's zijn tegenwoordig helemaal niet zo duur...

Hmm, ik vind ze zelf best goed. Nooit op gespeeld(ik speel geen blues/softrock) maar wel wat vette clips gehoord. Daarnaast zijn ze vrij populair in de VS.

De stiletto ken ik beter en is gericht op de lovers van een opgepimpte JCM800, maar dan met een hoop meer features en voicings.

crapton
13 mei 2008, 21:16
Een H&K Statesman EL34 top - 60W? Zeer veelzijdige versterker met uitstekende respons, niet al te duur (probeer Piens.be). Misschien te retro, anders een H&K Switchblade oid.

http://www.hughes-and-kettner.com/products.php?mode=prod&id=118

Sarco
13 mei 2008, 22:00
Ik zou ook die Laney AOR houden. Eventueel eens laten nakijken ivm die ruis. Dan een Mesa Studio of Formula preamp kopen voor de cleans en via AB-box afwisselen tussen je laney preamp en de AOR preamp, beiden door de AOR eindtrap. Moet toch lukken?

josszee
13 mei 2008, 22:29
Ik heb een vox AC 50 ee, heerlijke amp vooral de clean!! de mijne heeft 2 clan kanalen maar klinkt geweldig met een vette distortion. Jij gaat waarschijnlijk de nieuwe versie testen is het de head versie of de combo iemand die ik ken heeft de combo en die scheurt echt!!!!

Tristan
13 mei 2008, 23:32
Hmm, ik vind ze zelf best goed. Nooit op gespeeld(ik speel geen blues/softrock) maar wel wat vette clips gehoord. Daarnaast zijn ze vrij populair in de VS.

De stiletto ken ik beter en is gericht op de lovers van een opgepimpte JCM800, maar dan met een hoop meer features en voicings.

Hoe kan je ze goed vinden als je ze zelf nog niet heb getest?
Het gaat mij wel om de Special versie he, met name die is echt compleet ruk i.m.h.o, de gewone Lonestar klinkt wel okee, mooi cleankanaal...
Populair in de VS, leuk, maar ik vrees dat de smaak van de gemiddelde Amerikaanse gitarist nou niet echt representatief is voor een goede sound, 't zijn meestal gitaaraaiers zonder ballen...


De Stiletto is wel aardig, komt niet in de buurt van een goede JCM800 qua ballen maar het is wel okee en heeft wat meer gain en een redelijk clean kanaal, als je het nodig hebt...

AART
13 mei 2008, 23:49
Hoe kan je ze goed vinden als je ze zelf nog niet heb getest?

Heb een hoop clips gehoord waarop ze erg goed klonken en laatst een gitarist op zo'n ding horen spelen en dat klonkt toch erg leuk.



Het gaat mij wel om de Special versie he, met name die is echt compleet ruk i.m.h.o, de gewone Lonestar klinkt wel okee, mooi cleankanaal...
Populair in de VS, leuk, maar ik vrees dat de smaak van de gemiddelde Amerikaanse gitarist nou niet echt representatief is voor een goede sound, 't zijn meestal gitaaraaiers zonder ballen...


Hmm, dat is wel erg vooroordelerig...
Genoeg gitaristen met een goede sound daar.

Maar laat de TS eens wat genoemd spul testen en laat hem dan bepalen wat ie vet vind. De LSS zou mijn favoriete amp nooit zijn, maar het komt in de buurt van wat de TS zoekt dus waarom niet testen als je er een kan vinden in de buurt?

Tristan
14 mei 2008, 00:20
Die Lonestar Special komt helemaal niet in de buurt van wat de Topic Starter zoekt, qua specs zou je denken van wel, maar als je de amp in real life getest hebt dan weet je wel beter...
Bovendien ligt 'ie behoorlijk uit budget van de Topic Starter, is waarschijnlijk zelfs tweedehands te duur...

Het verhaal over die Amerikaanse gitaristen was gewoon een speldenprikje, alhoewel ik wel denk dat men daar gemiddeld wat slapper gitaarspeelt dan men hier in Europa doet en de smaak daar ook wat meer richting een wat braver en gecontroleerder gitaargeluid ligt...
Een goede sound hebben ze soms wel, maar de Amerikaanse boutiqueamps zijn naar mijn idee vaak wel gecalibreerd naar gitaaraaiers...

Marc Oblivian
14 mei 2008, 10:41
Het verhaal over die Amerikaanse gitaristen was gewoon een speldenprikje, alhoewel ik wel denk dat men daar gemiddeld wat slapper gitaarspeelt dan men hier in Europa doet en de smaak daar ook wat meer richting een wat braver en gecontroleerder gitaargeluid ligt...
Een goede sound hebben ze soms wel, maar de Amerikaanse boutiqueamps zijn naar mijn idee vaak wel gecalibreerd naar gitaaraaiers...

Misschien heeft de gemiddelde amerikaanse gitarist wel een betere techniek dan de europese en hoeven ze niet te slaan op hun gitaar om er een beetje geluid uit te krijgen:-)

Fuhgawz
14 mei 2008, 10:50
Bedankt voor jullie reacties mensen! Ik zal eens wat reageren:


Denk ook dat je het in de Mesa hoek moet zoeken, Rivera is ook een optie.
Rivera lijkt me inderdaad ook leuk! Ik zal dat eens checken, thanks! ;)


Als je een ac30-achtig clean zoekt waarom dan niet gewoon een ac30 kopen, aangevuld met wat leuke pedalen voor de drive.

Als je eenmaal de zoete klanken van een britse buizenamp die totaal over zijn nek gaat hebt meegemaakt kan daar geen pedaal (wat ik heb geprobeerd iig) tegenop. Ik wil echt buizendrive hebben.


Marshall dsl top lijkt me wat je zoekt, top is rond de 1000 nieuw en zijn 2e hands ook wel te vinden (zie e-bay en marktplaats)
heb je nog iets over voor een degelijk cabinet
Ik heb ooit zo'n DSL gespeeld en eerlijk gezegd klinkt hij mij veel te dun. Die hele JCM2000 serie heeft mij nooit kunnen bekoren. Daarbij heb ik al een leuk cabinet.


Nee, ik zou als ik de topic starter was toch overwegen m'n Laney te houden en er misschien een amp bijkopen, die Vox AC30's zijn tegenwoordig helemaal niet zo duur...
Daar heb ik ook al aan zitten denken maar dan zit ik weer met het probleem van de FX loop he. Ik kan mijn pedalen maar in de loop van één amp zetten. Daarom wil ik perse een twee kanaals top.


Wellicht is mijn Koch Powertone II wat voor je. Super mooi clean waar Koch om bekend staat, lekkere britse crunch (EL34) en het 3e kanaal kan je dikke metal mee maken.
Thanks, dat is inderdaad ook een optie! Ik zal het eens checken.


De stiletto ken ik beter en is gericht op de lovers van een opgepimpte JCM800, maar dan met een hoop meer features en voicings.
Zijn die Stilleto's wat beter betaalbaar dan de andere genoemde Mesa's? ;)


Een H&K Statesman EL34 top - 60W? Zeer veelzijdige versterker met uitstekende respons, niet al te duur (probeer Piens.be). Misschien te retro, anders een H&K Switchblade oid.

http://www.hughes-and-kettner.com/products.php?mode=prod&id=118
Nog eentje om toe te voegen aan mijn lijstje! Bedankt!!


Ik zou ook die Laney AOR houden. Eventueel eens laten nakijken ivm die ruis. Dan een Mesa Studio of Formula preamp kopen voor de cleans en via AB-box afwisselen tussen je laney preamp en de AOR preamp, beiden door de AOR eindtrap. Moet toch lukken?
Mmm, na laten kijken moet ik eigenlijk sowieso doen. Maar kan ik mijn FX loop dan nog wel gebruiken? Weet iemand trouwens een goede amp dokter in de regio Eindhoven?


Ik heb een vox AC 50 ee, heerlijke amp vooral de clean!! de mijne heeft 2 clan kanalen maar klinkt geweldig met een vette distortion. Jij gaat waarschijnlijk de nieuwe versie testen is het de head versie of de combo iemand die ik ken heeft de combo en die scheurt echt!!!!
Ik ben op zoek naar een head, en die nieuwe AC50 is ook meteen de eerste op het lijstje die ik wil testen. Heeft iemand anders hier ervaring mee?

Sarco
14 mei 2008, 11:00
Mmm, na laten kijken moet ik eigenlijk sowieso doen. Maar kan ik mijn FX loop dan nog wel gebruiken?

Volgens mij zal je signaalpad er dan zo uitzien:


gitaar -> splitterbox -> clean preamp ->|
-> AOR preamp (via fx send) ->| AB-box -> effecten -> (via fx return) AOR eindtrap

Met die AB-box kan je dan switchen tussen je clean en drive.

MesaMaY
14 mei 2008, 11:06
Stilleto en lonestar kwamen ook als eerste bij mij op :D

hier een te mooi clipje met andy timmons :p
http://youtube.com/watch?v=SiW22O914Cg

Jimwoud
14 mei 2008, 11:10
2de hands kun je ook nog kijken naar iets van Bedrock. Mooi clean en Marshall achtige drive. ze hebben ook een model wat heel erg op Vox lijkt. Je zou ook nog naar Laney kunnen kijken en dan de LC50II of VC50.

succes

Tristan
14 mei 2008, 11:31
Misschien heeft de gemiddelde amerikaanse gitarist wel een betere techniek dan de europese en hoeven ze niet te slaan op hun gitaar om er een beetje geluid uit te krijgen:-)

Zo kan je het zien, het geluid wat er dan uitkomt is over het algemeen wel wat slapper...
Met mijn opmerking bedoel ik met name aan te geven dat je als je een Britse sound wil meestal beter niet bij de Amerikaanse (boutique) ampbouwers kan gaan kijken...
Ze zijn gewoon anders qua sound, afgestemd op de Amerikaanse smaak en speelstijl en de Topic Starter gaf aan dat 'ie dat niet zocht...

AART
14 mei 2008, 11:53
BTW, de prijzen van een 2ehands stiletto duece liggen zo rond de 1500 euro. De lonestar special of normaal(mocht je die nog willen testen :P ) iets lager.

x.a.d
14 mei 2008, 13:05
Ik denk dat je de marshall jvm205 en de orange zeker moet testen.
En wat denk je van een Koch twintone? of een 2dehandse multitone?

BasHermus
14 mei 2008, 14:32
ALs je een goede amp-dokter in Eindhoven zoekt zou je Eindhoven amps (http://www.eindhoven-amps.nl/) kunnen proberen.

Die bouwt ook versterkers, dus misschien kan hij ook een amp maken die aan jouw wensen voldoet.

campusmusic.be
14 mei 2008, 15:05
Volgens mij is de Laboga Alligator ook wel iets voor jou!
Ik heb de 2x12 combo en ben hier heel tevreden van.

De top kost nieuw rond de 1000 euro denk ik...

http://www.labogaamps.com/english/5200twin.html

hubert
14 mei 2008, 15:48
ik zou toch ook echt naar een vox ac30 kijken. Dit in combi met een Blackstar pedaal. Volgens mij moet dat lukken.

BartL
14 mei 2008, 17:18
Al eens een Peavey Delta Blues beluisterd...? Hij is wat beperkt met een enkele toonregeling, maar OMFG wat is dat een goed/dik/vet/sprankelend klinkende amp :)

Maargoed, zit ver onder je budget, is geen top, slechts 30 watt en metal kan je wel vergeten. Maargoed, wie weet ga je hem eens beluisteren! :D

TimmU
14 mei 2008, 23:32
Al eens een Peavey Delta Blues beluisterd...? Hij is wat beperkt met een enkele toonregeling, maar OMFG wat is dat een goed/dik/vet/sprankelend klinkende amp :)

Maargoed, zit ver onder je budget, is geen top, slechts 30 watt en metal kan je wel vergeten. Maargoed, wie weet ga je hem eens beluisteren! :D
Yeah! Meest onnutige advies van het jaar!


@TS , misschien een Mesa DC-5 ? met een TS- 9 ?

AART
14 mei 2008, 23:36
Yeah! Meest onnutige advies van het jaar!


@TS , misschien een Mesa DC-5 ? met een TS- 9 ?

Ik denk niet dat een DC 5 vox achtige cleans geeft en al helemaal geen opgefokte 800 kan nadoen. DC 5 is toch een beetje de kleine broer van de Mark series met wat recto-steroids.

Fuhgawz
14 mei 2008, 23:37
Volgens mij zal je signaalpad er dan zo uitzien:


gitaar -> splitterbox -> clean preamp ->|
-> AOR preamp (via fx send) ->| AB-box -> effecten -> (via fx return) AOR eindtrap

Met die AB-box kan je dan switchen tussen je clean en drive.
Oké, interessant! Ik zal eerst eens kijken of ik de ruis uit mijn Laney kan krijgen, dan kijk ik wel verder.


Zo kan je het zien, het geluid wat er dan uitkomt is over het algemeen wel wat slapper...
Met mijn opmerking bedoel ik met name aan te geven dat je als je een Britse sound wil meestal beter niet bij de Amerikaanse (boutique) ampbouwers kan gaan kijken...
Ze zijn gewoon anders qua sound, afgestemd op de Amerikaanse smaak en speelstijl en de Topic Starter gaf aan dat 'ie dat niet zocht...
Kijk eens, het begint te dagen.. ;) Zoals Tristan scherp opmerkt heb ik in mijn beginpost inderdaad gezegd dat ik een "Brits" geluid zoek en maximaal 1500 euro wil uitgeven. Hoewel de genoemde Mesa's vast fantastische versterkers zijn voldoen ze niet aan beide voorwaarden. Verder discussieren hierover is dan ook zinloos.


Ik denk dat je de marshall jvm205 en de orange zeker moet testen.
En wat denk je van een Koch twintone? of een 2dehandse multitone?
Ja die Twintone is hier eerder genoemd, die zal ik dus zeker moeten checken!


ALs je een goede amp-dokter in Eindhoven zoekt zou je Eindhoven amps (http://www.eindhoven-amps.nl/) kunnen proberen.
Die bouwt ook versterkers, dus misschien kan hij ook een amp maken die aan jouw wensen voldoet.
Thanks!! Goede tip!!


Volgens mij is de Laboga Alligator ook wel iets voor jou!
Ik heb de 2x12 combo en ben hier heel tevreden van.

De top kost nieuw rond de 1000 euro denk ik...

http://www.labogaamps.com/english/5200twin.html
Ziet er leuk uit, maar verkopen ze die niet alleen in Duitsland? Ik wil eigenlijk wel een amp eerst zelf testen. Het gaat (voor mij) om een hoop geld.


Al eens een Peavey Delta Blues beluisterd...? Hij is wat beperkt met een enkele toonregeling, maar OMFG wat is dat een goed/dik/vet/sprankelend klinkende amp :)

Maargoed, zit ver onder je budget, is geen top, slechts 30 watt en metal kan je wel vergeten. Maargoed, wie weet ga je hem eens beluisteren! :D
Ver onder mijn budget vind ik helemaal niet erg hoor! ;) Die Delta Blues is inderdaad een fantastische versterker voor crunch, maar hij scheurt me niet genoeg!


ik zou toch ook echt naar een vox ac30 kijken. Dit in combi met een Blackstar pedaal. Volgens mij moet dat lukken.
Ik heb toch liever echt een tweekanaals top hoor.

Fuhgawz
15 mei 2008, 00:06
Goed, na wat spitten denk ik dat de volgende amps het meest geschikt zijn voor mijn doeleinden (buizentop, brits geluid, twee kanalen, FX loop, +/-€1000):
-Vox AC50 PCH
-Marshall JVM205H
-Koch Powertone

Deze ga ik over twee weken wanneer ik tijd heb zeker checken, alsmede een aantal andere amps die hier genoemd zijn. Ik heb Eindhoven amps gemaild betreffende mijn Laney. Ik hou jullie op de hoogte. Hartelijk dank iig!! :)

campusmusic.be
15 mei 2008, 00:42
Ik heb die Laboga in België gekocht

jw009
15 mei 2008, 08:46
Goed, na wat spitten denk ik dat de volgende amps het meest geschikt zijn voor mijn doeleinden (buizentop, brits geluid, twee kanalen, FX loop, +/-€1000):
-Vox AC50 PCH
-Marshall JVM205H
-Koch Powertone

Deze ga ik over twee weken wanneer ik tijd heb zeker checken, alsmede een aantal andere amps die hier genoemd zijn. Ik heb Eindhoven amps gemaild betreffende mijn Laney. Ik hou jullie op de hoogte. Hartelijk dank iig!! :)


Goede keus om te testen. Let wel op dat je een Powertone II test, klinkt beter dan de 1e versie.

Fuhgawz
15 mei 2008, 10:29
Ja ik moet wel eerst een winkel vinden waar ik ze kan testen he. ;) Trouwens ik heb gisternacht die dude van Eindhoven Amps gemaild en ik heb meteen al reactie. Top! :)

AART
15 mei 2008, 10:32
IK heb eigenlijk ook wel gas voor een MJ 100 van eindhovenamps, heb ze nog nooit gehoord, maar het feit dat ze eindhoven amps heten is al genoeg :D

Marc Oblivian
15 mei 2008, 16:57
Die head waar Peter Pan Speedrock mee speelt klinkt wel lekker. Niet echt goedkoop allen.
Zag ook een paar goede recensies in een gitaarblad....

x.a.d
15 mei 2008, 22:12
Die head waar Peter Pan Speedrock mee speelt klinkt wel lekker. Niet echt goedkoop allen.
Zag ook een paar goede recensies in een gitaarblad....

Heb ik idd ook gelezen... Maar zijn ze ergens te beluisteren??

Marc Oblivian
16 mei 2008, 09:13
Denk dat je al snel naar de bouwer moet. Misschien een zaak in de buurt van Eindhoven.
Jukebox in Boekel (waar ligt dat?) heeft een hoop boutique amps, dus wellicht heeft die wat staan.

E-J
16 mei 2008, 11:51
Probeer echt eens de Hughes & Kettner Statesman Dual EL34 top uit.

Qua features heeft hij alles wat je wil. EL34 eindbuizen, Clean kanaal is gebaseerd op Vox, overdrive op een hotrodded Marshall... juist een JCM800. Twee kanalen, verre van een schelle bak, vintage gevoiced dus niet te strak, heeft fx loop, aparte toonregeling voor beide kanalen, 50 watt, kost 1000 euro...

Ik heb de combo versie (met EL84 buizen) en het is een heerlijke versterker. Was voor mij de winnaar in een vergelijk met Vox AC15, Orange Rocker, Marshall DSL401, TSL601 etc. :)

general.failure
15 juli 2008, 10:33
Als je donderdag komt jammen, kun je mijn Bedrock 1000 uittesten. Dan neem ik de Valvestate wel...