PDA

View Full Version : Het is weer zover



Mufftin
13 mei 2008, 13:16
Hey forum genoten en andere lezers, het is weer zover ik ben toe aan een nieuwe amp.

Ik ben dus opzoek naar een amp voor mijn studentenkamer dus rond de 5 watt buizen of een hele goede transistor. Het belangrijkste is dat hij gewoon lekker moet klinken op een laag volume. Ik speel vooral britpop en punk, het belangrijkste vind ik dat er een goede clean inzit die in een beetje in de stijl van de babyshamels en libertines zit. Mijn gitaren zijn een Stratocaster en een SG.
Budget is een beetje variable maar tot max 800 euro, iemand leuke versterkers voor me als tip?
Zijn de blackheart enz iets voor de britpop clean stijl, voor de overdrive koop ik dan wel pedalen.

The red Strat.
13 mei 2008, 14:26
is dit uitsluitend voor huiskamergebruik ?

koentjo
13 mei 2008, 14:32
die pedalen die je erbij koopt, moeten die ook binnen het budget?

Mufftin
13 mei 2008, 14:40
yes ik hoef er niet mee het podium op. Pedaal weet ik zo niet ligt er net aan hoe duur de versterker op dat moment is als eerste wil ik een goede basis dus de versterker. Misschien een TS 9 erbij of iets in die trant, dus ongeveer ronde de 100 tot 200 euro vrij houden voor pedalen?

Joey Handsome
13 mei 2008, 15:14
Silverface Fender Champ?

The red Strat.
13 mei 2008, 18:05
nou, een 5 watt buizenbakje is nog altijd behoorlijk luid voor thuis.
het is maar de helft zo luid als een 50 watter he ;)

ik raad je de blackheart little ant of hoe het ook is genaamd aan :) (1 w )

Mr.Fingers
13 mei 2008, 18:12
Fender Blues Jr (15W). Die hebben een master-volume, zo krijg je de zalige sound van een volledig belastte buizenamp, maar op een laag volume. Voor 800€ heb je er zeker een :D (dacht dat ze nieuw iets van een 550 waren)

The red Strat.
13 mei 2008, 22:33
Fender Blues Jr (15W). Die hebben een master-volume, zo krijg je de zalige sound van een volledig voorversterker, maar op een laag volume. Voor 800€ heb je er zeker een :D (dacht dat ze nieuw iets van een 550 waren)
verbeterd :).

het verschil is groot ;)

Dude
13 mei 2008, 22:55
euhh toneport ??

voor op kamers de meest ideale oplossing !

Mufftin
14 mei 2008, 08:51
ja idd ik heb ook al zitten denken aan modeling, maar ik heb een schijt hekel aan modeling dingen, of jullie mochten me echt kunnen overtuigen dat het de shit is. Ik verzuip altijd in de mogelijkheden en instellingen, aangezien ik meestal maar iets van drie instellingen gebruik.

almarvk
14 mei 2008, 08:57
Ik gebruik beide. Een modeling versterker is leuk voor even. Vooral als je rare tijdstippen even wil spelen. Dan is het wel leuk, maar het verveelt vrij snel merk ik. Daarnaast heb ik een 100 watt buizen staan, en ook dat kan prima in de flat :D

Mufftin
14 mei 2008, 08:58
Ik gebruik beide. Een modeling versterker is leuk voor even. Vooral als je rare tijdstippen even wil spelen. Dan is het wel leuk, maar het verveelt vrij snel merk ik. Daarnaast heb ik een 100 watt buizen staan, en ook dat kan prima in de flat :D

ja idd daarom zat ik ook toen ff te kijken hoeveel watt versterker jij hebt aangezien we in het zelfde soort huis wonen :P. Of in jouw geval woonde toch?

Realeigo
14 mei 2008, 08:59
Ik gebruik beide. Een modeling versterker is leuk voor even. Vooral als je rare tijdstippen even wil spelen. Dan is het wel leuk, maar het verveelt vrij snel merk ik. Daarnaast heb ik een 100 watt buizen staan, en ook dat kan prima in de flat :D

Haha, ik heb net een podxt live gescoord voor 250 euro, met van die uitbreidingen. Maar ik denk dat mn 100 watter toch vetter blijft.

almarvk
14 mei 2008, 09:03
ja idd daarom zat ik ook toen ff te kijken hoeveel watt versterker jij hebt aangezien we in het zelfde soort huis wonen :P. Of in jouw geval woonde toch?

Ik woon er nog (hopelijk niet lang meer...) en de flats zijn niet echt gehorig. Ik denk dat zo'n Fender Blues Jr prima zal zijn voor in de flat. Je huisgenoten zullen er eerder 'last' van hebben dan je buren.

Ik heb echter nog nooit klachten gehad. En ik speel niet echt zacht...

BasHermus
14 mei 2008, 09:24
Als je echt een hele goede 5 watter wilt hebben, moet je de Laney Lionheart eens proberen.
Die klinkt echt heel erg goed (mede door een erg goede Celestion G12H-Heritage speaker).

Of een Matamp First Lady combo... Dat is helemaal een mooi ding (wel 7 watt). Echt één van de mooist klinkende versterkers waar ik ooit op gespeeld heb (zou hem ook met een G12H speaker doen). En verkrijgbaar in iedere kleur die je maar wilt...

x.a.d
14 mei 2008, 13:09
Ik denk dat je die Fender vibre champ eens kunt proberen. Of een Koch studiotone. die is wel meer watt maar kan vrij zacht. Idd die lionhaert schijnen ook erg o.k. te zijn.
De fender blues junior is gaaf, maar je kan er niet veel mee...

Mufftin
14 mei 2008, 13:32
ok en hoe houdt de 8 inch speaker zich aangezien ik vooral 12 inch speakers gewend ben.

hendrix_appendix
14 mei 2008, 16:49
Blackhearts zijn erg toffe topjes, degelijke cab drbij en doordat 'ie schakelbaar is naar 3 watt kun je ook de buizenvervorming er op enigzins werkbaar volume eruit persen. Leuk voor blues en de softere rock dus. Maar het is natuurlijk een compleet andere leage als Studiotone/Valveking, als je van plan bent om in een band te gaan spelen in de toekomst zou ik dan ook voor zo iets dergelijks kiezen.

Mufftin
14 mei 2008, 17:20
nee ik speel niet meer in een band en ben vooral bezig met akoestische projecten indien daar een electrisch stukje moet worden gespeeld kom je er makkelijk bovenuit met een 5 watt amp.

Maar idd ik heb ook al ff gekeken naar de Blackheart, jij hebt er toch 1 op je studentenkamer? lukt dat een beetje?

Verder ook nog naar de Harley Benton en dat spul, de clean klinkt van al die goedkope amps echt wel lekker dus misschien dat ik toch zoiets doe en meer geld in pedalen ga stoppen. Maar de Fender klinkt ook lekker kwam ik net achter.

Dude
14 mei 2008, 19:21
ja idd ik heb ook al zitten denken aan modeling, maar ik heb een schijt hekel aan modeling dingen, of jullie mochten me echt kunnen overtuigen dat het de shit is. Ik verzuip altijd in de mogelijkheden en instellingen, aangezien ik meestal maar iets van drie instellingen gebruik.


toneport is waanzinnig man, geen overlast voor je buren, koptelefoon op als je s'avonds of s'nachts wat wil doen, gelijk opname mogenlijkheden, je speelt akoestisch zeg he..... de UX2 heeft fantoomvoeding dus je kan dr een waanzinnige microfoon voorhangen en je gitaar opnemen !

als ik op kamers zou gaan zou ik het wel weten hoor, ik heb momenteel even geen eigen oefenhok meer, de garage die dat gaat worden staat nog vol met bouwmateriaal dus zit nu ook gretig met een toneport op het kamertje waar mn dochter naast slaapt, geen probleem !

Mufftin
14 mei 2008, 20:08
ja idd dat is wel weer een voordeel, ik heb de toneport al wel een tijdje gehad ( geleent van een kameraad) maar verzuip gewoon altijd in de sounds en mogelijkheden, ben niet zo'n uitzoeker van geluiden, meestal gewoon aan en rammen. Maar ik heb de toneport er idd ook maar ff bijgezet en die blauwe boss.

Mufftin
18 mei 2008, 13:35
Okee ik heb nu een aantal versterkers getest en nog een paar niet omdat ze niet in Nederland te krijgen zijn, tot nu toe heb ik de keuze staan op:

- De Blackheart combo
- Blackheart top met een 1*12 kast eronder
- Harley Benton Top met kast
- Epiphone Top met kast eronder.
- Fender vibro Champ

Ik zit vooral met hetgene dat ik eigenlijk alleen maar een clean nodig ben en de overdrive met een pedaal ga doen iets in de trant van een MXR OD of een digitech Bad Monkey. Wat ik heb gehoord van de Harley Benton vond ik wel goed vooral omdat ik dan veel meer geld over heb voor pedalen, een goede keuze?