PDA

View Full Version : Classic Player Jags en Jazz's



Luke-wannabe
13 mei 2008, 08:29
Het werd in een ander topic al aangestipt, maar om het centraal te houden:

Fender gaat Jazzmasters en Jaguars in Mexico maken!! En dan onder het mom van de 'Classic Player' series. We kennen ze allemaal. De CP Strats en Teles zijn erg in trek. Gemoderniseerde versies van oude gitaren.
Zo ook dus met de Jazzmasters en Jaguars. Tune o matic bridge, tailpiece zit dichter bij de brug voor meer snaarspanning, geschroefde tremolo arm, hottere elementen, humbuckers op de jag, coilsplit, andere radius..

Ik ben erg benieuwd naar deze, naar mijn mening goede zet van Fender!!

http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/6/2/5/557625.jpg

http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/6/2/2/557622.jpg

dunnoaname
13 mei 2008, 08:36
Toffe dingen, ik was erg te spreken over de kwaliteit van de CP strats. Tele was ik niet erg van onder de indruk. Die jazzmasters zien er gelikt uit, jaguars heb ik niks mee.

Jim Haagmans
13 mei 2008, 13:02
YES!! was me de laatste weken vreselijk aan het ergeren aan de prijs van een beetje jazzmaster!! eindelijk :D

verdomde goed nieuws man!! wanneer komt die shizzle??

Joey Handsome
13 mei 2008, 13:06
Fuck dit lijkt me echt te gek. Dan vooral de Jaguars, die met de humbuckers is echt sweet!

Tubescreamer
13 mei 2008, 13:15
Oef wordt het dan toch een sunburst Jazzmaster dit jaar voor me? :cheerup:

Joey Handsome
13 mei 2008, 13:26
Aangezien ik niet zo technisch aangelegd ben, wat kunnen de voordelen zijn van een andere radius?

rickert
13 mei 2008, 13:30
Ik wil van allebei 1! Wanneer beginnen ze met die ongein? Jazzmaster zal leuk staan aan m'n overgebleven lege gitaarhaak...

Jim Haagmans
13 mei 2008, 13:32
hehe voor mij hoeft die jaguar niet zo.. ook geen geld voor ;)

maar als ze komen voor rond de 600 (of misschien zelfs wat minder :D:D) en de kwaliteit is vergelijkbaar met de CP60stratjes, dan lig ik hier voor de gitaartoko in mn slaapzak de avond voor ze komen ;)

Tubescreamer
13 mei 2008, 13:44
Ik wil van allebei 1! Wanneer beginnen ze met die ongein? Jazzmaster zal leuk staan aan m'n overgebleven lege gitaarhaak...
Wat dan heb je die Page Custom toch maar niet gekocht :D

Wabbie
13 mei 2008, 13:49
Hmm, mja. Zoals ik al zei op offsetgutiars.com, misschien dat ik die humbucker jag ga testen maar voor de rest vind ik ze persoonlijk erg lelijk. Maar dat komt puur door de plaatsing van de brug en het feit dat ik al een CiJ jazzmaster heb. Voordeel van deze nieuwe serie is natuurlijk wel dat een heleboel typische problemen van de jazzmaster/jaguar nu *hopelijk* zijn opgelost.

Daan_B
13 mei 2008, 14:17
Ik wil er eentje met humbuckers!! :D
600 euro is niet zo veel :satisfie: .
Wanneer komen ze ongeveer uit? kan ik alvast gaan sparen! :roll:

Joey Handsome
13 mei 2008, 14:20
Aangezien ik niet zo technisch aangelegd ben, wat kunnen de voordelen zijn van een andere radius?

Jullie weten het best Sjakie's, vertel op! :hippie:

Orpheo
13 mei 2008, 14:21
Jullie weten het best Sjakie's, vertel op! :hippie:

grotere radius=plattere toets=makkelijker benden. benden zonder dat de snaar vast loopt.

Jim Haagmans
13 mei 2008, 14:30
shit man nu heb ik echt mn hardste gas tot nu toe :soul:

Tubescreamer
13 mei 2008, 14:41
grotere radius=plattere toets=makkelijker benden. benden zonder dat de snaar vast loopt.
grotere radius=plattere toets=minder lekker grepen pakken in de lagere regionen. Zegt men. Heb zelf nog nooit vergelijkend waardeonderzoek mogen plegen. Leuke uitleg over de "compound radius" van Warmoth:
http://www.warmoth.com/guitar/necks/necks.cfm?fuseaction=radius

Orpheo
13 mei 2008, 14:57
grotere radius=plattere toets=minder lekker grepen pakken in de lagere regionen. Zegt men. Heb zelf nog nooit vergelijkend waardeonderzoek mogen plegen. Leuke uitleg over de "compound radius" van Warmoth:
http://www.warmoth.com/guitar/necks/necks.cfm?fuseaction=radius

ook. maar daarom heb je op sommige gitaren compound, of een tussenweg. geen 16''(heel plat) of 9'' *(Heel rond) maar netjes, 10'' of 12'' (medium). dat heb je vooral op gibsonachtigen. ik vind zelf compound het lekkerst.

Tubescreamer
13 mei 2008, 15:03
ook. maar daarom heb je op sommige gitaren compound, of een tussenweg. geen 16''(heel plat) of 9'' *(Heel rond) maar netjes, 10'' of 12'' (medium). dat heb je vooral op gibsonachtigen. ik vind zelf compound het lekkerst.
Ja precies. Ben dus wel benieuwd naar zo'n compound het klinkt idd heel interessant. Zoveel gitaren wel 'ns heel even vastgehouden en op gespeeld, 't zat er misschien wel 'ns tussen. In ieder geval nog nooit bewust op compound gespeeld. Wil sowieso nog wel 'ns een keer wat bij Warmoth bestellen.
Maar da's een heel ander topic natuurlijk :) .....

waar hadden we 't over, Jazzmasters? :D

Mr.Fingers
13 mei 2008, 15:10
En weeral geen B&B halzen (Blocks & Binding)... :( (terwijl dit meer dan de helft van de productieperiode van de Jazz/Jag het geval was)

Ik ben eens benieuwd hoe ze gaan klinken!

Joey Handsome
13 mei 2008, 15:12
Godsamme sodemieters. Gisteren naar Eluvium geweest in Paradiso. Wat had die knakker een mooie B&B Jaguar. Slagplaat zat er niet meer op, heel gaar, want je zag de banen voor de bedrading dan weer niet lopen. Daar zat een lichtere kleur hout. Gitaar had alleen doorzichtige lak, geen kleur. KLONK GEWELDIG

Wabbie
13 mei 2008, 15:48
En weeral geen B&B halzen (Blocks & Binding)... :( (terwijl dit meer dan de helft van de productieperiode van de Jazz/Jag het geval was)

Ik ben eens benieuwd hoe ze gaan klinken!

Je kunt toch gewoon de B&B jazz/jags uit Japan halen?

Toegegeven, tis wel schraal dat er niet eens een B&B AVRI jazz/jag is.

Mr.Fingers
13 mei 2008, 15:51
Je kunt toch gewoon de B&B jazz/jags uit Japan halen?

Toegegeven, tis wel schraal dat er niet eens een B&B AVRI jazz/jag is.

ik heb voor zo'n B&B neck (die nog eens niet correct is, want ze zouden een grote CBS-headstock hebben, en die jappen hebben een kleine pré-CBS headstock) geen 600€ extra veil. De enige manier om eraan te geraken is via Ishibashi, maar dat lijkt me nogal riskant.

Wabbie
13 mei 2008, 15:56
Mja daar heb je een punt. Maar het is wel de enige optie die je op dit moment hebt om aan een B&B jazz/jag te komen naast natuurlijk vintage.
En ik heb al een heleboel goede verhalen gehoord over gitaren importeren uit japan, het enige nadeel wat eraan zit is dat je een gitaar koopt zonder erop te spelen. Dat weerhoud mij er nu van om een jag uit japan te importeren, plus het feit dat ik net een Maruszczyk Jazzbass heb gekocht van veel te veel euro' s:sssh:.

Maar verder vind ik het opzich een goede ontwikkeling dat ze MiM jazz/jags uitbrengen.

Dweezman
13 mei 2008, 16:19
kut.








gas

Bart_Blueprint
13 mei 2008, 17:13
Ze zien er echt supervet uit! Vooral die Jazzmasters.
Maar ik schaam me altijd een beetje bij dit soort gitaren, heb er nog nooit 1 vastgehad en weet ook niet waar al die "extra" knopjes/switches voor zijn... :chicken:

pannekoek
13 mei 2008, 17:16
Ik wil van allebei 1! Wanneer beginnen ze met die ongein? Jazzmaster zal leuk staan aan m'n overgebleven lege gitaarhaak...


..... die lege gitaarhaak schreeuwt gewoon om gevult te worden!

Jim Haagmans
13 mei 2008, 17:22
Ze zien er echt supervet uit! Vooral die Jazzmasters.
Maar ik schaam me altijd een beetje bij dit soort gitaren, heb er nog nooit 1 vastgehad en weet ook niet waar al die "extra" knopjes/switches voor zijn... :chicken:

Je hoeft je niet te schamen, gewoon zo gauw mogelijk naar de dichtsbijzijnde muziekwinkel waar er 1 hangt ;)

josszee
13 mei 2008, 17:34
WAnneer zouden ze die gaan verkopen en wat zouden ze ongeveer kosten ? :hippie:

Mr.Fingers
13 mei 2008, 17:57
WAnneer zouden ze die gaan verkopen en wat zouden ze ongeveer kosten ? :hippie:

600$, dus reken hier op een 750€ (hetzelfde als de japanse ongeveer)

ze zijn nu in de US op proef gelanceerd (bij 123music, musiciansfriend,...), maar al uitverkocht, en momenteel niet beschikbaar, dus eer die hier zijn, zijn we weer een paar maanden verder (als ze hier beschikbaar worden).

@BartBlueprint: die extra knopjes bovenaan zijn (bij een jazzmaster) een schakelaar om het halselement over andere potmeters & condensators te schakelen (de onderste schakelaar werkt dan niet, noch de onderste volume & toonknop), met als gevolg een zachtere & rondere toon. Die twee "platte" knopjes zijn twee draaiwieltjes, voor volume & toon van die schakeling.

bij een jaguar is dat juist hetzelfde. De drie schakelaars onderaan zijn aparte aan-uit schakelaars voor de elementen, en een treble boost (bass-cut eigenlijk), die een dun, iel, mager, schriel geluid geven. Bij de MIM-classic player wordt die vervangen door een killswitch (omdat weinig mensen die bass-cut gebruiken)

josszee
13 mei 2008, 18:10
Zou je ze kunnen gebruiken voor wat bluesrock zowat een Jack White geluid?

Wabbie
13 mei 2008, 18:14
Dat gaat prima hoor. In deze serie zitten standaard al wat hetere pickups dus ik denk dat bluesrock geen probleem is. Verder kun je er natuurlijk later altijd nog andere pickups in hangen he ;)

Mr.Fingers
13 mei 2008, 18:14
Zou je ze kunnen gebruiken voor wat bluesrock zowat een Jack White geluid?

Ik gebruik mijn japanse Jazzmaster voor muziek van Daan, maar ook Dinosaur Jr., Teenage Fanclub,...

Je kan mooi bluesrocken om een jazzmaster. Ik vrees dat een jaguar (buiten dan de humbucker-versie) daar minder geschikt voor is (hoewel er voorbeelden op youtube genoeg zijn die het tegendeel bewijzen)


heb je weer last van je nimmer-afnemende GAS josszee?;)

josszee
13 mei 2008, 18:17
Ik gebruik mijn japanse Jazzmaster voor muziek van Daan, maar ook Dinosaur Jr., Teenage Fanclub,...

Je kan mooi bluesrocken om een jazzmaster. Ik vrees dat een jaguar (buiten dan de humbucker-versie) daar minder geschikt voor is (hoewel er voorbeelden op youtube genoeg zijn die het tegendeel bewijzen)


heb je weer last van je nimmer-afnemende GAS josszee?;)



JA echt wel maarja een jazzmaster is 725 in mijn gitaarwinkel.... En 100 euro afbieden is wat veel denk ik. Ik zie wel als ik de SG krijg voor 600 koop ik hem en anders blijf ik uitijken en spelen spelen spelen :hippie:

Jim Haagmans
13 mei 2008, 18:32
JA echt wel maarja een jazzmaster is 725 in mijn gitaarwinkel.... En 100 euro afbieden is wat veel denk ik. Ik zie wel als ik de SG krijg voor 600 koop ik hem en anders blijf ik uitijken en spelen spelen spelen :hippie:

jazeker joh, als je toch 600 euro kwijt moet.. jazzmaster, sg, één pot nat toch?

..

gijs_sg
13 mei 2008, 18:54
Godsamme, sinds mijn jazzmaster geen last meer gehad van gas(A), maar dit zijn gewoon pure gassmasters, deze jags en jazz's
hmm, dat wordt sparen.

Luke-wannabe
13 mei 2008, 19:45
Ik vind met namen die Jazzmaster en die Jag Met humbuckers er in vet!
Beter komen ze wel hier....!

Mr.Fingers
13 mei 2008, 20:05
Ik vind die rode jaguar wel iets hebben (ik heb een hekel aan de huidige, met matching headstock)

Coolguy
13 mei 2008, 20:42
Doe mijn onmiddelijk zo een Jaguer met humbuckers!!!

Frenk95
13 mei 2008, 22:13
Helemaal lauw vind ik :D Eindelijk is wat goedkopere Jazzjes en Jags.

joskedentweede
13 mei 2008, 22:16
een geschenk uit de hemel,

ben wel benieuwd naar het geluid

toch ak niettemin...
GAS, dat wordt sparen

Bart_Blueprint
14 mei 2008, 10:22
@BartBlueprint: die extra knopjes bovenaan zijn (bij een jazzmaster) een schakelaar om het halselement over andere potmeters & condensators te schakelen (de onderste schakelaar werkt dan niet, noch de onderste volume & toonknop), met als gevolg een zachtere & rondere toon. Die twee "platte" knopjes zijn twee draaiwieltjes, voor volume & toon van die schakeling.

bij een jaguar is dat juist hetzelfde. De drie schakelaars onderaan zijn aparte aan-uit schakelaars voor de elementen, en een treble boost (bass-cut eigenlijk), die een dun, iel, mager, schriel geluid geven. Bij de MIM-classic player wordt die vervangen door een killswitch (omdat weinig mensen die bass-cut gebruiken)

Mr. Fingers = Lief :D



oftewel: thnx voor de uitleg 8-)

Mr.Fingers
14 mei 2008, 10:36
Mr. Fingers = Lief :D



oftewel: thnx voor de uitleg 8-)

Sigwaardig ;)


Enja, ik heb soms m'n aaibare momenten :D

flyswatter
14 mei 2008, 10:37
Had ik dit geweten, had ik wel effe gewacht met het kopen van men Jaguar...

Joey Handsome
14 mei 2008, 10:42
Killswitch vind ik eigenlijk ook compleet nutteloos. Wat moet je daar nou mee, het is veel sneller je volume even dicht te draaien. Die basscut gebruik ik nog wel eens icm compressor. Dat klinkt best gaaf. Anders was een fase schakelaar misschien een leuk idee...

Mr.Fingers
14 mei 2008, 10:47
Had ik dit geweten, had ik wel effe gewacht met het kopen van men Jaguar...


Murphy's law :D

(als je wil ruilen voor een strat... ;))

Jim Haagmans
14 mei 2008, 11:04
Killswitch vind ik eigenlijk ook compleet nutteloos. Wat moet je daar nou mee, het is veel sneller je volume even dicht te draaien. Die basscut gebruik ik nog wel eens icm compressor. Dat klinkt best gaaf. Anders was een fase schakelaar misschien een leuk idee...

don't worry, kan je er altijd nog in fixen ;)

flyswatter
14 mei 2008, 12:00
Murphy's law :D

(als je wil ruilen voor een strat... ;))

Haha, nee, toch bedankt :)
Ik ben ondertussen al wel gehecht geraakt aan men CIJ jaguartje :satisfie:

almarvk
14 mei 2008, 12:03
Killswitch vind ik eigenlijk ook compleet nutteloos. Wat moet je daar nou mee, het is veel sneller je volume even dicht te draaien. Die basscut gebruik ik nog wel eens icm compressor. Dat klinkt best gaaf. Anders was een fase schakelaar misschien een leuk idee...

Ik gebruik het absurd vaak. Werkt sneller dan een volume knop en voor mij ook makkelijker te bereiken dan een volume knop.

Joey Handsome
14 mei 2008, 12:10
Ik denk dat het er ook een beetje aan ligt wat voor gitaar je gebruikt. Zelf gebruik ik op een Jag bijna altijd enkel het lead circuit. Vaak ook nog eens maar een element tegelijkertijd. Dan kan ik net zo goed het elementknopje uit zetten, want dan heb ik hetzelfde effect. Op een Jag ben ik zelf sneller met m'n hand bij de volumeknop. Zou kunnen dat bij jou gitaar dat anders is.

almarvk
14 mei 2008, 12:16
Ik heb het neckelement uit staan waardoor de switch werkt als killswitch. En omdat ie op een Les Paul model makkelijk te bereiken is, werkt het handig.

Jim Haagmans
16 mei 2008, 10:36
oke ik denk dat alles wel gezegd is maar weet er iemand nou wanneer het hier ongeveer moet verschijnen??

Luke-wannabe
16 mei 2008, 10:57
oke ik denk dat alles wel gezegd is maar weet er iemand nou wanneer het hier ongeveer moet verschijnen??
Geen flauw idee eerlijk gezegd.

Jim Haagmans
16 mei 2008, 11:23
Geen flauw idee eerlijk gezegd.

en we hebben niet toevallig een fender insider hier op het forum? :chicken:

Joey Handsome
16 mei 2008, 12:35
Ja dat is FnArK.

beruk
16 mei 2008, 13:33
Geen linkshandige modellen :angry: ....

Mr.Fingers
16 mei 2008, 14:43
en we hebben niet toevallig een fender insider hier op het forum? :chicken:


volgens de heren van het offsetforum (en daar zit iemand die bij fender werkt (en daar redelijk hoog zit)), dat ze in stream komen ergens in juli in de USA, en dat de rest binnen een paar maand zal volgen. Ik vrees dus dat dit de Fender Herfstcollectie wordt.

Jim Haagmans
16 mei 2008, 18:19
volgens de heren van het offsetforum (en daar zit iemand die bij fender werkt (en daar redelijk hoog zit)), dat ze in stream komen ergens in juli in de USA, en dat de rest binnen een paar maand zal volgen. Ik vrees dus dat dit de Fender Herfstcollectie wordt.

Oh dus we gaan tot de herfst voor de combinatie GAS+geduld..

dat wordt afzien :(

Joey Handsome
16 mei 2008, 19:02
Nee, dat is fijn tijd om te sparen.

hendrix_appendix
16 mei 2008, 19:47
Ja dat is FnArK.

Laten we zijn, eh.."inbreng" maar achterwege laten...

Neemt niet weg dat dit een heel gave zet is van Fender, heb zelf alleen een Baja tele in de handen gehad (dat is toch wel een classic player serie he :chicken:) en die speelde behoorlijk goed. En Jazzmasters zijn cool!

Jim Haagmans
16 mei 2008, 22:25
Nee, dat is fijn tijd om te sparen.

ik háát sparen.

The red Strat.
16 mei 2008, 22:55
Had ik dit geweten, had ik wel effe gewacht met het kopen van men Jaguar...
als als... had mijn tante kloten, twas mijn nonkel en stonden der wielekes onder, twas een stéekkerre.





dit gaan waarschijnlijk alleen de belgen verstaan :D

Lexvandoef
16 mei 2008, 23:21
ik háát sparen.

tsja, dan kan je nooit iets moois kopen he :satisfie:

Mr.Fingers
17 mei 2008, 10:07
als als... had mijn tante kloten, twas mijn nonkel en stonden der wielekes onder, twas een stéekkerre.





dit gaan waarschijnlijk alleen de belgen verstaan :D

En nu in het A.N.

"als, als... had m'n tante balletjes, dan was het mijn oom, en stonden er wieltjes onder, dan was het een steekwagentje."

Jim Haagmans
17 mei 2008, 11:28
tsja, dan kan je nooit iets moois kopen he :satisfie:

nou valt wel mee, ik kan 1000 euro rood staan :P

The red Strat.
17 mei 2008, 11:32
En nu in het A.N.

"als, als... had m'n tante balletjes, dan was het mijn oom, en stonden er wieltjes onder, dan was het een steekwagentje."
dat klinkt toch niet he in he AN :satisfie:

Mr.Fingers
18 mei 2008, 15:01
BUMP!

Bij musiciansfriend.com zijn ze voorradig, listprice tussen de 799 & 849$. Dus ze zullen spoedig op ebay te vinden zijn, en binnenkort in de winkels hier hangen (lees: binnen enkele weken)

rickert
18 mei 2008, 16:19
Da's oneerlijk.

Jorikjet
18 mei 2008, 16:57
oef die jaguar met humbuckers gaat wel hier komen denk ik!

Joey Handsome
18 mei 2008, 17:52
Beetje leip, maar het zou me zo gaaf lijken als ze een Jag maken met een normale scale. Zal er wel niet van komen denk ik.

Jim Haagmans
18 mei 2008, 19:27
ben benieuwd wat ze dan nou gaan kosten. Ik neem toch aan dat ze onder de prijs van de japanse komen te zitten?

Mr.Fingers
18 mei 2008, 19:28
ben benieuwd wat ze dan nou gaan kosten. Ik neem toch aan dat ze onder de prijs van de japanse komen te zitten?

799, 849$ in de states

Jim Haagmans
18 mei 2008, 19:35
oke maar ben benieuwd wat ze hier gaan kosten.. gewoon omgerekend is tussen de 513 en de 550 euro, dat zou ik wel een superprijs vinden! maar ik kan nu even geen japanse jazzmasters vinden op de grote US webshops, dus kan het nog niet echt vergelijken.

episua
18 mei 2008, 20:24
Wat het daar in dollars kost, zal het hier ongeveer in euro's kosten.

Jim Haagmans
18 mei 2008, 21:47
sweet :D

10 tekens

Blend
19 mei 2008, 10:04
Wat het daar in dollars kost, zal het hier ongeveer in euro's kosten.

ja, in de nederlandse shops ja, maar als je 'm besteld via de US of A, dan zijn ze toch wel goedkoper neem ik aan?

marter544
19 mei 2008, 11:37
Oei, daarvoor kan de telecaster met 2 P90's nog wel ff wachten, dat wordt dus een Jazzmaster.

Mr.Fingers
19 mei 2008, 19:55
ja, in de nederlandse shops ja, maar als je 'm besteld via de US of A, dan zijn ze toch wel goedkoper neem ik aan?

invoerheffing (19% op gitaarbedrag + shipping) en +- 150$ verzendkosten, tel je winst uit (als het 100€ is, zal het veel zijn)

Jim Haagmans
19 mei 2008, 20:13
invoerheffing (19% op gitaarbedrag + shipping) en +- 150$ verzendkosten, tel je winst uit (als het 100€ is, zal het veel zijn)

precies, en zelfs voor die 100 piek zou ik het ook niet doen. Ik houd m liever even vast. En als ik in een goeie bui ben test ik hem misschien zelfs wel even voordat ik hem koop.. ;)

gijs_sg
23 mei 2008, 20:21
Nu ook op de fender site!
http://www.fender.com/products//search.php?partno=0141700309
Ik kan dus echt niet meer wachten.. :hippie:

MarkV
23 mei 2008, 20:28
Nu ook op de fender site!
http://www.fender.com/products//search.php?partno=0141700309
Ik kan dus echt niet meer wachten.. :hippie:

Bij Guitar Center te krijgen voor 799 dollar. Dat betaal je ook voor een HW1 strat daar, dus dat zal in NL tussen 700 en 850 euro worden.

Daan_B
24 mei 2008, 13:55
Zelfde prijs als de huidige japanse dus...

Edit: die met hum's is er in vintage white met tortoise slagplaat :nervous: !
http://www.fender.com/products//search.php?partno=0141710305
Die MOET ik hebben :sssh: .

~Dimitri~
24 mei 2008, 17:53
^ Oh shit ! Idem Dito :nervous:

gijs_sg
24 mei 2008, 21:08
Zelfde prijs als de huidige japanse dus...

.. .


Zou dat dus misschien betekenen dat de Japanse goedkoper worden?

Coolguy
24 mei 2008, 21:23
" Pickups 2 Special Design American Vintage Jaguar Single-Coil Pickups (Neck & Bridge)"

Heh, wat?
Maar toch: GAS attack!

Dimarziotjes inproppen Mustang brug, gibson toggle switch en je hebt een Cobain jag :)

Luke-wannabe
24 mei 2008, 21:24
Zou dat dus misschien betekenen dat de Japanse goedkoper worden?
Geen logische redenatie imo.

Jim Haagmans
24 mei 2008, 23:26
ik verwacht eigenlijk wel dat ze onder de japanse komen te zitten. Het blijven mexicanen, en normaal gesproken is het trapje mex - jap - usa.

Mr.Fingers
25 mei 2008, 11:07
ik verwacht eigenlijk wel dat ze onder de japanse komen te zitten. Het blijven mexicanen, en normaal gesproken is het trapje mex - jap - usa.

Iemand op het offsetguitars.com forum heeft er al eentje getest (en ik verzeker u, het merendeel van de mensen daar hebben een collectie offsets om u tegen te zeggen). Volgens hem is de hals identiek aan de AVRI-hals, maar ipv gelakt met nitro, is het hier met een hele dunne satijnglans polylak. Body is gelijkwaardig aan de japanse. Ik denk eerder dat de Jap & de Mex zowat gelijkwaardig zijn aan mekaar, maar dat de Japanse meer voor de vintage liefhebber is, die geen AVRI kan/wil betalen, en dat de Mex voor mensen is die gewoon willen raggen, zonder eerst een half uur hun gitaar moeten instellen qua brug.

nevyn292
25 mei 2008, 11:31
ik zie trouwens een radius van 7,25 bij de specs staan van de jazz, dat is wel erg jammer in mijn ogen!

Mr.Fingers
25 mei 2008, 11:32
ik zie trouwens een radius van 7,25 bij de specs staan van de jazz, dat is wel erg jammer in mijn ogen!

dat is vrij bol inderdaad :o... Ach, dat went wel hoor! Ach, dan pleur je er een hals van een CIJ jazzmaster op, die hebben 12" als ik me niet vergis.

nevyn292
25 mei 2008, 11:35
dat is vrij bol inderdaad :o... Ach, dat went wel hoor! Ach, dan pleur je er een hals van een CIJ jazzmaster op, die hebben 12" als ik me niet vergis.

ja, moet je wel even aan zo'n dergelijke hals zien te komen :chicken:

goed, je had het kunnen weten met 'classic' maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze 9-9,5 zouden zijn. maargoed, ik moet wel eerlijk bekennen dat ik nog nooit echt bewust op een 7,25 heb gespeeld, dus misschien valt het wel heel erg goed uit.

EDIT: (warmoth halsje kan ook altijd nog, maar dat is wel een dure grap)

Mr.Fingers
25 mei 2008, 11:36
ja, moet je wel even aan zo'n dergelijke hals zien te komen :chicken:

goed, je had het kunnen weten met 'classic' maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze 9-9,5 zouden zijn. maargoed, ik moet wel eerlijk bekennen dat ik nog nooit echt bewust op een 7,25 heb gespeeld, dus misschien valt het wel heel erg goed uit.

EDIT: (warmoth halsje kan ook altijd nog, maar dat is wel een dure grap)

Ik heb binnenkort een CIJ-halsje apart liggen, want er komt op de mijne een Warmoth-hals (25.5", 12"radius, Blockinlays & binding, CBS-headstock). En op ebay is er een amerikaanse shop die alle onderdelen van de meeste courante fenders los verkoopt (halzen & volonté), ik dacht dat dat "the stratosphere" was.

Joey Handsome
25 mei 2008, 15:47
" Pickups 2 Special Design American Vintage Jaguar Single-Coil Pickups (Neck & Bridge)"

Heh, wat?
Maar toch: GAS attack!

Dimarziotjes inproppen Mustang brug, gibson toggle switch en je hebt een Cobain jag :)

Cobain had een tune-o-matic brug.

rickert
26 mei 2008, 00:27
en dat de Mex voor mensen is die gewoon willen raggen, zonder eerst een half uur hun gitaar moeten instellen qua brug.
Voor mij dus! :satisfie:

ngundo
26 mei 2008, 06:50
jaguars of jazzmasters hebben toch een heel onstabiele brug? tenminste heb ik van horen zeggen. Zijn wel echt verrekte toffe gitaren btw. Maat van me had een goedkope kunnen klinken op marktplaats. Klonk supergoed [hij speelt net gitaar] we zeiden dat ie die NOOIT meer weg moest doen. Wat doet ie. Precies. Sonde lijkt me wel een super toffe gitaar voor de heb ^^

Luke-wannabe
26 mei 2008, 08:24
Cobain had een tune-o-matic brug.
Die zit ook op de CP's

FenderPlayer
26 mei 2008, 11:39
Maar als die mexjes net zoveel waar voor hun geld bieden als de andere CP versies, dan verkopen ze toch geen jappen meer? of zie ik dat nou verkeerd?
Dan lijkt mij dat die Jappen automatisch goedkoper worden......
Als ze komen ben ik een van de gekken die een paar dagen van tevoren zn tent voor de deur van winkel opzet. :hippie:

Mr.Fingers
26 mei 2008, 11:46
Maar als die mexjes net zoveel waar voor hun geld bieden als de andere CP versies, dan verkopen ze toch geen jappen meer? of zie ik dat nou verkeerd?
Dan lijkt mij dat die Jappen automatisch goedkoper worden......
Als ze komen ben ik een van de gekken die een paar dagen van tevoren zn tent voor de deur van winkel opzet. :hippie:

Je kan beide gitaren absoluut niet met elkaar vergelijken. Zijn de Japanse Telecaster Customs nu ook goedkoper geworden, omdat Fender Mexico de "classic player" series uitbracht? spijtiggenoeg niet.

rickert
26 mei 2008, 12:59
Die japanse zijn ook helemaal niet voor ons bedoeld, dus dat gaan ze echt niet aan elkaar aan lopen passen.

Joey Handsome
26 mei 2008, 14:36
Die zit ook op de CP's

Weet ik, maar die gast waar ik op reageerde dacht dat Cobain een mustang brug op zijn gitaar had. Vandaar.

Anti
26 mei 2008, 19:37
Zelfde prijs als de huidige japanse dus...

Edit: die met hum's is er in vintage white met tortoise slagplaat :nervous: !
http://www.fender.com/products//search.php?partno=0141710305
Die MOET ik hebben :sssh: .

Idem, alleen hopen dat die pickups wat zijn...

Wabbie
26 mei 2008, 19:44
Maar als die mexjes net zoveel waar voor hun geld bieden als de andere CP versies, dan verkopen ze toch geen jappen meer? of zie ik dat nou verkeerd?
Dan lijkt mij dat die Jappen automatisch goedkoper worden......
Als ze komen ben ik een van de gekken die een paar dagen van tevoren zn tent voor de deur van winkel opzet. :hippie:

Ze zullen heus nog wel jappen verkopen. Gewoon vanwege het feit dat de jappen wel de tailpiece op de goede plaats hebben zitten ;).
Persoonlijk blijft dat een breekpunt voor mij, ik vind het er gewoon niet uitzien. Hoe goed het dan ook mag zijn voor de gitaar. Als ik een nieuwe offset koop ga ik denk ik toch of voor vintage of voor AVRI.
Maargoed, het blijft natuurlijk een positieve zaak dat er nieuwe offsets uitkomen. Nu nog een mexicaanse bass VI en een Electric XII.

En trouwens, de brug op een jazzmaster is in principe prima, je moet er alleen een beetje voorzichtig mee doen, of er een mustang brug op knallen. De jazzmaster tremolo is overgens heerlijk :D

Mr.Fingers
26 mei 2008, 19:47
Maargoed, het blijft natuurlijk een positieve zaak dat er nieuwe offsets uitkomen. Nu nog een mexicaanse bass VI en een Electric XII.

En trouwens, de brug op een jazzmaster is in principe prima, je moet er alleen een beetje voorzichtig mee doen, of er een mustang brug op knallen. De jazzmaster tremolo is overgens heerlijk :D

Inderdaad, gewoon een beetje voorzichtig omgaan, en er gebeurt niets.

Naar het schijnt heeft Fender Japan midden jaren '90 een Bass VI uitgegeven... wou dat ik die had. En de electric XII is weinig waarschijnlijk dat die terugkomt, want er is nu al de stratocaster XII

M'n verlanglijstje

B&B-halzen voor de jaguar & jazzmaster (met CBS-headstock)
Fender Starcasters
Fender Musicmasters

Wabbie
26 mei 2008, 19:51
Klopt, er is een japanse Bass VI. Ik had er ooit bijna eentje gekocht, maar ik heb het op het allerlaatste moment toch maar niet gedaan omdat die kerel er teveel voor wilde hebben.
En de strat XII is een gedrocht! Ach naja, ik kan altijd opzoek gaan naar een 2de handse customshop Bass VI.

FenderPlayer
27 mei 2008, 10:12
Strat XII is inderdaad een lelijk kindje.....
Starcasters zouden idd leuk zijn....maar goed, eerst straks maar eens de portemonnee opentrekken voor zo'n jag of jazz, eens kijken of ik straks na de aanschaf van een EJ strat nog wat over heb. Als het heel goed bevalt koop ik de ander ook gewoon :sssh:

Joey Handsome
27 mei 2008, 14:25
En trouwens, de brug op een jazzmaster is in principe prima, je moet er alleen een beetje voorzichtig mee doen, of er een mustang brug op knallen. De jazzmaster tremolo is overgens heerlijk :D

Kweenie, maar een beetje er op rammen en je snaren liggen alle kanten op. Ben toch blij dat ik een Mustang brug er op gezet heb. Misschien dat ik een tune-o-matic nog eens probeer.

gijs_sg
14 juni 2008, 21:55
Ahum..
Nog niet available, maar wel de prijs :)
Zwarte Jazzmaster
http://www.thomann.de/nl/fender_classic_player_jazzmaster_bk.htm
Sunburst Jazzmaster
http://www.thomann.de/nl/fender_classic_player_jazzmaster_3ts.htm
CAR Jaguar
http://www.thomann.de/nl/fender_classic_player_jaguar_special_2.htm
Sunburst Jaguar
http://www.thomann.de/nl/fender_classic_player_jaguar_special.htm
Olympic White Jaguar HH
http://www.thomann.de/nl/fender_classic_player_jaguar_sphh_2.htm
Sunburst Jaguar HH
http://www.thomann.de/nl/fender_classic_player_jaguar_sphh.htm

Best wel interessant..

joskedentweede
14 juni 2008, 22:00
Amai, dat is toch iets duurder dan ik had gedacht voor die Jazz!
Maar het zal de moeite zijn.
Sparen!

Mr.Fingers
14 juni 2008, 22:05
819 voor de rode jag... dan ga ik wel voor de CIJ versie, en pleur er dan wel een neck met natural headstock op.

Daan_B
15 juni 2008, 09:41
819 is wel erg veel voor MiM :sneaky:

Wabbie
15 juni 2008, 10:26
Wow, die dingen zijn duuur! Ik had gehoopt op een goedkope jazz die ik kon modificeren. Naja, als die dingen zo duur zijn spaar ik wel door voor een AVRI/Elvis Costello jazz.

allochthomas
15 juni 2008, 12:04
beetje jammer van die prijs, maar ik heb nu wel erg veel last van GAS.

Joey Handsome
15 juni 2008, 15:09
Wat zeiken jullie nou. Eerst spelen op die dingen, dan kijken of de prijs de kwaliteit rechtvaardigd.

Wabbie
15 juni 2008, 18:16
mwoah, gezien de prijs van die nieuwe jazzmasters tov van de japanse ( waar ik er al een van heb), ga ik de moeite niet nemen om deze te testen. Ik ga dan wel voor een AVRI jazzmaster denk ik.

Mr.Fingers
15 juni 2008, 18:52
mwoah, gezien de prijs van die nieuwe jazzmasters tov van de japanse ( waar ik er al een van heb), ga ik de moeite niet nemen om deze te testen. Ik ga dan wel voor een AVRI jazzmaster denk ik.

Volgens de heren van offsetguitars.com is de CP Jag & Jazz gemaakt van AVRI-onderdelen (hals, body, chromen platen & tremolo)

rickert
15 juni 2008, 19:39
En AVRI is.....?:DAmerican Vintage ReIssue?

Mr.Fingers
15 juni 2008, 19:41
En AVRI is.....?:DAmerican Vintage ReIssue?

Jup, klopt rickieboy, de amerikaanse, met nitro-lak, cloth-wire, goede elementen,... En 2000€ ;)

rickert
15 juni 2008, 19:46
Geil! Dus die classicplayers zijn ook nitro volgens offstage.be? Lijkt me niet gezien de lak van m'n tele!

Mr.Fingers
15 juni 2008, 20:08
Geil! Dus die classicplayers zijn ook nitro volgens offstage.be? Lijkt me niet gezien de lak van m'n tele!

niet offstage.be, maar offsetguitars.com/forums (thuis van iedere offsetminnende speler ;)). Nee, de lak is een dunne polylak, maar de bodyvorm & halsvorm zijn identiek aan de AVRI-versie (de japanse wijkt ietsjes af qua bellycut & elbow rest & afrondingen).

Wabbie
15 juni 2008, 20:15
Jup, klopt rickieboy, de amerikaanse, met nitro-lak, cloth-wire, goede elementen,... En 2000€ ;)

Mja, als ik mijn jap ga vervangen, dan maar voor de " real deal" he ;) Aangezien Vintage niet te betalen.

Mr.Fingers
15 juni 2008, 20:23
Mja, als ik mijn jap ga vervangen, dan maar voor de " real deal" he ;) Aangezien Vintage niet te betalen.

1965 Fender Jazzmaster (wel wat butchered up qua lakwerk & veel butsen & deuken) heb ik overlaatst voor 1200$ van eigenaar zien wisselen. dusja, het kan wel ;).

http://www.offsetguitars.com/forums/index.php?topic=12422.0

en deze heeft een 1960 JM voor 450$ gekocht...

gijs_sg
15 juni 2008, 20:52
God, wat heb ik een medelijden met die jazzmaster zeg :o

Coolguy
15 juni 2008, 20:57
Pffff puristen :p
Wel een erg lelijke slagplaat hoor.

Wabbie
15 juni 2008, 21:42
1965 Fender Jazzmaster (wel wat butchered up qua lakwerk & veel butsen & deuken) heb ik overlaatst voor 1200$ van eigenaar zien wisselen. dusja, het kan wel ;).

http://www.offsetguitars.com/forums/index.php?topic=12422.0

en deze heeft een 1960 JM voor 450$ gekocht...

Het kan wel inderdaad, maar dan moet je mazzel hebben. Naja, voorlopig heb ik toch geen geld voor wat voor jazzmaster dan ook.

Jay75
21 september 2008, 00:51
Heeft iemand er al een gezien ergens?

Jay75
21 september 2008, 00:57
Ben namelijk benieuwd wat nou precies de meerwaarde is?
Je hebt toch ook van die goedkopere japanse jazzmasters, zijn deze dan een stuk beter? Of heel anders?

Mr.Fingers
21 september 2008, 10:21
Muziek & Visie antwerpen heeft de CP Jaguar HH (humbucker). Qua feel ongeveer een CIJ, maar dan met TOM & speciale trem

Wabbie
21 september 2008, 13:04
de trem is toch in principe hetzelfde als op de AVRI/CIJ, maar alleen dichter bij de brug geplaatst? Dat was wat ik ervan begrepen had. Het idee achter de MiM jazzmasters/jaguars is dat van een moderne jazz/jag waar alle " problemen" van het oudere model op zijn verholpen.
Ik heb ze zelf helaas nog niet kunnen testen.

Jay75
21 september 2008, 14:14
Muziek & Visie antwerpen heeft de CP Jaguar HH (humbucker). Qua feel ongeveer een CIJ, maar dan met TOM & speciale trem


Wat denk jij, beter doorsparen voor een USA? Ik heb zo'n CIJ gehad, wel aardig maar kreeg er geen dikke van zegmaar. Ik ga toch mijn Gretsch verkopen.

Mr.Fingers
21 september 2008, 17:42
ik zou gaan voor een echt vintage exemplaar (pré-CBS liefst), jij kan je dat toch permitteren ;)

Als je kan, doorsparen voor een US

@wabbie, de tremarm is ook anders, dat is bij de mexicanen een "schroef in" exemplaar (als bij een strat), terwijl bij de avri, cij & vintage dat een "pop in" exemplaar is (erin rammen & klaar)

DaWi
21 september 2008, 23:27
Holy shit, surfs up, dudes!

Dit is wel heel erg vet. :hippie:

Jay75
22 september 2008, 00:10
sixties zijn te duur, minimaal 3000 toch, maar wat denk je dat een 70;s ongeveer doet?

Wat houd dat pre cbs in dan? Waar kan je dat aan zien/merken?

Squier4ever
22 september 2008, 12:12
pre CBS: van voor het tijdperk dat fender door CBS werd opgekocht. pre '65 ofzo geloof ik.

Mr.Fingers
22 september 2008, 12:14
sixties zijn te duur, minimaal 3000 toch, maar wat denk je dat een 70;s ongeveer doet?

Wat houd dat pre cbs in dan? Waar kan je dat aan zien/merken?

'70s hebben blockinlays & bindings (vanaf 1966 eigenlijk), zijn goedkoper, maar klinken geheel anders, zijn loodzwaar & constructietechnisch niet echt super.

pré CBS kan je herkennen aan serienummers die beginnen met een L, of met getallen die kleiner zijn als 100.000. Ook het spaghetti-logo & kleine kop (jazz-bass transition logo), en alleen maar dotinlays, zonder binding of blockinlays

Jay75
22 september 2008, 12:33
En ook te herkennen aan het prijskaartje boven de 2000 euro dan?
Budget voor een Jazzmaster zou ongeveer max 1500 euro zijn omdat die Gretsch dat ongeveer op moet brengen ( give or take a buck )

Beste optie ipv een vintage 60's/70's is dan een 62 RI USA? Als ik dan inderdaad zoek naar het surfgeluid uit de 60's. Die blocks en binding vind ik wel vet eigenlijk....

Mr.Fingers
22 september 2008, 17:45
En ook te herkennen aan het prijskaartje boven de 2000 euro dan?
Budget voor een Jazzmaster zou ongeveer max 1500 euro zijn omdat die Gretsch dat ongeveer op moet brengen ( give or take a buck )

Beste optie ipv een vintage 60's/70's is dan een 62 RI USA? Als ik dan inderdaad zoek naar het surfgeluid uit de 60's. Die blocks en binding vind ik wel vet eigenlijk....

Een nieuwe AVRI (nieuwe amerikaanse ReIssue) kost 1800€. Ik zou proberen dan een gebruikt AVRI-exemplaar te scoren, die heb je voor 1100€ meestal wel. Als je zoekt naar het surfgeluid van vroege jaren '60, zou ik wel de elementen vervangen door een setje Seymour Duncan Antiquity 1, want de AVRI elementen zijn gebaseerd op de "grey-bobbins" van na 1966, de Antiquity 1 op de "black-bobbins" van 1958.

B&B is inderdaad vet, en Fender Japan maakt een B&B Jazzmaster (de Jazzmaster 66B (-106)), maar daar kan je niet legaal aangeraken.

Arjan12
22 september 2008, 18:04
Jup, klopt rickieboy, de amerikaanse, met nitro-lak, cloth-wire, goede elementen,... En 2000€ ;)

Is die cloth wire eigenlijk beter? Of is het alleen maar vintage-correct en heeft het verder geen voordelen?

reneding
22 september 2008, 18:04
zijn er nu al mexican jaguars uit? vind op de sites van muziekwinkels namelijk nog niets alleen de japanse en de amerikaanse. en weet iemand iets over de (verwachte) prijs?

Mr.Fingers
22 september 2008, 18:09
zijn er nu al mexican jaguars uit? vind op de sites van muziekwinkels namelijk nog niets alleen de japanse en de amerikaanse. en weet iemand iets over de (verwachte) prijs?

ja die zijn er al een tijdje, kosten zoiets als een japanse, misschien net ietsjes meer, dus rond de 7/800€

@arjan: er zijn puristen die zeggen dat cloth-wire "warmer" klinkt dan plastiekkabel, maar ik merk geen verschil (alleen ziet het er leuk uit, en soldeert het veel gemakkelijker)

Jay75
22 september 2008, 19:48
B&B is inderdaad vet, en Fender Japan maakt een B&B Jazzmaster (de Jazzmaster 66B (-106)), maar daar kan je niet legaal aangeraken.


Hoe bedoel je niet legaal? alleen voor de japanse markt ofzo?

Ja als ik voor een jazzmaster zou gaan dan voor een 2ehandse AVRI inderdaad, zoals ik al zei heb ik een japanse RI gehad en dat was wel okay, maar ik vond t niet super, ook qua gitaar zelf, sound daargelaten.

Mr.Fingers
22 september 2008, 20:15
Hoe bedoel je niet legaal? alleen voor de japanse markt ofzo?

Ja als ik voor een jazzmaster zou gaan dan voor een 2ehandse AVRI inderdaad, zoals ik al zei heb ik een japanse RI gehad en dat was wel okay, maar ik vond t niet super, ook qua gitaar zelf, sound daargelaten.

Inderdaad alleen voor de japanse markt, je kan/kon ze bestellen via Ishibashi, of via hier (http://www.guitaremporium.co.uk/index.php?f=data_fender_japan_new_guitars&a=5)

Dude
22 september 2008, 20:24
sixties zijn te duur, minimaal 3000 toch, maar wat denk je dat een 70;s ongeveer doet?


begin 70's doen ze toch ook wel snel 2000 aan hoor... 74'er kopen ? :satisfie:

Jay75
22 september 2008, 20:56
begin 70's doen ze toch ook wel snel 2000 aan hoor... 74'er kopen ? :satisfie:


PM me maar even dan ;)

Fender Japan 66 Jazzmaster Reissue wat kosten die dan, ik zie zo snel geen prijs staan ( ben op mn werk effe snel tussendoor ) en is dat wel wat ik zoek dan, die surfsound en met USA achitge afwerking? Het moet niet een geupgrade CIJ zijn he

Mr.Fingers
22 september 2008, 21:27
PM me maar even dan ;)

Fender Japan 66 Jazzmaster Reissue wat kosten die dan, ik zie zo snel geen prijs staan ( ben op mn werk effe snel tussendoor ) en is dat wel wat ik zoek dan, die surfsound en met USA achitge afwerking? Het moet niet een geupgrade CIJ zijn he

alleen maar een B&B hals (zelfs met nog de oude kleine kop (en dus vintage fout, moet een CBS-kop zijn)), en verder identiek aan de gewone CIJ

Jay75
22 september 2008, 21:31
Ah okay, neej dan nog liever een UVRI met een andere hals erop hehe, zijn die niet los te koop ergens? Iets van Warmot ofzo?

Mr.Fingers
22 september 2008, 22:48
Ah okay, neej dan nog liever een UVRI met een andere hals erop hehe, zijn die niet los te koop ergens? Iets van Warmot ofzo?

warmoth heeft B&B halzen, maar die zijn "vintage fout" (22 frets (met fretboardextension), en gibson "les paul custom" inlays, en ze kosten 400$. Op evilbay zie je regelmatig B&B jazzmasterhalzen voorbijkomen, voor 1500$ tstuk (echte oude uit 1966 & 1968 )

op offsetguitars.com is B&B halzen een steeds terugkomende eis die we naar Fender sturen ;)

Jay75
23 september 2008, 22:21
warmoth heeft B&B halzen, maar die zijn "vintage fout" (22 frets (met fretboardextension), en gibson "les paul custom" inlays, en ze kosten 400$. Op evilbay zie je regelmatig B&B jazzmasterhalzen voorbijkomen, voor 1500$ tstuk (echte oude uit 1966 & 1968 )

op offsetguitars.com is B&B halzen een steeds terugkomende eis die we naar Fender sturen ;)


Offsetguitars? Wat wil dat zeggen? Ik zie er alleen maar jazzmasters en jaguars voorbij komen ofnie? Wat houd dat in dan: Off set?