PDA

View Full Version : Ibanez LF7 Lo Fi



Misere Nobis
13 mei 2008, 00:43
Zijn hier mensen die ervaringen hebben met dit pedaaltje? De samples op de Ibanez site zijn qua stijl behoorlijk anders dan wat ik speel en op youtube staat niet zo veel.

Wat vraagjes:
-Doet dit pedaal echt wat het pretendeert te doen (of: "niet echt maar klinkt het toch wel leuk")?
-Klinkt het erg digitaal?
-Zijn er nog wat verschillende sounds uit te halen of heeft het echt 1 bepaalde sound (die je enigzins kunt aanpassen)?
-Hoe klinkt het over andere instrumenten (zang, bas, drums etc)?
-Heeft er misschien iemand samples, links of opnames van dit pedaaltje met cleane gitaar?
-Doet iemand 'm weg :D (of mag dat hier niet?)

Alvast bedankt!

Mitch
13 mei 2008, 09:07
Zie het als een paar EQ presets/filter, waardoor het allemaal erg 'slechte ontvangst via de middengolf' klinkt. Bruikbaar voor intro's of iets dergelijks. Er is verder niks digitaals aan, daar hoef je niet bang voor te zijn :)

paulusdeBKB
13 mei 2008, 09:15
Soundsamples : http://www.zzounds.com/item--IBATLLF7

Samder
13 mei 2008, 21:42
Op de ibanez site staan ook nog wat soundsamples

Mitch
14 mei 2008, 07:48
En die zijn, net als de andere soundsamples op hun site, erg representatief.

Misere Nobis
14 mei 2008, 19:57
Zie het als een paar EQ presets/filter, waardoor het allemaal erg 'slechte ontvangst via de middengolf' klinkt. Bruikbaar voor intro's of iets dergelijks. Er is verder niks digitaals aan, daar hoef je niet bang voor te zijn :)
Ok, bedankt voor de info! Ik wil het pedaal inderdaad voor tussenstukjes en intro's gebruiken, maar wellicht ook voor klooien met een drumcomputer of zang.


Soundsamples : http://www.zzounds.com/item--IBATLLF7
Dank je, het zijn dezelfde samples als op de site maar bij die laatste zit ook nog extra de drumcomputer en stem dus die was zeer bruikbaar!


En die zijn, net als de andere soundsamples op hun site, erg representatief.
Het zijn inderdaad goede samples maar het is bij alle drie distortion ritme gitaar met een solo eroverheen, zou misschien leuk zijn als ze ook wat gevarieerde samples hadden qua stijl. Maar goed ik heb er wel wat aan gehad, ik ga 'm zelf maar eens testen!