PDA

View Full Version : gitaar leren via sites en pc-programma's



Kate
19 februari 2003, 14:57
Hoi!
Vinden jullie dat een beginner gitaar kan leren spelen via de 10000 sites met gitaarlessen en pc-programma's??! Of vinden jullie dat men toch 1ste priveles moet volgen om tenminste de basis te leren en dan vervolgens via die sites en programma's doorgaan??
wat zijn jullie meningen en ervaringen??
gr. Kate

moretel
19 februari 2003, 14:59
Als je geen les neemt zou ik een aantal goede boeken aanschaffen,
op internet is heel veel te vinden maar als beginner kan je de draad volgens mij aardig kwijtraken.
Is wel goed om je te orienteren om vervolgens een beetje te kijken welke kant je op wil gaan. Start dan met les / boeken en gebruik internet erbij.

Als je op internet start zou ik me niet op teveel sites richten want dan wordt je gek.
Zoek dan 1 of 2 goede uit.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: moretel op 2003-02-19 15:01 ]</font>

Kate
19 februari 2003, 15:03
Bedankt voor de tip! Kun je ook mij adviseren over welke boek(en) en sites??
alvast bedankt!
gr. Kate

Barrios
19 februari 2003, 16:14
Ik zou toch met les beginnen. Je leert dan gelijk een goede houding, die door een docent gecorrigeerd kan worden. Als je eenmaal gewend bent aan een verkeerde houding komt je er zeer moeilijk vanaf. Met boeken leer je veel theorie, maar zij geven geen response als het niet gaat zoals het moet gaan.

Succes

Maroetoo
19 februari 2003, 19:54
Ik heb nooit les gehad, ik heb ooit een boek
geleend van een vriend en ben daarmee begonnen, verder alles op gehoor en op tabs gedaan

moretel
19 februari 2003, 22:11
Ik heb ook nooit les gehad maar als ik het over mocht doen dan zou ik er wel aan beginnen.
Het is wel belangrijk om een leraar te vinden die ingaat op wat jezelf wilt.
Ik heb eens een collega gehad die twee jaar les heeft gehad op een akoustische gitaar maar eigenlijk elektrisch wilde spelen, de lesjes afwerken etc. maar verder niets. Het voordeel is dat je tweedehands weer leuke gitaartjes op de kop kan tikken.
Tijd , aandacht en interesse is een van de belangrijkste dingen, het gaat echt niet vanzelf, maar dat geld voor alle muzikanten.

harmonyman
20 februari 2003, 21:48
Hoi,
Eerst maar gewoon zelf proberen. Als je merkt dat je het echt leuk gaat (blijft) vinden kun je altijd nog les nemen. Gewoon lekker muziek proberen te maken is toch het leukste. Ik weet niet hoe 't met je engels is gesteld, maar als dat geen probleem is moet je http://www.wholenote.com maar eens proberen.

Kate
21 februari 2003, 11:25
Hey Harmonyman!
Dit is een super-site! DankJEwel!
gr.

bónneke
22 februari 2003, 10:36
Ik kwam deze week een Belgiese site tegen en die vond ik best interresant.
http://www.akkoord.be
Kijk maar eens. Sukses!

harmonyman
22 februari 2003, 19:49
Hoi,
Leuke site akkoord.be, maar je moet wel een adsl verbinding hebben. Met m'n isdn aansluitinkje ben ik een pot koffie verder voor ik een keer iets zinnigs in beeld heb. Niet voor iedereen even handig dus.

jansen_p5
28 februari 2003, 14:42
Ik zelf heb ook nooit op les gezeten. Maar het lijkt me toch wel handig als je op les gaat. Als je hier iets fout doet kan je er op gewezen worden. Zelf weet je misschien ook niet wat je fout doet.

Succes

delphiro
20 maart 2003, 14:02
ben het met Barrios eens. Er is niets erger dan een verkeerde houding aanleren dus dat moet onder begeleiding van een *echte* leraar (geen jamsessie pipootje ofzo).

Als je dat eenmaal goed hebt en de basis is er dan kun je gerust je eigen gang gaan maar het is erg handig om een goede basis te hebben dus ik zou zeker of de muziekschool of een conservatoriumstudent kiezen voor de eerste 1 a 2 jaar.

Kate
21 maart 2003, 13:29
thnxs! Ik neem nu gitaarlessen bij iemand die al meer dan 14 jaar gitaar speelt! en ik zie nu echt de nut om lessen te nemen!!..