PDA

View Full Version : GLP Studio bij Thomann



frekie
12 mei 2008, 19:51
Ik ben er niet voor in de markt, ik heb al teveel zooi maar voor dit geld koop je hem nog niet eens 2dehands:
http://www.thomann.de/nl/gibson_lp_studio_limited_wb.htm
OK een erg sobere uitvoering zonder maple top, worn brown finish maar toch. Een echte nieuwe USA GLP Studio voor 650 inclusief vzk, btw en case. Addertje: ze hebben hem niet op voorraad, ze zeggen dat ze half Mei weer wat binnen krijgen, eerst zien dan geloven.

BartL
12 mei 2008, 20:55
Ik vind de "gewone" studios ook steeds beter geprijst t.o.v. de gemiddelde tweedehandsen (dan betaal je zeker een euro of 750-800)...of zijn de huidige "van mindere kwaliteit dan de echte oudere"? :)

grayfink
12 mei 2008, 21:00
De shipment komt 16 mei binnen, zie ik als ik op het levertijdicoontje klik. Dat is vrijdag. De prijzen zullen wel kloppen hoor, de dollar staat ook erg zwak tegenover de euro op het moment, dat zal één van de redenen zijn waarom de goedkope Gibsons steeds betaalbaarder worden.
Kut, nou heb ik gas.

Noid
12 mei 2008, 21:01
Oei, E 648,- voor een nieuw Gibson LP studio? Zou die mahonie body een gewone laklaag hebben?

Jellyfish00
12 mei 2008, 21:11
De SG Special faded ook al. (http://www.thomann.de/nl/gibson_sgspecialfaded_wc.htm)

Rormo
12 mei 2008, 21:36
Die LP vind ik nogal lelijk, maar die SG is wel heel geil voor de prijs. Vind alleen de headstock nogal kaal zo.

Mitch
12 mei 2008, 21:39
Eindelijk eens een prijs die in verhouding is tot de kwaliteit :D

hezz
12 mei 2008, 21:47
Wel een lelijke LP vind ik het maar :-/

Misschien wel leuk om naderhand nog aan te passen en herlakken.

vulvasonic
12 mei 2008, 22:15
Wel een lelijke LP vind ik het maar :-/

Misschien wel leuk om naderhand nog aan te passen en herlakken.

Laat ik het nou net de mooiste Les Paul vinden die ik in jaren heb gezien. Gelukkig maar dat smaken verschillen. :seriousf:

josszee
12 mei 2008, 22:28
Ze zijn echt zoo GOEDKOOP (http://www.thomann.de/nl/gibson_lpspecialfaded_wy.htm)

ben vanhoof
12 mei 2008, 23:09
Wtf!!! Dit is echt wel een pak goedkoper dan de vorigere jaren. Dit doet een mens al eens overwegen om een gibson te kopen! Nog eens iets; ik heb gehoord van een winkelier dat gibson de distributie tegenwoordig zelf doet, dus niet meer langs groothandel. Ze hebben dan wel voorwaarden, bv dat je een vrij grote hoeveelheid gibsons/ epiphone in je winkel moet hebben hangen. Mss verklaart dat ook samen met de lage dollar die lagere prijzen...

dimitri
12 mei 2008, 23:10
Als die prijzen zo naar onder blijven gaan krijg je binnenkort een Gibson bij een pak wasverzachter!

Jim Haagmans
12 mei 2008, 23:58
ik denk dat het maar voor een klein deel te danken is aan die distributiewissel en de lage dollar. Als je het mij vraagt is het gewoon een prijsverlaging met een leuk marketingplannetje erbij. En het werkt dus ook wel degelijk, maar je betaalt inderdaad eindelijk wat minder voor die gitaren die ik persoonlijk meestal belachelijk slecht afgewerkt vind. Ik vind het ook (nogmaals; persoonlijk!) echter nog altijd te veel.

hezz
13 mei 2008, 00:34
Ze zijn echt zoo GOEDKOOP (http://www.thomann.de/nl/gibson_lpspecialfaded_wy.htm)

Hmmm, die ziet er wél echt heerlijk uit!

grayfink
26 mei 2008, 17:39
Hey, net voor ik naar huis ging werd er een pakketje voor mij op mijn werk bezorgd, afzender Thomann. :chicken:
Eerst eten, straks eens even kijken wat er in zit.

Orpheo
26 mei 2008, 17:41
Hey, net voor ik naar huis ging werd er een pakketje voor mij op mijn werk bezorgd, afzender Thomann. :chicken:
Eerst eten, straks eens even kijken wat er in zit.

man, dat jij t geduld hebt om te wachten... ik zou dat pakket met huid en haar (??) openscheuren en verslinden....

Rinze
26 mei 2008, 17:43
Uitpakken! Uitpakken! Uitpakken! Uitpakken! Uitpakken! Uitpakken! Uitpakken! Uitpakken! Uitpakken! Uitpakken! Uitpakken! Uitpakken! Uitpakken! Uitpakken! Uitpakken! Uitpakken!:cheerup: :cheerup:

bass blom
26 mei 2008, 17:45
hehe, keep cool gray :D

grayfink
26 mei 2008, 17:55
Een koffer!

http://img135.imageshack.us/img135/1403/dscn1491et2.jpg


Ik moet nog steeds eten trouwens. Bloemkool met een papje, aardappels en een slavink. Nederlands bloemkool trouwens, veeeeel lekkerder dan die Franse troep die ook vaak in de supermarkt ligt.

~Dimitri~
26 mei 2008, 18:00
Smakelijk :)
Doe maar op uw gemak , eet ook een dessertje ... :nervous:

bass blom
26 mei 2008, 18:01
Smakelijk :)
Doe maar op uw gemak , eet ook een dessertje ... :nervous:

precies, tis toch maar een goeiekope studio die er lang niet zo mooi uitziet als op de foto van de winkel :seriousf:

grayfink
26 mei 2008, 18:39
Hey, als het zo moet hoeft het voor mij niet meer:angry:

bass blom
26 mei 2008, 18:41
:seriousf:

grayfink
26 mei 2008, 18:44
Natuurlijk had ik op mijn werk direkt de doos er al af gescheurd en thuis gelijk ingeplugd :D
http://img135.imageshack.us/img135/2526/dscn1477kx6.jpg


http://img296.imageshack.us/img296/5796/dscn1483au5.jpg

bass blom
26 mei 2008, 18:45
damm pretty :p

en dat voor zo weinagh :chicken:

plak je nou van schrik 2 keer dezelfde pic? :D

grayfink
26 mei 2008, 19:01
Van schrik dezelde pic, zoiets, is al hersteld. :D
Ik vind 650€ nog steeds niet weinig geld hoor, daar kan ik bijna een week van eten om maar eens wat te noemen.:chicken:
Enniewee, eerste indruk: Afstelling af fabriek prima, licht van gewicht, zal wel een boel gebakken lucht in de beroemde Yamhammertoonkamers zitten. Body is uit drie delen mahonie en er zit een gewelfde top op. Nou had ik hier gelezen dat de body helemaal mahonie was, maar ik heb ook gelezen dat er een maple top op zat. Er zit dus inderdaad een top op, maar of dat maple is kan ik niet beoordelen, het lijkt in elk geval niet heel anders dan de mahonie achterkant. Afwerking is goed, 1 minpunt, de frets kun je aan de zijkant nogal duidelijk voelen, dat hoort beter afgerond. De frets zelf zijn trouwens prima, lekker gladde jumbo's. Lekkere hals, fifties, maar absoluut niet te dik. Eerste indruk van de sound is super. Ik was een beetje bang dat hij te weinig hoog had, vanwege alleen mahonie (waar ik nu aan twijfel), dat is absoluut niet zo. Heel helder juist, niet zo compressed.
En nu ga ik afwassen.

grayfink
26 mei 2008, 19:02
Frekie nog bedankt voor de tip trouwens!

~Dimitri~
26 mei 2008, 19:27
Hey man , mooie plank :)
Veel plezier ermee en proficiat !

...is er nog wat over van die dessert trouwens ? :(

bass blom
26 mei 2008, 19:29
:cheerup: clipjes :cheerup:

Noid
26 mei 2008, 20:03
Yamhammertoonkamers:seriousf:
Body is uit drie delen mahonie en er zit een gewelfde top op. Nou had ik hier gelezen dat de body helemaal mahonie was, maar ik heb ook gelezen dat er een maple top op zat. Er zit dus inderdaad een top op, maar of dat maple is kan ik niet beoordelen, het lijkt in elk geval niet heel anders dan de mahonie achterkant.Mooie gitaar en mooie foto's. Die afwerking van de frets, dat lijkt nou net de befaamde Gibson kwaliteitszorg, waar veel mensen hier al hun tevredenheid over hebben uitgesproken. De top lijkt inderdaad niet op mahonie, het zou donker gebeitst maple kunnen zijn. En ja, dat is toontechnisch ook zeker interessanter.

Orpheo
26 mei 2008, 20:14
:seriousf:Mooie gitaar en mooie foto's. Die afwerking van de frets, dat lijkt nou net de befaamde Gibson kwaliteitszorg, waar veel mensen hier al hun tevredenheid over hebben uitgesproken. De top lijkt inderdaad niet op mahonie, het zou donker gebeitst maple kunnen zijn. En ja, dat is toontechnisch ook zeker interessanter.

oh, tis zeker wel mahonie. veel te 'grove' nerf voor maple...

Rinze
26 mei 2008, 20:29
Ik zie ook mahonie.

grayfink
26 mei 2008, 20:58
Ook goed. Klinkt goed in elk geval :)
Clipjes beetje moeilijk, kinderen slapen al lang. Komt nog wel.

almarvk
27 mei 2008, 07:16
Mooie LP met een simpele afwerking. Ziet er goed uit Grayfink!

TIMBER
27 mei 2008, 07:50
Das zekers een mooie plank..!! Zit er eerlijk gezegd ook aan te denken.

Daan_B
27 mei 2008, 08:10
De SG special wine red (de mooiste van de specials naar mijn mening) is tegenwoordig duurder op marktplaats http://link.marktplaats.nl/163859215 dan bij thomann http://www.thomann.de/nl/gibson_sgspecialwr.htm :seriousf: .

Fender75
27 mei 2008, 11:25
Het kan nog goedkoper zie ik....

http://www.thomann.de/nl/gibson_lpspecialfaded_wy.htm

Scheelt weer €. 100,-... :rockon:

Swan
27 mei 2008, 11:37
erg mooi! als ik t geld had zou ik er direct 1 bestellen, vind die faded LPs zo'n beetje de mooiste LPs die er zijn...

Dark_Tranquillity
27 mei 2008, 11:45
Wat een onzettend lelijk ding.



Godverdomme, mooie prijzen voor super mooie gitaren. Ja Grayfink, ik ben jaloers :P

Fender75
27 mei 2008, 11:50
Die worn yellow is ook aardig, is alleen geen carved top...en da's juist zo mooi..:)

pupanus1
27 mei 2008, 12:51
aaargh waarom heb ik net een huis gekocht?! WAAROM

Die SG wil ik eccchhht wel hebben voor dat geld

gerrekat
27 mei 2008, 13:19
ik denk dat het maar voor een klein deel te danken is aan die distributiewissel en de lage dollar. Als je het mij vraagt is het gewoon een prijsverlaging met een leuk marketingplannetje erbij. En het werkt dus ook wel degelijk, maar je betaalt inderdaad eindelijk wat minder voor die gitaren die ik persoonlijk meestal belachelijk slecht afgewerkt vind. Ik vind het ook (nogmaals; persoonlijk!) echter nog altijd te veel.


Dollar? ze worden allang niet meer in de US gemaakt, hooguit in elkaar gezet.....dat verklaart de prijs ook.

ben vanhoof
27 mei 2008, 13:24
Zou er veel verschil inzitten qua speelconfort tss zo'n gibson en een standaard?

Speulert
27 mei 2008, 14:05
Dollar? ze worden allang niet meer in de US gemaakt, hooguit in elkaar gezet.....dat verklaart de prijs ook.

Hij zegt ook juist dat de lage dollar er niet zo veel mee te maken heeft

Orpheo
27 mei 2008, 16:20
Dollar? ze worden allang niet meer in de US gemaakt, hooguit in elkaar gezet.....dat verklaart de prijs ook.

dat is flauwekul, en dat weet je net zo goed als alle anderen hier.

frekie
27 mei 2008, 20:02
Frekie nog bedankt voor de tip trouwens!

Graag gedaan Grayfink. Geile plank man :hippie:
Mijn bestellingen zitten wat meer in de budget sector:

http://members.home.nl/fmunniksma/temp/RWtele.jpg
Richwood tele, 75 euri inclusief VZK 8-)

Rinze
27 mei 2008, 20:16
Ghehehe Freek, straks krijg je nog geld toe als je weer een Richwood scoort :cheerup:

Noid
27 mei 2008, 21:33
oh, tis zeker wel mahonie. veel te 'grove' nerf voor maple...Ja, nu ik nog een keer kijk valt me dat meteen op. Slecht gezien door mij. Sorry.

Noid
27 mei 2008, 21:34
Het kan nog goedkoper zie ik....

http://www.thomann.de/nl/gibson_lpspecialfaded_wy.htm

Scheelt weer €. 100,-... :rockon:Klopt, er staat ook gibson op, maar dan heb je toch wel een heel andere gitaar dan die studio's. Deze dingen waren altijd al budget gibson's. Maar zeker ook niet gek voor het geld :cheerup:

TIMBER
28 mei 2008, 07:31
Een "special" is idd een hele andere gitaar dan een "studio". Maar beiden zitten al jaren in dezelfde prijsklasse. Dus als de ene een budget gitaar is dan is de andere dat ook.

pannekoek
28 mei 2008, 07:35
ik vraag me af of ze nog redelijk spelen, volgens mij kan je dan beter een epipone custom kopen...

TIMBER
28 mei 2008, 07:50
Dat risico zou ik overigens nooit met wat voor plank dan ook nemen.
Eerst spelen en horen... dan pas kopen ongeacht merk en/of prijs.
Want zels een miskoop van 160 euro is zonde geld.

Fuhgawz
28 mei 2008, 09:28
Dat risico zou ik overigens nooit met wat voor plank dan ook nemen.
Eerst spelen en horen... dan pas kopen ongeacht merk en/of prijs.
Want zels een miskoop van 160 euro is zonde geld.

Waar, maar Thomann heeft een 30 dagen niet-goed-geld-terug garantie:


§3 Rights of Refund

1. The customer has the possibility to return all articles from our current assortment without reason and within 30 days, and thus, to make use of our "money back guarantee"

Voor een prijsdaling als deze is dit het risico wel waard lijkt me. Veel gitaristen hebben altijd al de droom gehad een "echte" Gibson Les Paul of een SG te bezitten, maar zijn nooit in de mogelijkheid gekomen door de belachelijke prijzen. Met deze prijsdaling is het voor een aantal van deze mensen ineens wel mogelijk hun droomgitaar te bezitten. En mocht de gitaar echt crap zijn, kun je hem gewoon terugsturen en het enige wat je dan verloren hebt zijn de verzendkosten.

TIMBER
28 mei 2008, 10:24
Dat ben ik helemaal met je eens..!! Maar dan moeten ze zekers niet die special halen want die wijkt qua vorm en klank behoorlijk af van de andere Les Paul familie leden. De body is plat waarop de slagplaat vlak geschroefd. En nog belangrijker... het geluid van de P100 stacked hummy's wijkt ook behoorlijk af van de standaard hummy's.

Fender75
28 mei 2008, 10:24
Een "special" is idd een hele andere gitaar dan een "studio". Maar beiden zitten al jaren in dezelfde prijsklasse. Dus als de ene een budget gitaar is dan is de andere dat ook.

Klopt, maar mensen willen toch Gibson op de headstock hebben staan...en of het dan een budget is..als ie maar lekker speelt! En klinkt..en eruit ziet...

TIMBER
28 mei 2008, 10:26
Ja mar dan zou ik er toch 100 euro bij doen en gaan voor de studio uitvoering.

Fender75
28 mei 2008, 10:42
Ikzelf ook, maar er zijn legio mensen die dat niet doen denk ik...en stiekem zijn we allemaal merkgeil..:)

Orpheo
28 mei 2008, 10:47
ik vraag me af of ze nog redelijk spelen, volgens mij kan je dan beter een epipone custom kopen...

ik heb er gisteren weer een paar getest, en ze spelen en klinken fantastisch. Ik heb zelf zo'n budget-gibson sg, en mijn exemplaar doet zeker niet onder voor customshop sg'tjes.

TIMBER
28 mei 2008, 11:01
Ikzelf ook, maar er zijn legio mensen die dat niet doen denk ik...en stiekem zijn we allemaal merkgeil..:)

Eens... mar bedoel die special is echt anders... hier is die van mij.
Let ff speciaal op de body(plat), slagplaat(vlak) en pickups(p100).

http://www.vanvuuren.nl/005a.jpg
.
http://www.vanvuuren.nl/005b.jpg

Lekkere sound mar anders dan daar waar je normaal bij aan Gibson denkt.
.

Lexvandoef
28 mei 2008, 11:13
Eens... mar bedoel die special is echt anders... hier is die van mij.
Let ff speciaal op de body(plat), slagplaat(vlak) en pickups(p100).

http://www.vanvuuren.nl/005a.jpg
.
http://www.vanvuuren.nl/005b.jpg

Lekkere sound mar anders dan daar waar je normaal bij aan Gibson denkt.
.

Die is gaaf! :D

Daan_B
28 mei 2008, 12:44
Bob Marley gitaartje :p

Dekkz0r
28 mei 2008, 13:00
Van schrik dezelde pic, zoiets, is al hersteld. :D
Ik vind 650€ nog steeds niet weinig geld hoor, daar kan ik bijna een week van eten om maar eens wat te noemen.:chicken:

In je eentje???? WTF, hoe groot(;)) ben jij wel niet dan? of eet je elke avond kaviaar met champagne?

Luke-wannabe
28 mei 2008, 13:07
Ja met z'n gezin natuurlijk, neurt :D

ben vanhoof
28 mei 2008, 13:13
Ikzelf ook, maar er zijn legio mensen die dat niet doen denk ik...en stiekem zijn we allemaal merkgeil..:)

Ben ik ook, maar ik geef niet graag veel geld uit aan een gitaar. Na de examens ga ik eens zien voor een oude japanse les paul custom kopie, en als het logo op de headstock lelijk is maak ik er een gibson van. Een epiphone speelt niet slecht, maar ik vind de headstock zo lelijk dat ik niet graag zo'n gitaar zou kopen.

Orpheo
28 mei 2008, 13:15
Ja met z'n gezin natuurlijk, neurt :D

dan nog! ik en 't gezin van m'n vriendin kopen in bij de lidl (grote dingen, zoals melk, yoghurt etc etc) en vlees bij de appie en broodbeleg (hartig) ook bij de appie, en zoet bij lidl en aldi enzo, en laatste tijd steeds vaker bij dirk vd.broek, en dan zitten we per week op ongeveer 100 a 150E. hoe je dan aan 650 komt, geen idee.

Orpheo
28 mei 2008, 13:16
Ben ik ook, maar ik geef niet graag veel geld uit aan een gitaar. Na de examens ga ik eens zien voor een oude japanse les paul custom kopie, en als het logo op de headstock lelijk is maak ik er een gibson van.

hehe optimist :D merken als greco, tokai, burny en orville zijn de laatste tijd belachelijk gestegen in prijs. vind jij maar een ouwe custom onder de prijs vna die gibsons, reken ook mee de belasting en de verzendkosten. Knappe jongen als jij er eentje vindt, voor in totaal onder de 650.

ben vanhoof
28 mei 2008, 13:29
hehe optimist :D merken als greco, tokai, burny en orville zijn de laatste tijd belachelijk gestegen in prijs. vind jij maar een ouwe custom onder de prijs vna die gibsons, reken ook mee de belasting en de verzendkosten. Knappe jongen als jij er eentje vindt, voor in totaal onder de 650.

Ik heb het niet over die merken, eerder over onbekende zoals kasuga, diamond, yamaha, aria etc. Ik weet wel niet veel over de kwaliteit van die gitaren, maar ze zijn te vinden en het belangrijkste voor mij is de dikte vd hals en de staat vd frets. De rest maak ik zelf wel in orde.

Orpheo
28 mei 2008, 13:46
Ik heb het niet over die merken, eerder over onbekende zoals kasuga, diamond, yamaha, aria etc. Ik weet wel niet veel over de kwaliteit van die gitaren, maar ze zijn te vinden en het belangrijkste voor mij is de dikte vd hals en de staat vd frets. De rest maak ik zelf wel in orde.

tja, straks zijn de frets in goeie staat, maar klinkt dat ding als een natte krant. zelfs zo erg dat emg's je niet meer helpen. wat dan?

pupanus1
28 mei 2008, 13:50
Jaren 70 aria's (Aria Pro II) klinken sowieso niet als natte kranten, zijn machtig goede gitaartjes zeker voor het geld. Wel even opletten dat ze in Japan zijn gemaakt thats all

Dekkz0r
28 mei 2008, 13:57
dan nog! ik en 't gezin van m'n vriendin kopen in bij de lidl (grote dingen, zoals melk, yoghurt etc etc) en vlees bij de appie en broodbeleg (hartig) ook bij de appie, en zoet bij lidl en aldi enzo, en laatste tijd steeds vaker bij dirk vd.broek, en dan zitten we per week op ongeveer 100 a 150E. hoe je dan aan 650 komt, geen idee.


Idd ik weet nog wel dat m'n moeder 1x in de week naar de aldi ging en dan voor 150 pleuro aan boodschappen deed, en dan nog dingen die de aldi niet heeft of niet lekker zijn kwam ze denk ik aan 250 in de week ong.


en vergis je niet, dat was voor 5 kids :D


Ontopic: tis iig een schoonheid, €650 of niet :D

Blend
28 mei 2008, 17:03
link is dood, maar de Gibson Les Paul Special Faded is 549 euro.
En als je 'n kleine portomonnee hebt, maar wel graag ne Gibson wilt: Gibson Melody Maker VS, 333 euro. Man man, dit valt in de categorie beginnersgitaren!

wikwakka
28 mei 2008, 17:07
link is dood, maar de Gibson Les Paul Special Faded is 549 euro.
En als je 'n kleine portomonnee hebt, maar wel graag ne Gibson wilt: Gibson Melody Maker VS, 333 euro. Man man, dit valt in de categorie beginnersgitaren!

Mischien is dat al gezegd, maar worden die dingen niet meer gemaakt in Amerika ofzo? 330 euro is wel heel erg goedkoop.

Orpheo
28 mei 2008, 17:10
Mischien is dat al gezegd, maar worden die dingen niet meer gemaakt in Amerika ofzo? 330 euro is wel heel erg goedkoop.

ja, tuurlijk wel, anders mag er op de gitaren niet staan 'made in usa'. alleen de lage dollar helpt ons heel erg, en ook t feit dat deze gitaren waanzinnig makkelijk te maken zijn .

wikwakka
28 mei 2008, 17:24
ja, tuurlijk wel, anders mag er op de gitaren niet staan 'made in usa'. alleen de lage dollar helpt ons heel erg, en ook t feit dat deze gitaren waanzinnig makkelijk te maken zijn .

Oh oke. Ik koop liever ooit nog eens een custom of ik laat er een bouwen.

Orpheo
28 mei 2008, 17:27
Oh oke. Ik koop liever ooit nog eens een custom of ik laat er een bouwen.

customs gaan voor 2000 euro, minimaal. custombouwen ook zoiets. Ik wil weer warmoth-en... komt eraan, komt eraan :) maar een ECHTE (WOW!) gibson is wel gaaf ;)

kenx
28 mei 2008, 17:30
De gibsons gaan meteen van de fabriek naar de handelaar en niet meer via groothandel... daardoor besparen ze heel veel geld. Een nadeel voor de verkoper is wel dat hij verplicht is van een hele lading gibsons aan te kopen...

Orpheo
28 mei 2008, 17:32
De gibsons gaan meteen van de fabriek naar de handelaar en niet meer via groothandel... daardoor besparen ze heel veel geld. Een nadeel voor de verkoper is wel dat hij verplicht is van een hele lading gibsons aan te kopen...

hij moet een deel in stock hebben ja, maar het is nu makkelijker om als winkelier bij gibson te bestellen. het kost de winkelier meer, maar hij mag 't niet doorberekenen aan de consument. staat in 't contract dat ze moeten tekenen (heb ik begrepen van wat klesjes met gibson-winkeliers).

kenx
28 mei 2008, 17:41
aah oké, sorry

grayfink
28 mei 2008, 17:45
Dat van dat eten is uiteraard een grapje :satisfie: .


ik vraag me af of ze nog redelijk spelen, volgens mij kan je dan beter een epipone custom kopen...

Hmm, toen ik een paar jaar geleden eigenlijk opnieuw ging gitaarspelen (20 jaar geleden was ik echt fanatiek) kocht ik een Epiphone LP met een prachtige top. Was daar echt wel blij mee. Daarna kwam er een Variax bij, de LP simulatie daarvan klonk echt veel en veel beter dan de Epiphone die daarna al snel op marktplaats kwam. Een Epiphone zal best goed klinken met goede elementen, maar de standaard Made in China elementen komen echt heel wat definitie tekort om ze serieus te kunnen nemen als je het verschil kent. Die Epi had trouwens een dode plek op de hals, en nog wat kleine irritatiepunten.
De Gibson Studio heeft dezelfde hardware als een LP Custom van 2700€, met de 490R/498T humbuckers. Wie denkt dat een Chinese Epiphone Custom aan die kwaliteit kan tippen is een rare pannekoek.

Orpheo
28 mei 2008, 17:52
Dat van dat eten is uiteraard een grapje :satisfie: .



Hmm, toen ik een paar jaar geleden eigenlijk opnieuw ging gitaarspelen (20 jaar geleden was ik echt fanatiek) kocht ik een Epiphone LP met een prachtige top. Was daar echt wel blij mee. Daarna kwam er een Variax bij, de LP simulatie daarvan klonk echt veel en veel beter dan de Epiphone die daarna al snel op marktplaats kwam. Een Epiphone zal best goed klinken met goede elementen, maar de standaard Made in China elementen komen echt heel wat definitie tekort om ze serieus te kunnen nemen als je het verschil kent. Die Epi had trouwens een dode plek op de hals, en nog wat kleine irritatiepunten.
De Gibson Studio heeft dezelfde hardware als een LP Custom van 2700€, met de 490R/498T humbuckers. Wie denkt dat een Chinese Epiphone Custom aan die kwaliteit kan tippen is een rare pannekoek.

oh ja, we hadden t' over pannekoek. sowieso rare vogel met rare uitspraken geloof ik...

RobertoL
4 juni 2008, 15:19
Dit zijn toch niet zulke mega goede gitaren? Zo ja, dan moet ik er ook een. :lp:

Orpheo
4 juni 2008, 15:21
Dit zijn toch niet zulke mega goede gitaren? Zo ja, dan moet ik er ook een. :lp:

nee, het zijn crap gitaren. daarom heb ik een LP studio als mainaxe naast 2 les paul customs en 5 custombuild les pauls...

grayfink
4 juni 2008, 17:18
Dit zijn toch niet zulke mega goede gitaren? Zo ja, dan moet ik er ook een. :lp:

:sssh: eigenlijk wel.

Fender75
4 juni 2008, 18:29
Niet te hard...dadelijk wil niemand ze meer hebben... :o

macwilliams
18 juni 2008, 17:22
Natuurlijk had ik op mijn werk direkt de doos er al af gescheurd en thuis gelijk ingeplugd :D
http://img135.imageshack.us/img135/2526/dscn1477kx6.jpg


http://img296.imageshack.us/img296/5796/dscn1483au5.jpg
Hee grayfink je postvak zit vol. Ik wilde je vragen of deze gibson ook een gewelfde top heeft?

pueblo
18 juni 2008, 17:23
Hee grayfink je postvak zit vol. Ik wilde je vragen of deze gibson ook een gewelfde top heeft?
volgens mij is het antwoord ja, hij ziet er niet echt plat uit

macwilliams
18 juni 2008, 17:26
Ik kan het zo moeilijk beoordelen. Ik probeerde een PM te sturen maar zijn inbox zit te vol OID
En die slagplaat zat die er al op of moest je die er zelf opschroeven?

En hoe lang heeft het geduurd voordat je hem had?

grayfink
18 juni 2008, 18:44
Ik zal mijn postvak even leeggooien :)
Het is trouwens gewoon een gewelfde top hoor, slagplaat zat er op.
Het duurde ongeveer een week voor hij binnen was. Ik had direkt betaald met creditcard, maar moest eerst een kopie van mijn creditcard en rijbewijs/paspoort opsturen ter verificatie. Ik heb gewoon mijn creditcard en identiteitsbewijs gescand en gemaild en daar namen ze genoegen mee.
Hij is trouwens duurder geworden. 675 zag ik staan bij Thomann. Nu ook bij musicstore.de voor het zelfde geld in de kleur worn cherry.
Vorige week voor het eerst er mee opgetreden, klonk te gek. Vond ook de ingehuurde PA-man. Veel complimentjes gehad. Ik ben blij :)

macwilliams
18 juni 2008, 19:05
Dank je wel, nu ben ik zeker :) :) :)

Blend
18 juni 2008, 19:18
ik vind die studio's zó geweldig hè! persoonlijke smaak natuurlijk, maar ik vind ze echt een stuk stoerder dan de standards..

gefeli met je aankop man!

macwilliams
18 juni 2008, 19:52
bestelling Geplaatst!!!!

grayfink
18 juni 2008, 19:58
Gefeliciteerd :D

Ik zie dat je nu nog een Epiphone hebt, als die Gibson van jou zo goed is als die van mij, dan ga niet weten wat je meemaakt als je je nieuwe plank in een fatsoenlijke versterker prikt. :)

macwilliams
18 juni 2008, 20:34
Gefeliciteerd :D

Ik zie dat je nu nog een Epiphone hebt, als die Gibson van jou zo goed is als die van mij, dan ga niet weten wat je meemaakt als je je nieuwe plank in een fatsoenlijke versterker prikt. :)
Nou ik heb 3 epi's en 2 gaan daar zeker niet van weg.
Alleen deze is eigenlijk dubbel...GAS ongepast maar goed.
Nu wilde ik al graag een "echte" maar wat ik mooi vond was
onbetaalbaar en wat ik kon betalen was niet mooi.
Dus werd het een epi en nog een en toen nog een...
IN mijn tobacco sunburst zitten nu S-D blackouts en dat KLINKT!! kan
ik je vertellen. Die gaat ook zeker niet weg. Toen kwam dit draadje
en kreeg ik weer opnieuw GAS. Maar ik had mezelf voorgenomen een
van de dubbele weg te doen. En nu is de bestelling geplaatst
en de Epi staat ook op M-P .

Mijn versterker is een Hughes en kettner Attax 200 met een simpel buisje in
de Pre amp. Deze heb ik als vergelijk eens tegen een gibson met Marshall top
plus box in de strijd gegooit. Het zal niet aan de gibson gelegen hebbben maar
die marshall bleef eigenlijk nergens.
Ik heb gelijk mijn strooptocht naar een marshall opgegeven en ging voor de gibson.

grayfink
18 juni 2008, 20:38
De ene Marshall is de andere niet natuurlijk. Anyhow, ik ben benieuwd hoe je Gibson zich straks verhoud tot je Epi's, maar we zullen het ongetwijfeld lezen.

macwilliams
18 juni 2008, 20:40
maar we zullen het ongetwijfeld lezen.


Zeker!

wikwakka
18 juni 2008, 21:59
Hmmm... Ik ben benieuwd. Ik heb al een Hagstrom LP en was van plan om een duesenberg 49er te kopen, maar als deze gibsons echt goed zijn kan dat plan nog wel veranderen :satisfie:

macwilliams
19 juni 2008, 13:21
Ze zijn uitverkocht en niet in staat te vertellen of ze nog weer komen... :sneaky:

Epic
19 juni 2008, 16:47
Ze zijn uitverkocht en niet in staat te vertellen of ze nog weer komen... :sneaky:
En inmiddels ook van de site verdwenen..

macwilliams
19 juni 2008, 16:51
En inmiddels ook van de site verdwenen..
Ze zijn totally uutverkocht to be never kom terug no more.
Maar niet getreurd ik ga zo even kijken bij een studio lp uit '91.
Hij is met ebben toets.... Is dat wat? wat dan?
Enne het zal er wel een zijn met gaten enzo maar nog niet zoals de
epi ultra. Ach ik zie het straks wel. Ik neem een van mn epi's mee
om te vergelijken. Die met de blackouts denk ik die heeft een mooi en goed geluid.

Wish me luck :)

grayfink
19 juni 2008, 17:23
Musicstore krijgt er nog een paar binnen als ik op de site mag afgaan.
http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/BOS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgS6SfaObm0000000000000000SShIZUjm?Ca talogVideo=&ProductUUID=o3zVqHzlVfYAAAEamu8eimxm&CatalogCategoryID=uebVqHzleRoAAAEVSxpWf70R&JumpTo=OfferList

macwilliams
19 juni 2008, 22:28
Unverified date of delivery

Voorspeld niet veel goeds...

Maare ik heb de mijne. :cheerup: :D :cheerup:

grayfink
19 juni 2008, 23:02
Die winered met ebben toets? Foto's! Verslag! Nieuw topic!
Hupsakee, aan het werk :)

macwilliams
19 juni 2008, 23:28
Morgen als het weer het toelaat en ik niet te bezopen bij het bedrijfs bbq met quadscrashing wegkom. Dan gaat ik feauteauwzz maken..

Wine red.....ebbentoets...gibszzzzzzzzzzzzzzzzzzhttp://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/yawnee.gifhttp://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/sleephappy.gif