PDA

View Full Version : Welke gitaar is geschikt?



toon-
12 mei 2008, 17:55
Hej,
Ik ben van plan deze zomer een nieuwe gitaar te kopen. Ik speel veel Metallica (dingen van de eerste 4 albums; ouder werk dus) en nog wat andere metal, maar ook dingen zoals Guns N' Roses en Scorpions.

Ik dacht aan een Les Paul (Gibson of goedkoper merk, ben ik nog niet uit), maar kan ik hierop wel snelle riffs en solo's spelen? Ik ben immers een dunne hals gewend. Anderzijds vind ik het nogal belachelijk om een wat rustiger nummer op een metalgitaar te spelen...

Dus als jullie opmerkingen of suggesties hebben, zou ik deze graag horen :)

MattellicA
12 mei 2008, 17:56
Ontegensprekelijk een Les paul ... wat is je budget?

pannekoek
12 mei 2008, 17:57
Hej,
Ik ben van plan deze zomer een nieuwe gitaar te kopen. Ik speel veel Metallica (dingen van de eerste 4 albums; ouder werk dus) en nog wat andere metal, maar ook dingen zoals Guns N' Roses en Scorpions.

Ik dacht aan een Les Paul (Gibson of goedkoper merk, ben ik nog niet uit), maar kan ik hierop wel snelle riffs en solo's spelen? Ik ben immers een dunne hals gewend. Anderzijds vind ik het nogal belachelijk om een wat rustiger nummer op een metalgitaar te spelen...

Dus als jullie opmerkingen of suggesties hebben, zou ik deze graag horen :)


tuurlijk kan je snelle solo's spelen op een les paul!
wat is je budget eigenlijk?
met een les paul zit je zeker goed maar er zijn veel goede les paul soorten, epiphone, gibson, tokai, burny, greco, *nog zo een japans merk waarvan ik de naam ff vergeten ben*

toon-
12 mei 2008, 17:58
Ontegensprekelijk een Les paul ... wat is je budget?

Ik dacht eerst aan een Epi van ongeveer 500-600 euro, maar ik denk nu dat ik misschien toch beter wat doorspaar tot iets rond de 1000 euro.

pannekoek
12 mei 2008, 18:00
Ik dacht eerst aan een Epi van ongeveer 500-600 euro, maar ik denk nu dat ik misschien toch beter wat doorspaar tot iets rond de 1000 euro.
voor rond de 1000 euro kan je een hele mooie gibson les paul studio nemen! die gitaren zijn echt geweldig en zeker waar voor hun geld!

voor 500-600 is een epiphone les paul custom ook heel mooi.


of wat dacht je van een zakk wylde signature van epiphone ? :hippie:

toon-
12 mei 2008, 18:05
voor rond de 1000 euro kan je een hele mooie gibson les paul studio nemen! die gitaren zijn echt geweldig en zeker waar voor hun geld!

voor 500-600 is een epiphone les paul custom ook heel mooi.


of wat dacht je van een zakk wylde signature van epiphone ? :hippie:

Aan de Epi Les Paul Custom dacht ik eerst :) Maar zoals ik al zei, zou ik misschien beter doorsparen voor bv. een Les Paul Studio.

De Zakk Wylde sig's zie ik niet zo zitten, ik hou namelijk niet zo van sig modellen en ben ook geen enorme fan van Wylde. :)

pannekoek
12 mei 2008, 18:09
Aan de Epi Les Paul Custom dacht ik eerst :) Maar zoals ik al zei, zou ik misschien beter doorsparen voor bv. een Les Paul Studio.

De Zakk Wylde sig's zie ik niet zo zitten, ik hou namelijk niet zo van sig modellen en ben ook geen enorme fan van Wylde. :)


als je de kans hebt om door te sparen, altijd doen dan!

met een gibson lp studio kan je een hoop plezier hebben!.


en nu wacht ik nog steeds op een post van een willekeurige gitaarnetter die weer gaat zeuren dat gibson's overpriced zijn en dat ze eigenlijk best slecht zijn, en dat je beter 1 of ander oosters namaak merk kan hebben want die klinken net wat beter... omdat gibson's slecht zijn

toon-
12 mei 2008, 18:15
Ik vind het wat jammer van de finishes van de Studio's, anders zou ik nu waarschijnlijk niet meer twijfelen :)

Wiellem
12 mei 2008, 18:17
Ik vind het wat jammer van de finishes van de Studio's, anders zou ik nu waarschijnlijk niet meer twijfelen :)

Wat is er nou mooier dan zwart met chroom? :)

pannekoek
12 mei 2008, 18:19
Wat is er nou mooier dan alpine white met goud? :)

helemaal nix! dat is gewoon een bloedgeile finish!

toon-
12 mei 2008, 18:52
Ebony met goude hardware vind ik echt super, maar niet met chroom. De Epiphone custom alpine white vind ik ook mega, maar de Gibson versie niet want deze heeft geen binding en dat vind ik het geheel echt minder mooi maken.

Dit zijn natuurlijk allemaal subjectieve meningen :)

drap
12 mei 2008, 18:54
Je bent een beetje in de war met een Studio.

Et voila:

http://images.guitarsale.com/products/full/Gibson/755556.jpg

toon-
12 mei 2008, 18:56
Je bent een beetje in de war met een Studio.

Et voila:

http://images.guitarsale.com/products/full/Gibson/755556.jpg

Jaja, ik weet wel dat er alpine white gibsons bestaan mét binding :)
Maar ik had het over de Studio :)

drap
12 mei 2008, 18:58
Je had het over de Custom vrind.

SGbanez
12 mei 2008, 19:16
Ja een epi custom, maar ik denk de Gibson LP studio he? Want die heeft geen binding (en vind ik daarom ook een beetje kaal)

Ik vind persoonlijk studio's allemaal eigenlijk een beetje 'kaal' maar het zijn natuurlijk geweldig goeie gitaren. Een pal van me heeft er ook een en d'r komt echt een heerlijk sappig geluid uit.

Ohja, over die neck profile moet je niet inzitten. Op een iets dikkere neck kan je nog steeds soleren. Je moet misschien wat wennen.

toon-
12 mei 2008, 20:02
Je had het over de Custom vrind.

Kijk, ik bedoelde dat ik de Epiphone custom alpine white mooi vond (deze is met binding) en de Gibson LP studio alpine white minder, omdat deze geen binding heeft.

pannekoek
12 mei 2008, 20:08
Kijk, ik bedoelde dat ik de Epiphone custom alpine white mooi vond (deze is met binding) en de Gibson LP studio alpine white minder, omdat deze geen binding heeft.


tja, op t eerste gezicht is het jammer dat ie geen binding heeft, maar dat is ook het enige wat er mis is aan de studio! als je er eenmaal 1 hebt dan vergeet je snel dat ie geen binding geeft hoor!

LP_CL
12 mei 2008, 22:20
Met wat geluk vind je een classic voor 1000-1100€
De onovertroffen les paul voor metal.

toon-
13 mei 2008, 08:16
Met wat geluk vind je een classic voor 1000-1100€
De onovertroffen les paul voor metal.

Tweedehands bedoel je dan?

Orpheo
13 mei 2008, 08:31
Tweedehands bedoel je dan?

jep.

Ik zou gaan voor een les paul of een flying Vee of een explorer, zo eenvoudig ;) waarschijnlijk een toffe LP studio. Ik zou niet perse direct kijken naar welk model LP, maar eentje die in de juiste prijscategorie ligt, en dan maar de best klinkende en best spelende versie meenemen.

kassie
13 mei 2008, 09:36
ja vink ook. je kunt beter een gitaar van goede kwaliteit kopen waar je meer speelplezier aan beleeft dan een gitaar die qua looks voldoet. Het beste is natuurlijk allebei, maar aangezien je budget redelijk beperkt is zou ik toch voor constructie en bespeeldbaarheid gaan. Dan is een gibbie lp studio een betere keuze dan een epi lp custom

toon-
13 mei 2008, 10:59
Bedankt voor alle snelle reacties :)
Het zal dus waarschijnlijk een Les Paul Studio worden, natuurlijk ga ik wel nog testen.

De kleur weet ik nog niet, zit een beetje te twijfelen tussen Alpine White, Fireburst of Wine Red.