PDA

View Full Version : Advies nodig over aanschaf van een strat!



BartR
12 mei 2008, 17:43
Eindelijk is 't dan zover, ik ga een eigen strat kopen. Speel nu een tijdje op de oude half uit elkaar gevallen fernandes strat van een vriend en ben nu toch wel toe aan een eigen. Mijn oog is gevallen op deze: klik! (http://www.feedback.nl/?b=0131002340&a=) .

Heeft iemand ervaring met deze gitaar? Mijn budget reikt helaas niet hoger dan deze 540 euro ( is eigenlijk al iets erboven ). Ik heb ook nog een eigen versterker nodig ( mag max. 150 euro kosten ). Iemand hier ook nog een goed advies over?

Bart

BartR
12 mei 2008, 17:44
Ik wil er overigens vooral nummers richting sultans of swing van dire straits mee spelen. :)

G.G.
12 mei 2008, 17:45
Die mexicanen zijn van een behoorlijke kwaliteit, heb je geen verkeerde koop aan. Maar gezien je budget zou ik zeker naar LC kijken, dan hou je meer over voor een versterker.

Jellyfish00
12 mei 2008, 17:51
Ik zou iets minder aan je gitaar uitgeven en iets meer aan je versterker, de verhouding is nu totaal mis. Je versterker is volgens velen nog belangrijker voor je sound dan een gitaar. Nou moet een gitaar wel goed zijn, qua speelcomfort, feel en sound, maar dat gaat ook best lukken voor 300 euro (bijvoorbeeld), en dan hou je meer over voor een versterker.

pannekoek
12 mei 2008, 17:51
met fender zit je eigenlijk altijd wel goed, kijk ook eens naar london city of jap/mex strats. voor versterkers zou ik 2de hands gaan kijken naar vox ad15/30

J-sus Rulez
12 mei 2008, 18:24
London City'tjen met een cube 60!

:D

Mr.Fingers
12 mei 2008, 19:07
Die "Classic Series" Fenders zijn imho wel een heel pakje beter als die London Shitty's (sorry, flauwe woordspeling). Probeer zo'n gitaar tweedehands te scoren, dan heb je wat meer armslag voor je versterker-budget. Enja: aanrader: De Roland Cube (Cube 30))

barno
12 mei 2008, 19:12
ik heb ook altijd liever geld uitgegeven aan gitaren maar het staat als een paal enz... dat de kwaliteit van de amp veeel belangrijker is dan de kwaliteit van de gitaar (die, om onzindiscussies te vermijden, uiteraard ook belangrijk is).

Mr.Fingers
12 mei 2008, 19:14
ik heb ook altijd liever geld uitgegeven aan gitaren maar het staat als een paal enz... dat de kwaliteit van de amp veeel belangrijker is dan de kwaliteit van de gitaar (die, om onzindiscussies te vermijden, uiteraard ook belangrijk is).

dikke +1

heb ik tot m'n scha & schande ontdekt. Ik dacht altijd maar dat m'n jazzmaster veel te schel/steriel klonk (over m'n roland cube). Nu heb ik een Fender HotRod Deluxe (buizenbak), en nu klinkt ze echt zoals ze moet klinken!

Rormo
12 mei 2008, 19:16
Ik sluit me aan bij wat al gezegd is. Neem een goedkopere gitaar en duurdere versterker. Een London City Spitfire zal qua prestaties niet (veel) onderdoen voor de gitaar die je nu op het oog hebt en wel slechts 250 euro kosten. Dan heb je een leuk budget om een versterker mee te kopen. Want laten we wel wezen, voor 150 euro heb je echt een beginners amp, terwijl je voor 300 euro een veel leukere versterker hebt die je gitaar ook meer recht aandoet.

BartR
12 mei 2008, 19:21
Ok, het is me heel duidelijk :) Bedankt allemaal voor de goede adviezen. Ik ga op zoek naar een LC spitfire MK2 met een versterker richting roland cube 60.

hezz
12 mei 2008, 22:02
Nouja, je hebt toch al 150 euro voor een versterker weggelegd. Hoelang zou het duren om daar weer wat bovenop te sparen? En ben je nog druk in de leer of wil je binnenkort al in een band beginnen? Als je nog gewoon het komend jaar op je kamer lerend speelt zou ik niet perse meteen voor een buizenbak gaan...

En natuurlijk zijn versterkers zeer belangrijk, maar je haalt er naar mijn idee meer fun uit als je gewoon meteen al de gitaar hebt waar je nu op zit te geilen. Een L&C zul je over een aantal jaar misschien toch weer willen verkopen.

Jim Haagmans
12 mei 2008, 22:54
london city zijn niet per sé allemaal topgitaren. Voer gewoon je postcode in, kijk wat er van gitaren in de buurt staat in de prijsklasse waar je in zoekt en rijd eens een dagje rond. Als je graag een stratje wil kijk je alleen daarvoor, maar kijk ook even naar yamaha pacifica en squier.

Laat je niet zo gauw die london city spitfire aanpraten. Ik geef de medegitaarnetters geen ongelijk, het zijn degelijke gitaren. Maar het hoeft niet per sé de gitaar te zijn die je zoekt, dus voor je iets van internet laat komen: maak even een dagje tijd om op wat gitaren te spelen. Heb je alleen maar profijt van, al koop je die dag niks.

BartR
6 juni 2008, 20:36
Het is een London City Spitfire MK 2 geworden met een Hughes & Kettner Edition blue 60r! Hij klinkt super! Bij elkaar kostte 't 600 euro en kreeg er gratis een hoes, neckstrap en kabel bij :).

http://mies.scholieren.com/users/bart/LC7.jpg
http://mies.scholieren.com/users/bart/LC5.jpg
http://mies.scholieren.com/users/bart/LC1.jpg

zeiler
6 juni 2008, 20:39
gefeliciteerd met je nieuwe goedje!!!

heb die amp ook geprobeerd, heb uiteindelijk voor een VOX (met minder wattage) gekozen....

succes!

Rormo
7 juni 2008, 13:50
FUCK! zo'n rode strat is toch wel heel geil eigenlijk...GAS!!!

dimitri
7 juni 2008, 13:54
Geile plank! Zo een rooie blijft iets hebben.

m@rijn
7 juni 2008, 14:06
mooie gitaar, wilde hem vorige maand ook kopen, maar ik kon niet wennen aan die gelakte hals. Het is dan een 3T-sunburst met rosewood hals geworden ;). Mooie set heb je :)

Mr.Fingers
7 juni 2008, 14:22
Een echte "mark knoflook" strat! Gefeli!!!


(ligt dat nu aan mij, of is dat een extreem donkere maple neck?)

Squier4ever
7 juni 2008, 14:35
de lak is iets getint, heeft mij comet ook. (ook een heerlijke gitaar overigens, binnekort nieuwe brass tilted brugzadels en laatst een tusq topkam)