PDA

View Full Version : Gitaar met piezo



mcannegieter
12 mei 2008, 16:45
He iedereen,

Ik speel nu een aantal jaar gitaar waarvan ook een paar jaar in een band. Ik ben nu aan het rond kijken naar een nieuwe, meer high-end gitaar. Ik heb nu een Lag RX-200 van ongeveer 750 euro (Les Paul-achtig, 2 HB). Het lijkt me alleen zeer mooi om ook piezo in mn gitaar te hebben. Dus wat ik zoek is eigenlijk:
Pickups: HH of HSH + piezo
Niet te dikke hals (heb nu een lekker ronde en redelijk dunne hals en die bevalt prima!)
Mooie flame top

Ik heb op internet ondertussen natuurlijk de Godins en de Musicmans gevonden maar zijn er nog merken die ik over het hoofd zie? Ik ben niet merkgeil oid dus ik hoef niet perse een Gibson of Fender.

Wie weet er wat?

Flipkoos
12 mei 2008, 16:49
Parker!!!!

Orpheo
12 mei 2008, 17:06
godin is 100% de way to go. de piezo's (en synths) maken ze in huis, en worden beschouwd als beter dan rolands gk3 model. musicman is goed,maar duur. ik zou godin eerder doen; is imho even goed, maar goedkoper.

mcannegieter
12 mei 2008, 17:12
oh ja, nog even vergeten te melden. Ik speel het liefst op een vaste brug. Ik weet het... veel eisen maar ben benieuwd wat er allemaal nog is. tnx alvast voor de reacties!

Orpheo
12 mei 2008, 17:16
oh ja, nog even vergeten te melden. Ik speel het liefst op een vaste brug. Ik weet het... veel eisen maar ben benieuwd wat er allemaal nog is. tnx alvast voor de reacties!

ik ken alleen een godin LGX die dat heeft, de meeste anderen hebben een trem, maar dat is toch geen probleem? effe blokkie hout erin, of veren strak aandraaien, klaar.