PDA

View Full Version : Goede ruil deal?



bluegate
12 mei 2008, 16:08
Ik heb contact met iemand uit de UK, hij heeft interesse in mijn Bogner Shiva.
Hij wil met gesloten beurs ruilen tegen een Gibson Custom Shop Joe Perry
Boneyard.

Ben vergeten te vragen uit welk jaar de gitaar komt, maar hij ziet er nog behoorlijk goed uit, een paar kleine beschadigingen.

De Shiva brengt bij verkoop in NL niet zo heel veel op, zie ze al staan voor
1400 a 1500 Euro.
Nieuwprijs voor de Boneyard die ik in NL op www zag was 4500 Euro.
Zelf denk ik er op vooruit te gaan als ik besluit om te ruilen.
Moet wel naar UK, maar hij komt me bij Harwich tegemoet.

Wat denken jullie? Goeie deal...?
http://www.bluegate.nl/Images/CT/boneyardfront_head.JPG

http://www.bluegate.nl/Images/CT/boneyardfront1.JPG

http://www.bluegate.nl/Images/CT/boneyardback1.JPG

Squier4ever
12 mei 2008, 16:13
mits een goed exemplaar denk ik ook dat je er op vooruit gaat, boneyards zie je niet veel, en zijn idd niet goedkoop nieuw. leuk excuus voor een tripje naar engeland.

KamikazaGuitar
12 mei 2008, 16:14
Is dat gele bij de elementen nou roest, of hoort dat? =p

Squier4ever
12 mei 2008, 16:16
kan best een beetje roest zijn, maar dat is toch stoer?

Kaïn
12 mei 2008, 16:16
Das roest, maar daar klinkt ie niet minder door. Kan je gewoon verwijderen met wat beleid.

Squier4ever
12 mei 2008, 16:18
deze versie is iig een sexy motherfucker, itt de epi versie.

bluegate
12 mei 2008, 16:20
Elementen zijn Bareknuckles Rebel Yell's.
Roest/aanslag op de kapjes zal niet zo'n probleem zijn.
En indien nodig te vervangen/reinigen.

Ik weet alleen niet hoe het zit naar UK met douane, het is EU maar ik wil
niet bij terugkomst met de boot een rekening krijgen voor BTW etc omdat
ik een gitaar bij me heb ipv een versterker.

Hopelijk weet iemand hier of er controle is van HvH naar Harwich en terug?

Squier4ever
12 mei 2008, 16:24
Elementen zijn Bareknuckles Rebel Yell's.
Roest/aanslag op de kapjes zal niet zo'n probleem zijn.
En indien nodig te vervangen/reinigen.

Ik weet alleen niet hoe het zit naar UK met douane, het is EU maar ik wil
niet bij terugkomst met de boot een rekening krijgen voor BTW etc omdat
ik een gitaar bij me heb ipv een versterker.

Hopelijk weet iemand hier of er controle is van HvH naar Harwich en terug?

volgens mij is die er niet, omdat UK ook EU is. er was laatst iemand (minion geloof ik) die een dean V in de UK is op gaan halen, ff zoekfunctie gebruiken anders en diegene een PM sturen, of hopen dat hij dit leest.

Rormo
12 mei 2008, 16:54
Je moet wel degelijk door de douane. Ik neem aan dat je met de boot gaat gezien het feit dat je naar Harwich gaat. Ik ben in oktober met de boot naar Newcastle geweest en daar werden paspoorten zowel bij vertrek uit Nederland als aankomst in Engelang gecontroleerd (en op de terugweg net zo goed). Tassen werden verder trouwens niet gecontroleerd, maar ik weet niet of ze je met een gitaarkoffer zo door laten lopen. Zou je van te voren even over moeten bellen met ze denk ik voor de zekerheid.

no 1 hops
12 mei 2008, 17:02
als ik zo naar het stukje fretboard zie, dan zie je die donkere plekken onder de snaren.
zou iedergeval een goede detailfoto willen van de eerste vijf frets en fretboard

Mattia
12 mei 2008, 17:03
Je moet wel degelijk door de douane. Ik neem aan dat je met de boot gaat gezien het feit dat je naar Harwich gaat. Ik ben in oktober met de boot naar Newcastle geweest en daar werden paspoorten zowel bij vertrek uit Nederland als aankomst in Engelang gecontroleerd (en op de terugweg net zo goed). Tassen werden verder trouwens niet gecontroleerd, maar ik weet niet of ze je met een gitaarkoffer zo door laten lopen. Zou je van te voren even over moeten bellen met ze denk ik voor de zekerheid.

Het is een vrije handelszone, hoor. Gewoon binnen Europa.

Ja, je paspoort wordt gecontroleerd. Maar je mag alles in en uitvoeren wat je maar wil. Zolang het legaal is, uiteraard (in de zin van: geen drugs, en accijnsgoederen zijn beperkt, maar dat zijn nog gitaren, nog versterkers).

E-J
12 mei 2008, 17:06
Je moet wel degelijk door de douane. Ik neem aan dat je met de boot gaat gezien het feit dat je naar Harwich gaat. Ik ben in oktober met de boot naar Newcastle geweest en daar werden paspoorten zowel bij vertrek uit Nederland als aankomst in Engelang gecontroleerd (en op de terugweg net zo goed). Tassen werden verder trouwens niet gecontroleerd, maar ik weet niet of ze je met een gitaarkoffer zo door laten lopen. Zou je van te voren even over moeten bellen met ze denk ik voor de zekerheid.

Paspoortcontrole is er omdat het Verenigd Koninkrijk niet tot de Schengenlanden (vrij reizen, geen paspoortcontroles) behoort.

Omdat ze wel tot de EU behoren zijn er dus geen invoerheffingen e.d. :).

new deep
12 mei 2008, 17:28
[QUOTE=bluegate]Ik heb contact met iemand uit de UK, hij heeft interesse in mijn Bogner Shiva.
Hij wil met gesloten beurs ruilen tegen een Gibson Custom Shop Joe Perry
Boneyard.

Ben vergeten te vragen uit welk jaar de gitaar komt, maar hij ziet er nog behoorlijk goed uit, een paar kleine beschadigingen.

De Shiva brengt bij verkoop in NL niet zo heel veel op, zie ze al staan voor
1400 a 1500 Euro.
Nieuwprijs voor de Boneyard die ik in NL op www zag was 4500 Euro.
Zelf denk ik er op vooruit te gaan als ik besluit om te ruilen.
Moet wel naar UK, maar hij komt me bij Harwich tegemoet.

Wat denken jullie? Goeie deal...?
QUOTE]

Ik meen me te herinneren dat je die Shiva nog niet zo lang hebt, waarom zou je hem weg doen als ik mag vragen :) ?

casper innosence
12 mei 2008, 17:32
ik heb wel eens mail van n engelse dude gehad om mijn epi LP te kopen,maar t was toen wel heel duidelijk dat t geen zuiver iets was.

Weet niet hoe dit contact is, maar t zou natuurlijk sonde zijn als je opgelicht zou worden.

spirit
12 mei 2008, 18:09
ALS het allemaal "echt" is, is het natuurlijk een goede deal. Maar als je het om zou draaien, jij hebt een gitaar van 4500 euro nieuwwaarde, zou je die zelf met gesloten beurs ruilen tegen iets van 1400-1500 euro???

Kortom, klinkt bijna te mooi om waar te zijn, maar 't belangrijkste is natuurlijk wat je zelf 't beste vind. Heb zelf ook een keer 2 gitaren met opleg van mijn kant geruild, mssn iets te duur aangeschaft, maar wou 'm persé hebben :hippie:

edit: Komt die beste man mssn uit Leeds?

morroow
12 mei 2008, 18:33
vette deal! ik zou het doen! das echt een vette gitaar :cooler:
en douane.. tja als jij gewoon met een gitaar terugkomt en zegt... die had ik op de heenreis ook bij me! dan kunnen ze volgens mij moeilijk iets doen hoor..

Rormo
12 mei 2008, 19:08
Ja hoor, de douane zijn idioten. Als je dat ding op de heenreis ook al bij je hebt kun je een verklaring krijgen die dit bevestigd. Deze kun je dan op de terugreis laten zien en dan kun je zo doorlopen. Je denkt toch niet dat ze iedereen op hun woord geloven als men zegt "die had ik op de heenreis ook al bij me hoor"? Dat is tamelijk naief.

Mattia
12 mei 2008, 19:27
Ja hoor, de douane zijn idioten. Als je dat ding op de heenreis ook al bij je hebt kun je een verklaring krijgen die dit bevestigd. Deze kun je dan op de terugreis laten zien en dan kun je zo doorlopen. Je denkt toch niet dat ze iedereen op hun woord geloven als men zegt "die had ik op de heenreis ook al bij me hoor"? Dat is tamelijk naief.

Jongens, nogmaals, HIJ GAAT NAAR ENGELAND.

Dus BINNEN DE EU.

Als dit nou ging om de VS is het nog een beetje logisch, maar binnen Europa zijn er geen douaneheffingen op gitaren en versterkers.

GibsonDC
12 mei 2008, 19:33
De boneyard heb ik altijd al een mooie gitaar gevonden! Terwijl ik joe perry nou niet echt geweldig goed vind, maarja dat terzijde. Als ik jouw was zou ik wel 100% zeker willen weten dat hij wel opkomt dagen. Anders sta je daar, maar deze deal is echt een goede deal! Voor jouw kant helemaal.

bluegate
12 mei 2008, 19:46
Bedankt voor alle reacties!

Ik ga 'm nog vragen of de LP ooit een headcrack heeft gehad en uit welk jaar
hij komt.
Het is niet de man uit Leeds, die verkoopt een BY op Ebay voor 2500 Pond.
Contact met Steve zoals hij heet is goed en verloopt erg vlot.

Het is niet zo dat mijn versterker maar 1400 is en zijn LP 4500, voor de LP
is dat de nieuwprijs en voor mijn Shiva iets waarvoor ik 'm liever als bijzet-
tafel ga gebruiken dan dat ik 'm voor die prijs verkoop.
Sinds 1996 zijn de BY op de markt en te zien aan het serienummer is deze
denk ik toch voor 2000 gebouwd.
Dus een LP uit pre-2000 voor 4500 nieuw en een Shiva uit 2006 voor 2500 nieuw.
Dat is waar de deal om gaat.
Hij geeft aan dat hij de 2e eigenaar is van de LP, ik de 1ste van de Shiva.

Shiva heb ik inderdaad niet lang, maar ik ben zo aangenaam verrast door de
Ceriatone die ik heb gebouwd dat ik ervoor kies om de Bogner weg te doen.

bluegate
12 mei 2008, 19:50
Van de douane site:

Binnen de Europese Unie (EU) is er in principe vrij verkeer van goederen. Uw bagage kunt u dus altijd van het ene naar het andere EU-land meenemen, zonder dat u belastingen bij invoer hoeft te betalen. Koopt u in een ander EU-land producten voor eigen gebruik en brengt u deze producten mee naar Nederland, dan zijn er in principe geen invoerbeperkingen. Voor accijnsgoederen (http://www.douane.nl/particulier/reizigersbagage/reizigersbagage-02.html#P49_1781) gelden er daarentegen wel beperkingen

Mr.Fingers
12 mei 2008, 19:53
Ja, maar ik heb wel eens moeten betalen bij afhalen van een pakket uit Duitsland
op het postkantoor.
Kreeg ik toch mooi een BTW verrekening over het totaalbedrag...
Dus ik vraag me af wat hier bij de douane gebeurd.
Ik meen me te herinneren dat ze een redelijke website hebben waar je vragen
kunt stellen, zal daar weer eens rondkijken.

Dan ben je genaaid! Je moet binnen de EU nooit belasting betalen op goederen, aangezien jij die belasting al betaald hebt in het land van verkoop (als ik een gitaar in duitsland koop, betaal ik aan de duitse overheid 19% BTW)

koentjo
12 mei 2008, 19:55
ik wil even toevoegen dan je je gitaar gewoon op de boot mee kan nemen zonder extra kosten. of ging je niet met de boot?

bluegate
12 mei 2008, 20:13
Ik ga met de boot, maar met versterker heen en met gitaar terug.

new deep
12 mei 2008, 21:18
Ik ga met de boot, maar met versterker heen en met gitaar terug.

Succes met tillen :)

Rormo
12 mei 2008, 21:27
Jongens, nogmaals, HIJ GAAT NAAR ENGELAND.

Dus BINNEN DE EU.

Als dit nou ging om de VS is het nog een beetje logisch, maar binnen Europa zijn er geen douaneheffingen op gitaren en versterkers.


Jongen relax. Sla eens een normale toon aan. Wat jij zegt was al meerdere keren gezegd. Mijn reactie was alleen op Morrow en een hypothetisch geval.

Snuiter
12 mei 2008, 21:28
Succes met tillen :)

Dat lijkt me inderdaad ook het enige probleem.

Mr.Fingers
12 mei 2008, 21:32
Dat lijkt me inderdaad ook het enige probleem.

Een pirrewitje?

http://www.onlinebouwmarkt.nl/winkel/images/Steekwagen%20-%20tot%20200%20kgantracietAltrad-Fort.jpg

Blend
12 mei 2008, 21:37
mits een goed exemplaar denk ik ook dat je er op vooruit gaat, boneyards zie je niet veel, en zijn idd niet goedkoop nieuw. leuk excuus voor een tripje naar engeland.

precies, ik zou het serieus overnemen.. Ik zie ze trouwens voor wel meer dan 1500 euro weggaan,maar dat kan aan mij liggen...

Jay75
12 mei 2008, 23:11
Jongens, nogmaals, HIJ GAAT NAAR ENGELAND.

Dus BINNEN DE EU.

Als dit nou ging om de VS is het nog een beetje logisch, maar binnen Europa zijn er geen douaneheffingen op gitaren en versterkers.


Stelletje nerds hier, hehe, blij dat jij t wel snapt!

bluegate
13 mei 2008, 09:19
Ik heb gelukkig een steekwagentje, anders zou het lastig worden.

Kan natuurlijk ook de auto meenemen, maar ik heb het niet zo op rijden
aan de verkeerde kant van de weg...:chicken:
(Plus dat kost 70 Euro extra.)

Ga later even bellen met Stenaline hoe het zit met goederen vervoer,
of misschien toch maar met de auto en een weekeinde UK ervan maken...

Weet het nog niet, we kunnen pas na 9 juni afspreken hij gaat eerst op vakantie naar Florida.

Renin
13 mei 2008, 09:40
Weet het nog niet, we kunnen pas na 9 juni afspreken hij gaat eerst op vakantie naar Florida.


Laat me raden.....naar een concert van Aerosmith? :roll:

...of ergens even een gitaar "lenen" ?

Ibanez666
13 mei 2008, 09:41
Of gewoon een oud goedkoop Les paultje meenemen

bluegate
13 mei 2008, 10:02
:seriousf: Nee, hij kon eerder maar op die dagen was het voor mij onmogelijk

om af te spreken vanwege mijn werk.

Dus ik moet nu wachten tot hij terug is, maar dat geeft mij weer tijd om
alles uit te zoeken en te regelen.

Tubescreamer
13 mei 2008, 10:37
Sinds 1996 zijn de BY op de markt en te zien aan het serienummer is deze
denk ik toch voor 2000 gebouwd.
Dus een LP uit pre-2000 voor 4500 nieuw en een Shiva uit 2006 voor 2500 nieuw.
Ehm....viel dit niemand al op? Zou ik effe dubbelchecken als ik jou was: de Boneyard was nieuw op de markt in 2004, zowel de Gib als de Epi versie.
De gitaar zelf bestond wel wat eerder, omdat het een kadootje was voor Joe van zijn vrouw-wiens idee het was van de gele tigerfinish. Maar dit was iig niet vóór 2000.
Je bent waarschijnlijk in the war met de vorige Joe Perry signature, die zwarte, die was nieuw in 1996. Da's deze heb je vast wel 'ns gezien:
http://www.junsei-guitars.com/news/tgs2007/11.jpg
Wil je niet achterdochtig maken, maar zou het serienr. nog maar effe checken als ik jou was, als daaruit blijkt dat het pre-2000 is.

Nu kán ik het mis hebben, maar ben zelf al 16 jaar hardcore Aerosmith fan dus had het wel geweten als de Boneyard in 1996 al had bestaan :D

Hee ik dacht zeg het effe, in ieder geval veel succes en laat je niet n**ien!

bluegate
13 mei 2008, 10:52
Thanks!

http://img.villagephotos.com/p/2007-11/1287808/BY7.JPG

Dit is BONE007, degene die mij is aangeboden is BONE1XX.
(XX om de verkoper te beschermen.)

Tubescreamer
13 mei 2008, 11:41
Heb nog even op de Gibsonsite gekeken http://www.gibson.com/en-us/Support/SerialNumberSearch/, en dat is wel de juiste ser.nr. aanduiding.
Het enige wat ik weet is dat de Boneyard in 2004 op de markt kwam.
Dus het serienummer BONE1XX zal wel kloppen, alleen waar haalde jij vandaan dat het pre-2000 zou zijn geweest? Had de verkoper dat gezegd of was dat het lage serienummer in combinatie met je aanvankelijke idee dat de gitaar in 1996 voor het eerst gemaakt zou zijn?
Ook leuk: in die Gibson-lijst staat ook dat er een "pilot run" van de gitaar is, zonder serienummer maar handgeschreven "pilot run" op de headstock. Dus als je dr zo eentje vindt...:D

Maar goed, afgezien van dat pre-2000 verhaal lijkt er vooralsnog niks raars aan de hand toch???
Verder nog, zoals eerder gezegd, beetje gek dat iemand een gitaar van 4500 euro wil ruilen voor een amp van, wat was 't, 14, 1500 euro?
Maar ja dat moet -ie zelf weten natuurlijk.....wel uitkijken want het blijven britten he....meestal zijn ze okee maar ALS ze maf zijn zijn ze ook goed maf.......ik zou niet in mn eentje gaan als ik jou was :D
Nee geintje, ik hoor het wel je houdt ons op de hoogte neem ik aan.

bluegate
13 mei 2008, 17:24
Ik dacht dat de BY uit 1996 was, maar dat bleek niet te kloppen.

Gitaar uit 2004 van E4500 en Amp uit 2006 van E2500.
Gitaar krijgt dan z'n 3e eigenaar en amp z'n 2e.
Gitaar heeft gebruikssporen, amp geen noemenswaardige gebruiksporen.

Squier4ever
13 mei 2008, 18:37
nogmaals lijkt me een prima deal als alles klopt. spreek je halverwege in een café af om de gitaar op jouw shiva te testen zodat jij en die knakker allebei weten dat het goed zit.

hier trouwens nog een linkje naar thoman, 3899 euries voor een BY daar, klik! (http://www.thomann.de/nl/gibson_les_paul_joe_perry.htm)

bluegate
14 mei 2008, 20:27
OK, de kogel is door de kerk.

Zaterdag hebben we in Harwich afgesproken, heb de tickets zojuist geboekt.
Is wel lastig, omdat die boot op tijden gaat die niet echt uitkomen.

Stap vrijdag om 22:00 op de boot, kan er dan om 06:30 vanaf in Harwich.
Hij komt om 12:00 naar het gebouw van StenaLine en daar ruilen we de goederen.
Helaas kan ik dan pas om 23:45 weer retour dus ga ik kijken wat ik kan doen
daar heb natuurlijk wel een gitaarkoffer, steekwagen en weekendtas bij me...

Maar ja hopelijk heb je dan wat :seriousf:

spirit
14 mei 2008, 21:23
Succes, en van 12.00 tot 23.30uur heb je genoeg te doen joh, al is het maar je nieuwe aanwinst bewonderen :cooler:

bluegate
14 mei 2008, 23:34
:seriousf: Ja, maar geen versterker meer daar om mee te knallen!

Tubescreamer
15 mei 2008, 10:30
Zát te doen in Harwich!

http://www.visitbritain.nl/things-to-see-and-do/attractions-and-events/results.aspx?TowPosCd=Harwich&Sec=Events%2cAttraction&advsrch=1&display=list&Lat=51.93620955&Lon=1.26628322&Rad=5&Caption=Harwich&PageSize=10&SortKey=EvtAtt10&Page=1

http://knowhere.co.uk/4562_music.html
live bandjes staat er kun je effe jammen met je gitaar van E4500...

jaywalker
15 mei 2008, 11:38
op zo'n deal kan je toch prima voor 70 eu's je auto mee nemen?

Ik had het wel geweten....versterker op de boot en gitaar weer mee terug beetje riskant vind je niet?

Squier4ever
15 mei 2008, 14:17
op zo'n deal kan je toch prima voor 70 eu's je auto mee nemen?

Ik had het wel geweten....versterker op de boot en gitaar weer mee terug beetje riskant vind je niet?

is toch niks riskant aan?

bluegate
15 mei 2008, 17:19
Ik denk dat met auto riskanter is.
Dan moet je je spullen in de auto laten (onbewaakt tijdens de reis).

Plus ik vind het maar niks aan de verkeerde kant van de weg rijden,
weet zeker dat ik in mijn enthousiastme van baan ga vergissen.
Ook niet echt veilig voor amp/gitaar.

bluegate
18 mei 2008, 09:56
Ik ben weer terug uit de UK.

Heenreis was niks, je komt om 03:30 aan en dan gaan ze dingen doen in
het schip dus slapen is vrijwel niet mogelijk.
Ook de ventilatie maakt veel geluid en kun je niet uitzetten in de hut.
Dus vrij brak aangekomen, toen 4,5 uur wachten tot de afspraak.
Hij kwam zelfs 0,5 uur eerder dan afgesproken, hij de Bogner bekijken en
ik de Les Paul.
En na 15 minuten reed hij met Bogner retour en ben ik gaan lopen naar
Harwich.

Er is trouwens niets te doen in Harwich, ik heb het helemaal doorgelopen
ben wel naar een oude Bioscoop geweest, was mooi, alleen de film zelf
was iets waar ik normaal niet naar toe zou gaan.
Maar het scheelde weer in wachttijd op de terugreis.

Toen weer terug naar de Terminal, je bent met karretje, tas en gitaar
helaas niet zo mobiel anders was ik even naar London gegaan.
Na 3,5 uur kon ik het schip weer op.
Terugreis was wel te doen, goed geslapen en werd net voor de omroep
dat ontbijt klaar stond wakker.
Dus weer een beetje bijgekomen.

Nu ben ik weer thuis, alleen nog een beetje vroeg om te gaan Rocken...

Accoustich klinkt hij erg goed dus ben benieuwd als ik 'm aansluit op de
Ceriatone Overtone...

bass blom
18 mei 2008, 10:00
spannend verhaal :cheerup:

new deep
18 mei 2008, 10:02
coole ophaal-aktie, veel plezier ermee!

Frisods
18 mei 2008, 10:38
Leuk verhaal, en trouwens!
Waar zijn de foto's ( ik weet dat het vroeg is)

Wiellem
18 mei 2008, 10:42
Je had gewoon met je gitaar de plaatselijke muziekwinkel in moeten lopen om daar zogenaamd versterkers te testen met je nieuwe gitaar :)

Tubescreamer
18 mei 2008, 10:55
Je had gewoon met je gitaar de plaatselijke muziekwinkel in moeten lopen om daar zogenaamd versterkers te testen met je nieuwe gitaar :)
Ik had nog voor de grap zitten kijken -zie een paar posts terug- maar Harwich heeft volgens mij de pech om geen plaatselijke muziekwinkel te hebben. In ieder geval niet voor gitaren. En in ieder geval niet op internet te vinden. Je kan vast wel ergens een tamboerijn kopen of een blokfluit ofzo :D

josszee
18 mei 2008, 11:32
Proficiat man!!!

Lexvandoef
18 mei 2008, 11:51
Gefeliciteerd, tof man!

Tubescreamer
18 mei 2008, 11:55
Dat was ik dus nog effe vergeten inderdaad naast dat flauwe gegrap van mij de hele tijd: GEFELICITEERD :cheerup:
En nou foto's!! Ik heb een Epi Boneyard kunnen we de foto's onder mekaar zetten gezellig :)

Rormo
18 mei 2008, 11:59
Mooi dat het allemaal volgens plan gegaan is. En nu fotos posten!

ACSlater
18 mei 2008, 12:42
Dit is een zeer leuke ruilactie vanuit jouw (TS) kant gezien. Een Bogner Shiva is niet veel bijzonders maar deze gitaar zie je niet veel en is bij een eventuele verkoop misschien wel twee keer zoveel waard als de Bogner. Enneh waar blijven de pics?

bluegate
18 mei 2008, 21:31
Bedankt allemaal! 8-)

Ik heb zelf nog geen foto's gemaakt, in de 1ste post staan er een paar van de
verkoper.

Heb 'm vandaag aangesloten op de Ceriatone, en jemig wat een geluid...:rockon:
De Bareknuckles Rebel Yell heb ik gelijk omlaag geschroefd.
Ze zaten maar een paar milimeter van de snaren af, nou begrijp ik waarom
de verkoper ze te Hot vond...

Ik heb inderdaad het idee dat ik absoluut een gouden deal heb gesloten.
OK, 140 Euro retourtje en je eten, drinken & filmkaartjes 90 Euro komen
daar nog bovenop.
Weet nog niet wat ik ermee doe, ben echt een Strat-mens, maar hij speelt
en klinkt onwijs goed.
Misschien val ik van mijn geloof, en anders hoop ik dat hij meer oplevert
dan dat de Shiva had gedaan.

spirit
18 mei 2008, 21:33
Hé, gefeliciteerd, ik had zelf zo mijn twijfels. Voor je het weet komt zo'n gozer niet opdagen, maar mooi dat het toch allemaal goed geregeld was.


EN NU STOPPEN MET SPELEN EN FOTO'S POSTEN

bluegate
18 mei 2008, 22:21
Dit is een zeer leuke ruilactie vanuit jouw (TS) kant gezien. Een Bogner Shiva is niet veel bijzonders maar deze gitaar zie je niet veel en is bij een eventuele verkoop misschien wel twee keer zoveel waard als de Bogner. Enneh waar blijven de pics?

Zou mooi zijn, het certificaat van echtheid zit er helaas niet bij.
Dat geeft weer problemen/gezeur bij verkoop.
Verkoper is niet echt zuinig op z'n spullen... :sneaky:

Orpheo
19 mei 2008, 01:22
kan je foto's posten aub van de headstock, binding bij headstock/hals, en de halsverbinding bij de body en hoe de hals in de neckpocket zit onder de halspup? aan de hand daarvan is heel erg veel af te lezen (voor het geval je mocht twijfelen aan de echtheid ;) )

verder:

this guitar doesnt exist without pics!

Riky
19 mei 2008, 10:55
vette shit man:)

Erg leuk verhaal! En top dat alles goed verlopen is!

Ik zou de gitaar niet zo snel wegdoen als ik jou was:) Je hebt er behoorlijk wat moeite voor gedaan en als hij goed speelt en goed geluid heeft volgends jou; dan zou ik hem niet verkopen:)

jplm
19 mei 2008, 19:22
kan je foto's posten aub van de headstock, binding bij headstock/hals, en de halsverbinding bij de body en hoe de hals in de neckpocket zit onder de halspup? aan de hand daarvan is heel erg veel af te lezen (voor het geval je mocht twijfelen aan de echtheid

Die stuurt geen foto's, wees maar niet bang :stop:.

Groet, Jan.

Lexvandoef
19 mei 2008, 20:38
Die stuurt geen foto's, wees maar niet bang :stop:.

Groet, Jan.

euh dat weet jij want?

bluegate
20 mei 2008, 00:54
Zo net terug van oefenen, vandaag LP voor het eerst met de band gebruikt.
Met Ceriatone & Intellifex, ongelofelijk wat een geluid komt uit deze set...
Onwijze sustain en noot definitie.
Nooit gedacht dat je met 2 humbuckers toch vrijwel alles kunt spelen waar ik
normaal echt een strat voor zou kiezen.

Foto's volgen, heb gewoon nog geen tijd gehad om ze te maken.
Maar hopelijk komt daar morgenavond verandering in.

Orpheo
20 mei 2008, 01:02
Zo net terug van oefenen, vandaag LP voor het eerst met de band gebruikt.
Met Ceriatone & Intellifex, ongelofelijk wat een geluid komt uit deze set...
Onwijze sustain en noot definitie.
Nooit gedacht dat je met 2 humbuckers toch vrijwel alles kunt spelen waar ik
normaal echt een strat voor zou kiezen.

Foto's volgen, heb gewoon nog geen tijd gehad om ze te maken.
Maar hopelijk komt daar morgenavond verandering in.

ghehe geweldig om dit te lezen :D je hebt al eens eerder gezegd dat je een heel erge strat-man was (geloof ik...?) en dan vind ik een post als dit heel fijn om te lezen. bevestigd mijn eerdere meningen en ideeen.

bluegate
20 mei 2008, 09:32
Tja, ik was ook verbaasd.

Ik had mijn strat niet meegenomen, alleen de LP en bij één solo miste ik
de tremolo. Verder niets :p .

bluegate
20 mei 2008, 19:57
OK, hier dan een paar foto's.

http://www.bluegate.nl/Images/BY/BY1.JPG

http://www.bluegate.nl/Images/BY/BY2.JPG

http://www.bluegate.nl/Images/BY/BY3.JPG

http://www.bluegate.nl/Images/BY/BY4.JPG

Riky
20 mei 2008, 20:03
Wow man! I like it!!

Saf
20 mei 2008, 20:20
die tigerstripe is wel gaaf. En leuke ruildeal.

Braindead
20 mei 2008, 22:32
Ik vind hem erg vet man! Goede deal en prettig geregeld :-)

bluegate
20 mei 2008, 23:15
Eigenlijk verwachtte ik er niet veel van.
Ben echt een verstokte strat-fan, en dacht ik ruil de Shiva voor deze
want bij verkoop is mijn verlies minder op de nieuwwaarde van de Shiva.

Maar ik ben erg aan het twijfelen over verkoop...
Ik ben nog onder de indruk van het geluid en speelgenot gisteravond.
:lp:

Luke-wannabe
20 mei 2008, 23:31
OK, hier dan een paar foto's.

http://www.bluegate.nl/Images/BY/BY1.JPG

http://www.bluegate.nl/Images/BY/BY2.JPG

http://www.bluegate.nl/Images/BY/BY3.JPG

http://www.bluegate.nl/Images/BY/BY4.JPG
Lekker vintage!!

Orpheo
21 mei 2008, 00:00
Eigenlijk verwachtte ik er niet veel van.
Ben echt een verstokte strat-fan, en dacht ik ruil de Shiva voor deze
want bij verkoop is mijn verlies minder op de nieuwwaarde van de Shiva.

Maar ik ben erg aan het twijfelen over verkoop...
Ik ben nog onder de indruk van het geluid en speelgenot gisteravond.
:lp:

gewoon houden joh ;) dit ding is behoorlijk exclusief, en blijft redelijk populair en prijsvast. Echt, gaaf ding, mooie les paul!

Lexvandoef
21 mei 2008, 00:27
gewoon houden joh ;) dit ding is behoorlijk exclusief, en blijft redelijk populair en prijsvast. Echt, gaaf ding, mooie les paul!

idd! Lekker ding man!

Tubescreamer
21 mei 2008, 09:58
Vet man! Hartstikke mooi! Zoals ik al zei, ik heb de Epi versie (trouwens ook voor een -relatief- prikkie kunnen vergaren) maar deze is wel een stukkie mooier, bij Toutatis!
Dus mocht je 'm ooit nog wegdoen :D

Nee joh gewoon lekker houden, fijn dat -ie zo bevalt!

almarvk
21 mei 2008, 10:25
De body vind ik erg gaaf, maar vind het jammer van de kleur van de blokinleg en van het logo op de headstock.

GibsonDC
21 mei 2008, 17:13
Super vet ding! Mooie gitaar, houden de prijs zal niet tot nauwelijks dalen.

pueblo
21 mei 2008, 17:44
Super vet ding! Mooie gitaar, houden de prijs zal niet tot nauwelijks dalen.

zou hij niet eerder stijgen in waarde?

new deep
21 mei 2008, 18:04
De body vind ik erg gaaf, maar vind het jammer van de kleur van de blokinleg en van het logo op de headstock.

bedoel je het boneyard logo? vind ik juist wel gaaf, dat maakt hem ook juist uniek.

Riky
21 mei 2008, 18:42
zou hij niet eerder stijgen in waarde?

who knows... dalen denk ik zowieso niet.

bluegate
21 mei 2008, 20:19
De body vind ik erg gaaf, maar vind het jammer van de kleur van de blokinleg en van het logo op de headstock.

:seriousf:
Ik vind het afdekplaatje met de handtekening van JP het lelijkste op de gitaar.

Riky
21 mei 2008, 20:35
:seriousf:
Ik vind het afdekplaatje met de handtekening van JP het lelijkste op de gitaar.

lijkt wel met typ-ex gedaan:), maar ja... hoort er ook wel een beetje bij:)

3 euro en je hebt een nieuw kapje:)

Mitch
21 mei 2008, 22:06
:seriousf:
Ik vind het afdekplaatje met de handtekening van JP het lelijkste op de gitaar.
Mijn idee! Al met al een leuk verhaal en een mooie deal! Ik zie 'm misschien volgend jaar nog wel in aktie ;)

bluegate
21 mei 2008, 23:45
Als we nog terug mogen komen? :seriousf:

Hopelijk is het dan mooi weer! Zien de meiden er nog leuker uit... ;)

Tubescreamer
22 mei 2008, 11:55
:seriousf:
Ik vind het afdekplaatje met de handtekening van JP het lelijkste op de gitaar.
Hee geen geintjes over Joe Perry waar ik bij ben he! :chicken:

Mitch
22 mei 2008, 12:12
Als we nog terug mogen komen? :seriousf:
Hopelijk is het dan mooi weer! Zien de meiden er nog leuker uit... ;)
Jullie hadden wel succes toch?? Ik krijg vandaag nog twee foto's, zal ze in je Koninginnedagtopic plaatsen zoals beloofd. Beter laat dan nooit ;)

bluegate
22 mei 2008, 20:49
Gelukkig kwamen wij direct na The Clarks dus er bleef wat publiek hangen.

Heb ook een foto geplaatst, gelukkig staat er ook iets leuks op ipv alleen
oude mannen die het koud hadden... :seriousf:

Harm
20 juni 2008, 13:16
Staat deze nu te koop?

Beviel die niet?

Harm

bluegate
20 juni 2008, 17:21
Ik ben nou eenmaal een Strat-man.
Speelt voor mij persoonlijk het comfortabelste.

En de enige reden dat ik die LP had was omdat ik een goede deal kon maken.

Riky
20 juni 2008, 17:26
jou keuze, maar ik had hem niet weggedaan, ook al vind ik een strat heel vet:D

bluegate
20 juni 2008, 17:57
Tja je kunt maar op 1 gitaar tegelijk spelen en wisselen van gitaar tijdens
de set is niet iets wat mij in dank wordt afgenomen.

Riky
20 juni 2008, 18:22
Tja je kunt maar op 1 gitaar tegelijk spelen en wisselen van gitaar tijdens
de set is niet iets wat mij in dank wordt afgenomen.

huh waarom niet... doe je daar zo lang over dan:D?

new deep
20 juni 2008, 19:56
Ik ben nou eenmaal een Strat-man.
Speelt voor mij persoonlijk het comfortabelste.

En de enige reden dat ik die LP had was omdat ik een goede deal kon maken.

2 dagen opgeofferd, bootreis, bogner weg en wat gaat de winst worden? :)

Wel gave les paul moet ik zeggen.

Rormo
20 juni 2008, 20:55
huh waarom niet... doe je daar zo lang over dan:D?

Ik wissel toch minstens 2 keer per set van gitaar hoor. Is toch ook geen probleem? Kost misschien 30 tot 60 seconden. Die kan de zanger(es) heus wel volpraten. Soms zijn er ook nummers met een intro dat geen gitaar heeft, dan wissel ik gewoon tijdens het intro van een nummer (bijvoorbeeld Not an addict van K's choice), heeft niemand last van.

Overigens valt m'n mond echt open van dit soort dingen. Zwaar je best gedaan om dat ding te halen. Hoop tijd in gestoken. Prachtig instrument. Net geen collectors item, maar wel een bijzonder instrument. En dan doe je het ding weg na zo'n korte tijd... wtf?!

bluegate
20 juni 2008, 20:57
@Riky, nee maar wij willen alle nummers van de set direct doorspelen.
En ik zet vrijwel alle nummers in zodat er echt geen tijd is om te wisselen.

@New Deep, geen idee, maar het zal totaal meer zijn dan dat de Shiva
had opgebracht. De laatste die ik zag stond voor 1300, wat ik echt
belachelijk laag vind voor een versterker van die kwaliteit.

new deep
20 juni 2008, 21:42
Ben ik zeker met je eens, de Bogner is een hoopmeer waard in mijn ogen.
Succes met de verkoop van de Les Paul iig.