PDA

View Full Version : Nieuwe amp: Egnater Tol 100 head



Nocki
12 mei 2008, 14:21
hey, open jij eens gauw een 'ik heb weer een nieuwe amp'-topic :D


Omdat het moest van Lex...

Ik heb een nieuwe amp. 4 kanaals, midi en ik ben nu hard aan het spelen... straks meer en natuurlijk de foto's...

Lexvandoef
12 mei 2008, 14:24
Dan mag ik je nu wel feliciteren :seriousf:

Gefeliciteerd! :cheerup:

Blijvertje?

TimmU
12 mei 2008, 14:25
Een blijvertje voor Nocki ? :???:

JeroenSchaaf
12 mei 2008, 14:31
Gefeliciteerd man! Is deze amp uit dat topic van ( als ik ooit een heeeeeeeeeeeeeeeeele dure versterker mocht kopen welke merken moet ik dan gaan kijken? )

Zoja , Ik hoop voor je dat deze amp net dat iets heeft wat je al een tijd zoekt.

Lexvandoef
12 mei 2008, 14:36
Een blijvertje voor Nocki ? :???:

Ja he, ik kan het toch altijd vragen? :satisfie:

Edit: ik heb wat soundclips gevonden van het apparaat, klinkt meer dan prima!

minoin
12 mei 2008, 15:08
Gefeliciteerd!! Ik ben benieuwd naar de foto's!

kokeleko
12 mei 2008, 15:14
Ik ook hij zal er nu wel anders uit zien dan gisteren.

AART
12 mei 2008, 15:32
Een blijvertje voor Nocki ? :???:

Hehe, ik vind het al best wat dat ie hem nog niet verhandelt heeft voor hij hem uberhaupt had. :satisfie:

morroow
12 mei 2008, 16:28
Is egnator nou ook dat bedrijf wat versterkers maakt met van die soundmodules?

Dude
12 mei 2008, 16:34
hoe doe jij dat met een baby in huis man... zowel qua tijd als qua geld... ik kan dat niet hoor, en toch hebben zowel de bips als ik leuk betaalde baantjes.


schijnt wel erg leuk spul te zijn, post eens wat clipjes ?

kokeleko
12 mei 2008, 17:02
Is egnator nou ook dat bedrijf wat versterkers maakt met van die soundmodules?

Neen dat is Egnater.

morroow
12 mei 2008, 17:17
hè die E en die O zitten ook zo dicht bij elkaar op het toetsenbord :sneaky:

Lexvandoef
12 mei 2008, 17:18
hè die E en die O zitten ook zo dicht bij elkaar op het toetsenbord :sneaky:

euh, wat voor toetsenbord heb jij? :D

Maar Bruce Egnater heeft idd ook die moduledingen gemaakt :)

pannekoek
12 mei 2008, 17:28
gefeliciteerd man! schiet ns op met die foto's!!!

Nocki
12 mei 2008, 17:42
hoe doe jij dat met een baby in huis man... zowel qua tijd als qua geld... ik kan dat niet hoor, en toch hebben zowel de bips als ik leuk betaalde baantjes.


schijnt wel erg leuk spul te zijn, post eens wat clipjes ?


Tja. kwa tijd is dat idd wel moeilijk... altijd even zoeken naar tijd.


Ik heb er nu een uurtje mee kunnen rommelen en kan het volgende zeggen.

Geweldige amp met geweldige sound. De sound zit over heel de amp in een bepaalde richting. de amp heeft op elk kanaal hetzelfde karakter ondanks dat er vier totaal verschillende sounds uit te halen zijn.
Reverb klinkt bagger maar gebruik ik toch maar heel weinig. Ander buisje deed wonderen maar goed...


Hier een foto. in de haast gemaakt..
http://img99.imageshack.us/img99/2148/img6334qs3.th.jpg (http://img99.imageshack.us/my.php?image=img6334qs3.jpg)



Clean is clean maar niet super clean. echt een gitaargeluid.

crunch is een heerlijk geluid. lekker articulerend en punchy! meer nog dan het cleane kanaal waar ik graag iets meer pinch in zou willen hebben. misschien krijg ik dat nog erui. iets zeg medat ik nog niet alles heb gehoord :-)

overdrive is marshall on steroids zonder schel te moeten klinken... lekker kanaal wat goed articuleerd en ook enorm punchy is. dat punchy gebeuren kan ik erg waarderen in deze amp.

overdrive 2 is net anders gevoiced maar zonder het kaakter van de amp te verlaten. ook enorm dynamisch. even wennen als je vrij vlakke amps gewend bent zoals boogie en dan dit onder je vingers krijgt.
Het zijn 2 verschillende werelden natuurlijk!

ik moet nog wat rommelen en ben erg benieuwd hoe die met de fx aangesloten al klinken. al met al een leuke amp waar veel uit te halen valt...

Dit review is natuurlijk gebaseerd op een uurtje spelen dus nog niet 100%.

kwa clean en articulatie is de amp beter dan de mark IV maar moet ie het onderspit delven bij de carvin preamp. die laatste zal ik eens op de retun aansluiten om te kijken hoe dat klinkt!

Nocki

Rude Perception
12 mei 2008, 19:19
echt een gitaargeluid.



joh.......

Erik70
12 mei 2008, 19:28
Dit review is natuurlijk gebaseerd op een uurtje spelen dus nog niet 100%.
.......

Nocki


... dat hou je lang vol, nog niet tijd voor wat nieuws :)

Nocki
12 mei 2008, 19:42
Iets wat ik nog niet gedeeld he:

De amp is bijzonder stil. Bij volledige oversturing op het 4e kanaal hoor je de amp nog niet brommen... echt heel bijzonder!

Wicked Willy
12 mei 2008, 19:45
Kunnen we geen poule maken? 'Hoelang voordat Nocki zijn nieuwe aankoop weer de deur uit doet?'-poule


:p

Nocki
12 mei 2008, 20:11
............

Sarco
12 mei 2008, 21:15
Jullie zijn gewoon allemaal jaloers :)

skyth
14 mei 2008, 17:55
En nog meer indrukken/reviews/samples?

Mitch
14 mei 2008, 18:54
Kunnen we geen poule maken? 'Hoelang voordat Nocki zijn nieuwe aankoop weer de deur uit doet?'-poule

It's getting old.... en we noemen het een poll, maar goed.
Er zijn zo veel mensen hier die van alles en nog wat kopen, gebruiken en doorverkopen alleen die maken er wat minder topics over aan. Ik zou zeggen: hoe meer topics, des te meer valt er hier te lezen. Wees daar blij mee, in plaats van dat we steeds dezelfde mensen mikpunt van spot maken.

Wicked Willy
15 mei 2008, 10:32
Tsja...idd it's getting old.......maar blijft leuk :seriousf:

Nocki: veel plezier met je nieuwe aankoop....maar dat zal wel lukken...

Nocki
17 mei 2008, 10:47
Zo! ik heb m nu een weekje ongeveer en kan er wat meer over zeggen...de sleutel tot het afstellen van de amp is het volume en de presence!

Ik heb al wat gerommeld met nieuwe buizen en ben er bijna uit. Het leuke van de amp is dat het een zeer muzikale amp is. Fx zijn eigenlijk niet nodig om het geluid op te leuken en doen eerder afbreuk dan dat ze echt iets toevoegen... maar ik ga dat natuurlijk wel proberen hoe dat het beste klinkt.

Clean en crunch zijn gewoon fantastisch! Maar ook de beide overdrives klinken super! heel articulerend en muzikaal! binnenkort eens rommelen als het rack van mn mark Iv klaar is en meat wat cabs rommelen! ik ben in ieder geval erg blij!

Raffel
17 mei 2008, 10:58
Toch haalt 't niet bij een Mark IV he? ;) Zeg 't nou maar! :D

Nocki
17 mei 2008, 11:07
tja.. moeilijk te zeggen. het zijn 2 amps die niet met elkaar te vergelijken zijn... Als ik heel eerlijk ben is tie beter dan de mark IV.

Clean is beter en wat breder. de mark IV is wat meer compressed maar stuwt wel beter dan de egnater. de egnater ademt wat meer.

Crunch is op de mark IV natuurlijk niet de sterkste troef.
De egnater is daar subliem in!

Overdrive 1 is erg marshall achtig. dus niet te vergelijken... ook erg percusief zonder modderig te worden...

overdrive 2 ademt weer meer dan de mark IV maar kan ook heel violig klinken.. net als de mesa... maar hij is dynamischer en reageert beter. nogmaals het zijn 2 vershillende amps en de mark IV heeft natuurlijk meer klanken in zich. de agnater doet wat ie doet en et houdt daarmee op. maar wat ie doet is goed!

nogmaals. niet te vergelijken maar kwa amp wel een stuk beter!

ik ben erg benieuwd hoe de egnater zich gedraagt met de tubescreamer en de grafische eq!

kokeleko
17 mei 2008, 17:39
Daar reageert ie goed op, de TOL100 is pedaal vriendelijk.
Presence per kanaal op 10 dat is het geheim van deze versterker.

Goed dat je em fijn vindt, veel plezier ermee.

skyth
17 mei 2008, 19:34
Wat gebruik jij nu eigenlijk dan ko? Of wat ben je van plan aan te schaffen?

stratestic
17 mei 2008, 21:21
Mitch: Er zijn zo veel mensen hier die van alles en nog wat kopen, gebruiken en doorverkopen alleen die maken er wat minder topics over aan. Ik zou zeggen: hoe meer topics, des te meer valt er hier te lezen. Wees daar blij mee, in plaats van dat we steeds dezelfde mensen mikpunt van spot maken.

Ik lees hier bijvoorbeeld niets meer van ieme. Post hij niet meer of koopt hij nietmeer? Die was ook altijd met gear in de weer...

kokeleko
18 mei 2008, 08:27
Wat gebruik jij nu eigenlijk dan ko? Of wat ben je van plan aan te schaffen?

Ik had al een JVM 205H gekocht, en die bevalt me prima voor mijn hardrockstijl.
2 mastervolumes, en meer van dat soort gein.
De TOL100 wat me net even te netjes, en Nocki wilde hem zo graag dat ik niet kon weigeren :-)

Nocki
18 mei 2008, 08:33
:-) nu nog wachten tot zn egnater cab vrij komt he :-)

kokeleko
18 mei 2008, 09:52
:-) nu nog wachten tot zn egnater cab vrij komt he :-)

Die hoort er wel bij dat klopt :-)

Nocki
18 mei 2008, 14:25
jaja! is daar nog kans op? op dit moment komen er misschien een paar marshall kasten deze kant op maar dat is allemaal nog tegen te houden...

kokeleko
18 mei 2008, 14:32
Ik doe em niet weg hoor, klinkt mij te goed.
Of je moet al met een aanbod komen die ik niet kan weigeren.

Nocki
18 mei 2008, 14:38
hihi...Je hebt vast gelijk!

Ik zal geen paardenkop in je bed leggen (godfather).... we zien wel wat eronder komt...

kokeleko
18 mei 2008, 14:39
Bedankt, dat je dat niet doet :-)

Chiel
19 mei 2008, 00:35
Presence per kanaal op 10 dat is het geheim van deze versterker.

Dat is toch sowieso iets wat je altijd op 10 zet? Heb zelf in ieder geval nog nooit een amp gehoord die lekkerder klonk met de presence niet vol open.

kokeleko
19 mei 2008, 14:23
Alleen is er één verschil er is een master-presence, en ieder kanaal heeft deze presence regeling.

Chiel
19 mei 2008, 15:00
Alleen is er één verschil er is een master-presence, en ieder kanaal heeft deze presence regeling.
Ah, dus dat wordt een nieuwe regel voortaan. "Als er presence op zit, 100% open :p ".

Nocki
19 mei 2008, 15:01
neen!!!!!... toevallig bij deze amp. en ik heb gemerkt dat als je mietsjes terug draait dat ie dan beter klinkt. maar in ieder geval staan ze ale 4 erg ver open. met de master presence regel ik m zo af dat ie genoeg ademt en toch zn laag behoud...

Tis trouwens een fantastische amp!!! ben er helemaal weg van!

skyth
19 mei 2008, 15:33
Fijner dan je Mark IV? :P

Nocki
19 mei 2008, 15:42
Fijner dan je Mark IV? :P


ja. Beide amps zijn niet te vergelijken maar idd fijner dan de mark IV!


Ik heb sinds ik de Egnater heb de Mark IV ook niet meer gebruikt :)

Komst vast wel weer... Nu nog een mooie kast erbij scoren!

kokeleko
19 mei 2008, 18:10
Nou niet altijd Chiel, op mijn JVM staat ie maar half open :-)

Nocki
3 juni 2008, 15:51
Afgelopen zaterdag is de amp netjes afgesteld, en heb ik wat gerommeld met andere buisjes. zowel preamp als poweramp buizen... Wat een heerlijke amp! Het laag is heerlijk bijgetrokken en het midden en hoog zijn ronder... zelfs de definitie is vooruitgegaan!
Wat een heerlijke amp is dit! echt de beste aanschaf die ik ooit heb gedaan... En ik heb al heel wat gehad dus dat is best bijzonder...

Het leukste is dat de geluiden die eruit komen eigenlijk helemaal mijn geluid niet zijn maar door wat ze doen klinken ze gewoon erg goed.

Tis voor mij een hele nieuwe ervaring!

Ben wel nog even aan het kijken waar die het beste op klinkt. Ik heb nu mn zelfbouw 2x12 V30 cab geprobeerd en een Marshall 1960AV met v30's.

Ook heb ik m gehoord op een 1960A cab bij een vriend (die m ook heeft afgesteld! bedankt Gert!) met de standaard celestion speakers.

Ik ben nog een beetje aan het twijfelen. Ik wil voor in de kerk een normaal 1960A cab omdat die beter klinkt bij de AVT 150H top die daar komt te staan. die top reageert niet lekker op V30's. De AV zou daarom ook weg gaan.

Maar als de Egnater beter klinkt op de 1960AV dan op de A moet die dus blijven ... :)

Beetje dilemma! even kijken wat ik ga doen... Wordt gelijk een hele berg Beamblockers inslaan dan :)

Komt vast goed!

Egnater Tol 100 is dus een super amp! ben er super blij mee! Mooiste zou een bijpassende cab zijn :)

maestro_nl
4 juni 2008, 12:13
Egnater amps zijn gevoiced op Vintage 30.

Nocki
4 juni 2008, 12:18
bedankt! dan zal ik de AV maar houden voor de egnater. want dat klinkt best goed. en een nieuwe marshall kast kopen voor de avt...

Kan ik ze gelijk vergelijken... bedankt!