PDA

View Full Version : Meer boost nodig!



nickelwound
7 december 2001, 16:55
Hoi iedereen, soms heb ik het probleem dat wanneer ik solo speel, dit moeilijk boven het geheel uitkomt. Dit is omdat ik geen appart mastervolume heb op mijn 2de kanaal (die ik nog net eens dat tikkeltje harder kan zetten.)
Ik heb hier al ergens gelezen over een kabeltje in je effect/loop te steken. Kan iemand dit nog eens wat gedetailleerder uitleggen of andere tips geven om dit extra volume te bekomen. Thanx!

Iceman
7 december 2001, 17:46
Simpel, vanuit de effect-send een kabeltje naar een pedaal(kom ik zo op terug) en vanuit het pedaal weer in de effect-return. Elk pedaal met een volumeknopje kan je gebruiken, dan stel je het solovolume iets hoger in dan het rythmvolume. met een eq-pedaaltje kan je je sologeluid bijv. wat scherper maken, of met een tubescreamer/overdrive/distortionpedaaltje het sologeluid wat meer laten scheuren.
Proberen maar....

SteavisSmokin
7 december 2001, 17:51
met een OD pedaaltje kan je ook gewoon de drive/gain regelaar op 0 zetten en de volume regelaar naar wens instellen. Zelf gebruik ik altijd liever mijn volume knop op mijn gitaar om dat soort dingen te regelen, die zit er ook niet voor niets natuurlijk... :wink:
Steven

Iceman
7 december 2001, 18:01
Met volumeknop werkt niet echt als je versterker al op "scheuren" staat. Maar overdrivepedaal is het meest veelzijdige.

Ic3gl0vE
9 december 2001, 21:32
dat je dat al eerder hebt gelezen was waarschijnlijk van mij. ik heb dus een voetschakelbare effectsloop en in de effectsloop zit een kabeltje van de ingang naar de uitgang (ja of andersom maar dat is hetzelfde :wink: ) en hoe verder ik de FX MIX knop op me versterker zet hoe meer boost ik kan krijgen als ik de effectloop aanzet. volgens mij klinkt dit verhaal een beetje lastig als je het niet begrijpt kan je ook wel ff contact opneme via mail of MSN of ICQ.