PDA

View Full Version : Digitech Whammy Tricks



ChazyChaz
12 mei 2008, 00:50
vond dat het wel eens tijd werd voor een tof nieuw topic ;)

iedereen die een digitech whammy heeft weet dat onze goede vriend tom morello (ratm, audioslave) hier aardig wat mooi trucs mee heeft bedacht..
het lijkt een apparaat met oneindige opties, mijn vraag is dus: wat doen jullie met je digitech whammy waarvoor hij eigenlijk niet is gemaakt (denk aan morello's hammond sounds in de coupletten van bullet in the head).
ben benieuwd! ;)

greetz, chaz

SmashingPumpkins
12 mei 2008, 15:02
noise ook vervormen, da's alleen ongewenst.

Sinner
13 mei 2008, 12:33
Ik heb een Digitech XP100 whammy wah, maar die werkt hetzelfde

Ik gebruik de stand waarin je het pedaal aan je originele noot een octaaf eronder of erboven toevoegt af en toe ipv een octaver (maar het is ook heel cool om 'm met veel distortion van de hoogste stand naar de laagste terug te trekken)

Ook gebruik ik de divebomb stand (omlaag) samen met mijn Big muff om een kapotte/ontplofte versterker na te bootsen.

onze_jef
13 mei 2008, 13:18
Zachtjes spelen en veel akkoorden gebruiken, dan begint hij wat te flippen en te sputteren

Wicked Willy
13 mei 2008, 15:25
Flinke delay erover heen gooien en rocken dat pedaal.....dan krijg je R2D2-achtige sounds!

Verder kun je hem op +1 of +2 octaven erg goed gebruiken voor solo's, met name als je een solo van te voren goed uitdenkt en wederom delays gebruikt.........heerlijk! :B

RoelTM
13 mei 2008, 15:32
ik gebruik hem zelf niet zo vaak (zit in een multieffectenbak, vandaar)
maar ik vind dat Steve Vai met Touching Tongues (http://nl.youtube.com/watch?v=uvD1cYeIBUU) echt geweldige dingen eruit haald in combinatie met de delay...

ChazyChaz
13 mei 2008, 17:21
ik gebruik hem zelf niet zo vaak (zit in een multieffectenbak, vandaar)
maar ik vind dat Steve Vai met Touching Tongues (http://nl.youtube.com/watch?v=uvD1cYeIBUU) echt geweldige dingen eruit haald in combinatie met de delay...
wow bedankt voor je post! ik ben een klein beetje steve vai fan, maar dit nummer kende ik nog niet... echt gaaf!

RoelTM
13 mei 2008, 20:11
heb alle albums van Vai gedown... eeh kocht... ;)
en zo nu en dan kom je wel eens een 'onbekend' meesterwerk tegen