PDA

View Full Version : Sinister Delirium - Curse!



TimmU
12 mei 2008, 00:40
Aan dit nummer gaat nog een heleboel gesleuteld worden, maak je niet druk . Zover zijn we gekomen in een paar uur afmixen :


Klikkerdeklik (http://media.putfile.com/Siniser-Delirium----Curse)


Ik ben zeer benieuwd wat jullie ervan vinden qua song . Afmixen hebben we nog 3 dagen voor , dus de mix komt goed....

De drums gaan alleen opnieuw, op mysterieuze wijze is de mic bij de kick tegen het vel aangevallen, en is de kick compleet verkloot. Die nieuwe opnames komen dinsdag .

Luke-wannabe
12 mei 2008, 00:56
Als ik eerlijk ben is het eerste wat me meteen al opvalt dat de drums slecht zijn. Onstrak en geen mooie sound. Zang vind ik ook niet veel aan. Nederlands accent ook :chicken:
Gitaarsound is vrij ondefineerbaar en dof..

Edit: Clean is wel lekker helder!!

TimmU
12 mei 2008, 01:03
De mix is nog lang niet af, en de drums gaan opnieuw in dit nummer.:)

pannekoek
12 mei 2008, 01:57
t idee is er wel, gitaren kunnen we wat meer heldere scheur gebruiken, clean klinkt wel vet, (behalve dat stukje clean waar jullie die gedempte aanslagen doen) let op de zang, uitspraak.

ik zou dit nummer graag over enkele dagen weer willen horen als t beter is gemixed :hippie:

Luke-wannabe
12 mei 2008, 10:40
De mix is nog lang niet af, en de drums gaan opnieuw in dit nummer.:)
Jamaar het is eigenlijk niet echt strak. En ook niet lekker hard.. Hij zit maar een beetje te aaien geloof ik..

Squier4ever
12 mei 2008, 11:55
schop jullie zanger en drummer eens duchtig onder den aarsch, allebei niet echt goed zeg maar. de drums heeft geen ballen en de zang vind ik ook niet goed. verder is het algemene volume erg laag, die zou ik een paar dB opkrikken.

Dweezman
15 mei 2008, 14:39
Dit fix je niet met een jaar mixen... Meisje op drums?

Vind het tempo wel fijn, nummer ook wel. Houd wel van dat uitgesponnen symphowerk. Maar er moet met heel wat meer ballen gespeeld worden...

Ibanez666
15 mei 2008, 14:51
drummer en zanger zijn wat te soft voor het hardere werk. Er zitten wel stukjes met potentie in, maar of dat er ook uit gaat komen?

Bl44t44p
15 mei 2008, 16:10
Oh, blijkbaar het had ik het liedje al een minuut opstaan terwijl ik nog met Winamp naar andere muziek zat te luisteren... dat zegt dus al wat over het volume ja, mag wel wat steviger :)

Leuk riffje in het begin, erg beroerde mix alleen. Dat de zanger met weinig ballen zingt vind ik niet zo heel storend eigenlijk, past op een of andere manier wel bij die stukjes. Hij moet alleen wat meer Engels gaan zingen ipv Nederlands-Engels.

Verband tusen die clean stukjes en daarna zie ik niet echt. Progressief kan en is cool, maar hier kan ik echt niks van maken. Die Jeff Buckley stukjes zijn wel leuk (3:20 ergens), zang vind ik ook wel oke daar.

Jammer van het gebrek aan strakheid rond 5:30. Stuk daarna mag ook wat steviger, het wil nu net niet.

Distortion gitaar klinkt wel erg ver weg. Dat lead stukje.. tja, leuk gespeeld alleen snap ik het niet zo goed in dit nr. Die zang daarna klinkt beetje verlept, alsof ie door een overdrive heen gaat ofzo? Dat schreeuwen daarna deed me bijna het nr afzetten :)

Wel goede outro!

sjoerd5
15 mei 2008, 17:14
De mix is idd bagger.
Het begin van het nummer vind ik opzich wel aardig.
Maar ik zie het verband niet tussen alle stukjes.
Kijk, stukjes aan elkaar plakken, dat kan ik ook.

Als je echt goed gaat mixen, zet dan de zang sowieso wat harder.
Die mag er in dit nummer best wel uitspringen. (behalve dan bij dat geschreeuw)
Als je de zang wat harden zet hoor je ook meteen of de zanger fout zit.
En de gitaren klinken in het begin idd heel ver weg.

TimmU
25 mei 2008, 21:56
Thanx for the tips.

Dit vonden we zelf ook maar matig, we hebben bijna een hele week gespendeerd aan het perfectioneren van de opnames, al het ruwe materiaal is nu perfect.

Mixen hebben we 2 weken voor, hoop dat het uiteindelijk een mooi resultaat word.

Iceman
26 mei 2008, 18:05
Mixen hebben we 2 weken voor, hoop dat het uiteindelijk een mooi resultaat word.

Hoe mooi je een drol ook oppoetst, het blijft een drol.

Daarintegen vind ik het goed dat jullie dat hele proces doorlopen, omdat je er nu eenmaal erg veel van leert. De volgende opname zal een stuk beter worden.

TimoSomers
26 mei 2008, 18:14
Alles wat ik er van vind is wel zo ongeveer gezegd.
Alleen moet ik nog ff kwijt dat ik die tap solo erg gaaf vind, kicke verzonnen.

JelmerOnGuitar
26 mei 2008, 18:23
Daarintegen vind ik het goed dat jullie dat hele proces doorlopen, omdat je er nu eenmaal erg veel van leert. De volgende opname zal een stuk beter worden.
Precies! Ik heb met mijn bandje ook ervaren dat je eerst een paar keer wat kuts moet maken om later tot een vet resultaat te komen..
De eerste keer dat we een nummer in een studio opnamen waren we 1 dag later al erg teleurgesteld.. De tweede keer ging beter, maar was qua sounds en mix erg klote...
En jah hoor, de derde keer hebben we de tijd genomen om de nummers eerst kenker perfekt af te maken, en wisten we wat ons te doen stond --> Een goed resultaat wat ik hier over 1 à 2 weken post..:D

Nog ff over de muziek: Over de drums ben ik het met het commentaar eens, dat kan gewoon 80^2 keer beter.. De zang ook..
Het idee vind ik wel vet..
En de gitaar vind ik goed tot erg goed, lekkere riff in het begin en mooie solo idd!

Succes verder jongens!:D

Han S
26 mei 2008, 18:59
Lekkere opbouwende kritieken hier, ook lekker genuanceerd, daar kun je wat mee. Ik wil het niet over het geluid hebben, daar kun je met een goede mix nog wel wat van maken. Ik wil het alleen hebben over de chemie van deze band, die is er niet namelijk. De drummer en de gitarist zijn op zichzelf nog wel strak, maar met elkaar klopt er helemaal geen reet van. Het is of de drummer vindt dat de gitarist te snel gaat en alsof de gitarist vindt dat de drummer te langzaam gaat.

En dat gaat nergens naar toe, gaat met de beste mix niet goed komen. Gaan jullie nou eens een paar weken afzonderlijk van elkaar op een clicktrack oefenen en leer daarvan, nu hangt het als los zand aan elkaar en ik heb het idee dat jullie nog niet aan een opname toe zijn.

Succes met die band, want als je er voor gaat komt het gegarandeerd goed. Het leven is hard en bonkig, maar als je hard wilt werken kom je heel ver.

jwst205
28 mei 2008, 00:08
Eerlijke mening: Drummer is erg onstrak en qua productie erg slecht. De zanger heeft nog de nodige "motivatie" nodig, if you get my point.

Gitaarriffs zijn opzich best okee, alleen de sound klinkt mij in de oren als een directe opname uit een fx processor ofzo. Beetje het geluid line6 en niet op studio direct gezet.

Ik weet niet hoelang jullie bezig zijn, maar voor een eerste poging is het prima.

TimmU
28 mei 2008, 00:37
We zijn iets meer dan een halfjaar bezig.

Zoals eerder ook al aangegeven, de hele rits is opnieuw opgenomen, en word gemixt waar we ruim de tijd voor nemen ( 2 weken ). Dit is het geluid van een blackstar over een cleane amp , de nieuwe takes hebben een Mesa DC-5 heel erg hard, geboost. Klinkt veel lekkerder. 2 mics ervoor , en dat geeft een prachtige sound.

JelmerOnGuitar
28 mei 2008, 12:17
We zijn iets meer dan een halfjaar bezig.

Zoals eerder ook al aangegeven, de hele rits is opnieuw opgenomen, en word gemixt waar we ruim de tijd voor nemen ( 2 weken ). Dit is het geluid van een blackstar over een cleane amp , de nieuwe takes hebben een Mesa DC-5 heel erg hard, geboost. Klinkt veel lekkerder. 2 mics ervoor , en dat geeft een prachtige sound.
Ongetwijfeld:D Ik ben benieuwd!!

Heb zelf laatst ook alles met 2 mic's opgenomen.. Ik verbaasde me erover hoe veel verschil dat maakt, en helemaal hóé je ze plaatst:P Gelukkig heeft de producer in kwestie er voor gestudeerd:D