PDA

View Full Version : nieuwe gitaar aangeschaft!!!



pannekoek
11 mei 2008, 17:07
hey mensen, vandaag helemaal naar appingedam gegaan om een gitaar op te halen! het is ruim 2 uur rijden! maar goed, ik als echt les paul fan zit dus al aardige tijd te gassen op een nieuwe gitaar.
het is nutteloos om hier 100.000 woorden te gaan typen over deze gitaar, foto's zeggen veel meer!

en dit is hem vandaag geworden,
de epiphone les paul custom zakk wylde signature camo bullseye:

http://img156.imageshack.us/img156/34/dsc0096uv1.jpg
http://img293.imageshack.us/img293/5260/dsc0099nf7.jpg
http://img156.imageshack.us/img156/5218/dsc0097jn8.jpg



gr, stephan!


meer foto's komen eraan:

pannekoek
11 mei 2008, 17:09
http://img396.imageshack.us/img396/1952/dsc0098mg1.jpg

http://img293.imageshack.us/img293/7096/dsc0100mb0.jpg

http://img396.imageshack.us/img396/1230/dsc0101yk6.jpg

http://img396.imageshack.us/img396/6941/dsc0102mh0.jpg

pannekoek
11 mei 2008, 17:10
http://img156.imageshack.us/img156/8531/dsc0105mp1.jpg

http://img396.imageshack.us/img396/9466/dsc0104pw0.jpg

MichaelSS
11 mei 2008, 17:10
Pff vette gitaren voor zo'n pannenkoek.

Mr.Fingers
11 mei 2008, 17:10
Mooizo!

Was het nu een echte?

pannekoek
11 mei 2008, 17:11
Mooizo!

Was het nu een echte?


ja het was een echte, alles was in orde! ik ben er ''echt'' heel erg blij mee! :D

rocker_71
11 mei 2008, 17:13
geflici! Wel een tyfus eind met zo'n hitte, maar ja... dan heb je ook wat!!

(heb hem zelf ook; lekkere gladde hals he en genoeg bite)

dimitri
11 mei 2008, 17:13
Ik kan er niets aan doen, maar deze gitaar zou ik van mijn leven niet willen hebben. Ik ben dan ook geen grote les paul fan, maar deze kleuren doen haar zeker geen recht aan. Gelukkig zijn meningen verschillend en ben jij blij met je nieuwe axe. Veel plezier en rock ze!

Wiellem
11 mei 2008, 17:15
Nice!

Stiekem wil ik ook wel zon gitaar als tweede gitaar.








Alleen jammer van de epiphone headstock maar de rest wow

pannekoek
11 mei 2008, 17:16
geflici! Wel een tyfus eind met zo'n hitte, maar ja... dan heb je ook wat!!

(heb hem zelf ook; lekkere gladde hals he en genoeg bite)


ja idd gladde hals, hij speelt sneller dan mijn gibson.

tja, goede aico in de auto dus het was wel lekker hoor! onderweg nog even wat gegeten bij van der falck!

macwilliams
11 mei 2008, 17:18
!. v e t .!

bass blom
11 mei 2008, 17:19
nu nog een norlin met pancake? :seriousf:

Frenk95
11 mei 2008, 17:50
Mooie gitaar, afgezien van de hals.. Zoiets hoort toch helemaal niet bij een Les Paul? Bij Tele's en Strats staat t al niet wonderschoon, maar dit...

YannickH
11 mei 2008, 17:56
mooie plank:)
hij past wel vet bij die poster die erachter hangt :cooler:

mooie amp heb je ook!!

Rormo
11 mei 2008, 18:12
Deze hoort toch wel tot de lelijkste gitaren die ik ooit gezien heb. Maar als jij hem maar mooi vindt, daar gaat het om. Hij is zo apart dat je er van houdt of hem heel lelijk vindt denk ik. Gefeliciteerd!

Squier4ever
11 mei 2008, 18:17
ik vind de ouwe bullseye, de creme versie veel mooier.

RammerStein
11 mei 2008, 18:23
Mooie gitaar, afgezien van de hals.. Zoiets hoort toch helemaal niet bij een Les Paul? Bij Tele's en Strats staat t al niet wonderschoon, maar dit...

hier sluit ik mij bij aan :satisfie:

Lexvandoef
11 mei 2008, 18:26
Congrats pannekoek! Niet mijn ding (ondanks dat het een lp is) maar vet voor metal denk ik :)

Nielsje
11 mei 2008, 18:32
Gefeliciteerd met je aankoop

maarreee... Heb je nou nog steeds dat stickertje op je marshall top zitten? Haal die er es snel af!

guitartub
11 mei 2008, 18:34
Zoals je ziet ook hier weer verschillende meningen. Dat is eigenlijk het leuke van dit forum. Maar als het over smaak gaat houdt het natuurlijk gauw op.
Van harte gefeliciteerd met je aankoop en heel veel plezier ermee!!

bass blom
11 mei 2008, 18:42
Gefeliciteerd met je aankoop

maarreee... Heb je nou nog steeds dat stickertje op je marshall top zitten? Haal die er es snel af!

inderdaad, dat oogt supersneu :D
maar misschien wil ie m nog ruilen? :seriousf:

marter544
11 mei 2008, 19:05
Brute gitaar! Maple fretboard is een beetje jammer, maar voorderest, heeel vet, en haal idd die sticker daar eens af, dat ziet der niet uit.

Bram+
11 mei 2008, 20:57
Als ik er een op de stoep zou vinden, zou ik 'm afschuren en wit schilderen, maar verder lijkt het me een fijne Les Paul! Is dat nou een volledig maple hals?

pannekoek
11 mei 2008, 22:36
Als ik er een op de stoep zou vinden, zou ik 'm afschuren en wit schilderen, maar verder lijkt het me een fijne Les Paul! Is dat nou een volledig maple hals?
ik laat die sticker er nog lekker op zitten haha! ik ben er toch een beetje heel erg zuinig op, zo zuinig dat ie in nieuwstaat moet blijven:D

en over de gitaar, tja uiterlijk is smaak maar hij speelt iig super :D

ik vind hem echt goed klinken, hij is erg zwaar! :D
ik wil wel een keer betere pickups, ik zoek een lekker warm vol geluid voor metal/hard rock het geluid, metal vooral maar niet dat schelle geluid dat bijvoorbeeld children of bodom gebruikt. ik vind het geluid van mijn gibson les paul studio erg goed bruikbaar maar ik heb liever net iets ruiger, heeft iemand een idee?

Rormo
11 mei 2008, 22:59
Als je een Gibson hebt met gewone pickups zou ik hier actieve pickups ingooien om hem wat aggressiever te maken dan je Gibson. Dan heb je echt 2 verschillende geluiden.

GunMetalBlue
11 mei 2008, 23:01
ik laat die sticker er nog lekker op zitten haha! ik ben er toch een beetje heel erg zuinig op, zo zuinig dat ie in nieuwstaat moet blijven:D

en over de gitaar, tja uiterlijk is smaak maar hij speelt iig super :D

ik vind hem echt goed klinken, hij is erg zwaar! :D
ik wil wel een keer betere pickups, ik zoek een lekker warm vol geluid voor metal/hard rock het geluid, metal vooral maar niet dat schelle geluid dat bijvoorbeeld children of bodom gebruikt. ik vind het geluid van mijn gibson les paul studio erg goed bruikbaar maar ik heb liever net iets ruiger, heeft iemand een idee?

Gefeliciteerd man! Ik heb ook een maple hals, maar wel op een strat, en met zwarte inlays.

Voor mij ook liever een rosewoord toets, verder hele gave bijl!

edit: had me mislezen

Bl44t44p
11 mei 2008, 23:09
Gaaf ding hoor, alleen een Rosewood toets ziet er wel 100x beter uit op een Les Paul.

Alleen snap ik niet zo goed waarom je een dergelijke gitaar met EMG's koopt als je eigenlijk op zoek bent naar een ander geluid....

pannekoek
11 mei 2008, 23:12
Gaaf ding hoor, alleen een Rosewood toets ziet er wel 100x beter uit op een Les Paul.

Alleen snap ik niet zo goed waarom je een dergelijke gitaar met EMG's koopt als je eigenlijk op zoek bent naar een ander geluid....


dit is een goede gitaar met emg's... het is de perfecte gitaar voor mij alleen de pickups mogen wel een upgrade gebruiken, dit klinkt al geweldig maar het ''kan'' beter dus dan wil ik dat ook doen!!!

VanBiLL.com
11 mei 2008, 23:30
Ik vind die maple fretboard eigenlijk best weer mooi...(toegegeven het past beter bij een Tele of Stratocrapper, maar toch). De body daarentegen, nja...nee niet helemaal mijn ding. Vind ik je witte Gibson heel wat gaver. Hoe dan ook, voor iemand van 17j heb je wel errug gaaf spul!

Veel plezier ermee

pannekoek
12 mei 2008, 13:54
Ik vind die maple fretboard eigenlijk best weer mooi...(toegegeven het past beter bij een Tele of Stratocrapper, maar toch). De body daarentegen, nja...nee niet helemaal mijn ding. Vind ik je witte Gibson heel wat gaver. Hoe dan ook, voor iemand van 17j heb je wel errug gaaf spul!

Veel plezier ermee


thnx^^ ik vind maple fretboard een x wat anders dan rosewood, het speelt iig wel lekker en het staat eigenlijk wel mooi vind ik :)

binnekort iets van emg 81/85 erin zetten!

Lexvandoef
12 mei 2008, 13:55
thnx^^ ik vind maple fretboard een x wat anders dan rosewood, het speelt iig wel lekker en het staat eigenlijk wel mooi vind ik :)

binnekort iets van emg 81/85 erin zetten!

wat voor emg's zitten er nu in dan?

Squier4ever
12 mei 2008, 14:01
wat voor emg's zitten er nu in dan?

EMG HZ, klinken beter dan de actieve vind ik...

pannekoek
12 mei 2008, 14:15
wat voor emg's zitten er nu in dan?


EMG HZ's
zoals squier al zei.

JeroenSchaaf
12 mei 2008, 14:20
Heee, hoe heete die jongen uit appingedam dan? ik dacht dat ik elke gitarist hier wel kende.... maar nee dus!

pannekoek
12 mei 2008, 14:21
Heee, hoe heete die jongen uit appingedam dan? ik dacht dat ik elke gitarist hier wel kende.... maar nee dus!

bijan heette die jongen :P

JvD.
12 mei 2008, 14:22
"jeetje de gemmidelde gitaarnetter is echt koop ziek, misschien dit jaar een gitaartje minder en arme negers van de aids redden?"
vette gitaar dude!

~Dimitri~
12 mei 2008, 15:44
Damn , wat een coole gitaar man !
Veel plezier ermee !

Gothra
12 mei 2008, 17:43
Vet man! Heb er een paar dagen geleden nog op gespeeld bij feedback, speelt wel lekker ben alleen neit zo'n van van fretboard.

Mooie gitaar, zakk wylde pwnt.

pannekoek
12 mei 2008, 17:53
Vet man! Heb er een paar dagen geleden nog op gespeeld bij feedback, speelt wel lekker ben alleen neit zo'n van van fretboard.

Mooie gitaar, zakk wylde pwnt.
ja het is een vette gitaar :D en wat wel gek is, is dat de camo versie de enige versie is met maple fretboard, de buzzaw en bulls-eye hebben gewoon rosewood, hoe zit t eigenlijk met kwaliteit,speelbaarheid voordelen,nadelen van rosewood/maple?

VanBiLL.com
12 mei 2008, 18:08
ja het is een vette gitaar :D en wat wel gek is, is dat de camo versie de enige versie is met maple fretboard, de buzzaw en bulls-eye hebben gewoon rosewood, hoe zit t eigenlijk met kwaliteit,speelbaarheid voordelen,nadelen van rosewood/maple?

Er zullen een heel legertje GN-ers zijn die het exact weten te vertellen maar ik begreep altijd dat een maple fretboard (en zeker als de hele neck van maple is), deze iets meer scheller (is niet het goede woord) klinkt. Meer treble/helderheid. Rosewood heeft een wat zwaardere toon, minder bite.

Ten minste, zo dacht ik altijd dat het was...

pannekoek
12 mei 2008, 18:32
Er zullen een heel legertje GN-ers zijn die het exact weten te vertellen maar ik begreep altijd dat een maple fretboard (en zeker als de hele neck van maple is), deze iets meer scheller (is niet het goede woord) klinkt. Meer treble/helderheid. Rosewood heeft een wat zwaardere toon, minder bite.

Ten minste, zo dacht ik altijd dat het was...


tot nu toe wel een verschil natuurlijk gemerkt bij me gibson les paul studio(rosewood) en epiphone zakk wylde(maple) maar dat komt natuurlijk doordat de emg's zowieso meer bite hebben

Ace 1.15.19
13 mei 2008, 14:45
Ik vind die lichte kleur van de hals niet zo mooi bij de body passen. Had liever rosewood gezien of iets donkers als die witte Les Paul.