PDA

View Full Version : lak fender mexico strat?



bassej
11 mei 2008, 12:47
wat voor lak is dit??

drap
11 mei 2008, 13:13
www.fender.com Zoekt en gij zult vinden!

Squier4ever
11 mei 2008, 17:05
www.fender.com (http://www.fender.com) Zoekt en gij zult vinden!

amen for that.

Eko
12 mei 2008, 09:45
Voor den slechten zoekert, gewoon moderne polylak. Gebruikt Ome Fender al jaaaren. Ook in USA wordt het merendeel hiermee afgewerkt.

stratestic
12 mei 2008, 10:05
Die lak is trouwens erg dik..
Er was bij mij na een ongelukje een stuk van de lak af tot op het hout zeg maar. Dat zijn toch al snel een paar millimeter lak lagen. Moet het eerst plamuren voordat ik het kan bijkleuren.

G.G.
12 mei 2008, 10:19
Die lak is trouwens erg dik..
Er was bij mij na een ongelukje een stuk van de lak af tot op het hout zeg maar. Dat zijn toch al snel een paar millimeter lak lagen. Moet het eerst plamuren voordat ik het kan bijkleuren.

Da's wel een beetje overdreven, hoop ik. Polylak is wel vaak een heel stuk dikker opgebracht als nitro. Nitrolak kan echt zo dun als een rijste vloeitje worden aangebracht. Dat zie je minder vaak met polylak.

drap
12 mei 2008, 10:56
Ook in USA wordt het merendeel hiermee afgewerkt.

Dit is niet waar. Voor zover ik weet alleen de American Standard en meer niet. Correct me if I'm wrong. Het merendeel is het sowieso niet.

Wellicht zit het al jaaaren op ome Fender z'n grafkist, dat zou kunnen :D

Mr.Fingers
12 mei 2008, 10:57
HW1 is volgens mij ultradunne nitro, en de Deluxes, American Vintage en Customshops zijn ook Nitro.

Eko
12 mei 2008, 17:13
HW1 is zeker geen nitrolak. De American Vintage is nitro over een undercoating of alleen zeer dunne nitro bij de hotrods. Custom shops hangt van model en of bestelling af.
US standards en deluxe waren de laatste jaren nooit nitro. De nitrolakken zijn eigenlijk een arbo probleem. Nitrocellulose is slecht voor de gezondheid en daarom in veel landen verboden of aan zeer strenge eisen gebonden.

Jim Haagmans
13 mei 2008, 00:51
HW1 is zeker geen nitrolak. De American Vintage is nitro over een undercoating of alleen zeer dunne nitro bij de hotrods. Custom shops hangt van model en of bestelling af.
US standards en deluxe waren de laatste jaren nooit nitro. De nitrolakken zijn eigenlijk een arbo probleem. Nitrocellulose is slecht voor de gezondheid en daarom in veel landen verboden of aan zeer strenge eisen gebonden.

de highway 1's (in ieder geval de upgrade) zijn wel degelijk met nitro lak afgewerkt.

Pepe
13 mei 2008, 02:31
Dat hele nitro verhaal is onzin aangezien Fender sinds begin 60 alle gitaar onderdompelt in fullerplast.

drap
13 mei 2008, 06:58
HW1 is zeker geen nitrolak. De American Vintage is nitro over een undercoating of alleen zeer dunne nitro bij de hotrods. Custom shops hangt van model en of bestelling af.
US standards en deluxe waren de laatste jaren nooit nitro. De nitrolakken zijn eigenlijk een arbo probleem. Nitrocellulose is slecht voor de gezondheid en daarom in veel landen verboden of aan zeer strenge eisen gebonden.

Als ik jou was zou ik de site van Fender 's gaan opzoeken en de specs van de gitaren bekijken. Je hebt ongelooflijk ongelijk. De upgrade van de Highway heeft bijvoorbeeld wel degelijk een nitro laagje en de ouwe zat ook geen poly op. Maar check het voor jezelf zou ik zo zeggen.

Eko
13 mei 2008, 07:33
Yep , ik had ongelijk. Ik ging uit van de eigen ervaring. De eerste HW1 die uitkwam had het zeker niet. Ik vond hem tegenvallen en heb hem binnen enkele weken verkocht.