PDA

View Full Version : Beginnen met Bassen!



Nicolaas
11 mei 2008, 12:40
Dag mensen,

ik speel al een tijd gitaar maar heb ook steeds meer de neiging er ook bass bij te gaan spelen. Heb het een paar keer gedaan en tot dusver beviel het me erg goed.

Nou dacht ik, koop van de zomer een starters pakketje van Squier. Zo'n Affinity J-Bass pakket. Is dat een beetje te doen? Ben altijd best wel ijverig en gooi me er gelijk helemaal op, is het een beetje goed geluid? Of zeggen jullie koop een losse squier en een wat grotere versterker.

U zegt maar! :hippie:

pbas
11 mei 2008, 15:36
Hoi Nicolaas,
De meningen over de affinity bassen zijn verdeeld, maar je leest vaak toch wel negatieve berichten.
Ik heb zelf (naast een Fender precision) een Squier vintage modified jazz bas en ben hier heel tevreden over.
Ook van anderen die de vintage modified jbass hebben aangeschaft lees je over het algemeen heel positieve berichten.
Volgens mij kun je beter een losse bas en versterker kopen.
Met een setje heb je eerder kans dat na korte tijd of de hele set niet bevalt of dat je verder gaat zoeken naar een andere bas of versterker.
Succes met je zoektocht.

Nicolaas
11 mei 2008, 20:29
Ja dat zat ik ook al aan te denken, gewoon een losse squier oid. en heb leuke 2de hands ampeg's gezien op marktplaats. Zijn 150 watt :P Zijn die wat?

vincent136
13 mei 2008, 13:23
Ampeg is cool!
150 watt is ook cool :)


heb je 'n link?