PDA

View Full Version : Niewe top en Cabinet???



Nicolaas
11 mei 2008, 12:36
Dag mensen, ik had al eerder wat gepost over een nieuwe versterker.
Druk op zoek naar een buizen amp, ik d8 eerst aan combo's maar qua sleur werk werd er veel geadviseerd dat ik beter een Head met een Cabinet kon nemen.

Nou heb ik me daar wat in verdiept, en gezien mijn neiging naar dure Heads, moet ik wat bezuiniggen op een cabinet. Ik ben op zoek naar een 2 x 12.

Als head, zat ik te denken aan een.

Marshall JVM 205

(heel misschien als ik het geld ergens vandaan haal een;) Diezel Einstein 50 watt

Of iets anders dat goed is voor Tool, Velvet revolver, Guns 'n roses. Wat Police etc.

Qua cabinet zat ik tot nu te denken aan een Marshall MC212, omdat die leuk geprijst is en ik dan ook deze zomer alles kan halen Finacieel gezien.

Of zeggen jullie waardeloos spaar maar even door voor bijv.. Marshall 1936V Cabinet oid.

Share your wisdom! :satisfie:

Geoffrey
11 mei 2008, 13:11
Koop de head die je wil..en financieel aankan natuurlijk.. en ga dan misschien eens 2de hands wat 2x12 of eventueel 4x12 cabinetten testen.
(je kan echt wel koopjes doen!!!!!)
Dit kan misschien een goedkope(re) oplossing zijn tot je weer genoeg hebt kunnen sparen voor het cabinet dat je echt wil.. en zet je het 2de hands cabinet terug op de 2de hands markt en verlies je niet al teveel euro's..

:hippie:

the sure thing
11 mei 2008, 14:23
Ik zou de cab in ieder geval 2ehands kopen... Daar kan nix kapot aan! En dan de Bogner 2x12 OS met V30's..... voor EUR 650 moet je die 2ehands zeker kunnen scoren. Is dat teveel?

JeanPaul du Vinnie
11 mei 2008, 14:34
Koop een tweedehands Marshall 1936-kabinetje. Het heeft echt geen zin om een dure top te kopen en daar dan zo'n slecht kabinet als die MC onder te gaan zetten.

Nicolaas
11 mei 2008, 14:40
Ja dat is inderdaad wel een goeie zal eens 2de hands kijken, ja wil zo rond de max 450 e kwijt aan een cab.

Rormo
11 mei 2008, 16:13
Zo'n MC212 onder een dure buizentop zetten zou een schande zijn. Daarmee doe je je versterker echt te kort.

Je kunt inderdaad voor een 2e hands 1936 kijken. Wat je ook kunt doen is bij onze oosterburen (bijvoorbeeld bij Thomann.de) een goedkoop merk 2x12 cabinet kopen met V30 speakers. Die dingen zijn 200 euro ofzo en ik heb hier heel veel hele goede verhalen er over gelezen. Denk aan merken als Harley Benton en Fame. Die schijnen echt goed te zijn. Maar een 2e hands Marshall kan natuurlijk ook, maar dat is voor een 1936 cab denk ik nog iets duurder en natuurlijk zonder garantie e.d.

Nicolaas
11 mei 2008, 20:30
Hmm ja zit wat in, zal even kijken. Denk toch dat ik voor zekerheid kies en dan een 1936 cab koop. Zijn ook leuk geprijst en zullen de marshall heads vast wel complimenteren.

ben vanhoof
11 mei 2008, 22:12
Hmm, ik vind het verschil tussen een marshall 1936 en een 4x12 cabinet nogal groot, heeft wrsch te maken met de kwaliteit van de kast zelf. Een engl 2x12 daarintegen klinkt veel voller, heeft meer bas. Ik zou voor die kleine €300 dat je aan een 1936 geeft beter €100 meer uitgeven en een harley benton 4x12 v30 kast kopen. 2dehands krijg je die nog wel weg voor €300. Kheb er een tijdje geleden nog 1 op marktplaats of kapaza zien staan en daar werd toch op geboden tot €300, dus zo veel zal je er niet op verliezen als je ze kwijt wil. Of je kan ze ook gewoon bijhouden, naar het schijnt zijn ze bijlange zo slecht niet!!