PDA

View Full Version : Pedaal voor poppunk



Spiroze
11 mei 2008, 10:51
Hey, ik heb momenteel een Epiphone Les Paul en een Line 6 Spider III 30W amp.
Ik speel al 2jaar gitaar, ik speel poppunk (old green day, old blink 182, billy talent,...)

Er zijn 4 kanalen op. Clean - Crunch - Metal - Insane. Ik gebruik enkel clean en crunch momenteel maar ik heb nu natuurlijk een pedaal nodig om van distortion (crunch) over te schakelen naar clean. En jah idd, bij line 6 kan je channel switchers kopen dus dacht ik aan deze:
http://line6.com/footcontrollers/fbv2.html maar om deze te kunnen gebruiken heb je ook een "POD" nodig dus dacht ik aan deze:http://line6.com/pocketpod/effects.html dit geheel kost ongeveer 200€ wat ik maximum wil uitgeven.

Is dit een goed idee of mss volledig niet? Wat ik eigelijk wel graag zou willen is dat ik tijdens het spelen ook kan verwisselen van verschillende effecten, dit zal met deze pedalen echter pas gaan wanneer je snel aan het knopje draait wat niet echt handig is... Dus dat doet me dan weeral twijfelen..

wat denken jullie? wat kan ik mss beter doen ofzo?

alvast bedankt,

vriendelijke groeten wouter

paulusdeBKB
11 mei 2008, 11:38
Je hebt de Pocket Pod niet nodig om de FBV2-switch op je Spider III 30 aan te sluiten. Sterker nog, je kunt de FBV2 niet eens aansluiten op de Pocket Pod, wel rechtstreeks op je Spider 30. Maar ik zou dat niet doen.
De FBV Express is namelijk veel handiger! Die geeft je toegang tot tap-tempo voor de delay, wah-wah en de tuner. http://line6.com/footcontrollers/index.html

ChazyChaz
12 mei 2008, 01:02
niks mee bedoeld maar als ik jou was zou ik die spider gewoon helemaal weg doen en gaan
voor een mooie marshall of zo iets met wat toffe pedaaltjes erbij ;)
je kunt nu wel aan channelswitchers gaan beginnen en zo.. en naar mijn mening dus eigenlijk gewoon geld weg gooien.. maar je kunt beter gelijk investeren in iets echt goeds.
ik weet dat "financieen" altijd een probleem zijn maar van een goede versterker krijg je nooit spijt, zoiets is gewoon een investering in sound ;)

greetz!

paulusdeBKB
12 mei 2008, 11:34
@ CrazyChaz: met alle respect, je raadgeving slaat nergens op! Wat mensen een goede versterker vinden is heel persoonlijk, maar onder de 600 euro is sowieso bijna niets te krijgen (volledig buizen dan he?). En dan heb je nog geen 'toffe pedaaltjes'...

Da's nogal een groot verschil met de 200 euro die je kwijt bent voor een Spider 30, en dan is de Spider 30 ook nog eens veelzijdiger én hij klinkt beter op slaapkamervolume dan vrijwel elke buizenbak.

ChazyChaz
12 mei 2008, 20:35
@ CrazyChaz: met alle respect, je raadgeving slaat nergens op! Wat mensen een goede versterker vinden is heel persoonlijk, maar onder de 600 euro is sowieso bijna niets te krijgen (volledig buizen dan he?). En dan heb je nog geen 'toffe pedaaltjes'...

Da's nogal een groot verschil met de 200 euro die je kwijt bent voor een Spider 30, en dan is de Spider 30 ook nog eens veelzijdiger én hij klinkt beter op slaapkamervolume dan vrijwel elke buizenbak.

hmm mischien heb je gelijk, had wel dat "buizen" een beetje genegeerd.. dan schieten de kosten natuurlijk gauw hoog op.
weet alleen niet of ik het over dat slaapkamer niveau eens ben, een buizenversterker klinkt uiteraard het lekkerst als ie goed hard staat.. maar zacht klinken die dingen volgens mij ook niet zo slecht.. in ieder geval beter dan een spider (maar ja, ik heb gewoon iets tegen die dingen) ;)
maar dat hele geldverspillings verhaal van mij ging eerder over die voetschakelaars enzo..
kijk, een mooie marshall valvestate combo bijvoorbeeld heb je al voor 300 euro (tweedehands)
maar oke.. mischien was ik een beetje extreem!

ChazyChaz
12 mei 2008, 20:38
immers had ik in m'n hoofd ook dat als je die spider verkoopt of in ruilt je al veel meer opties
hebt aan versterkers... maar dat heb ik er niet bijgezegd :P

greetz!

polysix
14 mei 2008, 12:17
ja, hallo, die jongen heeft met 200 euro nooit genoeg geld voor een buizenbak. Wel voor een goed pedaal met een adaptertje en een extra snoertje erbij, daar mee komt hij al behoorlijk ver. Die buizenbak komt later wel, heeft hij gelijk een leuk pedaaltje om daar voor te hangen.