PDA

View Full Version : Pedaal voor poppunk



Spiroze
11 mei 2008, 10:51
Hey, ik heb momenteel een Epiphone Les Paul en een Line 6 Spider III 30W amp.
Ik speel al 2jaar gitaar, ik speel poppunk (old green day, old blink 182, billy talent,...)

Er zijn 4 kanalen op. Clean - Crunch - Metal - Insane. Ik gebruik enkel clean en crunch momenteel maar ik heb nu natuurlijk een pedaal nodig om van distortion (crunch) over te schakelen naar clean. En jah idd, bij line 6 kan je channel switchers kopen dus dacht ik aan deze:
http://line6.com/footcontrollers/fbv2.html maar om deze te kunnen gebruiken heb je ook een "POD" nodig dus dacht ik aan deze:http://line6.com/pocketpod/effects.html dit geheel kost ongeveer 200€ wat ik maximum wil uitgeven.

Is dit een goed idee of mss volledig niet? Wat ik eigelijk wel graag zou willen is dat ik tijdens het spelen ook kan verwisselen van verschillende effecten, dit zal met deze pedalen echter pas gaan wanneer je snel aan het knopje draait wat niet echt handig is... Dus dat doet me dan weeral twijfelen..

wat denken jullie? wat kan ik mss beter doen ofzo?

alvast bedankt,

vriendelijke groeten wouter

paulusdeBKB
11 mei 2008, 11:38
Je hebt de Pocket Pod niet nodig om de FBV2-switch op je Spider III 30 aan te sluiten. Sterker nog, je kunt de FBV2 niet eens aansluiten op de Pocket Pod, wel rechtstreeks op je Spider 30. Maar ik zou dat niet doen.
De FBV Express is namelijk veel handiger! Die geeft je toegang tot tap-tempo voor de delay, wah-wah en de tuner. http://line6.com/footcontrollers/index.html

ChazyChaz
12 mei 2008, 01:02
niks mee bedoeld maar als ik jou was zou ik die spider gewoon helemaal weg doen en gaan
voor een mooie marshall of zo iets met wat toffe pedaaltjes erbij ;)
je kunt nu wel aan channelswitchers gaan beginnen en zo.. en naar mijn mening dus eigenlijk gewoon geld weg gooien.. maar je kunt beter gelijk investeren in iets echt goeds.