PDA

View Full Version : opzoek naar 7-snarig MONSTER



GhostofPerdition
10 mei 2008, 20:47
Nou de titel zegt het al, laten we het budget vrij ruim nemen onder de 1000 euro. Wat ik van plan ben te spelen?: vergelijkbare Riffs als het ruigere werk van Dream Theater,anders gezegt: " Dik palmmuten en zware loopjes."

Ik vond zelf deze wel erg interessant:

http://www.thomann.de/nl/esp_ltd_viper407_blks.htm

Deze ga ik dus ook uitproberen zo gauw ik in de buurt ben van Thomann maar heeft er iemand anders nog suggesties?

toon-
10 mei 2008, 21:21
Een Ibanez moet je zeker ook even testen dan :)

the_arod
10 mei 2008, 22:10
Schecter hellraiser C-7, tegenwoordig erg populair en is de basis voor het signature model van Jeff Loomis, en als er iemand een monster is, dan is het Jeff Loomis wel.

Schecter maakt ook nog wat andere 7-snaartjes

en zoals al vermeld ook zeker Ibanez even checken

ChazyChaz
11 mei 2008, 01:31
en anders ga je gewoon nog een stapje verder...
http://www.dolphinmusic.co.uk/shop_image/product/8edcdc416bfdd6adbfb0d7e2ad6c0726.gif
8(!!)snarige gitaar van ibanez, gestemt in lage F# :P... 1 toontje lager en je hebt een gitaar en bass in 1!

er is mij trouwens altijd vertelt dat je voor een echt goede 7-snaar gewoon bij ibanez moet zijn (maar heb zelf geen ervaring ;))

succes met je zoektocht!!

Luke-wannabe
11 mei 2008, 01:33
Die Ibanezzen houd ik eigenlijk niet van. Mij te krasserig toch wel. Komt geen lekkere brul uit als bij een Les Paul ofzo.. Misschien dat die Schecters beter zijn..

Jdrokker
11 mei 2008, 10:59
ik vind die zwarte niet zo mooi maar de ibanez wel

TimoSomers
11 mei 2008, 13:09
Die Ibanezzen houd ik eigenlijk niet van. Mij te krasserig toch wel. Komt geen lekkere brul uit als bij een Les Paul ofzo.. Misschien dat die Schecters beter zijn..

Dan heb je nog nooit de Ibanez K7 gehoord zeker?
Net alsof er een dikke leeuw in je versterker zit.
Maar dat is dan ook wel de enige Ibanez (waarvan ik weet) dat die dat heeft, de rest is indd vrij mid-high en direct dus wat krasserig.
Kan me alleen niet voorstellen dat een Schechter dat niet is met zijn EMG's.

GhostofPerdition
11 mei 2008, 13:28
Relaxt bedankt voor alle reacties, ik had zelf ook al eens naar die schecters gekeken en ik heb ook al wat ibanezjes uitgeprobeert (een RG-model en een S-model) en die klonken idd wel lekker ik wil alleen natuurlijk zoveel mogelijk uitproberen dus, als iemand anders nog suggesties heeft?

Bloodline
11 mei 2008, 13:32
jeff loomis schecter 7 string. Check www.schecterguitars.com ff.

Dat zijn pas monsters

Soulflyhigh
11 mei 2008, 13:35
Dan heb je nog nooit de Ibanez K7 gehoord zeker?
Net alsof er een dikke leeuw in je versterker zit.
Maar dat is dan ook wel de enige Ibanez (waarvan ik weet) dat die dat heeft, de rest is indd vrij mid-high en direct dus wat krasserig.
Kan me alleen niet voorstellen dat een Schechter dat niet is met zijn EMG's.
De K7 klinkt idd erg vet! Dit alleen ook een van de weinige Ibbies met een mahonie body. Jij had toch ook een Universe? Hoe klinkt die eigenlijk tov de K7?

TimoSomers
11 mei 2008, 14:05
De K7 klinkt idd erg vet! Dit alleen ook een van de weinige Ibbies met een mahonie body. Jij had toch ook een Universe? Hoe klinkt die eigenlijk tov de K7?
Jep, de Universe klinkt heel anders, hij heeft high output elementen dus de sound is wat 'heavier' (meer gain), hij heeft wat meer mids dus hij klinkt een stuk directer dan de K7. De universe klinkt voor solo's ENORM vet en direct, das echt geweldig, maar voor slagpartijen klinkt hij wat over the top qua output enzo en word hij wat modderig. De k7 klinkt voor slagpartijen ongelooflijk lekker, hij heeft een echte brul erin. Voor solo's however klinkt hij een stuk minder dik en zeker op de hoge b en e snaren word hij wat iellig (nogsteeds klinkt het lekker maar in verhouding met de universe klinkt 'ie een stuk dunner). Het zijn 2 hele verschillende gitaren, en het is mooi om te zien dat de K7 echt goed is voor slagpartijen (ala KoRn) en de Universe fantastisch voor het solowerk (Vai) dus opzich hebben ze hun signature doel wel nagestreefd. Op dit moment is mijn Universe mijn favoriet omdat hij voor mijn speelstijl perfect is, maar de K7 speel ik ook erg regelmatig op vanwege zijn prachtige dikke slag sound.

Luke-wannabe
11 mei 2008, 16:07
Dan heb je nog nooit de Ibanez K7 gehoord zeker?
Net alsof er een dikke leeuw in je versterker zit.
Maar dat is dan ook wel de enige Ibanez (waarvan ik weet) dat die dat heeft, de rest is indd vrij mid-high en direct dus wat krasserig.
Kan me alleen niet voorstellen dat een Schechter dat niet is met zijn EMG's.
Nou ja ik moet zeggen dat ik tot nu toe alleen nog maar de 7321 en de prestige 7 snaar heb bespeeld. Die blauwe. Maar ik wil best geloven dat die K7 en die Universe die jij hebt flink blazen.

the_arod
11 mei 2008, 17:14
Kan me alleen niet voorstellen dat een Schechter dat niet is met zijn EMG's.
De Schecters hebben EMG 707, de 7-sting versie van de 85, die zouden toch niet heel krasserig moeten zijn



van de website van Chris Broderick (Ex-Nevermore, nu Megadeth):
"few Ibanez 7321 and 1527 7 string guitars with Bare Knuckle pickups in the bridge and neck position. I prefer those pickups because the custom is loud and has more note projection than any other pickup I've heard."
Ikkan toch niet zeggen dat de beste man een vervelende sound heeft

Soulflyhigh
11 mei 2008, 23:58
Broderick is echt een God! Ik wil al heel lang m'n emg HZ's vervangen door die 707's. Ze zijn alleen echt moeilijk te vinden. Na een akefietje met musicstore.de heb ik produktiv gemaild en die hadden er maar een. Laatst vox humana gebeld en die hadden er gelukkig wel twee. Waarschijnijk als m'n financien weer wat beter gaan gooi ik volgende maand twee 707's in m'n LTD MH 307! :)

Matsvansanten
12 mei 2008, 13:14
Ik weet dat dit redelijk spam is maar ik heb al een heeeeele tijd een 7 snarige John Petrucci (van Dream Theater) gitaar te koop met piezo en ik kom er maar niet van af! Hij staat zowel op marktplaats als op gitaarmarkt. Ik wil de prijs best laag laten droppen, ondanks dat ik wel een stukje boven de 1000 euro blijf, PM of e-mail me maar naar ikbenmats @ hotmail . com

Thanks en als dit te fout is om te posten zal ik het verwijderen (het is wel precies de gitaar die de topic starter wil denk ik als ik zijn startpost lees)

Soulflyhigh
12 mei 2008, 14:09
Ik had hem al zien staan en het is voor de topicstarter idd een goede gitaar. Zelf zou ik graag nog een Universe of een Schecter Loomis willen voor erbij :)

De Beer
12 mei 2008, 14:42
Ik heb een Ibanez RG1527 met een sd '59 (7) in de brug positie...dat donderd behoorlijk. T'is nog geen Les Paul, (daar heb ik een Les Paul voor). Maar wat gedefinieerder en strakker.

Kaïn
12 mei 2008, 16:20
Ik val in de herhaling, maar ik doe het toch
Bo~el MC7! Zeker waard om even te bekijken. Dat is de sig van Marcel Coenen.

idno
13 mei 2008, 08:39
Ik heb een Ibanez RG1527 met een sd '59 (7) in de brug positie...dat donderd behoorlijk. T'is nog geen Les Paul, (daar heb ik een Les Paul voor). Maar wat gedefinieerder en strakker.

aparte keus voor de brugpositie van een 7-snaar :)

De Beer
13 mei 2008, 11:16
aparte keus voor de brugpositie van een 7-snaar :)Ja he! Deze zat er al in van de vorige eigenaar, die had een neck '59 willen bestellen maar een verkeerd hokje aangevinkt. toch maar erin gezet en het klonk/klinkt verrassend lekker.

Hoewel '59's natuurlijk sowiezo lekker klinken is het niet zo heel vreemd maar idd niet wat je in een 7 snaar verwacht....bij de brug....dus....ze maken ze niet voor niets natuurlijk.