PDA

View Full Version : Nieuwe amp



Blowfishy
10 mei 2008, 20:00
Hallo,

ik speel nu zo'n 4,5 jaar gitaar en ik wil echt graag een nieuwe versterker, aangezien ik nu iets heb wat totaal niet bij mij past. Ik heb als gitaar een cort evl-k6. Ik zoek een amp voor thuisgebruik waarmee ik goed hardrock/metal (metallica, guns n roses, iron maiden, eventueel nog wat children of bodom etc) kan spelen. Ik wil bovendien graag dat dit een buizenamp is. Mijn maximale budget is 550 euro. Zelf dacht ik aan de peavey valveking 212. Die ligt in mijn budget en hij had bovendien positieve recensies bij harmony central en ultimate-guitar. Ook vond ik hem op youtube echt vet klinken (weliswaar met andere gitaren dan de mijne, maar toch). Wat voor amp zouden jullie me nog meer aan kunnen raden? Bij voorbaat dank :)

Groetjes,

Blowfishy

Il_Falco
10 mei 2008, 20:14
Hallo,

(helaas) het standaardantwoord: een Cube.

Spitfire
10 mei 2008, 20:46
Hallo,

(helaas) het standaardantwoord: een Cube.

Z'n budget is 550 en jij raadt een Cube aan...



De Valveking is een top versterker en goed geschikt voor de stijl die je wilt spelen en ik kan me eigenlijk ook niet iets soortgelijks bedenken in die prijsklasse. Dusss, testen en dan beslissen :) Veel succes!

Rormo
10 mei 2008, 21:07
Valveking is een goede versterker voor dat butdget. Heb er zelf ook 1. Maar ik zou never ever de 212 nemen voor thuis. Dat ding gaat gewoon veel en veel te hard voor thuis. Die kun je niet voorbij standje 2 draaien thuis. beter gezegd, standje 1 is al erg hard. Ik zou lekker voor de 112 gaan, dan heb je 50W minder, maar vooral een speaker minder. Die 212 gaat bij mij in de oefenruimte niet eens boven de 3 (van de 10).

Il_Falco
10 mei 2008, 22:08
wel, ik vind als je kan besparen op je amp waarom dan niet doen?
een valveking heeft misschien wel meer kwaliteit maar speelt dit een rol voor thuis?

edit: ik lees nu pas dat hij een buizen zocht. ik heb erover gelezen, mijn excuses aan ts en spitfire.

pannekoek
10 mei 2008, 22:28
valveking zijn top versterkers, de 112 of 212 moet je zelf even uitvogelen wat je wilt, ga je alleen op je kamer zitten, ga je jammen, eventueel optreden???

wat dacht je van een (2de hands?) marshall valvestate??? ik weet niet veel over de typenummers en prijzen precies van die amp maar op de valvestate waarop ik speel is ie erg veelzijdig!

hij is dan geen buizen maar hij klinkt heel goed!

pasqual
10 mei 2008, 22:39
de valvestate is in vergelijking met de valveking echt ondermaats. maar als je een buizenamp zoekt voor thuis is 30 watt al te veel. wil je ook repeteren en optredens doen, dan zul je een compromise moeten maken. of een goeie buizenamp in die prijsklasse ( valveking ) voor buiten de deur en een klein transistortje voor thuis met een leuk multi-effect als pre-amp. maar dan ga je natuurlijk over je budget heen.

groeten Pasqual.

Rormo
10 mei 2008, 23:09
valveking zijn top versterkers, de 112 of 212 moet je zelf even uitvogelen wat je wilt, ga je alleen op je kamer zitten, ga je jammen, eventueel optreden???

wat dacht je van een (2de hands?) marshall valvestate??? ik weet niet veel over de typenummers en prijzen precies van die amp maar op de valvestate waarop ik speel is ie erg veelzijdig!

hij is dan geen buizen maar hij klinkt heel goed!

Wat is dit nu voor een gezwam? A. geeft de TS aan dat hij een buizen amp wil. B. maakt een Valvestate weinig kans tegen een Valveking.


@Il Falco: Tuurlijk speelt kwaliteit thuis een rol. Je wilt toch thuis (waar je het meeste speelt waarschijnlijk) ook een lekker geluid? Lijkt mij nogal logisch...

R.J
10 mei 2008, 23:13
Valveking is een goede versterker voor dat butdget. Heb er zelf ook 1. Maar ik zou never ever de 212 nemen voor thuis. Dat ding gaat gewoon veel en veel te hard voor thuis. Die kun je niet voorbij standje 2 draaien thuis. beter gezegd, standje 1 is al erg hard. Ik zou lekker voor de 112 gaan, dan heb je 50W minder, maar vooral een speaker minder. Die 212 gaat bij mij in de oefenruimte niet eens boven de 3 (van de 10).
Ik heb hier een peavey 212 staan, weliswaar een transfex pro s, maar die is zeker niet te hard voor hier, en dan hoef ik hem niet zo zacht te zetten dat hij het geluid gaat cutten :chicken:

En ik heb een marshall valvestate gespeeld.... die sound is eigenlijk gewoon slecht vergeleken met die peavey.

Je kan ook kijken voor een bandit 112 natuurlijk, ook hele goede versterkers!(vind ik dan)
Of doorsparen en gaan voor een brunetti maranello :hippie:

Rormo
10 mei 2008, 23:53
Kan aan mij liggen, maar volgens mij is een transfex pro S geen buizen amp. Dan is het behoorlijk appels met peren vergelijken als je zegt dat die wel hard kan in je woonkamer zonder matig te klinken. Vooral omdat dit alleen geldt voor buizen amps. Buizenamps gaan ook nog eens veel harde rdan een transisotr/moddeler van hetzelfde wattage. maar misschien zit ik er naast wat betreft of dat ding buizen heeft of niet, ik ken het model niet.

R.J
10 mei 2008, 23:58
Kan aan mij liggen, maar volgens mij is een transfex pro S geen buizen amp. Dan is het behoorlijk appels met peren vergelijken als je zegt dat die wel hard kan in je woonkamer zonder matig te klinken. Vooral omdat dit alleen geldt voor buizen amps. Buizenamps gaan ook nog eens veel harde rdan een transisotr/moddeler van hetzelfde wattage. maar misschien zit ik er naast wat betreft of dat ding buizen heeft of niet, ik ken het model niet.
het is een buizen model inderdaad, geen echte buizenbak, maar ik kan met het volume op 2 ook nog alles op stang jagen als het moet :seirousf:
ik kies er alleen voor dit niet te doen, het kan dus wel :P

Blowfishy
11 mei 2008, 11:09
heel erg bedankt voor de reacties, ik ga binnenkort eens even in de winkel kijken wat ze hebben. Ik treed eigenlijk nooit op dus ik zoek echt een versterker die goed klinkt voor thuis. Misschien is de valveking 112 inderdaad een betere keuze, aangezien ik geen hoog volume nodig heb. Klinkt de valveking 112 precies hetzelfde als de 212, maar heeft hij gewoon een speaker minder dus een lager volume? Dan zou ik dus voor thuisgebruik beter voor de 112 kunnen gaan.
Oh ja, ik zie net ook nog een versterker staan: de marshall avt50x. Ik ga ze binnenkort wel even vergelijken bij feedback en dan kijk ik wat me meer bevalt. De AVT50X heeft namelijk ook wel positieve recensies.

Groetjes,

Blowfishy

Mr.Fingers
11 mei 2008, 11:15
heel erg bedankt voor de reacties, ik ga binnenkort eens even in de winkel kijken wat ze hebben. Ik treed eigenlijk nooit op dus ik zoek echt een versterker die goed klinkt voor thuis. Misschien is de valveking 112 inderdaad een betere keuze, aangezien ik geen hoog volume nodig heb. Klinkt de valveking 112 precies hetzelfde als de 212, maar heeft hij gewoon een speaker minder dus een lager volume? Dan zou ik dus voor thuisgebruik beter voor de 112 kunnen gaan.

Groetjes,

Blowfishy
Ik denk inderdaad ook dat de 112 net dat tikkeltje meer geschikt is voor thuisgebruik dan de 212. Mocht het nu toch ooit nog erg luid moeten gaan, niets weerhoudt je ervan er nog een extra cabinet onder te zetten hé;)

Rormo
11 mei 2008, 11:57
heel erg bedankt voor de reacties, ik ga binnenkort eens even in de winkel kijken wat ze hebben. Ik treed eigenlijk nooit op dus ik zoek echt een versterker die goed klinkt voor thuis. Misschien is de valveking 112 inderdaad een betere keuze, aangezien ik geen hoog volume nodig heb. Klinkt de valveking 112 precies hetzelfde als de 212, maar heeft hij gewoon een speaker minder dus een lager volume? Dan zou ik dus voor thuisgebruik beter voor de 112 kunnen gaan.
Oh ja, ik zie net ook nog een versterker staan: de marshall avt50x. Ik ga ze binnenkort wel even vergelijken bij feedback en dan kijk ik wat me meer bevalt. De AVT50X heeft namelijk ook wel positieve recensies.

Groetjes,

Blowfishy

Heel wijs. Ik zou als ik jou was lekker ook nog wat andere dingen testen, of de verkoper vragen of ze nog meer hebben binnen jouw prijs en genre. De 112 is zeker voor thuis meer geschikt dan de 212, dat is een ding wat zeker is. Volgens mij zijn de specs verder zo goed als hetzelfde en zal hij dus in principe hetzelfde klinken.

R.J
11 mei 2008, 18:55
In dat geval moet je gewoon kijken naar wat mooi klinkt, of dat nou een 8, 10, of 12 inch speaker is komt dan eigenlijk altijd op de laatste plaats.