PDA

View Full Version : Bjorn "stringmachine" Berge



Fender75
10 mei 2008, 17:20
Gisterenavond Bjorn Berge gezien in de W2 in Den Bosch. Helaas voor Bjorn geen volle zaal, komt denk ik ook omdat er een groot Jazz festival in DB is...

Maar goed, heb hem 1x eerder gezien als opening act voor Joe Bonamassa, en toen was ik echt verbaasd over de snelheid waarmee deze gozer slide op een 12-snarige gitaar speelt, echt geweldig. Gisterenavond was weer geen uitzondering, alleen had ie nu maar 2 gitaren meegenomen i.p.v. 4.

Stevig geluid, amusante gast ook, weet te boeien. Als ie een keer bij jullie in de buurt is, ga gewoon kijken. Knap hoe iemand in zijn eentje een hele tent weet te vermaken, petje af!

En je staat je verstand te verkijken bij zijn finger picking en slide spel..:)

Kim Wilson
13 mei 2008, 08:46
Idd, wereldgitarist. Ik heb hem een paar jaar terug in Ospel op het Moulin Blues festival gezien, en afgelopen zondag zag ik hem weer in Raalte. Ik moet zeggen dat ie me dit keer wat tegenviel. Hij had nu maar twee 12-snarige gitaren bij zich, in Ospel had ie er wel zes, ook een paar gewone 6-snarigen erbij. En hij maakte er toen meer een verhaal en show van. Maar zijn uitvoering van "Ace of spades" blijft geweldig. :D

Fender75
13 mei 2008, 10:39
Bij ons deed ie als toegift Give It Away van de RHCP...errug leuk! Hier had hij ook, in tegenstelling tot eerdere shows, ook maar 2 gitaren bij. In Brussel had hij toen ook 3 akoestische en nog een elektrische bariton. Maar goed..ik doe het hem niet na.:)