PDA

View Full Version : Mijn buren worden gek... Oplossing???



*AcousticGuitarMan*
10 mei 2008, 15:42
hoi. Ik krijg pas klachten van mijn buren dat ik te hard speelde. Nu wou ik een oplossing. Ik heb wel een koptelefoon maar ik kan dan geen backing tracks horen. Er zit wel AUX IN op mijn frontman 15 R versterker maar wat voor plug moet er dan van mijn comp. naar versterker??? of is er msschn een andere oplossing?
Groeten,
Matthijs

Gothra
10 mei 2008, 15:44
zachter spelen.

hezz
10 mei 2008, 15:45
Gewoon een gitaar kabel met een los adaptertje die van een grote plug een smalle maakt, en die kan je dan in de computer steken.

classicrooock
10 mei 2008, 15:48
slechte buren? ik speel thuis met 100watt half open en ze klagen nog niet..
de frontman is maar 15watt O.o dat kan nu tog niet zooo hard ,ofwel ?

Mr.Fingers
10 mei 2008, 15:48
Vox AmPlug (miniampje die je in je gitaar kan pluggen, en waar je een koptelefoonaansluiting hebt, en een line in voor MP3 speler)

kost 50€ ofzo

sjoerd5
10 mei 2008, 15:48
Het klinkt idd heel stom maar je moet gewoon de volumeknop is wat naar beneden draain.
Zo wen je ook eens aan een wat zachter volume, en dat is helemaal niet fout.
af en toe is lekker pompen is ook wel leuk natuurlijk.
Maar het probleem ligt voor een groot deel bij jezelf.

KamikazaGuitar
10 mei 2008, 16:28
Gewoon een gitaar kabel met een los adaptertje die van een grote plug een smalle maakt, en die kan je dan in de computer steken.

Handigste van al deze oplossingen lijkt mij ook dat je gewoon zo'n verloopplugje gebruikt. Dan heb je een oplossing voor 3 euro ofzo ;D

http://www.dolphinmusic.co.uk/shop_image/product/4e642507f6d8f26a374f7e57575f6a09.jpg

Blend
10 mei 2008, 16:30
ach, buren... draaien je buren nooit muziek? als je maar 1 keer een baby hoort krijsen, een pot op de grond hoort vallen of een ruzie meemaakt, zou ik ze helemaal gaan afzijken!
ik kan me idd niet voorstellen dat 15 watt zoveel herrie maakt.

arjanb01
10 mei 2008, 16:33
Misschien dat beter spelen helpt ?
Niks is zo slecht voor je oren als slechte bends en een nummer een halve toon hoger of lager gestemd na proberen te spelen, en dan ook nog schel en hard gespeeld !
:hippie:

SGbanez
10 mei 2008, 16:34
als ik jou was zou ik je versterker nog harder zetten 8-)

*AcousticGuitarMan*
10 mei 2008, 16:43
slechte buren? ik speel thuis met 100watt half open en ze klagen nog niet..
de frontman is maar 15watt O.o dat kan nu tog niet zooo hard ,ofwel ?

En ik heb hem maar op nr. 2 van de 10 (volume)

Maar ik heb de oplossing al.
jullie hebben harstikke snel gereageerd en bedankt daarvoor!!!!! :gitarist:

koentjo
10 mei 2008, 16:47
En ik heb hem maar op nr. 2 van de 10 (volume)

Maar ik heb de oplossing al.
jullie hebben harstikke snel gereageerd en bedankt daarvoor!!!!! :gitarist:

vervelende buren zeker...

mij lijkt de oplossing em nog harder zetten, zodat ze weg gaan. 8-)

Daan_B
10 mei 2008, 16:49
En ik heb hem maar op nr. 2 van de 10 (volume)


Serieus?!
Als ik dat met mn 15w oude versterker doe hoor ik het de kamer er naast nog niet eens!

Maar misschien woon je in een huis met dunne muren of in een flat.
Wellicht heeft de buurvrouw/man zijn of haar gehoorapparaat wat hard staan?! :satisfie:

Jellyfish00
10 mei 2008, 16:53
Fender pots zijn toch logaritmisch? Krijg je ineens volume-bump als je aan je potmeter draait.

G.G.
10 mei 2008, 16:54
Serieus?!
Als ik dat met mn 15w oude versterker doe hoor ik het de kamer er naast nog niet eens!

Maar misschien woon je in een huis met dunne muren of in een flat.
Wellicht heeft de buurvrouw/man zijn of haar gehoorapparaat wat hard staan?! :satisfie:

Wattage zegt niet veel. Kom maar eens naar mijn 15w 12 inch Madamp luisteren. Dat horen ze aan het eind van de straat nog. :)

Mr.Fingers
10 mei 2008, 16:56
Wattage zegt niet veel. Kom maar eens naar mijn 15w 12 inch Madamp luisteren. Dat horen ze aan het eind van de straat nog. :)

Mijn ouders worden al gek van m'n Roland MicroCube (2W)

(en nu heb ik voor de grap een Fender HotRod Deluxe gekocht, en ze weten het NOG niet ;))

Squier4ever
10 mei 2008, 17:02
Wattage zegt niet veel. Kom maar eens naar mijn 15w 12 inch Madamp luisteren. Dat horen ze aan het eind van de straat nog. :)

dikke plus een, 15 watt, vooral buizen icm efficiënte speakers blaast de oren van je kop af. eigenlijk moeten we een madamp owners club opstarten, het worden er steeds meer :D

*AcousticGuitarMan*
10 mei 2008, 17:12
Ik woon ook in een rijtjeshuis maar mijn moeder kon het aan het eind van de straat horen toen ze aan het wandelen was. En ik speel LETTERLIJK DE HELE DAG!!!

hezz
10 mei 2008, 17:17
Handigste van al deze oplossingen lijkt mij ook dat je gewoon zo'n verloopplugje gebruikt. Dan heb je een oplossing voor 3 euro ofzo ;D

http://www.dolphinmusic.co.uk/shop_image/product/4e642507f6d8f26a374f7e57575f6a09.jpg

Die bedoelde ik ja, verloopplugjes dus.

B_2_the_a
10 mei 2008, 17:21
luchtgitaar gaan spelen?

Gothra
10 mei 2008, 17:58
luchtgitaar gaan spelen?

+1 ahaha xD

Braindead
10 mei 2008, 18:01
Wat ook een idee is, is dat je gewoon tijden afspreekt dat je mag spelen. Bijvoorbeeld elke avond van 19:00 tot 21:00 of s'middags als je buurman nog op zijn werk zit ( en buurvrouw bij haar minaar). Als ze van tevoren weten wanneer je speelt hebben ze er ook minder last van. Buiten die uren kun je dan nog heel zacht spelen of met koptelefoon.

budje
10 mei 2008, 20:52
als je in een flat woont kan t ook helpen de versterker op je bank te kwakken, klinkt truttig maar dempt goed!!!

(en beter leren spelen, dan gaan ze t mooi vinden ;-))

Frisods
10 mei 2008, 21:16
Ahh, dan heb ik het nog het beste hier:)
Ik woon in een rijtjes huis: links een lesbisch stel die de hele dag werken
rechts een oud omatje die de hele dag bij de opvang zit!!
vooral leuk als je vader dat dan ook de hele dag dat zit te doen:)

Robin.ke
10 mei 2008, 23:11
POD of V-amp met koptelefoon. Werkt prima, oefen er thuis ook altijd mee.
Je hebt goed geluid en valt er niemand mee lastig.............

hezz
11 mei 2008, 00:50
Zoals hij al zei moet hij ook aar backingtracks kunnen luisteren, voor zover ik weet gaat dat niet met een pod.

pannekoek
11 mei 2008, 00:52
Ik woon ook in een rijtjeshuis maar mijn moeder kon het aan het eind van de straat horen toen ze aan het wandelen was. En ik speel LETTERLIJK DE HELE DAG!!!


als ik de hele dag ga spelen worden ze gek! haha! 100 watt stack volume op standje 2-3 ik speel 0-3 uutjes per dag, gelukkig heb ik relaxte buren!

Danielovich
11 mei 2008, 09:38
Mijn ouders zijn bijna nooit thuis, en we wonen in een groot vrijstaand huis met de buren op =- 30 40 meter afstand. Mijn zolderkamer is goed geisoleerd, maar als ik echt zin heb om te blazen doe ik dat vooral als mijn buren in de tuin zitten ofzo:) bijde dakramen open en raggen maar. Het zijn trouwens van die kakkers die hier hun pensioen in het oosten komen vieren en ze hebben overal kritiek op dus is het juist mooi om door veel te spelen zorgen dat ze een gehooraparaat krijgen.

arjanb01
11 mei 2008, 09:47
Whoeoahahaha... dan speel je toch lekkere jazz op je gitaar. Ik denk dat een beetje kakker Wes Montgomery licks wel kan waarderen of niet dan ? :hippie:

Ikzelf woon in een gestapelde woning met boven een hele lieve bovenbuuf die er vaak niet is als ik speel en als ze er wel is dan heeft ze zelf de radio aan om mij te overstemmen. Maar ze zit ook weleens gewoon buiten. Heb nog nooit commentaar gehoord over mn volume.

Jim Haagmans
11 mei 2008, 10:05
Gewoon een gitaar kabel met een los adaptertje die van een grote plug een smalle maakt, en die kan je dan in de computer steken.

lijkt me niet slim aangezien een gitaarkabel mono is, dan heeft ie dus maar 1 kant van het geluid van de muziek die hij af wil spelen.

Hij moet gewoon een stereokabeltje hebben

Thomas-z
11 mei 2008, 10:15
Mijn buurman speelt zelf ook gitaar dus en mn andere buren die zijn nooit thuis of ze zijn bij ons XD

Rutger
11 mei 2008, 10:35
Zoals hij al zei moet hij ook aar backingtracks kunnen luisteren, voor zover ik weet gaat dat niet met een pod.
Wel met zo'n mini pod

Maar inderdaad, probeer afspraken te maken over wanneer je dan wel lekker kunt spelen. En als je buiten die tijden wilt spelen, gewoon je amp lekker zacht zetten of iets kopen waarmee je met koptelefoon met nummers kunt meespelen.

En die flauwe kul over "buren moet niet zeuren", dat is natuurlijk gewoon asociaal. Je moet ook een beetje rekening houden met elkaar

no 1 hops
11 mei 2008, 10:44
gebruik al jaren een GNX multieffect van digitech met aux in en goede hoofdtelefoon uitgang.
misschien dat in een oefenruimte een amp op oorlogsterkte beter klinkt,maar om stil te oefenen en in vrede met de buren wint de GNX op alle fronten.
(tonelab leek interessant maar die eigwijze engelsen lijken die functie niet te waarderen en het zit er dus niet op.)

Mufftin
11 mei 2008, 14:02
vreemd genoeg helpt dit ook vaak: hou je ramen en deuren dicht ook van de kamer waarin je speelt.

rocker_71
11 mei 2008, 17:19
Koptelefoon is ook niet alles. Je krijgt er zweterige oren van en vaak staat ie net te hard en da's slecht voor je oren.:sneaky:

Ik speel 's avonds en 's nachts altijd over mijn computer. Geen top of the bill (Windows98 en een oude POD2.0), maar ik vind het prima. Computer geeft tevens allerlei extra mogelijkheden: opnemen, tussendoor tabs zoeken en op gitaarnet rondhangen en backingtraks afspelen. Met een plugin kan ik zelfs backing trax vertragen en van toonhoogte vernderen.
Nee ik zit zo prima tot in de kleine uurtjes. :)

Wiellem
11 mei 2008, 17:27
Toen wij eerst tijdelijk in een hal konden spelen werden niet alleen de buren maar de hele buurt gek daar was niet heel veel aan te doen behalve blues spelen en dat willen we niet. Dan toch maar het kleine beter geisoleerde oefenhok.

Ik zou zeggen koptelefoon met pc via aux in en dan speulen maar

Robin.ke
11 mei 2008, 17:36
Zoals hij al zei moet hij ook aar backingtracks kunnen luisteren, voor zover ik weet gaat dat niet met een pod.
Kan wel met de POD-xt en ook met de V-AMP

The red Strat.
11 mei 2008, 19:53
Misschien dat beter spelen helpt ?
Niks is zo slecht voor je oren als slechte bends en een nummer een halve toon hoger of lager gestemd na proberen te spelen, en dan ook nog schel en hard gespeeld !
:hippie:
waarom zouden slechte bends nu slechter zijn voor je oren dan goeie ??

harrie-beton
11 mei 2008, 19:55
dat kan ook wel met een pod hoor of v-amp. Je moet dan de audio-out van de pod via een kabeltje inpluggen in de audio in van je pc.

Thuis (onhoorbaar voor je buren) oefenen met een backing track is modeling het beste wat er is. Mijn buren weten niet eens dat ik speel, ik oefen 15 uur per week.

hezz
11 mei 2008, 20:34
waarom zouden slechte bends nu slechter zijn voor je oren dan goeie ??

Ze klinken valser? ;)

Tubescreamer
11 mei 2008, 20:40
Men weet dat je officieel tot 10 uur 's avonds zoveel herrie mag maken als je wil he? Zolang je geen varkens slacht en/of maagden offert (want dat maakt ook herrie geloof me) ben je in principe vrij om te doen wat je wil. Oh en je mag babies niet wakker houden. Het moet wel een beetje in overleg zoals boven al gezegd, maar in principe sta je in je volle recht om 'm twee uurtjes per dag op 11 te zetten...

G.G.
11 mei 2008, 20:54
Dat is dus niet waar. Dat zijn meer gewoonte regels, maar overlast is overlast, en dat bepaald degene die er last van heeft (in alle redelijkheid).

no 1 hops
11 mei 2008, 20:59
Dat is dus niet waar. Dat zijn meer gewoonte regels, maar overlast is overlast, en dat bepaald degene die er last van heeft (in alle redelijkheid).
daarin heeft G.G gelijk.
als je de ander blokkeert om normaal van zijn woning te genieten spreek je dus over overlast.
want die ander heeft ook rechten, op rust bv of andere muziek dan die de buren hem door de strot douwen.
want daar praten we over.
jij dwingt een ander iets op waar die niet om gevraagt heeft en geeft hem ook geen andere keus, die jij wel hebt.
hoofdtelefoon.

Rinze
11 mei 2008, 21:02
G.G. heeft gelijk.

Ik heb op een studentenflat weleens de politie aan de deur gehad omdat mensen drie straten verderop klaagden. Dual Showman van 130 watt, 4*12 Celestion box eronder, raampje open en harken maar. Nu woon ik in een rijtjeshuis dat vreselijk gehorig is. Ik klaag niet over ruzie bij de buren of wanneer de buurjongen hun zolder weer eens gebruikt als nachtelijke hangplek voor zijn homies. Zij klagen tot nog toe alleen over mijn tuin 8-) maar ik speel dus altijd gitaar op gespreksniveau.

Maar in elk huurcontract staan bepalingen over overlast en als je je daar niet aan houdt kun je problemen krijgen.

Tubescreamer
11 mei 2008, 21:15
Nee ik weet het, natuurlijk moet het in overleg, maar niemand mag jou weerhouden van af & toe herrie maken, zolang het niet de godganse tijd is.
Je zou het nog kunnen gooien op dat je kunstenaar bent en dat het nodig is voor je ontwikkeling/uitoefening van je kunst (serieus!).
Mijn onderburen zijn klassieke muzikanten -ook nog eens met drie kiddos van 6 en 7 jaar- en die lopen de hele tijd te celleren, vioolspelen en zang- en pianoles te geven. Ook tot 12 uur 's avonds soms en op zondagochtend. Nu hebben ze ook in de tuin een geïsoleerd oefentuinhuisje, maar dat hoor ik ook omdat mijn kamer er recht tegenover zit.
Het leuke is: niemand in de buurt vindt het erg. Ze vinden het dus ook niet erg als ik herrie maak met mn gitaar of harde muziek draai. Maar stel dat zij in de huiskamer aan het repeteren zijn, hou ik me in. Als ik daar schijt aan zou hebben -andersom is het niet van toepassing want mijn gitaar is natuurlijk a helluvola lot louder dan een cello- DAN blokkeer je elkaar en dan is het niet cool.
Maar herrie maken mag. In ieder geval af & toe en in overleg. En in Amsterdam geldt die regel wel hoor, tot 10 uur 's avonds. Althans daar ga ik maar de hele tijd van uit :D

Rinze
11 mei 2008, 21:37
Dat laatste is duidelijk 8-) van mij mag er in Amsterdam eigenlijk wel 24 uur per dag herrie geproduceerd worden. Geen moeite mee.

arjanb01
12 mei 2008, 09:51
Wat ik zelf altijd doe met mn buizenamp en 2x12 kast eronder is de eindtrap open zetten en het geluid met mn volume pedaal zo zacht zetten dat ik het op gespreksniveau heb. Toch heb ik dan genoeg druk in mn sound en hoort niemand dat ik aan het spelen ben. Het princiepe van hoe meer speakers hoe beter geluid je op zacht volume hebt !
Werkt prima en nog nooit klachten gehad.

macwilliams
12 mei 2008, 09:59
Wat ik zelf altijd doe met mn buizenamp en 2x12 kast eronder is de eindtrap open zetten en het geluid met mn volume pedaal zo zacht zetten dat ik het op gespreksniveau heb. Toch heb ik dan genoeg druk in mn sound en hoort niemand dat ik aan het spelen ben. Het princiepe van hoe meer speakers hoe beter geluid je op zacht volume hebt !
Werkt prima en nog nooit klachten gehad.

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/ditogif.jpg
Mijn vrouw snapt dat dus niet en nu mag ik thuis geen muur eruit breken. Mooi man zo'n marshall muur van 3hoog x 9breed. En niemand die het hoort.http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/whistling.gif

G.G.
12 mei 2008, 10:32
Maar herrie maken mag. In ieder geval af & toe en in overleg. En in Amsterdam geldt die regel wel hoor, tot 10 uur 's avonds. Althans daar ga ik maar de hele tijd van uit :D

Niet helemaal hoor:

De APV:


Artikel 9.5


Overige hinder.


1. Het is verboden, met toestellen of geluidsapparaten, niet zijnde luchtvaartuigen, dan wel op andere wijze handelingen te verrichten, waardoor voor een omwonende of overigens voor de omgeving hinder wordt veroorzaakt, of toe te laten dat deze handelingen worden verricht.

drap
12 mei 2008, 10:59
Dus als je met die versterker overgooit, dan mag het wel.

G.G.
12 mei 2008, 11:11
Dus als je met die versterker overgooit, dan mag het wel.

Nee, dan wordt het geen luchtvaartuig. Er is aparte wetgeving omtrent luchtvaartuigen, waarin deze ook genoemd worden. Hier vallen vliegende gitaarversterker niet onder.

drap
12 mei 2008, 11:13
Vond het toch al te vermoeiend. Dan maar gewoon zachter, zodat mijn omgeving geen last van me heeft.

Tubescreamer
12 mei 2008, 16:27
Niet helemaal hoor:

De APV:


Artikel 9.5


Overige hinder.


1. Het is verboden, met toestellen of geluidsapparaten, niet zijnde luchtvaartuigen, dan wel op andere wijze handelingen te verrichten, waardoor voor een omwonende of overigens voor de omgeving hinder wordt veroorzaakt, of toe te laten dat deze handelingen worden verricht.




He verd*mme! I fought the law....

harrie
13 mei 2008, 07:03
slechte buren? ik speel thuis met 100watt half open en ze klagen nog niet..
de frontman is maar 15watt O.o dat kan nu tog niet zooo hard ,ofwel ?
Wat zeg je? :)

pupanus1
13 mei 2008, 15:07
He verd*mme! I fought the law....
I'm the law, and you can't beat the law :D

almarvk
13 mei 2008, 15:40
Nee, dan wordt het geen luchtvaartuig. Er is aparte wetgeving omtrent luchtvaartuigen, waarin deze ook genoemd worden. Hier vallen vliegende gitaarversterker niet onder.

Ik durf te wedden dat vliegende gitaarversterkers daarin niet worden genoemd! ;)

G.G.
13 mei 2008, 16:08
Ik durf te wedden dat vliegende gitaarversterkers daarin niet worden genoemd! ;)

Precies. De APV spreekt over "niet zijnde luchtvaartuigen", een vliegende gitaarversterker zal niet genoemd worden als luchtvaartuig, en mag dus geen lawaai produceren.

Rutger
13 mei 2008, 16:51
De APV wordt overigens per gemeente opgesteld, dus dat zal per gemeente iets verschillen. Maar er wordt altijd wel iets in die strekking in opgenomen. Wanneer iets als 'hinder' moet worden beschouwd, hangt dan weer puur af van de interpretatie en het humeur van de dienstdoende agent. De één vind iets ontzettend storend terwijl het de ander niet eens opvalt.

Het gaat er gewoon om dat je het samen oplost, die agent moet eigenlijk helemaal niet nodig zijn

bassej
13 mei 2008, 16:59
vraag van wat voor muziek je buurman houdt, koop hem die CD en laat hem die muziek net zo hard aanzaetten als jij speelt:D

niah
13 mei 2008, 18:50
overtuig je buren om zelf gitaar te leren spelen: zullen ze niet meer klagen en wie weet vorm je ooit een groepje (neighbours of zoiets) :chicken:

Dark_Tranquillity
13 mei 2008, 20:40
Of je koopt een oude Cesna en je bouwt daar je verterker in. Wie niet sterk is moet slim zijn.

#Chris#
14 mei 2008, 10:25
Koop een toneport, sluit aan op je computer en je krijgt alle geluiden van zowel je gitaar als je computer door je koptelefoon en heb je ook nog eens alle gewenste effecten tot je beschikking.
Ideaal. Zo doe ik het in ieder geval op mijn studentenkamer.

The red Strat.
21 mei 2008, 17:15
Ze klinken valser? ;)
en sinds wanneer zijn valse noten slechter voor de oren dan goeie ?

hezz
21 mei 2008, 19:45
en sinds wanneer zijn valse noten slechter voor de oren dan goeie ?

Omdat die nog veel verder gaan dan je oren, stoppen pas bij het deeltje in het brein die het kokhalzen activeert! ;)

gerritje tralalalala
21 mei 2008, 20:08
Je naam eer aan doen, :seriousf: acoustisch spelen :seriousf: