PDA

View Full Version : VIG guitars



Luke-wannabe
10 mei 2008, 13:25
Gisteren was ik in Feedback en wat ik daar zag werd ik best wel gelukkig van.
Ik liep langs de rekken en zag een Les Paul achtig gitaartje staan van een merk waar ik nog niet eerder van gehoord had. VIG genaamd. Zag er erg goed uit, wel een klein beetje 'metal', maar ik pakte hem op en begon te spelen.
Hij voelde erg goed aan en klonk zo akoestisch ook al erg lekker. Dit moest wel een gitaar zijn van rond de 700-800 euro. Dus men neme een kijk op het prijskaartje: 289 euro!!
Dat was gaaf! Deze gitaar is beter afgewerkt dan een Epiphone, heeft ook een duurder aanvoelende hals dan een Epiphone, was licht van gewicht en er zaten ook nog eens EMG HZ's in!! (ik weet dat mensen die niet lekker vinden, maar ik vond ze erg lekker!)
En over een Peavey Delta Blues gespeeld kreeg ik er echt alles uit. Zó cool! Ik zit echt te twijfelen om dat ding te kopen, maar aan de andere kant...

Vergeleken met een Gibson Les Paul BFG vond ik de VIG vele malen fijner en lekkerder. Zeker als je kijkt naar wat dat ding kost. En okee, de Gibson had meer bottom end, maar latere research naar de VIG deed mij ontdekken dat de body van Basswood gemaakt is. Dus daar kan ook enig sound verschil in zitten.

Leuk om te zien dat er voor zo weinig geld zulke leuke gitaren gemaakt worden! Om het nog af te maken een plaatje:

http://www.guitarristas.es/images/Eruption-SatinBlack.gif

Arjan12
10 mei 2008, 13:29
Mooie gitaar! Er slingert hier nog ergens een review van dat ding rond geloof ik, de reviewer was ook erg positief.

Magic Bean
10 mei 2008, 14:26
Ik vind die headstock alleen gruwelijk lelijk. Het maakt het geheel een beetje plompig...

Gothra
10 mei 2008, 15:53
Heb je die LTD eclipse dan helemaal neit gezien?

Luke-wannabe
10 mei 2008, 17:30
Nee die LTD's heb ik helemaal niks mee. En die hebben ook nog eens 24 frets, wat ik lichtelijk kut vind.
Headstock vind ik trouwens wel mooi. Lekker sierlijk.

Gothra
10 mei 2008, 17:59
ik vond hem wel 10x beter spelen dan mn epiphone LP, ltd heeft bredere hals en 25.5"

Braindead
10 mei 2008, 18:03
De ESP versie heeft wel 22 frets.


Nee die LTD's heb ik helemaal niks mee. En die hebben ook nog eens 24 frets, wat ik lichtelijk kut vind.
Headstock vind ik trouwens wel mooi. Lekker sierlijk.

Arts
10 mei 2008, 18:16
in welke Feedback heb je die zien hangen? Hopelijk in Eindhoven want dan ga ik daar eens een keertje langs ;)

Gothra
10 mei 2008, 18:18
Sorry, t was Rotterdam

Luke-wannabe
10 mei 2008, 18:31
De ESP versie heeft wel 22 frets.
Jamaar dan praat je over een gitaar van 2000 (?? ben niet zo bekend met esp) euro. Da's toch wel even een ander prijskaartje dan 290..

Edit: En het was inderdaad Rotterdam

Riky
10 mei 2008, 19:21
mega interessant! ook nog nooit van gehoord, maar jij vind het dus echt goede gitaren of gewoon leuk voor het geld?

ff wat meer over zoeken!

JelmerOnGuitar
10 mei 2008, 19:28
Jah die VIG's spreken mij ook wel aan. Kzag op de site een PRS-look-a-like.. Die spreekt me best wel aan. Wie weet dat ik die binnenkort aanschaf, khoor namelijk telkens meer positieve geluiden over de sounds van de VIG's...

Riky
10 mei 2008, 19:35
Jah die VIG's spreken mij ook wel aan. Kzag op de site een PRS-look-a-like.. Die spreekt me best wel aan. Wie weet dat ik die binnenkort aanschaf, khoor namelijk telkens meer positieve geluiden over de sounds van de VIG's...


ja ik vind die prs achtige ook wel erg vet! de rest vind ik te metal achtig... niet iets voor mij...

Luke-wannabe
10 mei 2008, 19:43
mega interessant! ook nog nooit van gehoord, maar jij vind het dus echt goede gitaren of gewoon leuk voor het geld?

ff wat meer over zoeken!
Het was een erg goede gitaar die zich met gemak kan meten aan een Gibson Les Paul BFG! In eerste instantie is het opzich een erg goede gitaar, niet eens voor het geld.

ChazyChaz
10 mei 2008, 19:46
ziet er inderdaad erg goed uit... prijskaartje valt me ook zeer mee ja.
zou me niks verbazen als die gitaren over een jaar voor rond de 1500 over de toonbank gaan... zelfde verhaal als met LAG ;)

Riky
10 mei 2008, 19:48
Het was een erg goede gitaar die zich met gemak kan meten aan een Gibson Les Paul BFG! In eerste instantie is het opzich een erg goede gitaar, niet eens voor het geld.


ok! en hoe klinkt hij clean? Want ik vind mijn gitaar nu te plat klinken... Niet echt lekker helder...

Ik wil er eigenlijk geen metal op spelen en jij zei dat je er alles mee kon... dus dingen als arctic monkeys en qotsa beetje in die richting gaan er wel mee?

Riky
10 mei 2008, 19:50
ziet er inderdaad erg goed uit... prijskaartje valt me ook zeer mee ja.
zou me niks verbazen als die gitaren over een jaar voor rond de 1500 over de toonbank gaan... zelfde verhaal als met LAG ;)


huh?? hoezo?? mijn lag was 400 en je hebt ze ook nog wel voor 250 hoor. Maar je hebt ze ook voor 1500... het is maar net wat je wilt:)

ChazyChaz
10 mei 2008, 20:16
huh?? hoezo?? mijn lag was 400 en je hebt ze ook nog wel voor 250 hoor. Maar je hebt ze ook voor 1500... het is maar net wat je wilt
ja nja ik bedoel... 2 jaar terug had je nog helemaal geen LAGs van rond de 1500 ;)...
die van mij was toen der tijd inderdaad ook maar 300.. ;)

Gothra
10 mei 2008, 21:53
ik geloof niet dat de esp eclipsen 2000 zijn, eerder 1000-1200 ofzo, de ltd's natuurlijk veel goedkoper

Luke-wannabe
10 mei 2008, 22:33
ok! en hoe klinkt hij clean? Want ik vind mijn gitaar nu te plat klinken... Niet echt lekker helder...

Ik wil er eigenlijk geen metal op spelen en jij zei dat je er alles mee kon... dus dingen als arctic monkeys en qotsa beetje in die richting gaan er wel mee?
Hij is wel lekker helder, maar voor Artic Mokeys zou ik toch een enkelspoels gitaar nemen. QUOTSA haalt deze makkelijk. Dit ding blaast als de jezus.

Manuvdv
10 mei 2008, 22:42
ik geloof niet dat de esp eclipsen 2000 zijn, eerder 1000-1200 ofzo, de ltd's natuurlijk veel goedkoper
Doe maar 800-1000 voor een LTD, en 1600+ voor een ESP.