PDA

View Full Version : peavey valveking 212 ervarings topic



pasqual
10 mei 2008, 00:47
ik heb sinds donderdag de valveking 212 in mijn bezit en heb 'm gisteravond eens goed uitgeprobeerd in de oefenruimte zonder band om me ff voor te bereiden voor de band repetities. ik had 'm natuurlijk al in diverse muziekwinkels aan de tand gevoeld maar dat is niet hetzelfde. ik had al een vermoeden dat het met de sound wel goed zat op hoog volume maar ben toch aangenaam verrast door de zeer goede sound. clean is echt goed en vervormd ook. ik speel meestal met een lichte delay via de effectenloop en gelukkig werkt dat met deze amp ook goed. ( dat was niet het geval met de LC bulldog ). je hoort en voelt dat je met een buizenamp hebt te maken hoewel ik moet zeggen dat het gainkanaal van mijn fender performer 1000 niet onder doet voor de VK 212, met dat verschil dat de VK 212 beter overeind blijft op hoger volume.

proberen: clean met overdrive ( tubescreamer ) met lichte delay en je kan zo bij pink floyd op het podium invallen ( qua geluid dan ).
ook leuk: texture controll; je kan de amp instellen van 40 watt tot 100 watt.
als je 'm instelt op 40 watt breekt ie sneller open ( clean ). dit werkt goed op lager volume anders wordt het erg modderig. stel je 'm in op 100 watt dan is ie ook echt clean ( met een strat ). met gain op 40 watt krijg je nog meer gain maar of dit wenselijk is? de gain boost doet al genoeg.

gain boost: maakt veel verschil, alsof je een tubescreamer aan zet.
volume boost: alleen hoorbaar op hoger volume, op lager volume ( huiskamer niveau ) nauwelijks.

reverb: ik heb wel eens betere gehoord, gewoon niet te ver open zetten.

deze versterker dient wel in een ge-aard stopcontact geplugd te worden, anders is ie erg gevoelig voor storingen van het stroomnetwerk, zeker met singlecoils.

ik heb wel eens andere topics gelezen waar werd beweerd dat de orginele speakers niet zo geweldig zijn; daar snap ik niets van. ik krijg er echt een goede sound uit. ik had er niet lang voor nodig om mijn eigen sound te bewerkstelliggen.

kortom, ik ben erg tevreden.
als er meer forummers zijn met ervaringen met hun peavey VK 212, 112 , of head, zowel positief als negatief, doe gerust mee.
dan maken we er een leuk topic van!

groeten Pasqual.

Erik70
10 mei 2008, 00:53
Ervaringen heb ik er helaas nog niet mee, maar ik wordt wel steeds nieuwsgieriger!!
Ik lees alleen maar goede reacties over deze amps.

pasqual
10 mei 2008, 00:56
Ervaringen heb ik er helaas nog niet mee, maar ik wordt wel steeds nieuwsgieriger!!
Ik lees alleen maar goede reacties over deze amps.

en terecht! ga 'm eens uitproberen. dit ding heb je nieuw al voor 500 euro.
geen geld voor de kwaliteit en sound.

groeten Pasqual.

Geoffrey
10 mei 2008, 10:25
Kom je ook regelmatig 2de hands tegen!!

episua
10 mei 2008, 10:29
Valveking bied natuurlijk heel veel waar voor je geld!
Helaas kon vooral het cleane geluid mij niet echt overtuigen.
Te weinig dynamiek of zo, weet even niet zo goed hoe ik het moet uitleggen maar ik vond 'm vrij vlak klinken. Maar ja, dat is smaak.
Aan de andere kant zijn er niet zoveel andere bekende merken die voor dat geld een 50 of een 100 watt buizenbak aanbieden.

Geoffrey
10 mei 2008, 10:30
Heb je er trouwens ook een Valveking-cabinet bijgekocht..?

mrweird
10 mei 2008, 10:39
Valveking bied natuurlijk heel veel waar voor je geld!
Helaas kon vooral het cleane geluid mij niet echt overtuigen.
Te weinig dynamiek of zo, weet even niet zo goed hoe ik het moet uitleggen maar ik vond 'm vrij vlak klinken. Maar ja, dat is smaak.
Aan de andere kant zijn er niet zoveel andere bekende merken die voor dat geld een 50 of een 100 watt buizenbak aanbieden.

Ik heb een 112 combootje en ik denk dat ie binnenkort naar marktplaats gaat om min of meer de bovenstaande reden.. En het grappige is dat ik sinds kort een fame top heb die technisch hetzelfde is als de LC bulldog waar ik prima tevreden over ben! Beetje omgekeerd als de TS... :)

pasqual
10 mei 2008, 11:06
Ik heb een 112 combootje en ik denk dat ie binnenkort naar marktplaats gaat om min of meer de bovenstaande reden.. En het grappige is dat ik sinds kort een fame top heb die technisch hetzelfde is als de LC bulldog waar ik prima tevreden over ben! Beetje omgekeerd als de TS... :)

ik denk ook niet dat er iets mis is met die LC bulldog of de fame ( vsh100?? )
waar ik over viel was het karakter van een top met cab: geluidsverplaatsing gaat te veel rechtdoor en niet zoals bij een combo wat meer verspreid is. dit zal ook wel weer op te lossen zijn met een andere cab eronder maar ik had geen zin om 100 cabs uit te proberen voor dat ik de juiste had.
ook de effectenloop van de bulldog is niet geweldig. en van de vervorming moet je houden; ik vind 'm een beetje "onduidelijk" en modderig, valt moeilijk in woorden te vangen. clean is ie wél lekker, zeker met die boost op het clean kanaal.

maar het is niet voor niets dat ik 'm ingeruild heb voor een VK 212; dit is gewoon meer mijn sound.

groeten Pasqual.

mrweird
10 mei 2008, 11:20
en van de vervorming moet je houden; ik vind 'm een beetje "onduidelijk" en modderig, valt moeilijk in woorden te vangen. clean is ie wél lekker, zeker met die boost op het clean kanaal.

maar het is niet voor niets dat ik 'm ingeruild heb voor een VK 212; dit is gewoon meer mijn sound.

groeten Pasqual.

Da's waar, smaken verschillen.. Maar ik ben nu toch wel nieuwschierig naar zo'n bulldog of ze toch echt wel ongeveer het zelfde klinken (want uit de zelfde fabriek) want ik vindt juist die VSH2-100 erg "gearticuleerd" in het standje vervorming, ik hoor het duidelijker als ik met een plectrum net niet goed die ene snaar raak ipv bij de valveking. Een valveking is meer "vergevelijk" is mijn mening..

pasqual
10 mei 2008, 21:30
Heb je er trouwens ook een Valveking-cabinet bijgekocht..?

nee, voorlopig komt er geen externe cab bij. voorlopig denk ik genoeg te hebben aan de twee speakers van de combo. maar ik ben wel nieuwsgierig naar hoe andere speakers klinken met deze amp. maar zoals ik al vermelde: de sound van de orginele speakers is echt wel oké.

episua:
Helaas kon vooral het cleane geluid mij niet echt overtuigen.
begrijp ik niet helemaal; dit bedoel ik niet lullig maar ik denk dat je dan toch iets meer met de afstelling moet doen, zit echt wel dynamiek in hoor.

groeten Pasqual.