PDA

View Full Version : De Digitech GSP1101



vinni
9 mei 2008, 21:32
Hoi,

Maar eens zo'n geval aangesloten na de toch wel overwegend positieve reviews. (Alleen in de loop en de 4-kabel-methode)

Gebruikte gear : Rivera Rake reverb en 5150-III amps met 2X12.
Heritage LP met Voodoo humbuckers

Nou....verdeeld positief.
Ik hoor wel degelijk dat-ie er tussen zit. De attack is toch anders.

De effecten :
Delay en reverb....gewoon goed...zeker de delay...
Chorus ook. Phaser, flanger en overdrives/distortion...laat maar....

Maar moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit een goed klinkende digitale phaser of flanger heb gehoord. De OD's/Dist digitaal zijn ook erg moeilijk digitaal.

De MXR Dynacomp.....daar kon ik wel iets mee!
Tuner was ook goed.
Ook fijn....geen losse adapter.

Hmm....

Weet-ut-nog-nie.....

Vinni

Gretsch 5120
9 mei 2008, 21:42
Hmmm... er zit overigens een upgrade aan te komen met de extra models en effecten uit de RP500. Een reverse delay en een stel extra versterkers (waaronder een Roland JC en Orange).

Ik ben zelf best tevreden met het apparaat.

Vraagje: tikt de headphones uitgang bij jou ook? een soort statische tikken. Ik gebruik de headphones out niet, maar viel me wel op...

vinni
9 mei 2008, 22:07
Hoi,

Dit tik in the headphones....daar heb ik ook over gelezen op andere fora.
Digitech erkent dat dit een fout is en repareert dit direct.

Groet,
Vinni

dml
11 mei 2008, 16:01
Dat getik, had ik ook last van toen ik de 1101 bij Peter Verspuy probeerde.

Vinni, heb je de GT-Pro wel eens geprobeerd?
Dat wat jij beschrijft, alsof er wat met je attack gebeurt, da's ook mijn ervaring met de 1101. Alsof er een bepaalde vorm van compressie over je aanslag komt. Ik was ook niet echt onder de indruk, alsof je geluid vanzelf komt, a.j.b.w.i.b.

vinni
11 mei 2008, 18:39
Nee,

De GT-Pro heb ik nooit geprobeerd.

Eigenlijk nooit iets goeds over gehoord en 2 HE hoog.

Ben bang dat ik het niet kan vinden in de digitale wereld.
Toch maar helemaal analoog......

Vinni

dml
11 mei 2008, 19:56
Sinds wanneer ga jij af op "van horen zeggen"?? :D

vinni
11 mei 2008, 20:33
Tja.....

Kan nog steeds niet alles zelf testen. Dus als 90% zegt bagger dan zal daar wel een kern van waarheid in zitten. Bij de GSP1101 waren de meningen toch wel overwegend positief. Daarnaast voldoet de GSP qua functionaliteit wel aan mijn eisen. Lekker compact, snel schakelen presets, 4-kabel methode en geen poweradapter. Ik had gehoopt dat het geluid toch iets beter was.

Vinni

Gretsch 5120
12 mei 2008, 15:05
Toenn ik aan het shoppen was voor een nieuwe moddeler/processor heb ik diverse merken uitgeprobeert; Ik heb de POD en de Vox naast elkaar gehad; vond de Vox beter klinken, maar de effect-sectie vrij karig. De Digitech hadden ze niet op voorraad (Feedback), ben dus naar Verspuy gegaan, daar hadden ze hem wel. Het teoval wil dat ze ook een Boss GT-pro hadden dus die heb ik ook aangesloten; wat mij opviel dat ik de vervorming van de Boss erg vond tegenvallen. Ik realiseer me wel dat het ff een moment opname is en dat het een tijdje kost voor een apparaat een beetje doorgrond.

Hiervoor gebruikte ik een GSP2101, waanzinnig apparaat qua effecten, maar mist de modelling. Ik heb dat ding 15 jaar gebruikt en sommige algoritmes heb ik werkelijk jaren lopen sleutelen; uiteindelijk echt mijn ding...mijn geluid.

Maar goed...die nieuwe 1101 is best ok qua modelling, een stuk beter dan een POD, waar ik gewoon nix mee heb....