PDA

View Full Version : emg 81:palm mute



Me_bigboy
9 mei 2008, 20:46
Hallo,

Ik heb een maverick chaos 1 met een emg81 in de brug en ook een squier maar die heeft een sd '59.

Raar maar waar, bij de squier klinken de palmmutes veel vetter en meer 'chugga chugga'(raar uit te leggen), ook overstuurd deze veel meer dan de Maverick(ook met nieuwe batterij).
Met de gain en pre-amp volume volledig open klinken de palm mutes bij de maverick nog altijd veel te clean met een randje dan het zou moeten zijn.

Ze hebben beiden dezelfde snaren(ook de diktes).

Dit lijkt me toch niet normaal? Het zou toch net omgekeerd moeten zijn?

Gothra
9 mei 2008, 21:42
batterij vervangen?

Riky
9 mei 2008, 21:50
batterij vervangen?

ik heb geen ervaring met emg's maar er staat toch duidelijk dat de TS het probleem ook heeft als hij er nieuwe battarijen in doet...

R.J
9 mei 2008, 21:51
batterij vervangen?
Dat heeft 'ie volgens mij al geprobeerd...


@ Bigboy: wat is verder je gear? probeer met je tone te spelen? "scoop" instellingen (high+low ver open, mid dicht/ bijna dicht) ?

Gothra
9 mei 2008, 21:51
ik heb geen ervaring met emg's maar er staat toch duidelijk dat de TS het probleem ook heeft als hij er nieuwe battarijen in doet...

Oops niet goed gelezen dus^^

orreltak
9 mei 2008, 22:23
sorry ff fout gepost.

orreltak
9 mei 2008, 22:32
kijk eens of het drie-pinsstekkertje niet verkeerdom aan het element zit.
zo niet...die 81 staat wel bekent dat ie ietswat steriel klinkt.scheller.
maar het is moeilijk om voor te stellen in wat voor mate hij te kort komt in gain/volume.
is het echt kutjepikandijvie of scheelthet maar ietswat?

Me_bigboy
10 mei 2008, 08:04
kijk eens of het drie-pinsstekkertje niet verkeerdom aan het element zit.
zo niet...die 81 staat wel bekent dat ie ietswat steriel klinkt.scheller.
maar het is moeilijk om voor te stellen in wat voor mate hij te kort komt in gain/volume.
is het echt kutjepikandijvie of scheelthet maar ietswat?