PDA

View Full Version : Ojee wat een Cliché: welke buizenamp?



GhostofPerdition
9 mei 2008, 13:40
Ik ben van plan mijn Peavey 5150 combo te verkopen, wat eigenlijk te maken heeft met de logheid van het ding. Ik weet dat het niks is in vergelijking met een 4x12 cabinet maar ik ben het beu om elke keer het risico te lopen dat ik m'n auto beschadig bij het in en uitladen.

Dus wat ik zoek is een buizencombo die vergelijkbaar in sound is, alleen een tikkeltje kleiner. Zodat het vervoer wat makkelijker gaat.

Heeft iemand nog suggesties?

jw009
9 mei 2008, 13:53
5150 head, met 2 keer een 1x12 of 1 keer een 2x12 ..... is nog makkelijker

WillemdaGuide
9 mei 2008, 13:55
Vergelijkbaar in sound misschien niet echt maar je zou eens naar een ENGL kunnen kijken, misschien dat BV een screamer wel wat voor je is....

morroow
9 mei 2008, 14:15
iemand die zich meer druk maakt om zijn auto moet geen gitaar gaan spelen of gaan optreden :stop:

anyway als je blij bent met het geluid van je 5150 dan vrees ik dat je echt niets gaat vinden wat hetzelfde klinkt in een kleiner pakje... misschien is line6 iets voor je??

GhostofPerdition
9 mei 2008, 14:31
Als het mijn auto was OK, maar hij is van mijn vader ;) dus... ENGL is idd wel een optie en met line6 heb ik niet echt goede ervaringen dus nee bedankt.

Braindead
9 mei 2008, 19:36
Het is inderdaad een illusie te denken dat je eenzelfde geluid vind in een andere (kleinere) amp. Maar een top met boxje is vast al een beetje handzamer. Bij de 5150 weet je dat het geluid goed is, dus dan zou ik voor een 5150 / 6505 top gaan.
Engl ( de special edition die ik heb getest) vind ik toch een stukje tammer dan 5150.

ben vanhoof
9 mei 2008, 21:11
Neem dat maar terug, heb eventjes trug de blackmore aan de tand gevoelt en wat voor ruige dingen dat daar uitkomen... Op youtube staan ook een paar filmpjes, geven je mss een idee. Tis wel iets anders dan een 5150.

OldSkool
10 mei 2008, 21:03
Die Blackmore heb ik zelf gehad en daar komen idd hele ruige dingen uit voort.. Vindt het de beste ENGL in de betaalbare range.. Nadeel is dat ie een gedeelde EQ heeft, maar als je daar geen problemen mee hebt is ie echt goed.