PDA

View Full Version : Buizen vervangen voor betere sound



blademan
9 mei 2008, 12:45
Ik heb sinds een jaar of 2 een Laney VC30 212, een heerlijke versterker, maar krijg er niet makkelijk een goede scheursound uit. Is dat te verhelpen door de buizen te vervangen?

Nielsje
9 mei 2008, 12:49
Dat zou een mogelijkheid zijn ja.

Maar lekker concreet advies krijg je zo niet:

Wat speel je?
Wat voor gitaren gebruik je?
Wat is je doel(Wat is voor jou een 'goed' scheur geluid) ?

etc
etc
etc

blademan
9 mei 2008, 14:16
gebruik Telecaster (50s classic) en soms Yamaha SG1000 maar zoek gewoon een lekkere rock sound, en dat krijg ik niet zo makkelijk.

Spitfire
9 mei 2008, 14:21
Een 'lekkere rocksound' is nou niet echt iets objectiefs waar je bepaalde buizen bij kan zoeken.

omni
9 mei 2008, 14:21
Nee helaas, ik heb die versterker ook gehad. Geweldig ding voor het geld maar je moet hem wel flink op z'n lazer geven wil 'ie gaan oversturen en dan nog…
Ik zou er een goed distortion pedaal (tubscreamer o.i.d.) voor zetten om er echt vette distortion uit te krijgen.

Jellyfish00
9 mei 2008, 14:32
Nee helaas, ik heb die versterker ook gehad. Geweldig ding voor het geld maar je moet hem wel flink op z'n lazer geven wil 'ie gaan oversturen en dan nog…
Ik zou er een goed distortion pedaal (tubscreamer o.i.d.) voor zetten om er echt vette distortion uit te krijgen.
Nou moet je toch goed overdrive-pedaal zeggen, dat is een tubescreamer ook, met distortion over de buizendrive wordt het een grote hissende heksenpan. Maar inderdaad, als je een tubescreamer of andere overdrive gebruikt kan je je amp wat boosten.

blademan
9 mei 2008, 15:14
okay, thanks

omni
9 mei 2008, 16:15
Nou moet je toch goed overdrive-pedaal zeggen, dat is een tubescreamer ook, met distortion over de buizendrive wordt het een grote hissende heksenpan. Maar inderdaad, als je een tubescreamer of andere overdrive gebruikt kan je je amp wat boosten.

Je hebt gelijk! Ik haal die dingen altijd door elkaar. Wat Jellyfish zegt ;-)

the sure thing
9 mei 2008, 16:51
Met je AMP is nix mis. Ik zou idd voor een pedaaltje gaan.... 101 mogelijkheden!

Eko
10 mei 2008, 07:41
De VC30 is in basis een zelfde amp als een Vox AC 30. Misschien kun je daar op zoeken. Trouwens een prachtige versterker.

episua
10 mei 2008, 10:25
De VC30 is in basis een zelfde amp als een Vox AC 30. Misschien kun je daar op zoeken. Trouwens een prachtige versterker.

Dat dacht ik dus ook altijd, en gezien het type buizen ect. moeten ze wel redelijk hetzelfde klinken. Ik heb zelf nu twee VC30's gehad die beide niet goed waren, de eerste had een hoge pieptoon door het overdrive kanaal en viel naar verloop van tijd weg en de tweede viel weg zodra je 'm een beetje hard zette. Vervolgens toch maar een Vox AC30 gekocht, echt een wereld van verschil, klinkt ook veel warmer en heeft het tot nu toe nog niet begeven.

Op de vraag van TS, probeer id een tubescreamer of Boss SD-1.