PDA

View Full Version : G-Force en JVM 410H



jacobhdejong
9 mei 2008, 10:39
Hallo beste mensen,

Ik zit al een tijdje te rommelen met het volgende probleem.
Namelijk wat is de beste manier om de G-Force op mijn Marshall amp aan te sluiten. Ik neem aan gewoon via de send en return.
Alleen kan ik dan kiezen voor wet tot dry.
bij dry, vindt ik amper mijn FX terug, en bij wet vindt het signaal bijna over
gecomprest. Zijn er miss mensen die mij kunnen helpen.
Of die ervaring hebben met de G-force en met een AMP met wet en dry?

Groeten Jacob

Dude
9 mei 2008, 12:06
jvmforum.com staat een hele uitgebreide uitleg over het aansluiten van die gforce op de jvm (als ik het me goed herinner geschreven door de ontwerper van de jvm zelf)

Nocki
9 mei 2008, 12:25
Zomaar even reageren zonder de jvm echt te kennen. G-force heb ik wel al een aantal keer gehad.

Je hebt je sounds waarschijnlijk nu in gesteld met je fxloop 100% open. dus je hebt je fx ingesteld dat dat goed klinkt. als je dan dat signaal met bv 50% droog mixt dan hoor je haast geen fx meer. als je je fx 100% (erg overdreven in seriele situaties) mixt en dan met de jvm je fx loop voor ongeveer 50% open zet klinkt dat beter...

probeer maar eens wat patches te maken op die manier... Kan je gelijk eens spelen methet volgende idee:

deel je gforce op in 2 delen. links alles voor de preamp, rechts alles na de preamp.

gitaar -> links in -> links uit -> jvm -> fxsend -> rechts in -> rechts uit-> jvm fx return.

zo zou je phasers en de oversdrive en bepaalde filters voor je preamp kunnen plaatsen!
alle fx aan de rechter kant kan je 100% wet programeren en in je fx loop hangen...

succes!

jacobhdejong
9 mei 2008, 12:48
jvmforum.com staat een hele uitgebreide uitleg over het aansluiten van die gforce op de jvm (als ik het me goed herinner geschreven door de ontwerper van de jvm zelf)

Ja dat heb ik vaker gehoord.
Alleen kan ik hem niet vinden
Heb jij misschien een linkje?

LordRiffenstein
9 mei 2008, 14:51
Mix knop op de loop op een kwartje zetten of net iets meer. Gforce in en out volume goed instellen en VOORAL dry mute aanzetten en dan programmeren.

ben vanhoof
9 mei 2008, 18:17
Ik heb de marshall loop icm mn replifex op 100% wet staan. Als ik de in en out volumes van de replifex goed instel hoor ik geen verschil als hij er nu in staat zonder effect aan of als hij uitstaat, hij suckt dus geen tone. Ik heb gelezen dat de g major wel wat tone suckt, maar ik weet niet of dat bij de g force ook zo is. Met zo'n prijskaartje eraan hoop ik van niet...

Nocki
9 mei 2008, 18:49
Helaas... Hij zuigt minder dan de G-major maar hij doet het wel.... 3 hoeratjes voor de rockron gear met analoog pad.

jacobhdejong
10 mei 2008, 21:10
Zomaar even reageren zonder de jvm echt te kennen. G-force heb ik wel al een aantal keer gehad.

Je hebt je sounds waarschijnlijk nu in gesteld met je fxloop 100% open. dus je hebt je fx ingesteld dat dat goed klinkt. als je dan dat signaal met bv 50% droog mixt dan hoor je haast geen fx meer. als je je fx 100% (erg overdreven in seriele situaties) mixt en dan met de jvm je fx loop voor ongeveer 50% open zet klinkt dat beter...

probeer maar eens wat patches te maken op die manier... Kan je gelijk eens spelen methet volgende idee:

deel je gforce op in 2 delen. links alles voor de preamp, rechts alles na de preamp.

gitaar -> links in -> links uit -> jvm -> fxsend -> rechts in -> rechts uit-> jvm fx return.

zo zou je phasers en de oversdrive en bepaalde filters voor je preamp kunnen plaatsen!
alle fx aan de rechter kant kan je 100% wet programeren en in je fx loop hangen...

succes!

Bedankt voor je goede uitleg,

Ik zal deze setup ook eens proberen

jacobhdejong
17 mei 2008, 20:00
Mix knop op de loop op een kwartje zetten of net iets meer. Gforce in en out volume goed instellen en VOORAL dry mute aanzetten en dan programmeren.

Hee Riffenstein,

En wat bedoel je precies met goed instellen?
Heb jij bepaalde richtwaardes?

jacobhdejong
17 mei 2008, 20:06
I heb nu zo net even geexperienteerd met de G-force en de JVM
Hierbij heb ik de G-force niet in de de standaard send en return gehangen.
Maar in de Power Amp Insert.
Dat is de Pre-amp out (Send) en de Power amp in (Return).
Dit klinkt al behoorlijk veel beter moet ik zeggen.
Alleen wou ik van jullie horen wat dit precies inhoudt en of het misschien
ook kwaad kan.
Wat zijn jullie bevindingen?

Groet Jacob

ben vanhoof
18 mei 2008, 14:48
Volgens mij is dat gewoon de standaard seriële loop zoals bijna elke moderne amp er 1 heeft. De andere loop is parallel en je kan dus met de wet/dry knop je mix maken.

jacobhdejong
19 mei 2008, 21:28
Volgens mij is dat gewoon de standaard seriële loop zoals bijna elke moderne amp er 1 heeft. De andere loop is parallel en je kan dus met de wet/dry knop je mix maken.

Toch heb ik dan wel een veel strakker geluid.
En minder last van dat het geluid "dun" word.
Minder gecomprest

jacobhdejong
30 mei 2008, 10:13
Zomaar even reageren zonder de jvm echt te kennen. G-force heb ik wel al een aantal keer gehad.

Je hebt je sounds waarschijnlijk nu in gesteld met je fxloop 100% open. dus je hebt je fx ingesteld dat dat goed klinkt. als je dan dat signaal met bv 50% droog mixt dan hoor je haast geen fx meer. als je je fx 100% (erg overdreven in seriele situaties) mixt en dan met de jvm je fx loop voor ongeveer 50% open zet klinkt dat beter...

probeer maar eens wat patches te maken op die manier... Kan je gelijk eens spelen methet volgende idee:

deel je gforce op in 2 delen. links alles voor de preamp, rechts alles na de preamp.

gitaar -> links in -> links uit -> jvm -> fxsend -> rechts in -> rechts uit-> jvm fx return.

zo zou je phasers en de oversdrive en bepaalde filters voor je preamp kunnen plaatsen!
alle fx aan de rechter kant kan je 100% wet programeren en in je fx loop hangen...

succes!

Hee Nocki,

Ik willde net even jou manier van aansluiten proberen maar ik zit met het volgende. Ik ga dus met mijn gitaarkabel ik de linkerinput v.d. G-force, linker output in de FX send, en dan? Wat doe ik met rechts.
alvast bedankt

Nocki
30 mei 2008, 13:24
Hoi,

gitaar -gflinks- input amp

fxloop amp -gfrechts - fxamp return.

jacobhdejong
30 mei 2008, 18:14
Hoi,

gitaar -gflinks- input amp

fxloop amp -gfrechts - fxamp return.

Dan begint ie enorm te piepen!!!!!!!!!!!!

Nocki
30 mei 2008, 18:28
in de gforce moet links en rechts gescheiden zijn. dus alle fx die je voor de preamp wil zet je in het lijntje links comleet links gepanned. alles na de preamp zet je in het lijntje compleet rechts gepanned.

ook moet je verder alles compleet links en rechts pannen... kost een hoop werk maar wel erg leuk uiteindelijk!

Nocki
27 juni 2008, 21:29
Hoi,

Hoe staat het ondertussen met je set? Werkt het al een beetje of twijfel je toch nog steeds over de g-system?

groetjes

Nocki

Nocki
6 juli 2008, 22:41
Ik ben nog steeds heel beniewd!

Ondertussen heb ik het zelf voor elkaar om links voor de preamp te gerbuiken en rechts in de fx loop... het begine is er en koste me me 5 minuten werk... nu de rest nog voor elkaar boxen...

jacobhdejong
10 juli 2008, 17:13
Ik ben nog steeds heel beniewd!

Ondertussen heb ik het zelf voor elkaar om links voor de preamp te gerbuiken en rechts in de fx loop... het begine is er en koste me me 5 minuten werk... nu de rest nog voor elkaar boxen...

Hee Nocki,

Sorry voor de late reactie, ben namelijk net terug uit zuid frankrijk (vakantie).

Tja het is nog steeds niet helemaal voor elkaar.
Ik weet eigenlijk nog steeds niet echt hoe ik het moet gaan aanpakken.
Ik verzuip er een beetje in.
Iedereen vindt weer iets anders, en ik ben zelf dus nog steeds zoekende.
Maar wel erg mooi dat jij je setup goed voor elkaar hebt!!!!