PDA

View Full Version : Acoustische giet



anoniem
7 december 2001, 14:33
Ik zoek een goede nieuwe acoustische (dus geen semi-acoustische) gitaar van onder de fl 1000,-. Ik weet niet welk merk ik het best kan kopen. Ik heb eens op een Taylor gespeeld en vond het geluid echt super. Nu zoek ik natuurlijk iets wat maar een beetje dat geluid heeft. (natuurlijk kan dit niet voor onder fl 1000,-, maar als het er ook maar een beetje bij in de buurt komt, ben ik al blij). Dus welk merk raden jullie me aan en misschien weten jullie zelfs een goed type van dat merk.

Outshine
7 december 2001, 17:02
K heb ooit eens de big baby van Taylor geprobeerd. Maar die ies 1200 ofzo. Ik vind dat mn eigen Ibanez AW100 (700) erg goed klinkt. Je zou ook eens de AW200 kunnen proberen, die kost denk ik 850/900 piek.

Dean vind ik een beetje tegenvallen. Versterkt zijn ze echter wel heel mooi.

Yamaha schijnt ook tegen te vallen (volgens een oom van mij), heb echter nog nooit een Yamaha in mn handen gehad, dus probeer es wat uit.

Suc6!!

Eko
8 december 2001, 12:43
Ik weet niet waar je woont , maar op dit moment staat er b.v. bij guitarcentre in Wierden een fantastisch klinkende Takamine voor minder dan f 900,-.
Prachtige afwerking en houtsoorten.
Ik heb er zelf opgespeeld en was onder de indruk van het gebodene voor het geld.
Misschien dat je zelf eens contact kunt nemen of via mail kunt informeren.

anoniem
8 december 2001, 17:28
Welk type is die Takamine?

En is die Big Baby van Taylor echt een goede gitaar? Niet duur trouwens voor een Taylor.

anoniem
8 december 2001, 18:12
kijk op http://www.gitaarnet.nl

BRiet
9 december 2001, 01:21
'k heb zelf een Epiphone EJ-200. Waanzinnig instrument, maar is wel een jumbo, en gaat nieuw iets over de 1000,-, afhankelijk van type en finish.

Outshine
9 december 2001, 12:42
Op 2001-12-08 16:28, schreef anoniem:
Welk type is die Takamine?

En is die Big Baby van Taylor echt een goede gitaar? Niet duur trouwens voor een Taylor.


Ja die klinkt echt heel erg goed

Eko
9 december 2001, 21:58
Het exacte type van de Takamine heb ik helaas niet opgelet.
Het snelst gaat het via mail of phone.
Guitarcentre heeft een eigen site en is via het gitaarnet te vinden.
Groeten Martin.

anoniem
10 december 2001, 00:44
het is onzinnig om een bepaalde gitaar aan te raden, smaken verschillen nu eenmaal!
mijn advies: neem de tijd, ga naar verschillende zaken toe en ga gewoon spelen en slaap er eens een nachtje over voordat je over gaat tot koop.

Outshine
10 december 2001, 11:24
Op 2001-12-09 23:44, schreef anoniem:
het is onzinnig om een bepaalde gitaar aan te raden, smaken verschillen nu eenmaal!
mijn advies: neem de tijd, ga naar verschillende zaken toe en ga gewoon spelen en slaap er eens een nachtje over voordat je over gaat tot koop.


Ja okee, maar er is wel degelijk verschil in kwaliteit tussen gitaren, die door iedereen wordt opgemerkt.

jaccoos
10 december 2001, 12:40
Ga voor een yamaha apx5 / cpx5.
ze spelen heel soepel, weinig kracht nodig en mooi geluid. de apx5 heeft een iets dunnere klankkast.

Casey
11 december 2001, 18:26
Ik heb net de Yamaha APX 7A gehaald.
Fantastisch vol geluid voor een thinline en de ingebouwde piezo klinkt perfect op m'n Fender buizen amp.
En dan die transparante blauwe finish .
Ik heb eerst effe op een Fender Telecoustic gespeeld , is geen vergelijk , heel iel geluid (Logisch met zo'n klank kast)en superzwaar spelen , wel 400 piek goedkoper.
Als je effe zoekt heb je de APX 5A voor het zelfde geld .
WOW !
Ik ben helemaal happy .

anoniem
11 december 2001, 22:41
Ik ben zelf niet zo gek van het geluid van de Yamaha's van tegenwoordig en sorry dat ik het zeg, maar speelt Twarres ook niet op zo'n Yamaha. Ik ben wel erg nieuwsgierig naar het geluid van de Taylor Big Baby. Weet iemand de huidige prijs toevallig van die gitaar? Ook ben ik benieuwd naar de Epiphone EJ-200 in de vintage sunburst uitvoering. Dit vind ik echt een hele mooie jumbo en het geluid schijnt haast even goed te zijn als van de originele Gibson uitvoering. Weet iemand hier toevallig de prijs van?

Outshine
12 december 2001, 14:30
Nieuw is de bigbaby 1200
Ik heb em op marktplaats voor 800 gezien

anoniem
13 januari 2002, 17:58
K hoor de laatste tijd hele goede dingen over de crafter FX 550: iets van 750 piek

Sjaak_H
13 januari 2002, 19:35
Zal ik mijn voorkeur ook maar uitspreken: Kijk eens naar een Seagull S6(+) of M6. Mooi geluid, dat van de M6 iets warmer....
Ga naar een wat grotere zaak waar je wat meer merken en verschillende typen kunt bespelen. Neem je tijd!

anoniem
13 januari 2002, 19:55
Crafter is troep! van laminaat hout gemaakt, valt uit elkaar als je ermee te hard omggaat!

so much for a crap company called Crafter!

anoniem
14 januari 2002, 14:14
Op 2002-01-13 18:55, schreef anoniem:
Crafter is troep! van laminaat hout gemaakt, valt uit elkaar als je ermee te hard omggaat!

so much for a crap company called Crafter!


Laminaat? Ik dacht het niet!!!!

Leen Kap
18 januari 2002, 19:30
Nee joh. Als je echt wat wilt ga je voor een Taylor! De Big Baby is OK, maar als je wat meer geld uitgeeft krijg je volledig massieve spul. FANTASTISCH! speelt ook allemaal heerlijk licht. Geweldige hals.

Ibanez2001
21 januari 2002, 17:47
Op 2001-12-11 21:41, schreef anoniem:
Ik ben zelf niet zo gek van het geluid van de Yamaha's van tegenwoordig en sorry dat ik het zeg, maar speelt Twarres ook niet op zo'n Yamaha. Ik ben wel erg nieuwsgierig naar het geluid van de Taylor Big Baby. Weet iemand de huidige prijs toevallig van die gitaar? Ook ben ik benieuwd naar de Epiphone EJ-200 in de vintage sunburst uitvoering. Dit vind ik echt een hele mooie jumbo en het geluid schijnt haast even goed te zijn als van de originele Gibson uitvoering. Weet iemand hier toevallig de prijs van?

Wat maakt het nou uit of Twarres op Yamaha speelt of niet, ben er zelf geen fan van (Twarres) , wel van de Yamaha cpx-8.