PDA

View Full Version : goeie koop?



bouf
8 mei 2008, 21:41
Ik heb mijn oog laten vallen op deze gitaar:

http://www.leftyguitars.be/prod01electric/FenderStratStdAW.htm

Wat vinden jullie ervan, een goeie keuze? Het is mijn eerste elektrische :speed:

Laat iets weten

Mr.Fingers
8 mei 2008, 21:44
560... Als ie nieuw is, lijkt me dat een relatief faire prijs ja.

En trouwens, doe eens als hendrix, en koop een een rechtshandige gitaar! ;)

kenx
8 mei 2008, 21:49
zeer goede gitaar, deze winkel is in putte, belgië.

Zeer goede winkel!

aanrader

Levitation
8 mei 2008, 22:25
Wat wil je precies spelen?

Voor bluesy rock zal deze het goed doen. Voor het hardere werk ga je beter voor iets met humbuckers.

500 is desalniettemin een goede prijs ja.

bouf
12 mei 2008, 21:52
De muziek die ik op dit ogenblik speel is van Radiohead, pop/rock liedjes dus ook. Speel ongeveer 2 jaar dus ben nog volop aan het leren. Is dit een goede gitaar voor dit genre?

hezz
12 mei 2008, 21:56
De strat is een goede allround gitaar, dus ik denk dat je er wel veel aan gaat hebben als je pop/rock speelt.

new deep
12 mei 2008, 22:29
Lijkt me een zeker goede deal, waar zou dat prijsverschil vandaan komen (afgezonderd dat het hier een lefty betreft wat het juist duurder zou moeten maken in principe)..bij Feedback is huidige American standard nu 949 €.
http://www.feedback.nl/?b=0117400712&a=9

Dit zou dan een nieuwe American standard zijn gezien oa. de brugzadels of niet?

KamikazaGuitar
12 mei 2008, 22:42
En trouwens, doe eens als hendrix, en koop een een rechtshandige gitaar! ;)

+1, veel mooier :D

dimitri
12 mei 2008, 23:00
Ik denk dat het hier gaat om een mex.... niets wat zegt dat het een usa is. vooral als je het decal bekijkt. Lijkt van een mexicaantje te komen

new deep
12 mei 2008, 23:05
Ik denk dat het hier gaat om een mex.... niets wat zegt dat het een usa is. vooral als je het decal bekijkt. Lijkt van een mexicaantje te komen

je hebt gelijk, ik liet me even meeslepen..normaal is dat een redelijk prijs dan. Meestal staat er bij dat het een mex is, vandaar de assumptie..

Riky
12 mei 2008, 23:53
rosewood fingerboard dr op en ik vind het een vet gitaarje:)

waarschijnlijk wel een mex idd... een fender usa of jap is bijna niet meer nieuw te krijgen onder de 600 euro volgens mij...

*AcousticGuitarMan*
13 mei 2008, 15:58
560... Als ie nieuw is, lijkt me dat een relatief faire prijs ja.

En trouwens, doe eens als hendrix, en koop een een rechtshandige gitaar! ;)

Goede prijs. Ik heb er 1 voor 475 euro!!!

bouf
13 mei 2008, 16:56
Yep het is inderdaad een mexicaanse. Zijn deze van de minste kwalitiet van fender of zijn de jappen toch nog de mindere soort?

Al bij al denk ek toch dat ik ze ga halen :satisfie:

Mr.Fingers
13 mei 2008, 16:58
Yep het is inderdaad een mexicaanse. Zijn deze van de minste kwalitiet van fender of zijn de jappen toch nog de mindere soort?

Al bij al denk ek toch dat ik ze ga halen :satisfie:

Jappen zijn over het algemeen genomen beter als de standaard mexicaantjes (zoals het model dat je op het oog hebt). Slecht zijn die std MIM's niet, maar het kan altijd beter ;)

Jim Haagmans
13 mei 2008, 17:01
nee ze zijn niet slecht maar je hebt ze vanuit duitsland NIEUW voor minder dan 500 (wel een zwarte maar toch).

dus ga bij die duder langs en mep m eens goed naar de klote dat ie dr 560 voor durft te vragen.

IMO

bouf
13 mei 2008, 17:11
[QUOTE=Riky]rosewood fingerboard dr op en ik vind het een vet gitaarje:)

Hoeveel kost zo'n fingerboard en waar kan je dit dan laten vervangen?
Of kan ik dit zelf, ben niet zo'n doehetzelver :)

Mr.Fingers
13 mei 2008, 18:00
rosewood fingerboard dr op en ik vind het een vet gitaarje:)

Hoeveel kost zo'n fingerboard en waar kan je dit dan laten vervangen?
Of kan ik dit zelf, ben niet zo'n doehetzelver :)

Kan je niet zonder boe of ba vervangen, dus dat wordt een nieuwe hals kopen (reken op een 200/250€ voor een nieuwe Fender-hals)

Jim Haagmans
13 mei 2008, 18:34
[QUOTE=Riky]rosewood fingerboard dr op en ik vind het een vet gitaarje:)

Hoeveel kost zo'n fingerboard en waar kan je dit dan laten vervangen?
Of kan ik dit zelf, ben niet zo'n doehetzelver :)

nou je laat je wel erg gauw ompraten! ga eerst eens kijken wat je persoonlijk fijner vindt, en mocht rosewood toets je inderdaad beter liggen kijk dan voor een strat die dat sowieso al heeft, achteraf vervangen is alleen maar weggegooid geld want met dit soort modellen is er meestal ook een uitvoering die wel aan je wensen voldoet voorhanden.

Aimé
13 mei 2008, 18:50
Alsjeblief hé, het is niet dat iemand anders er graag een rosewood fretboard op wil dat je direct kosten moet gaan doen hé...smaken verschillen.

Blijf gewoon bij je punt en koop de gitaar :) (oh, het feit dat ie misschien iets duurder is, kan dat komen doordat ie linkshandig is of heeft dat er niets mee te maken?)

KamikazaGuitar
13 mei 2008, 21:36
Ik vindt het bij een jimi-kleur gitaar (vintage white, arctic white, whatevah) juist prachtig als er een geen rosewood fingerboard maar een lichtgekleurde houtsoort
op zit, vervangen zou echt zonde zijn ;o

Riky
13 mei 2008, 22:54
Ik vindt het bij een jimi-kleur gitaar (vintage white, arctic white, whatevah) juist prachtig als er een geen rosewood fingerboard maar een lichtgekleurde houtsoort
op zit, vervangen zou echt zonde zijn ;o

je kunt hem gewoon kopen met rosewood hoor... niks vervangen...

ik vind rosewood juist tering vet op wit:P maar ja.. ik vind rosewood zowieso mooier:P

De Beer
13 mei 2008, 23:42
van de link van de TS:

Fingerboard: Rosewood (also available in maple)

en Maple is mooier!:sssh:

QueenSRVJW
14 mei 2008, 09:05
Ik denk dat als je echt een goede gitaar wilt je beter voor even wat meer (585 euro) bij Thomann (in Duitsland) een Fender Classic Player 60 of 50 kunt kopen. Stukken beter dan de standard en maar een klein beetje duurder.

Riky
14 mei 2008, 12:06
Ik denk dat als je echt een goede gitaar wilt je beter voor even wat meer (585 euro) bij Thomann (in Duitsland) een Fender Classic Player 60 of 50 kunt kopen. Stukken beter dan de standard en maar een klein beetje duurder.

mee eens...

Mr.Fingers
14 mei 2008, 12:09
Ik denk dat als je echt een goede gitaar wilt je beter voor even wat meer (585 euro) bij Thomann (in Duitsland) een Fender Classic Player 60 of 50 kunt kopen. Stukken beter dan de standard en maar een klein beetje duurder.

Hele dikke +1