PDA

View Full Version : Nieuwe buizenamp



Dries44
8 mei 2008, 18:15
Hallo,

Ik ben aan het overwegen om een buizenamp te kopen, liefst 2de hands. Ik heb een budget van €500-€600 en speel met een squier stratocaster. Deze moet luid genoeg zijn om mee te kunnen repeteren met een drum. Ik speel vooral gewone rock/britpop zoals Arctic Monkeys, Bloc Party, Kings of Leon, The Strokes,.... Verder ga ik me nog een nieuw distortion/overdrive pedaaltje aanschaffen (waarschijnlijk Ibanez Tubescreamer). Liefst heb ik ook graag een mooie clean. Ik dacht bvb aan Peavey Classic, Fender Hot Rod Deluxe, Laney VC-30,....

Heeft iemand betere voorstellen of ervaring met één van deze amps?

sjaak1990
8 mei 2008, 18:58
Hallo,

Ik ken alleen de fender hotrod, prachtige clean maar de overdrive is niet je van het naar mijn mening. Ik vind het dus ook echt meer een versterker voor clean en als je er overdrive uit wilt hebben vind ik dat je daarvoor een pedaal nodig hebt, sommige mensen hebben een andere mening hierover trouwens ;)

The red Strat.
8 mei 2008, 19:06
peavey classic 30 !

Renin
8 mei 2008, 19:10
er staan een paar boogie's op Marktplaats met een mooie clean, maar denk dat de scheur te veel is voor jouw stijl. Als je toch een buizenschreeuwer gebruikt voor de "drive" is het wellicht het overwegen waard.

Djankie
8 mei 2008, 20:34
@sjaak dus jij zegt dat het beter is om een TS + fender amp aan te schaffen dan bijvoorbeeld een peavey/vox amp en OD van de amp zelf

pasqual
8 mei 2008, 21:36
je hebt een budget van 5 á 600 euro; daar kan je natuurlijk een leuke gebruikte voor kopen. ik heb sinds vandaag een nieuwe peavey valveking 212.
die heb je al vanaf 550 euro incl. footswitch mét garantie. hier zit een geweldig geluid in met een behoorlijk rock geluid en een zeer goeie clean. er zit aan de achterkant een "texture" draaiknop die er voor zorgt dat je de versterker kunt instellen van ong. 40 watt t/m 100 watt. voordeel hiervan is dat je niet zo hard hoeft te spelen voordat hij "natuurlijk" begint te vervormen. ( zeg maar: clean met een randje ). jouw muzieksmaak zit er gegarandeert in. ik zou zeggen: proberen!

groeten Pasqual.

mcannegieter
8 mei 2008, 21:52
Peavey Classic 30 zeker weten, echt een super versterker. Hele lekkere clean, komt heel dicht in de buurt van de Hotrod maar de drive is echt 200% beter.

Ik vond de reverb van de Hotrod beter en het drive kanaal hiervan samen met een tubescreamer geeft ook een lekkere distortion.

sjaak1990
9 mei 2008, 00:10
@sjaak dus jij zegt dat het beter is om een TS + fender amp aan te schaffen dan bijvoorbeeld een peavey/vox amp en OD van de amp zelf

Nee sorry, je begrijpt het verkeerd. Ik bedoel gewoon dat ik de overdrive van de fender gewoon slecht vind en dat je er alleen behoorlijke overdrive uit krijgt met een pedaal. Ik zeg dus ook zeker niet dat het beter is om iets aan te schaffen of niet ik zeg alleen dat de fender me niet zo geschikt lijkt. Een vox of peavey versterker heeft gewoon veel beter drive.

Rude Perception
9 mei 2008, 00:22
Marshall DSL401

Jim Haagmans
9 mei 2008, 00:24
peavey classic 30 !

+1, topding!!

MarkV
9 mei 2008, 02:38
+1, topding!!
+2.0000000

Paulusstrat
15 juni 2008, 19:12
bloc party gebruikt fender hot rod deluxe btw :listen:

TimmU
15 juni 2008, 19:18
Marshall DSL401
Peavey VT Classic Series. Te koop als head, of 2x12 combo!

hendrix_appendix
15 juni 2008, 19:22
Waar? Waar?

TimmU
15 juni 2008, 19:25
Haarlem! Ik heb zowel een headbehuizing waar die inpast, en een 2x12 behuizing ( origineel) . 50 watt, nieuwe buizen .

yalexw
16 juni 2008, 08:00
Zoals eerder gezegt peavey classic top ding heb hem zelf ook geweldig geluid en hij ziet er ook nog mooi uit als je de oude hebt:). Kijken op marktplaats en je hebt miss ook wel een koopje dat geluk had ik tenminste wel :cooler: .

humbucker
16 juni 2008, 11:32
Vox AC15!

ideaal voor britpop..