PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar gezocht!



hugo123
8 mei 2008, 14:15
Het zoveelste topic, maarja!

Ik mag van mijn ouders als ik dit jaar overga een nieuwer gitaar uitzoeken!
Budget is ongeveer 300-400 euro maar dit staat niet vast en kan meer worden! Ik ben al een tijdje aan het rondkijken en ben een paar opties tegengekomen!

Bc Rich Mockingbird
Epi Les Paul
VIG Les Paul(Ben even type vergeten ik dacht eruption)

Nou is er een probleem..Ik wil graag een gitaar met een floyd, dus vallen de LP's af. Ik ond de Mockingbird Masterpiece erg mooi, maar die heeft weer geen FR, die ik wel heel erg graag wil! Weert iemand nog leuke FR gitaren in deze prijsklasse, ik sta open vooer elk merk en elke vorm!

EDIT: En ooh ja.. Ik wil graag Rock (van classic naar hardrock) En metal spelen!

pannekoek
8 mei 2008, 14:17
de meeste gitaren in die prijsklasse hebben echt een kut floyd rose, epiphone les paul met bigsby anders? :)

hugo123
8 mei 2008, 14:19
Ik vind zo'n Bigsby zo'n ongelovelijk lelijk en lomp geval.
Ik neem het terug dáár sta ik niet voor open;).

kassie
8 mei 2008, 14:19
bigsby werkt anders dan een floyd rose pannekoek.

bigsby is meer voor de subtiele bends zegmaar, ook met akkoordjes. terwijl floyd rose veel geschikter is voor dive bombs en dat soort dingen.

musicstore had laatst een aanbieding. goede bc rich mocking bird slash model. voor 500 euro dacht ik. Volgens mij is dat een vrij goede gitaar met een goede floyd erop.

hugo123
8 mei 2008, 14:22
Nou ja.. en gitaren in mijn prijsklasse en mijn stijlen zonder floyd rose?

pannekoek
8 mei 2008, 14:26
bigsby werkt anders dan een floyd rose pannekoek.

bigsby is meer voor de subtiele bends zegmaar, ook met akkoordjes. terwijl floyd rose veel geschikter is voor dive bombs en dat soort dingen.

musicstore had laatst een aanbieding. goede bc rich mocking bird slash model. voor 500 euro dacht ik. Volgens mij is dat een vrij goede gitaar met een goede floyd erop.


ik weet dat floyd rose anders werkt, maar aangezien ik geen goede floyd rose gitaar ken ik die prijsklassen (ibanez heeft misschien er nog wel wat tussen zitten) bood ik een alternatief aan wat de ts misschien ook wel een goed idee vond als hij eventueel kleine tremolo bewegingen wilde maken :hippie:


zonder floyd eventueel een epi les paul custom 2de hands?

hugo123
8 mei 2008, 14:34
Ik ga dus over een paar weken met m'n ouders testen bij tonika. (hopelijk hebben die Mockingbird's) Maar ik ga ook een eklly testen ect! Ik kijk nog even verder. Verdere suggeststies zijn altijd welkom!

Jim Haagmans
8 mei 2008, 14:40
Ik zou inderdaad voor die stijlen met floyd rose en in die prijsklasse kijken bij ibanez rg en/of s series. Denk dat je daarmee het beste thuiskomt wat kwaliteit betreft.

voorbeelden:
S series:
http://www.thomann.de/nl/ibanez_s470bk.htm

RG series:
http://www.thomann.de/nl/ibanez_rg350_ex_bk.htm