PDA

View Full Version : resonance/depth control voor een marshall superlead



pol
8 mei 2008, 13:20
Ik ga dus een master laten inbouwen in mijn Marshall superlead (eigenlijk een superbas die omgebouwd is naar superlead specs, maar dat maakt nu niet uit)

en nu we toch bezig zijn wil ik er ook een depth/resonance control bij ala peavey 5150 voor meer controle over de strakheid v/d bassen in de eindtrap.

iemand een idee of dat circuit goed werkt in deze amp ?

of andere tips.

de master volume wordt toch maar zoals in een 2203 (voor de phase inverter dus) omdat ik hier al goeie ervaringen mee heb.

Negative K3 fan
8 mei 2008, 13:23
goede ervaringen in een plexi of 2203?

zo'n resonance schakelaar past zeker in zo'n amp, als hij niet goed genoeg werkt kun je zelf de RC waardes naar smaak aanpassen.

pol
8 mei 2008, 13:25
plexi met master volume zoals in een 2203, combinatie van de 2 dus.

ja, die waardes weet ik ook niet wat het er best bij past, zou het verstandig zijn van de waardes van een 5150 over te nemen ?

Negative K3 fan
8 mei 2008, 13:35
ik had het over ervaringen... plexi voortrap is heel anders dan een 2203. Heb zelf in mn superbass kloon ook een simpele master volume zitten en dat ding doet niet echt veel.

als uitgangswaardes kun je die van de 5150 wel overnemen en van daaruit verder kijken.

pol
8 mei 2008, 13:49
hoe bedoel je, die master doet niet echt veel ?

in een plexi heb ik geen ervaringen met master volumes, ik heb vroeger wel een paar jcm800 2203's, een 2210 en een 2204 gehad.

Chris Winsemius
8 mei 2008, 13:55
Misschien is het handiger om eerst je geluidswens duidelijk te krijgen en daarna iom. 'n technicus te bepalen hoe dat circuit-matig vormgegeven moet worden.