PDA

View Full Version : een effect dat mijn solo's "opboost"



eddyvanbuiten
8 mei 2008, 08:54
ik gebruik als distortion een boss-pedaal (ds1 geloof ik? dat oranje bakkie) en als ik een solo inga, heb ik het gevoel dat ik net wat volume mis.
weet iemand een effectpedaal hiervoor, dat goed klinkt samen met de boss-distortion en die me net even dat beetje extra geeft?
oja, geen multi-effect-gevallen etc want die gebruik ik niet

roept u maar!
alvast bedankt.

Jimwoud
8 mei 2008, 09:14
Ik zou een EQ pedaaltje achter je DS1 zetten, kun je volumeboosten en je EQ veranderen.

Kim Wilson
8 mei 2008, 09:17
Wat voor amp heb je, en hoe heb je die afgesteld? Gewoon clean? Dan is een eq-pedaaltje wellicht een goeie optie.

farstreetblues
8 mei 2008, 09:28
ik regel dat met een boss bluesdriver, gain bijna dicht, volume op naar smaak, bij mij op de helft.

paulusdeBKB
8 mei 2008, 10:00
Speciaal hiervoor is een hele categorie pedaaltjes in het leven geroepen: boosters. Met een zgn. 'Clean boost' pedaaltje bereik je het gewenste effect.

Niet om het een of het ander, maar zit er op zo'n DS-1 niet een volumeknop die je gewoon wat hoger kunt zetten?

eddyvanbuiten
8 mei 2008, 10:00
Wat voor amp heb je, en hoe heb je die afgesteld? Gewoon clean? Dan is een eq-pedaaltje wellicht een goeie optie.

een handgemaakte buizenbak.. 100% clean.
gebruik nu enkel DS1 pedaal en een Cry Baby als effecten.
bedankt, ik zal binnenkort de tips es meenemen naar een pedalenwinkel

eddyvanbuiten
8 mei 2008, 10:03
Speciaal hiervoor is een hele categorie pedaaltjes in het leven geroepen: boosters. Met een zgn. 'Clean boost' pedaaltje bereik je het gewenste effect.

Niet om het een of het ander, maar zit er op zo'n DS-1 niet een volumeknop die je gewoon wat hoger kunt zetten?

ja op het DS1 pedaal zit een volumeknop. maarrr... als ik een slag stuk speel met de DS1 al aan, en daarna een solo inga, mist er vaak gewoon volume in mn solo. vandaar een extra pedaal.
ik neem je tip mee, bedankt

JeroenSchaaf
8 mei 2008, 10:03
een handgemaakte buizenbak.. 100% clean.
gebruik nu enkel DS1 pedaal en een Cry Baby als effecten.
bedankt, ik zal binnenkort de tips es meenemen naar een pedalenwinkel

Kun je iets meer vertellen over die versterker? eventueel foto?

Op wat voor versterker is hij geinspireerd?
:satisfie:

paulusdeBKB
8 mei 2008, 10:07
AAnvullende info over clean boosts: zet je een clean boost voor een scheurpedaaltje dan krijg je vooral meer scheur én een beetje extra volume. Hij overstuurt dan je scheurpedaaltje. Zet je een cleanboost achter een scheurpedaaltje dan krijg je vooral meer volume én in sommige gevallen ook meer scheur. Dat hangt ervan af of je signaal inmiddels zo hard is dat je de voortrap van je amp overstuurt of niet... Dit scheurgeluid heeft andere eigenschappen dan een scheurpedaaltje.

Moraal van het verhaal: variëren met de volgorde kan leuke resultaten opleveren.

Meneer I.
8 mei 2008, 10:23
Clean boostertje is prima hiervoor. Ik heb het opgenomen in de FX loop, hiermee laat het mijn originele (preamp + effecten) sound intact alleen het totaalsignaal wordt versterkt voor de poweramp.
Heb je geen FX loop, dan de booster na je DS-1 plaatsen. Overigens is het boostertje van musikding een prima (en goedkope) oplossing en ook nog eens leuk om te maken (met een uurtje ben je klaar).

Liquid_Metal
8 mei 2008, 10:35
je kunt idd gewoon een cleanbooster of evt. een OD-booster aanschaffen. Wel goed kijken waar je m plaatst in de fx-chain. maar das natuurlijk experimenteren :)

Kim Wilson
8 mei 2008, 10:42
Cleanbooster, of op een buizenamp kan een Bluesdriver of Tubescreamer ook mooi werken.

JeroenSchaaf
8 mei 2008, 10:51
eddyvanbuiten; U hebt PM!

Ik gebruik de boost van Plexitone ( volgens mij ook gewoon een clean boost! )

Jorikjet
8 mei 2008, 19:58
Zvex SHO is hier ook goed geschikt voor! Maakt je geluid ook iets helderder waardoor je er iets meer doorkomt

Eko
8 mei 2008, 23:22
Ik gebruik diverse drive pedalen live en gebruik een Boss eq voor de boost. Je kunt het signaal gewoon clean boosten met een paar db.
Alternatief is het gitaarvolume iets knijpen met je slagpartijen en pas open zetten tijdens de solo. Met een live optreden heeft dat het voordeel dat je de amp zo kunt afstellen dat hij dan , tijdens de begeleiding , clean is en net een randje krijgt tijdens de solo`s.

ChazyChaz
8 mei 2008, 23:40
voor soloboost gebruik ik tegenwoordig een compressor die na m'n distortion staat.. meeste compressors
hebben wel een level knop dus die kan je mooi gebruiken voor boost ;)
heb hem zelf trouwens in m'n effectsloop staan (ik gebruik ook de distortion in m'n versterker), maar het idee is het zelfde.
voordeel hiervan is wel dat je dus ook gelijk een wat vetter geluid krijgt in je solo's.

jerome
8 mei 2008, 23:45
Tubescreamers werken hiervoor soms ook wel lekker. Na je distortion pedaal zetten en de vervorming weinig open en de volume flink of helemaal open

Ik had vroeger btw 2 tubescreamers achter elkaar staan.
De eerste voor het heavy slag geluid met de vervorming open en de volume neutraal en de 2e voor de solo's met de vervorming weinig open en en de volume flink open.
En als het echt hard solo-scheuren moest trapte ik ze allebei aan...

EuroCinema
9 mei 2008, 10:53
Hmm ik vraag me af of je echt een volumegebrek hebt met die DS-1, of dat je sound gewoon niet genoeg door de mix komt door gebrek aan mids. Een EQ is iig een oplossing voor beide problemen.

B~Rock
9 mei 2008, 11:29
Fulltone fulldrive biedt ook de nodige mogelijkheden, zowel alleen extra drive als een ferme boost waar een beetje buizenversterker van gaat snorren.

eddyvanbuiten
9 mei 2008, 13:12
Kun je iets meer vertellen over die versterker? eventueel foto?

het is een Australische Ratajczyk Extreme Reverb versterker; een vette bluesbak met een ongelooflijk geluid al zeg ik het zelf, over een jaren '70 London City 4x12'' speakerkast.
zie www.bjamplifiers.com.au (http://www.bjamplifiers.com.au)

JeroenSchaaf
9 mei 2008, 13:21
Kent hem!

Had je je Pm nog gecheckd?

eddyvanbuiten
9 mei 2008, 15:01
Kent hem!
Had je je Pm nog gecheckd?

Serieus?! ken je deze versterkers?
waarvan als ik vragen mag?
(antwoord op je PM krijg je nog)

EuroCinema
9 mei 2008, 15:31
Oh wacht ff, het zou ook een DS-2 kunnen zijn denk ik nu. Die hebben idd erg weinig volume in huis. MXR micxro-amp erachter of voor een veelzijdigere boost de Xotic RC boost bijvoorbeeld.

JeroenSchaaf
9 mei 2008, 15:33
Ik weet niet meer hoe ik het ken, volgens mij omdat mijn zus daar op vakantie ging en ik maybe daar wel een amp weg wou hebben!? weet ut niet meer :satisfie:

bastiaanvanbeek
11 mei 2008, 14:11
MXR Micro Amp, geeft je gewoon een boost, er zit één knop op en dat is de gain. daarmee kun je bepalen hoeveel je t wilt boosten.

Yannicks
13 mei 2008, 22:51
MXR micro amp, zekerste weten! Ik gebruik em als een extra gain trap. Ik heb me versterker iets wat smerig afgesteld staan, me de micro amp erbij wordt dit een heerlijk sterke overdrive. :) .

Ik heb geen ervaring met de micro amp icm distortion pedalen, want die heb ik niet.

Erikt
14 mei 2008, 13:39
het is een Australische Ratajczyk Extreme Reverb versterker; een vette bluesbak met een ongelooflijk geluid al zeg ik het zelf, over een jaren '70 London City 4x12'' speakerkast.
zie www.bjamplifiers.com.au (http://www.bjamplifiers.com.au)

Hoe spreek je dat uit? :cooler:



Zoals velen voor mij moet je gewoon even een (clean) boostertje scoren (Een EQ kan natuurlijk ook, MXR M109 6B EQ, is een aanrader). Blijft je geluid intact en word het algehele volume gewoon even een tikkeltje meer. Super is dat.

eddyvanbuiten
20 mei 2008, 19:51
Hoe spreek je dat uit?

ratar-tsjik :p

MarkV
20 mei 2008, 21:54
MXR Micro Amp, geeft je gewoon een boost, er zit één knop op en dat is de gain. daarmee kun je bepalen hoeveel je t wilt boosten.

+1 Simpel en doeltreffend. Voor je overdrive plaatsen en je krijgt extra gain en volume. Na de overdrive krijg je voornamelijk meer volume.

nopq582
20 mei 2008, 21:59
(TIANJIN, May 15) -- As competitions of the 2008 Federation Internationale de Gymnastique (FIG) came to a close on Thursday in Tianjin, the drawing for Beijing Olympic Games gymnastics events took place. At about 5:30 p.m. local time, the drawing ceremony began, according to sports.cn昆明机票 (http://www.jipiaokunming.cn/).

Before the drawing began, representatives of the FIG expressed their sympathy for the victims of the recent earthquake that hit China's southwestern region昆明飞机票 (http://www.jipiaokunming.cn/fjp.html).

The men's schedule was decided first.广州特价机票 (http://www.jipiaoguangzhou.cn/interiorly.html)

China will compete in the same group with mixed group 4, Canada, Russia, Japan, and France.

According to the schedule already arranged by BOCOG, the first match will begin at 12 noon and last until 2:12 p.m. The second and third matches will begin at 4:00 p.m. and 8:00 p.m., respectfully. This means that the Chinese men will appear in the afternoon session, going up against old rival Japan on August 9.杭州机票 (http://www.kanghuijipiao.cn/)

The other two groups' circumstances are as follows: match one will be between Italy, Spain, USA, mixed group 2, mixed group 6, and mixed group 3; match three will be between Belarus, mixed group 5, Democratic People's Republic of Korea, Germany, mixed group 1, and Romania杭州到北京机票 (http://www.kanghuijipiao.cn/hz/01pek.html).

Aside from athletes from America and the DPRK, Germany will also put up a strong fight against the Chinese team.

budje
20 mei 2008, 22:25
Ligt het aan mij of is er hier niemand die een idee heeft wat ie allemaal met zijn/haar/het volumeknop kan doen? Harder EN zachter!