PDA

View Full Version : verklarend woordenboek voor zelfbouwkit - Ceriatone



Kriske
8 mei 2008, 02:20
Hallo,

Was mij eens aan het verdiepen in die zelfbouwkits van ceriatone.
Staan daar allemaal afkortingen en woorden die me niets zeggen.
Graag jullie hulp bij de woorden in het vet:
All components with assembled board, no silkscreen on chassis, and white color, OT and PT. Only tubes not included.
Board: Eyeleted, OD's, CCs, Cloth wired, backer board and off boards components.

Is het trouwens haalbaar voor een elektronicaleek om zo'n kit in elkaar te steken?
Solderen lukt trouwens wel.

Zijn die kits evenwaardig in materialen en geluid dan aan het originele?

Chris Winsemius
8 mei 2008, 10:42
All components with assembled board, no silkscreen -ZEEFDRUK- on chassis, and white color, -OT UITGANGSTRANSFORMATOR-- and PT.- VOEDINSGTRANSFORMATOR- Only tubes not included.
Board: Eyeleted,- RONDE OOGJES OP MONTAGEBORD - OD's -Orange drop condensatoren - , CCs -carbon compositie weerstanden , Cloth wired, backer ---???-- board and off boards components. - onderdelen die niet op het board zitten -

paars is uitleg


Is het trouwens haalbaar voor een elektronicaleek om zo'n kit in elkaar te steken?
Solderen lukt trouwens wel.

Kan ik niet voor jou beoordelen, in elke buizenamp zitten trouwens wel HOGE SPANNINGEN!! 350 - 400 Volt minimaal


Zijn die kits evenwaardig in materialen en geluid dan aan het originele?

Nee...

Kriske
8 mei 2008, 16:23
Chris, Bedankt voor de duidelijke info!!!!

Squier4ever
8 mei 2008, 16:41
kriske een tip: als je nog moet zoeken naar termen kun je mss beter eerst nog eens wat gaan lezen over de basis, voordat je gaat solderen. zo'n plannetje volgen lukt allemaal nog wel maar als je dan een probleem krijgt ben je in de aap gelogeerd.