PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar



apollorulez
7 mei 2008, 23:05
Hallo,

Jaja, weer zo'n topic, sorry daarvoor.
Ik wordt gewoon neit veel wijzer van die zoekmachine..

Ik houdt het simpel:
ik heb 200 euro (heb ik de koste voor een versterker al vanaf getrokken), wil een gitaar met een mooi clean geluid die makkelijk speeld.
Ik heb nu namenlijk een heel moeilijk te bespele western, en zou de electrische gitaar dan vooral gebruiken om de hammerons en pulloffs te kunnen spelen, en t is leuk om dan ook meteen een electrische gitaar te hebben waar je wat scheur in kan gooien.

mijn muzieksmaak, denk aan:
- RHCP
- Foo Fighters (the pretender)
- Greenday

Welke gitaar denken jullie dat ik het beste kan kopen?
(ik heb wel een beetje speling boven die 200 euro maar liever niet)

mvg,
jeroen

Megadeth22
7 mei 2008, 23:15
wordt.. houdt.. speeld..


zal ik het zeggen of doet iemand anders het :chicken:

bass blom
7 mei 2008, 23:18
nouja hij zegdt sorry :chicken:

Wiellem
7 mei 2008, 23:27
wordt.. houdt.. speeld..


zal ik het zeggen of doet iemand anders het :chicken:

Niet iedereen is zo'n spellingswonder.. en de bedoeling van de post is duidelijk toch?

wietse
8 mei 2008, 06:22
Welke gitaar denken jullie dat ik het beste kan kopen?
(ik heb wel een beetje speling boven die 200 euro maar liever niet)


2e hands, effe spammen ik heb nog een mooie superstrat staan voor weinig zie m'n site. :D.

grayfink
8 mei 2008, 06:57
Je wil zo'n jongen toch geen gitaar met een Floyd Rose aansmeren Wietse?
Ter verduidelijking aan de TS: Dat is een ramp om te stemmen voor een beginner.
Ik zou zeggen; iets met humbuckers en vaste brug. Dean Vendetta XM, Ibanez GX 30 of een Epiphone LP special bijvoorbeeld.

E-J
8 mei 2008, 09:36
Kijk naar een Stratocaster met een humbucker in de brugpositie, daar kun je en lekker mee scheuren (Foo Fighters/Green Day) en heb je ook een mooi cleangeluidje a la RCHP.

Nino1110
8 mei 2008, 09:54
London City Spitfire II.

Later een hotrail of humbucker in zetten en klaar ben je!

Wat voor versterker heb je trouwens?

beruk
8 mei 2008, 10:33
Of deze:Yamaha Pacifica serie. Strat klonen, Yamaha is een onderschatte gtitaarproducent.

wiegersma
8 mei 2008, 10:37
kijk ook even bij "review: gitaren onder €250,=", misschien dat daar ook wat tussen staat voor je

apollorulez
9 mei 2008, 19:34
Hee,
bedankt voor alle reacties !
ik ga ze zometeen doorkijken,
ik had zelf al 2 gitaren gevonden die mss wat zijn, wat vinden jullie er van?

- Dean Vendetta 1.0GN
- Aria stg-06

Die Aria komt van het 250 - 500 topic, maar hij zit met 250 euro dus wel behoorlijk boven mn butget..

en even als reactie voor een vorige post, over een moeilijk te stemmen gitaar.
daar heb ik niet zo'n moeite mee, k ben wel een beginner met een half jaar ervaring maar ik leer heel snel, ik kan nu hetzelfde spelen als een vriend van me die 3 jaar op les zit (mss wel met wat minder goede techniek maar toch :P)

apollorulez
9 mei 2008, 19:47
London City Spitfire II.

Later een hotrail of humbucker in zetten en klaar ben je!

Wat voor versterker heb je trouwens?

wat is een hotrail of humbucker? ik ken die termen nog niet allemaal ;)
en wat kosten ze? :satisfie:

en ik heb hem nog niet gekocht maar ik ga een Vox pathfinder kopen, hij is maar 10 watt maar een mooie prijs en hij krijgt allemaal 10-en in de recenties 8-)


Of deze:Yamaha Pacifica serie. Strat klonen, Yamaha is een onderschatte gtitaarproducent.

Mijn western is een Yamaha :D (F-310)

maar ik zie hier wel heel veel dure gitaren, blijf alsjeblieft een beetje in de buurt van de 200 euro

G.G.
9 mei 2008, 19:51
Heb je al in het beginnersgitaaronderwerp gekeken (bovenaan in de lijst)?


Je vraag is nogal algemeen, dus ik gok van niet.

apollorulez
9 mei 2008, 20:14
O je hebt gelijk, ik had hem niet gezien tussen die prijsklassen.
Maar de vraag heeft soieso niet erg veel betrekking tot dat topic, ik heb gewoon nog geen beeld van welke soorte gitaren er eigenlijk allemaal zijn.

Ik ga dat topic nu doorlezen ;)

almarvk
9 mei 2008, 20:15
De Dean Vendatta is een prima gitaar. Net zoals de Yamaha Pacifica serie. Dat zijn goed afgewerkte gitaren, spelen fijn en klinken ook nog 's prima. En vaak voor een erg laag bedrag te verkrijgen.

apollorulez
9 mei 2008, 20:22
Aah, ik kom al iets verder :D
ik had even een vraag tussendoor, ik kijk nu op een webshop en daar staan onderandere de categoriën:
LP-model, T-model, ST-model, SG-model

waar staat dat voor?

almarvk
9 mei 2008, 20:24
Les Paul model
Telecaster model
Stratocaster model
SG model

Gewoon de vorm van de gitaar onder de naam van het originele type.

Kakihara
9 mei 2008, 20:25
Aah, ik kom al iets verder :D
ik had even een vraag tussendoor, ik kijk nu op een webshop en daar staan onderandere de categoriën:
LP-model, T-model, ST-model, SG-model

waar staat dat voor?
LP = Les Paul - achtig
T = Telecaster - achtig
ST = Stratocater - achtig
SG = euh ... SG - achtig :)
EDIT : Ik was te traag

apollorulez
9 mei 2008, 20:27
Bedankt ^^

apollorulez
9 mei 2008, 20:48
en als ik in een grote winkel een paar gitaren zou willen uitproberen, weet iemand dan waar ik terecht kan?

R.J
9 mei 2008, 20:53
Of deze:Yamaha Pacifica serie. Strat klonen, Yamaha is een onderschatte gtitaarproducent.
zwaar agreed.
Yamaha's vind ik persoonlijk erg goede dingetjes.

appollorules: uitproberen: feedback. www.feedback.nl
Maar dan ook alleen uitproberen :seriousf:
Bestellen kan je dan wel bij de plaatselijke gitaarboer :cooler:

wietse
9 mei 2008, 20:53
Je wil zo'n jongen toch geen gitaar met een Floyd Rose aansmeren Wietse?


ik wel, :D als ik dat kreng maar verkocht krijg, wil de trem wel voor hem vastzetten zodat hij als een normale strat trem werkt.

Wizz
9 mei 2008, 20:58
en als ik in een grote winkel een paar gitaren zou willen uitproberen, weet iemand dan waar ik terecht kan?

En dan bij een webwinkel kopen ?

Wizz

R.J
9 mei 2008, 20:59
ik wel, :D als ik dat kreng maar verkocht krijg, wil de trem wel voor hem vastzetten zodat hij als een normale strat trem werkt. Vind persoonlijk een floyd rose wel fijn :chicken:

Pech voor jou dat ik er al een heb :hippie:

apollorulez
9 mei 2008, 21:00
@ wizz:
haha, dat had ik wel in gedachte ja :p tenzei t in de winkel goedkoper is natuurlijk maar meestal is dat niet het geval

RobertoL
10 mei 2008, 07:55
@beruk en R.J.:

Ik heb zelf een Yamaha Pacifica 012, en hij speelt wel lekker, maar na een paar weken spelen gaat alles een beetje los zitten bv. stemschroeven, inputjack en mijn tremolo staat helemaal scheef, ik kan hem zelfs hoger trekken (het is geen floyd rose), en ik heb van iemand met ook een Pacifica 012 gehoord dat hij hetzelfde had. Ik zou een Squier Fat Stratocaster aanraden, daar heb ik goede ervaring mee.