PDA

View Full Version : Koffer of hoes?



telecastermaster
19 februari 2003, 10:45
Ik heb al een goeie koffer en een hoes maar denk er over om een hele goeie hoes aan te schaffen. Wat zijn erg goeie hoezen? Er zijn ook van die soft cases ofzo, is het niet? Hoe zijn die?

kNikkEr
19 februari 2003, 12:58
Das een leuke vraag, bestaat er iets als een soort van band die je op je koffer kan monteren ofzo, zodat je em op je rug kan meenemen? koffers zijn wel een stuk veiliger dan hoezen, maar een stuk kuttiger om mee te nemen (verkrampte arm op de fiets...:grin:)

Bobsterke
19 februari 2003, 14:54
Pff zou nooit aan een hoes beginnen. Heb er alleen maar slechte ervaringen mee. Vervoer mijn gitaren liever in een case, dan maar een lamme arm.

Aantal jaren terug leverde SKB nog wel cases met schouderbanden, misschien scheelt dat wat.

moretel
19 februari 2003, 14:55
Voor op de fiets heb ik van die grote fietstassen, zelfs twee gitaren en een grote tas neem ik zo mee, wel met een paar banden vastmaken !
Misschien niet voor elke koffer maar mijn ronde stratkoffer past er zo in.

Ic3gl0vE
19 februari 2003, 20:16
warwick rockbag is een erg stevige tas

Theije
19 februari 2003, 20:19
altijd voor een koffer gaan vind ik, een tas bied wat mij betreft gewoon niet genoeg bescherming aan je plank.
Een tas beschermt eigenijk alleen tegen krassen en niet tegen grotere schade of zelfs breuk.

Lakin's Juice
19 februari 2003, 20:34
gebeurd het dan zo vaak/snel dat je gitaar breekt in een tas?

ik moet ook nog een vervoer-ding hebben, maar een tas lijkt me toch echt makkelijker, zeker op de fiets...

skabouter
19 februari 2003, 20:59
die custom ES-335 die ik had, die had een gebroken neck ! dat kwam door een tas. hij was tussen een draaideur gekomen, en gewoon de kop eraf.

ik heb 2 koffer (voor strat en ES-335) en een tas. ik vind een koffer zoooo veel stoerder. maar een tas is wel praktisch. ik doe bij optreden meestal koffer mee (stoerder EN veiliger) maar naar de band meestal toch een tas. (af en toe koffer, maar dan moet mijn arm eerst genezen, voor ik kan spelen.)

alleen ff een vraagje. die nieuwe Epi Sheraton, das een ES-335 model. daar heb ik een prima case voor. maar hij past uiteraard niet in mijn tas.

Weet iemand van een ES-335 tas af ?? dat lijkt me heeeeel handig !

Nocki
19 februari 2003, 21:07
khad en ontzettend mooie tas. gewatteerd en stevig... mn gitaar pletterd uit de auto en nu zit er een scheur op de binding...

koffers vallen dicht met de sluiting tegen je gitaar waardoor je weer een deukje oploopt... tis ook altijd wat.

ik heb nu alleen nog maar koffers...

nocki

Sjaak
19 februari 2003, 22:56
Hier is een suggestie: Hou gewoon je gitaar vast in plaats van te laten vallen :grin: Even serieus. Ik heb ooit een geval gezien. Dat was een gewone hardcase en die gast had zich een soort tuigje ontworpen/gekocht/gemaakt en dan kon hij hem dragen als een tas. Dat was echt retehandig en veilig.

skabouter
20 februari 2003, 15:48
precies, dat moet ik ook hebben. en een ES 335 tas ! bestaat dat ???